Skocz do zawartości

Maksymalne bezpieczne ciśnienie doładowania turbo GT MY99-00


ALEX

Rekomendowane odpowiedzi

alex - nie mozesz miec wiecej niz 0,95... bo ja tyle mam :wink: :mrgreen: . badz dobry kolega i daj jakiekolwiek szanse :razz:

zreszta ciekawe ile teraz mniej wiecej mam mocy. na wczesniejszym wydechu (mialem kata za turbo)

ladowalo 0,9-0,92 i ponoc cos kolo 212ps (pare ulecialo przez 7 lat, albo AE802 tyle daje :neutral: ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Abt, to chyba najwyzszy czas aby cos z tym zrobic :mrgreen: :wink:

 

Żywiczka i jechane :wink:

 

dobra koniec OT

 

Pisałem wcześniej,że silnik ma ~ 4 tyś. przebiegu

 

Owszem pisałeś, więc do takich silników sądze że spokojnie do 1.2 bar :shock: (oczywiście mowa o serii)

 

PS. powienieś jeszcze dodać w ankiecie zależność przebiegu od rocznika :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w GT mam ciśnienie na poziomie 1.15 do 1.2bara

 

dokladnie ja tez oscyluje w granicach 1.1-1.2 ale tak na prawde kazdy silnik jest inny i ma inne warunki pracy i ciezko jednoznacznie okresli bo jeden wytrzyma 1.3 a inny poplynie na 1.1 i tak na przwde to parametry pracy powinny wyznaczyc te granice a nie krecenie kurkiem :wink:

turdzi a mowiles ze masz serie :?: a dmuchasz 1,1 - 1,2 bar :arrow: przed nastepnym sciaganiem rusze kurkiem :twisted: bo na 0,9-0,95 to szans nie mam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turdzi a mowiles ze masz serie a dmuchasz 1,1 - 1,2 bar

 

bo mam 1.1-1.2 bedzie 3 kwietnia po wizycie w Mapteku :twisted: i wtedy faktycznie bedziesz musial pokrecic kurkiem :mrgreen: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tak w skrócie. Seryjny GT 99-00 ma ciśnienie doładowania 0.98bara.

Jeśli chodzi o płynięcie tłoków w GT99-00 to zależy od kilku czynników, między innymi od przepływki, ciśnienia doładowania, paliwa na jakim się jeździ. Ja odkąd zaczełem jeździć na Vpower Racing wszystko działa idealnie.

Ja w GT mam ciśnienie na poziomie 1.15 do 1.2bara na 4-5 biegu, na 3 biegu mam 1 bar (Bez żadnych MBC). Mi popłynoł 1 tłok, ale to dzięki swojej bezmyślności i przepływce która mi się zepsuła przed upalaniem. Jeżdze już prawie 2 lata, na przeglądzie (co 2-3 miesiące) sprawdzam czy nie ma błędu na kompie, czy działa przepływka i inne parametry i wszystko jak narazie jest ok.

Jeśli chodzi o program to ja nie wiem co mam u siebie, bo nic w polsce nie było robione, możliwe że ktoś zrobił program w szwajcarii.

Ja mam podobnie. Auto 98 ze Szwajcarii. Ciśnienie w na 4 i 5 biegu stałe na 1,2 bara w peaku 1,25. Na trzecim biegu 1-1,1 bara. Stroiliśmy LPG, mierzyliśmy AFR, moc i moment w Tomaracing. Nic nie popłynęło ale na trasie nie cisnę go z dołu jak diesla na 4 i 5 biegu. Utrzymuję ciśnienie na 1,1 bara przy wyprzedzaniu itp.

Gaz tylko shell, benzyna v-power 99+.

Zrobiłem tak 11.000 km i wszystko ok.

Upalam na benzynce. LPG służy mi w większości do sprawnego przemieszczania się po mieście :wink: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wskazowka nie przekrasza 1,0 a na nizszych biegach max 0,9

 

do 0,9 mi spada na 3 powyzej 6.2k rpm ;) do tego czasu 1 bar ;) na 3

 

Adam. u siebie w Legasie T jezdzi na 1.3 na seryjnych gratach tylko ma oszukany MAP ;) i nic nie plynie a jego Legas nie ma lekkiego zycia :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wskazowka nie przekrasza 1,0 a na nizszych biegach max 0,9

 

do 0,9 mi spada na 3 powyzej 6.2k rpm ;) do tego czasu 1 bar ;) na 3

 

Adam. u siebie w Legasie T jezdzi na 1.3 na seryjnych gratach tylko ma oszukany MAP ;) i nic nie plynie a jego Legas nie ma lekkiego zycia :twisted:

 

tylko Legacy byl homologowany pod A grupe tak samo jak stare GTki, jak wezmiesz seryjny tlok z Legacy i seryjny z GT 99/00 to sie przerazisz jaka jest roznica :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wskazowka nie przekrasza 1,0 a na nizszych biegach max 0,9

 

do 0,9 mi spada na 3 powyzej 6.2k rpm ;) do tego czasu 1 bar ;) na 3

 

Adam. u siebie w Legasie T jezdzi na 1.3 na seryjnych gratach tylko ma oszukany MAP ;) i nic nie plynie a jego Legas nie ma lekkiego zycia :twisted:

 

tylko Legacy byl homologowany pod A grupe tak samo jak stare GTki, jak wezmiesz seryjny tlok z Legacy i seryjny z GT 99/00 to sie przerazisz jaka jest roznica :)

 

co znaczy stare gieteki :?: czy stary gietek to jest <98 :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogladalem te tloki, faktycznie jest spora roznica ale jestem zdania ze seryjne od gt 1,1 stalego cisnienia spokojnie wytrzymaja.

 

 

I więcej wytrzymają. Tylko musi być odpowiednie AFR i nie zrobić się za ciepło, bo jak nie to są jak z czekolady....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogladalem te tloki, faktycznie jest spora roznica ale jestem zdania ze seryjne od gt 1,1 stalego cisnienia spokojnie wytrzymaja.

 

 

I więcej wytrzymają. Tylko musi być odpowiednie AFR i nie zrobić się za ciepło, bo jak nie to są jak z czekolady....

 

jesli jest odpowiedni AFR to nie powinno sie zrobic za cieplo.

ustawienie 1,1 za pomoca boost controlera bez ruszania zaplonu i paliwa nie powoduje zwiekszenia AFR w takim stopniu zeby trzeba bylo sie bac o tloki - sprawdzone na kilku gt i wrx a takze i legacy ale jak juz ustalilsmy one sa pancerne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam., EGT zależy też od oporów w wydechu, efektywności IC i tak dalej - AFR może być bez zmian a EGT może sobie iść w górę. Ale jak jest konkretnie w tym wypadku nie iwem, wiem że znane są wypadki ze GT zrobiło dziurę w tłoku przy niewiele ponad 1.1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem, ze afr moze byc bez zmian a egt moze byc za wysokie dlatego napisalem nie powinno zrobic sie za cieplo a nie, nie zrobi sie za cieplo.

 

moze te gt mialy nie sprawny uklad paliwowy ? albo ktos na odcince je palowal ?

 

znam przypadek forestera (chyba tez 1,1) w ktorym zrobila sie dziura w tloku ale jak kolega krecil sie w zime na parkingu na odcinajacej jedynce/dwojce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem podobne opinie, większość niemiłych przypadków to utrzymywanie wysokiej prędkości na autostradzie przez długi czas (vide: przypadek autora wątku). Ja pod kątem jednostajnej jazdy na trasie zrobiłem sobie nawet emerycką mapę 0.7 bar żeby niczego nie rozwalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...