Skocz do zawartości

Maksymalne bezpieczne ciśnienie doładowania turbo GT MY99-00


ALEX

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

U mnie przy 1.45 bara przez 15 min. w granicach 240 km/h nic się nie działo. Oczywiście aż tak szybko nie jeżdżę codziennie ale kiedyś autko trzeba było sprawdzić.

 

No to muszę przyznać że nieźle dopompowałeś :shock:

 

Ja powtarzam b. wiarygodne opinie które słyszałem - najbardziej szkodzi utrzymywanie wysokiego ciśnienia (ponad 1.1) przez dłuższy czas w trasie. Empirycznie nie sprawdzałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy 1.45 bara przez 15 min. w granicach 240 km/h nic się nie działo. Oczywiście aż tak szybko nie jeżdżę codziennie ale kiedyś autko trzeba było sprawdzić.

 

No to muszę przyznać że nieźle dopompowałeś :shock:

 

Ja powtarzam b. wiarygodne opinie które słyszałem - najbardziej szkodzi utrzymywanie wysokiego ciśnienia (ponad 1.1) przez dłuższy czas w trasie. Empirycznie nie sprawdzałem.

 

dlatego w trasie jezdze 130-140 na podcisnieniu ;) - spalanie ok 9,5-10 l/100km i brak stresu o plynace tloki :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego w trasie jezdze 130-140 na podcisnieniu - spalanie ok 9,5-10 l/100km i brak stresu o plynace tloki

 

no prosze a ze mnie sie smieja ;)

 

270 i nic sie nie stalo

 

Adam., to antyk ma tak dlugie przelozenie :shock: :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ta szkodliwoscia szybkiej jazdy po autostradzie dla Subaru turbo to jakas bujda.

In 1989, from January 2 through 21, the Legacy set a new 100,000-kilometer world speed record at the Arizona Test Center located on the outskirts of Phoenix, Arizona. The 100,000-kilometer distance was covered in 447 hours, 44 minutes, and 9.887 seconds, with an average speed of 223.345 km/h; the result was certified by the Fédération Internationale de L'Automobile (FIA).

 

Panowie, to jest ponad 18 dni nonstop (tylko postoje na servis i tankowanie) ze srednia predkoscia 223km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy zwiekszanie cisnienia doladowania jest podstawowym parametrem podnoszacym moc silnika i polepszajac osiagi samochodu? Pytam z ciekawosci bo z tego co tu czytam okazuje sie ze mam prawie seryjne doladowanie wiec w zwiazku z tym zastanawiam sie jak smigaja samochody tych, ktorzy fukaja 1,1-1,3 bara :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chojny, jest to najlatwiejszy sposob na 1,3 bara gt jest bardzo szybkie

 

 

a dokladniej? dokonywaliscie pomiarow? testow np z STi albo innymi autami ?

 

 

 

Ale tylko raz

 

no to jest argument przeciw :wink:

 

Nie, moc silnika zwieksza sie przez zwiekszenie przeplywu powietrza i ustawienie zaplonu.

 

zdziwilo mnie ze o innych parametrach nikt nie pisze, tylko cisnienie i cisnienie :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, moc silnika zwieksza sie przez zwiekszenie przeplywu powietrza i ustawienie zaplonu.

 

zdziwilo mnie ze o innych parametrach nikt nie pisze, tylko cisnienie i cisnienie

Ja juz w moim pierwszym poscie w tym temacie pisalem ze cisnienie nie ma wplywu na uszkodzenie silnika, tak samo jak nie ma wplywu na moc samochodu. Tylko ze raczej nikt tu tego nie przyjmuje do wiadomosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, moc silnika zwieksza sie przez zwiekszenie przeplywu powietrza i ustawienie zaplonu.

 

zdziwilo mnie ze o innych parametrach nikt nie pisze, tylko cisnienie i cisnienie

Ja juz w moim pierwszym poscie w tym temacie pisalem ze cisnienie nie ma wplywu na uszkodzenie silnika, tak samo jak nie ma wplywu na moc samochodu. Tylko ze raczej nikt tu tego nie przyjmuje do wiadomosci.

 

cisneinie doladowania nie ma wpkywu na moc silnika :?: a to co cos nowego :?: bardzo odwazna teoria :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cisneinie doladowania nie ma wpkywu na moc silnika a to co cos nowego bardzo odwazna teoria

 

bo w sumie to tylko wieksza ilosc powietrza wtlaczanego do silnika a to powietrze nalezy dopiero w jakis konkretny sposob zagospodarowac.... chyba :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cisneinie doladowania nie ma wpkywu na moc silnika a to co cos nowego bardzo odwazna teoria

 

bo w sumie to tylko wieksza ilosc powietrza wtlaczanego do silnika a to powietrze nalezy dopiero w jakis konkretny sposob zagospodarowac.... chyba :roll:

 

wraz ze zwiekszeniem cosnienia komppoda wiecej paliwa ;) wiec powietrze bedzie zagospodarowane :mrgreen:

 

u mnie na 09 bar afr jest 13.2 an 1 bar 12.3 ;) dziwny ten moj rudzielec :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wieksze cisnienie nie zawsze rowna sie wiekszej ilosci powietrza.

Przykladowo mozemy podgrzac powietrze i przy takiej samej objetosci bedziemy miec wieksze cisnienie niz przy zimnym powietrzu.

Moc silnika bierze sie ze spalania mieszanki powietrze/paliwo. Dlatego potrzebujemy wiecej powietrza (czasteczek tlenu) i wiecej paliwa, a nie wieksze cisnienie w cylindrze przed zaplonem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wieksze cisnienie nie zawsze rowna sie wiekszej ilosci powietrza.

 

zalozylem podobne warunki pomiarowe (temperature zewnetrzna oraz wydajnosc intercoolera) dla roznych wartosci doladowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wieksze cisnienie nie zawsze rowna sie wiekszej ilosci powietrza.

 

zalozylem podobne warunki pomiarowe (temperature zewnetrzna oraz wydajnosc intercoolera) dla roznych wartosci doladowania

I bardzo dobrze, ale jest jeszcze turbo, ktore ma rozna wartosc sprawnosci dla roznych wartosci doladowania i przeplywu. Np turbo, ktore moze spokojnie pompowac 1.3 bara, bedzie plulo ogniem przy 1.5 bara. Wszystko to mozna wyczytac z mapy kompresora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dokladniej? dokonywaliscie pomiarow? testow np z STi albo innymi autami ?

 

tak. legacy vs seria sti eu spec

 

 

3:0 dla legacy

 

legacy vs gt z wydechem 2:0 dla legacy

 

chojny, jest to najlatwiejszy sposob na 1,3 bara gt jest bardzo szybkie

 

Ale tylko raz :lol:

 

bzdura. vide wrx g.kossakowskiego, ktory do tej pory jezdzi na 1,4 w peaku

vide trzy legacy po 1,2-1,3 jezdzace w kjs

vide gt naradowskiego, ktore przejechalo 100 tys km na 1,2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. vide wrx g.kossakowskiego, ktory do tej pory jezdzi na 1,4 w peaku

 

 

z tym sie zgodze moj wrx jezdził na 1.4 w peku na ostatnij setupie i nic sie nie działo z nim strasznego a STI eu spec na 1/4 mili wciagał jak chce..... i nadal jezdzi nastepny własciciel i cieszy sie z niego przejechał juz 15 tys km na tym doladowaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...