Jump to content

Maksymalne bezpieczne ciśnienie doładowania turbo GT MY99-00


ALEX
 Share

Recommended Posts

Przeczytałem różne opinie forumowiczów na temat maksymalnego cisnienia doładowania i nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi na pytanie postawione w tytule wątku. Sam mam niemiłe doświadczenia, kiedy dwukrotnie wypaliłem tłoka (autostrada) przy doładowaniu 1.3 bara. Proszę użytkowników seryjnych GT MY99-00, których silniki wytrzymały > 15k km i dalej jeżdża o udział w ankiecie.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Alex l

kazdy samochod jest inny, jedni leja taka benzyne, inni taka, jedni maja motula inni lotosa itd.GT-ek 99/00 ma slaby dol(tloki przede wszystkim), ja bym nie przekraczal 1,1bar.Mozna sprawdzic AFR i ewentualnie skorygowac in minu lub in plus.

Link to comment
Share on other sites

Mam nowy motor (4 kkm) i nie chcę zarżnąc :) Mam teraz 0.7 i MBC. Na Ułęż wypada coś więcej wycinąć :wink: Carfita 410 koni i tak nie wycisnę przy 2.5 bara

Link to comment
Share on other sites

ja mierzylem AFR przy 1 bar i bylo 12.3 ale przeplywka juz kulala i sonda niedomagala

teraz na tej dobrej przeplywce mam 1,05 bara ale jeszcze sonde musze zmienic, jak zmienie to jade pomierzyc AFR i ustawie sobie 2 mapy doladowania jedna na codzien 1.05 i druga 1,15 zobaczymy tylko jaki AFR bedzie wychodzil

 

hogi jezdzi na 1.2 bar i nic sie nie wysrywa u niego a jezdzi na LPG ;)

Link to comment
Share on other sites

WG mojego magika 0,7 ładują GT 99 w serii, z seryjnym wydechem ;-)

 

;)

 

Seria chyba lekko ponad 0.8 peak?

 

Ja sobie ustawiłem mapkę na trasę 0.7 a na drugiej pokazuje max peak 1.08, stałe trzyma w okolicach 0.95-1.

 

Niech się wypowie w temacie Mati albo Az - ile podaje Evokiller i W4, bo nie widziałem takich informacji na forum.

Link to comment
Share on other sites

moja seria (ale jest to MY95) ladowala max 0,85bar, teraz mam MBC i ustawione na max 0,95bar i wszystko ok (podczas montazu mialem 1,15bar i tez bylo ok),a nie swiadom złego jezdzilem nawet na Pb95 i nic sie nie dzialo - tylko na autostradzie przez dluzszy czas nie sprawdzalem.

Link to comment
Share on other sites

Nie ma czegos takiego jak maksymalne, bezpieczne cisnienie doladowania. Przeciez dziury w tlokach wypalaja sie nawet w autach wolnossacych. To samo cisnienie bezpieczne w lecie, nie bedzie juz bezpieczne w zimie. Nalezy raczej sprawdzic mape turbiny i z niej wyliczyc jakie cisnienie ta turbina jest w stanie dostarczyc przy interesujacym nas przeplywie powietrza. Przykladowo turbo z WRX'a moze bezpiecznie ladowac 1.35 do 1.45 bara.

Link to comment
Share on other sites

Carfita 410 koni

:shock: to juz ladny wynik

 

:shock: :shock: :shock: czy ja o czyś nie wiem :?:

Link to comment
Share on other sites

dałem głos powyżej 1.3 a co niech se silnik rozwali

napisałem wcześniej:

"Pod głosami dodawajcie nick'i.Nawet na PW. ...różne ludzie mają fantazje " ....Carfit! Głównie o Tobie myslałem :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

No to tak w skrócie. Seryjny GT 99-00 ma ciśnienie doładowania 0.98bara.

Jeśli chodzi o płynięcie tłoków w GT99-00 to zależy od kilku czynników, między innymi od przepływki, ciśnienia doładowania, paliwa na jakim się jeździ. Ja odkąd zaczełem jeździć na Vpower Racing wszystko działa idealnie.

Ja w GT mam ciśnienie na poziomie 1.15 do 1.2bara na 4-5 biegu, na 3 biegu mam 1 bar (Bez żadnych MBC). Mi popłynoł 1 tłok, ale to dzięki swojej bezmyślności i przepływce która mi się zepsuła przed upalaniem. Jeżdze już prawie 2 lata, na przeglądzie (co 2-3 miesiące) sprawdzam czy nie ma błędu na kompie, czy działa przepływka i inne parametry i wszystko jak narazie jest ok.

Jeśli chodzi o program to ja nie wiem co mam u siebie, bo nic w polsce nie było robione, możliwe że ktoś zrobił program w szwajcarii.

Link to comment
Share on other sites

w GT mam ciśnienie na poziomie 1.15 do 1.2bara

 

dokladnie ja tez oscyluje w granicach 1.1-1.2 ale tak na prawde kazdy silnik jest inny i ma inne warunki pracy i ciezko jednoznacznie okresli bo jeden wytrzyma 1.3 a inny poplynie na 1.1 i tak na przwde to parametry pracy powinny wyznaczyc te granice a nie krecenie kurkiem :wink:

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...