Jump to content
Michał Kraków

outback IV 2,5 vs 3,6 pomoc w wyborze

Recommended Posts

Drodzy Forumowicze i Forumowiczki

Planuję kupić Outbacka IV (EU) zastanawiam się tylko nad wersją. W zasadzie 3,6 ze skrzynią VTD jest dla nie najlepszym wyborem, alternatywą jest 2,5 z manualem.

 

Proszę Was o opinie o obu wersjach, silnikach i skrzyniach biegów tj. żywotność, spalanie, typowe awarie, orientacyjne koszty utrzymania, orientacyjne koszty typowych napraw, wszystko co może się przydać lub przydarzyć w samochodzie itp. im więcej danych tym lepiej.np. Wiem że UPG w silniku 2,5 występuje i trzeba się z tym liczyć (odłożę na UPG do skarpety i będę czekał, tylko pasuje wiedzieć ile ). Czy w 3,6 też trzeba się liczyć z UPG i jakie to koszty?

 

 LPG raczej nie planuję zakładać, ale jeśli spalanie mnie mooooocno zaskoczy to się nad tym mogę zacząć zastanawiać. W 3,6 LPG chyba nie ma sensu (jeśli jest inaczej to chętnie o tym poczytam oraz przekonam). W 2,5 już prędzej LPG da radę ale biorąc pod uwagę koszt instalacji, wyjmowanie silnika do regulacji luzów, czy np. wymianę tłoków na kute (o ile dobrze rozumiem) to nie wiem czy gaz mi się zwróci w rozsądnym czasie i czy w ogóle. Nie wiem też co z żywotnością silników z LPG.

 

Pewnie i tak rynek zweryfikuje moje oczekiwania, dlatego chcę być przygotowany na OBK w obu wersjach silnikowych. Proszę więc o pomoc w wyborze.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mogę napisać o 2.5 manual, świetne auto ale nie ma 3.6 pod maską :P, cholernie lubię moją Subarkę żeby nie było :). Jeżeli $ ci pozwalają na 3.6 to brałbym a jeżeli nie to 2.5 do normalnej jazdy jest super tylko zdarza się że czasami pomyślisz o kilku kuniach więcej pod maską :). Jeżeli będziesz miał bryke poniżej 2013 (mój to 2012) to do regulacji zaworów nie trzeba wyjmować silnika (regulacja na śrubki), sam silnik dogaduje się z lpg piknie ale warunek to konkretnie założona instalka, bez przycinki na czymkolwiek. Kute tłoki to chyba do normalnej jazdy fanaberia :). Przeleciałem na gazie już około 100tys i tylko co 10 tys przegląd instalki (wymiana filtrów) i jedna regulacja zaworów. 

 

 

Edited by Przemek Chudzik

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Michał Kraków napisał:

Witam Przemek, robiłeś już UPG?, czy twoje 2,5 cierpi na jakieś typowe usterki?

 

Taak typowa usterka to ASO :D, upg jeszcze mnie nie spotkał więc tu nie pomogę.

Jedyne co u mnie to wibracje na kierownicy, po licznych wizytach w różnych ASO ni cholere nie był mi nikt w stanie powiedzieć co jest do zrobienia, musiałem sam ze szwagrem i ojcem dochodzić i co kaman i okazało się że to poduszka/ki pod silnik, w trakcie wymiany. 

Edited by Przemek Chudzik

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Przemek Chudzik napisał:

Taak typowa usterka to ASO :D, upg jeszcze mnie nie spotkał więc tu nie pomogę. 

O ASO już się naczytałem, z resztą byłem na jeździe próbnej w salonie i jakbym nie był zdecydowany na subaru to by mnie mocno obsługa zniechęciła. 
Jak u ciebie spalanie?, czy sinik bierze olej?

2,5 manual dla mnie ok. (bezstopniowa jakoś mnie nie przekonuje), mam w planach wypady w alpy na snowboard w cztery osoby i dlatego i dla tego 3,6 wydaje mi się odpowiedniejszy. 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

3.6 z lpg ma sens jeżeli koszt regulacji zaworów ci nie będzie przeszkadzał. Niestety nie miałem przyjemności jeździć 3.6 ale 100 konia więcej plus automat mi by odpowiadały :). 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Przemek Chudzik napisał:

3.6 z lpg ma sens jeżeli koszt regulacji zaworów ci nie będzie przeszkadzał. Niestety nie miałem przyjemności jeździć 3.6 ale 100 konia więcej plus automat mi by odpowiadały :). 

Raczej nie będę gazował, biorąc pod uwagę koszt regulacji, dobrej instalacji pewnie mi się nie będzie opłacać. No i nie wiem jak silniki znoszą LPG. Czytałem że w imprezach wymienia się tłoki na kute żeby dobrze gaz znosiły.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Michał Kraków napisał:

O ASO już się naczytałem, z resztą byłem na jeździe próbnej w salonie i jakbym nie był zdecydowany na subaru to by mnie mocno obsługa zniechęciła. 
Jak u ciebie spalanie?, czy sinik bierze olej?

2,5 manual dla mnie ok. (bezstopniowa jakoś mnie nie przekonuje), mam w planach wypady w alpy na snowboard w cztery osoby i dlatego i dla tego 3,6 wydaje mi się odpowiedniejszy. 
 

Spalanie, jeżdżę z wielką trumną na dachu więc autostrady przepisowo a po mieście nie posiadam ciężkiej nogi i tak :

Miasto lpg 11-12 bena 10+(emeryci nawet mniej :P) 

Trasa lpg 11-12 bena 10- 

 

Olej będzie brał jak zbyt długo jeżdżę na nim, co około 10 tys zmieniam i nie ma dużych ubytków. 

Teraz tak, jeżdżenie po dziurach, śniegach to automat lepszy również CVT, manual trzeba bardzo dobrze wyczuć w takich sytuacjach bo super łatwo przypalić sprzęgło. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Przemek Chudzik napisał:

Niestety nie miałem przyjemności jeździć 3.6 ale 100 konia więcej plus automat mi by odpowiadały :). 

Nie znam AT 5 stopniowego z silnika 3,6 ale ponoć niezniszczalna skrzynia. Jeździłem bezstopniową Lineartronic i jakoś dziwnie (może kwestia przyzwyczajenia, lub podejście sprzedawcy w subaru)

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 generacja Outbacka z silnikiem 2.5 167 koni (sohc) to ostatni dobry do lpg silnik, już w kolejnym roczniku regulacja nie jest taka fajna :). 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Przemek Chudzik napisał:

4 generacja Outbacka z silnikiem 2.5 167 koni (sohc) to ostatni dobry do lpg silnik, już w kolejnym roczniku regulacja nie jest taka fajna :). 

W sohc regulacja od góry bez wyciągania silnika, prawda?

Następne generacje 2,5 jak i 3,6 to dohc i regulacja po wyjęciu silnika, i tu podobno ok. 1K i w górę taka usługa. Dlatego LPG przestaje być opłacalne, jak mam dołożyć do LPG 1200zł co 10000km to nie wiem czy się opłaci cała impreza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Michał Kraków napisał:

W sohc regulacja od góry bez wyciągania silnika, prawda?

Następne generacje 2,5 jak i 3,6 to dohc i regulacja po wyjęciu silnika, i tu podobno ok. 1K i w górę taka usługa. Dlatego LPG przestaje być opłacalne, jak mam dołożyć do LPG 1200zł co 10000km to nie wiem czy się opłaci cała impreza.

Dokładnie tak jak piszesz ale czy się opłaci to zależy ile km trzaskasz, jak super dużo to powinno się opłacić. Mi koszt instalki zwrócił się po kilku miesiącach, sporo latam :). 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Michał Kraków napisał:

 jak mam dołożyć do LPG 1200zł co 10000km to nie wiem czy się opłaci cała impreza

Kto Ci tak nakłamał, że co 10kkm musisz regulować zawory?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, WOJO napisał:

Kto Ci tak nakłamał, że co 10kkm musisz regulować zawory?

 

Nie pamiętam, skąd 10000 może pomyliłem, ale tak pamiętam. A jak to wygląda przy LPG?

Edited by Michał Kraków

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, Przemek Chudzik napisał:

Dokładnie tak jak piszesz ale czy się opłaci to zależy ile km trzaskasz, jak super dużo to powinno się opłacić. Mi koszt instalki zwrócił się po kilku miesiącach, sporo latam :). 

Planuję ok. 15K rocznie robić. przy sohc LPG jest na pewno opłacalne, gorzej przy dohc, bo nie znam kosztów eksploatacyjnych itp. Już nie mówiąć o kosztach przy 3,6.

 

Edited by Michał Kraków

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Michał Kraków napisał:

Planuję ok. 15K rocznie robić. przy sohc LPG jest na pewno opłacalne, gorzej przy dohc, bo nie znam kosztów eksploatacyjnych itp. Już nie mówiąć o kosztach przy 3,6.

 

Jak zajrzy tu jakiś 3.6 to pewnie się dowiesz jak to wygląda z pierwszej ręki :). 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Przemek Chudzik napisał:

Jak zajrzy tu jakiś 3.6 to pewnie się dowiesz jak to wygląda z pierwszej ręki :). 

Na to liczę, dzięki za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Przemek Chudzik napisał:

Jakkolwiek wybierzesz będziesz zadowolony :). 

Wiem, ale potrzebuję więcej informacji żeby wybrać świadomie i nie pluć potem sobie w brodę ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minut temu, Michał Kraków napisał:

Nie pamiętam, skąd 10000 może pomyliłem, ale tak pamiętam. A jak to wygląda przy LPG?

Bardzo dobrze wygląda.

Zrobiłem już 72kkm na LPG.

Regulacja zaworów w tym czasie była jedna. Jakieś... 72kkm temu. :lol:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko jak np UPG przydarzy się w 3,6 to chciałbym wiedzieć czy udźwignę :cry: itp.

 

4 minuty temu, WOJO napisał:

Bardzo dobrze wygląda.

Zrobiłem już 72kkm na LPG.

Regulacja zaworów w tym czasie była jedna. Jakieś... 72kkm temu. :lol:

 

Mówimy o 2,5 czy 3,6 i jaki koszt regulacji?

Edited by Michał Kraków

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, Michał Kraków napisał:

Tylko jak np UPG przydarzy się w 3,6 to chciałbym wiedzieć czy udźwignę :cry: itp.

 

Mówimy o 2,5 czy 3,6 i jaki koszt regulacji?

To może zacznij już pakować :P to udzwigniesz :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...