Skocz do zawartości

E-Boxer


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

29 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Czy ktoś się orientuje jakie są szczegółowe parametry felg w e-boxerze? Chodzi mi o:

- rozstaw śrub

- szerokość (7" ???)

- osadzenie ET (48 ???)

- otwór centralny

Wymiary felgi 17 cali 7J, et 48, otwór centralny 56.1 , rozstaw śrub 5x114.3.

Podejrzewam ze w 18 calach wymiary są takie same.

I ważna rzecz felgi z poprzednich  freski forestera nie pasują !

:)

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wypowiedz na minus :)

 

Obsługa telefony przez BT w tym aucie mnie dobija (nie wiem czy to kwestia softu czy przyzwyczajenia) jest dużo gorzej  niż w skodzie...tutaj nie ma nawet przycisku definiowanego pod telefon, tylko musze wejść w domek (menu główne) i dopiero wybierać opcje telefon. Przeskakiwanie między podłączonymi telefonami to też przejscie przez kilka przycisków, już w ogóle nie wspominając o wybierania czegoś z książki telefonicznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, emdzy napisał:

wypowiedz na minus :)

 

Obsługa telefony przez BT w tym aucie mnie dobija (nie wiem czy to kwestia softu czy przyzwyczajenia) jest dużo gorzej  niż w skodzie...tutaj nie ma nawet przycisku definiowanego pod telefon, tylko musze wejść w domek (menu główne) i dopiero wybierać opcje telefon. Przeskakiwanie między podłączonymi telefonami to też przejscie przez kilka przycisków, już w ogóle nie wspominając o wybierania czegoś z książki telefonicznej.


sytuacja diametralnie zmienia się po podłączeniu przez CarPlay , wtedy masz jak w telefonie , zestaw głośnomówiący nawet chodzi wtedy lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, przemekka napisał:

Z innej beczki. 

Słyszałem z dobrego źródła, że @Dyrekcja testował w weekend nowego Forestera w warunkach offroadowych, i że auto radziło sobie całkiem zacnie. :)

O może Dyrekcja by napisała kilka słów o tym teście :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, emdzy napisał:

Obsługa telefony przez BT w tym aucie mnie dobija (nie wiem czy to kwestia softu czy przyzwyczajenia) jest dużo gorzej  niż w skodzie...tutaj nie ma nawet przycisku definiowanego pod telefon, tylko musze wejść w domek (menu główne) i dopiero wybierać opcje telefon. Przeskakiwanie między podłączonymi telefonami to też przejscie przez kilka przycisków, już w ogóle nie wspominając o wybierania czegoś z książki telefonicznej.

Jak masz szczęście i osobę do której dzwonisz, możesz wypowiedzieć mniej więcej po angielsku, to da się zadzwonić jednym klikiem na kierownicy + polecenie głosowe. Możesz też sobie na ekranie zrobić skróty do najpotrzebniejszych rzeczy i jakoś to rozwiązuje/omija część problemów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, probowalem i komendy glosowe bez podlaczania android auto i z. pomijam fakt ze android auto czy tez carplay rozklada wszystkie systemy ktore do tej pory widzialem w autach na łopatki,pod wzgledem zarowno obslugi telefonu, jak i nawigacji czy spotify... nie pisalem jednak o tym. w skodzie bez podlaczania kabelka obslugujemy dwa telefony w bajecznie prosty i szybki sposob, tutaj pokombinowali i nie do konca dobrze wyszlo. co do polecen glosowych bez carplaya czy AA ani razu mnie nie rozpoznal i za kazdym razem wydzwania mi kogos innego ;) nie wspominajac o tym ze glosowo nie wprowadzisz adresu w fabrycznej nawigacji... szkoda że AA musi miec kabelek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu w tym wątku była dyskusja o obrotach silnika w E-Boxer przy prędkościach autostradowych i chciałem dorzucić swoje trzy grosze jak to wygląda w wolnossącym Forester SJ MY19.

140 km/h (licznikowe)

  - tryb automatyczny (wirtualny bieg 5 z 6) - 3200 obr.

  - tryb manualny (bieg 6) - 2400 obrotów. 

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W OBK jest dość podobny spadek ale tryb manualny i wbity 7 bieg to tylko na równej jak stół autostradzie. Cokolwiek pod górkę i tempomat nie trzyma prędkości a spadki są często powyżej 10km/h pod górkę. Na trasie Wrocław - Kraków spalanie miałem 9,2 na tym trybie. Trasy Wrocław - Poznań nie dało się przejechać bo tam często w górę i w dół więc samochód często zwalniał i się męczył więc wróciłem do D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, emdzy napisał:

tak, probowalem i komendy glosowe bez podlaczania android auto i z. pomijam fakt ze android auto czy tez carplay rozklada wszystkie systemy ktore do tej pory widzialem w autach na łopatki,pod wzgledem zarowno obslugi telefonu, jak i nawigacji czy spotify... nie pisalem jednak o tym. w skodzie bez podlaczania kabelka obslugujemy dwa telefony w bajecznie prosty i szybki sposob, tutaj pokombinowali i nie do konca dobrze wyszlo. co do polecen glosowych bez carplaya czy AA ani razu mnie nie rozpoznal i za kazdym razem wydzwania mi kogos innego ;) nie wspominajac o tym ze glosowo nie wprowadzisz adresu w fabrycznej nawigacji... szkoda że AA musi miec kabelek...

 
Zawsze można popracować nad wymową angielską, żeby Dudą nie być hehe.

 

Jedyne co mi nie odpowiada to podejście do wiadomości, mogą być jedynie odczytane i to tylko po angielsku, a jak są napisane po polsku to wiadomo kicha. Może kiedyś siri doczeka się wersji polskiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam iPhone podłączam zawsze do kabelka jak wsiadam  i nie mam problemu a i telefon zawsze się podładuje:)

Car play zdecydowanie lepiej działa a autem niż android auto ,które mi cały czas się zacinało.

 
Tak swoją droga to słabe ze Siri nie obsługuje polskiego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponoć w iOS 14 ma być już polski.

Po BT można przez siri uruchomić  Google Assistant , a przez niego wywołać kontakty po polsku, niestety zatrzyma się na wywołanym numerze i trzeba go ręcznie potwierdzić , automatycznie tego nie zrobi.

Niestety w trybie CarPlay nie można wywołać asystenta , bo iOS w trybie samochodowym na to nie pozwala, ale i tak procedura upierdliwa bo najpierw „hey siri” potem „open assistant” , a potem „hi Google „ i dopiero komenda co chcesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem aktualizację oprogramowania do stacji w OBK 19 (pewnie ta sama co w Forku) i działa znacznie lepiej. Odnośnie siri to bawiłem się w angielskim i działało tak sobie, to znaczy największy problem jest z polskimi imionami, nazwika jakoś szybciej ogarnia. Teraz będę testował wersję rosyjską, gdyby to działało w FXT to poczułbym się naprawdę jak pilot MIG-a 29. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, radiolog napisał:

Po BT można przez siri uruchomić  Google Assistant , a przez niego wywołać kontakty po polsku, niestety zatrzyma się na wywołanym numerze i trzeba go ręcznie potwierdzić , automatycznie tego nie zrobi.

Wydaje mi się, że dzwonił normalnie bez żadnego potwierdzania. Jutro sprawdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio oglądałem filmik o aktywnym tempomacie w Skodzie, tam ponoć większość dohamowywań jest realizowana przy udziale tylnych klocków, co może wywołać ich szybsze zużycie, w Subaru jest tak samo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, radiolog napisał:

Ostatnio oglądałem filmik o aktywnym tempomacie w Skodzie, tam ponoć większość dohamowywań jest realizowana przy udziale tylnych klocków, co może wywołać ich szybsze zużycie, w Subaru jest tak samo?

Wg mnie w OBK ewidentnie bardziej hamuje przodem i dosc agresywnie. Czasem zdarza mu sie nie zlapiac auta przed nami i trzeba hamowac samemu zeby nie dopuscic do stresujacej sytuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Lisek napisał:

Wg mnie w OBK ewidentnie bardziej hamuje przodem i dosc agresywnie. Czasem zdarza mu sie nie zlapiac auta przed nami i trzeba hamowac samemu zeby nie dopuscic do stresujacej sytuacji.


to co zauważyłem to w dużej mierze zależy od ustawionej odległości od poprzedzającego auta, przy 1 belce hamuje dość późno i ostro, lepiej jest przy 2 a najłagodniej przy 3.

Ja ustawiam tak, ze do 60 km/h i w mieście jadę na 1 belce, powyżej 60 km/h i poza miastem na 2, a na autostradzie na 3.

 

Natomiast interesuje mnie technicznie czy jest tak samo durnie jak w skodzie, bo niby czemu tylny układ ma być preferowany, skoro najlepszy efekt jest zintegrowany, czyli przód z tyłem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, radiolog napisał:


to co zauważyłem to w dużej mierze zależy od ustawionej odległości od poprzedzającego auta, przy 1 belce hamuje dość późno i ostro, lepiej jest przy 2 a najłagodniej przy 3.

Ja ustawiam tak, ze do 60 km/h i w mieście jadę na 1 belce, powyżej 60 km/h i poza miastem na 2, a na autostradzie na 3.

 

Natomiast interesuje mnie technicznie czy jest tak samo durnie jak w skodzie, bo niby czemu tylny układ ma być preferowany, skoro najlepszy efekt jest zintegrowany, czyli przód z tyłem 

Jakby ktoś mądry z FHI nie tworzył historii ze funkcja Stop& Go (kiedy cały świat ją ma i z powodzeniem używa) to samo zło to fajna by bo była aparatura do jazdy w mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
13 godzin temu, radiolog napisał:

większość dohamowywań jest realizowana przy udziale tylnych klocków, co może wywołać ich szybsze zużycie, w Subaru jest tak samo?

Nie. Hamowanie i przodem i tyłem ( przy czym większosć siły hamowania naturalnie przodem ).

Z innej beczki - ponieważ w sobotę bylem na wyjeździe "uterenowionym" E-Boxerem ocena samochodu ( w porównaniu do XT ) dokonana w odpowiednim wątku :

 

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, radiolog napisał:

Czyli Skoda dała  ciała , a Subaru nie :)

Tak samo pompują się na forum Skody, pisząc, że Skoda ma wybór silników i sensowną hybrydę a Subaru nie ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Tsunetomo napisał:

Tak samo pompują się na forum Skody, pisząc, że Skoda ma wybór silników i sensowną hybrydę a Subaru nie ;)

 

 

Ja tylko porównywałem adaptacyjny tempomat, a nie gamę silników.

Odniosłem sie tylko do tej funkcji.

A propos Skody, to ostatnio Pertyn opowiadał o jakimś felerze w oprogramowaniu DSG, że ty w podłogę ,a tu przez 1 sek nic

O tej sensownej hybrydzie też już było u Pertyna, bo to taka hybryda,że jak naładujesz to masz spalanie 3 l, a jak się bateria skończy, to silnik przechodzi w tryb generatora i się robi 15 l/100 km

Edytowane przez radiolog
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dzisiaj przyjemność podróżowania z kolegą nową Ravką z najmocniejszą hybrydą. Ten napęd do budy z nowego Forka i skrzynia z Subaru i to jest typ dla mnie . Myślę , że to jest droga do sukcesu . Auto rwie do przodu jak XT . Nie dyskutuję o walorach terenowych ponieważ ich nie wykorzystuję. Spalanie przy dynamicznej jeździe ( co skrzyżowanie i światła to gaz do dechy ) wyszło na 200km jazdy mieszanej 8,1.   
Nie ma się co bać hybrydy tylko niestety w Subaru trzeba czekać na inny silnik . A kto nie cierpliwy to inna marka albo dynamiczny inaczej e boxer .   

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dzisiaj miałem trasę gdzie prowadzi droga ekspresowa i postanowiłem przegonić pająki z wydechu w XT bo ostatnio stał i wyzerowałem licznik aby sprawdzić jak ze spalaniem przy prędkościach 100-120km/h. Mam nadzieje, że za jakiś czas uda się dosiąść E-Boxera aby z ciekawości porównać ile wyjdzie w nim taka sama trasa.

 

xt.jpg

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...