Jump to content

OB MY 2020 - wersja EU


Recommended Posts

4 hours ago, Czarne_Koronkowe said:

Skąd Ty masz takie info? W E-boxerze jest taki właśnie x-mode jak na tym filmie.

Z jakiegoś powodu w Outbacku X-Mode 2 Deep Snow/Sand jest oferowany tylko w wersji Onyx XT.

 

Quote

 

Dual-Function X-MODE meant for adventure seekers

Subaru made changes to the new 2020 Outback for improved off-road ability by adding Dual-Function X-MODE, and it’s available on the Onyx Edition XT. The new dual-function X-MODE has settings for snow, dirt, and mud and is the latest addition to the sixth-generation Outback.

(https://www.torquenews.com/1084/2-new-subaru-outback-features-meant-only-adventure-seekers)

 

A z kolei wersja Onyx XT z tego co wiem jest przeznaczona tylko na rynek amerykański, bo w Europie i Azji nie spełnia norm ekologicznych. A przynajmniej takie informacje widziałem gdzieś tutaj na forum i z wielką przyjemnością zostanę wyprowadzony z błędu jeżeli w nim jestem :)

Link to post
Share on other sites
  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Przepraszam za opóźnienie. Będzie w przyszłym roku. Dokładne informacje będą na początku grudnia.   Pozdrowienia

Czytam większość Twoich wypowiedzi i widzę ze często starasz się tłumaczyć forumowiczom że decyzje FHI są racjonalne i logiczne. Podziwiam bez złośliwości mówiąc. Ja ich nie rozumiem. Jakoś w to

Podstawowy błąd to przenoszenie wyposażenia i konfiguracji wersji US na rynek EU - to zupełnie dwie różne bajki. Do czasu aż nie pojawi się nowa wersja OBK u nas, nic nie wiemy na 100%. 

Posted Images

46 minut temu, WacławMasło napisał:

Z jakiegoś powodu w Outbacku X-Mode 2 Deep Snow/Sand jest oferowany tylko w wersji Onyx XT.

 

(https://www.torquenews.com/1084/2-new-subaru-outback-features-meant-only-adventure-seekers)

 

A z kolei wersja Onyx XT z tego co wiem jest przeznaczona tylko na rynek amerykański, bo w Europie i Azji nie spełnia norm ekologicznych. A przynajmniej takie informacje widziałem gdzieś tutaj na forum i z wielką przyjemnością zostanę wyprowadzony z błędu jeżeli w nim jestem :)

Podstawowy błąd to przenoszenie wyposażenia i konfiguracji wersji US na rynek EU - to zupełnie dwie różne bajki. Do czasu aż nie pojawi się nowa wersja OBK u nas, nic nie wiemy na 100%. 

  • Upvote 3
Link to post
Share on other sites
  • Dyrekcja SIP

Nic nie mogę jeszcze konkretnego powiedzieć, gdyż - ze zrozumiałych względów - testy, meetingi etc. zostały odwołane.

zakładam jednak, że niwy system X- mode będzie taki, jak w nowym Foresterze.

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Dyrekcja napisał:

Nic nie mogę jeszcze konkretnego powiedzieć, gdyż - ze zrozumiałych względów - testy, meetingi etc. zostały odwołane.

zakładam jednak, że niwy system X- mode będzie taki, jak w nowym Foresterze.

A od kiedy można najwcześniej spodziewać się nowego OBK w EU? MY21.5 czyli produkcja styczeń 2021?

Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, FilipBB napisał:

A od kiedy można najwcześniej spodziewać się nowego OBK w EU? MY21.5 czyli produkcja styczeń 2021?

@Dyrekcja nabrała wody w usta ;)przypadek?

Na pewno coś już wiadomo, może właśnie w tym roku... :)

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
49 minut temu, mechanik napisał:

@Dyrekcja nabrała wody w usta ;)przypadek?

Na pewno coś już wiadomo, może właśnie w tym roku... :)

Zerknij na godzinę ostatniej wizyty na forum i porównaj z godziną zadania pytania.

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, WacławMasło napisał:

Super wieści! Już się bałem, że rynek europejski zostanie totalnie olany. Czekamy więc!

Już dawno temu w dużej mierze został olany:)

Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, Lisek napisał:

Już dawno temu w dużej mierze został olany:)

To dosyć kosztowny wariant tego olewania. Może jednak coś szykują, skoro ciągle utrzymywana jest obecność w EU. Czasem lepiej chwilę przetrwać niż wchodzić na rynek od nowa.

Link to post
Share on other sites

Zaczynam wariować bo napaliłam się na nowego Outbacka i w międzyczasie przeglądałem inne samochody . Między innymi : nowa Kuga (środek dla mnie tragiczny ) , Rav4 (środek podobnie) . W ogóle jestem rozczarowany nawet innymi markami . Mam od nowości 7 rok samochód francuski i niczym nie odstaje od jakości dzisiejszych głównie Japończyków . Celowo nie wymieniłem Subaru bo... no właśnie w środku zaskakuje jak dla mnie niezłą jakością na dzisiaj i nawet bieżący Outback jak dla mnie jest super . Kiedy będzie nowy Levorg ?

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, aflinta napisał:

To dosyć kosztowny wariant tego olewania. Może jednak coś szykują, skoro ciągle utrzymywana jest obecność w EU. Czasem lepiej chwilę przetrwać niż wchodzić na rynek od nowa.

Czytam większość Twoich wypowiedzi i widzę ze często starasz się tłumaczyć forumowiczom że decyzje FHI są racjonalne i logiczne. Podziwiam bez złośliwości mówiąc. Ja ich nie rozumiem.

Jakoś w to nie wierze że nagle dostaniemy szeroką ofertę mogącą zaspokoić szerszą gamę użytkowników jak to miało miejsce kiedyś.

Wiadomo że czasy mamy inne i jest trudniej ale bez przesady.

Od grudnia mam OBK z jedynym słusznym silnikiem 2,5. Auto fajne ale kupiłem je przez przywiązanie do marki (5-te Subaru) i dobra cenę ok 170 kilka tyś. Dziś wchodząc do salonu widzę ze to samo auto cenę 195 tyś i ktoś tu chyba na głowę upadł :)

Cena poszła do góry ze względu na kurs EUR i normy CO2 , niby dla wszystkich jasne ale tłumów w salonach bym się nie spodziewał.

Nie wyobrażam sobie zapłacić to samo auto 20 tyś PLN więcej z :

- ewidentnie za słabym silnikiem .Fakt że oszczędnym ale w laboratoryjnych warunkach bez wiatru, deszczu,nie za bardzo pod górkę przy tempomacie na 140 km/h.

- bezczelnie zabranym dobrym systemem audio HK (jakieś durne tłumaczenie o względach podatkowych itp)

- braku gniazda 220v w tylnej konsoli czy nawet 12 V w bagażniku.Jakież było moje zdziwienie gdy pakowałem się ostatnio na wakacje z lodówka turystyczną gdy przekonałem się ze nie ma go w bagażniku.Mam w XT więc założyłem ze w top of the top Subaru jest na 100%. Skończyło się zakupem przetwornicy w MM i pociągniętym kablu przez pól auta. Przy 4 USB gniazdo 12v w podłokietniku jest potrzebne jak dziura w moście.

- braku składających się lusterek po zamknięciu auta

- braku połączenia pamięci lusterka z pamięcią fotela. Wiem wiem ze jest w Foresterze nowy cudowny system skanujący twarz ale funkcja o której piszę jest od x lat w innych tańszych autach i chyba japońskie know how mogło to ogarnąć.

Można by dodać iż miło by zobaczyć (nawet w opcji)

- wentylowane fotele z masażem ( Superb ,Mondeo,Mazda 6,Passat mają od dawna)

- fotochromatyczne lusterka boczne ,

- rolety (nawet ręczne) w tylnych drzwiach dla dzieci. Wracałem kilka dni temu z Włoch 1500 km, 7 letnia córka której waliło po oczach słonce przy 34 c zapytała czemu tu(tylne drzwi) nie ma rolet bo w innych autach widziała. Odpowiedzi nie miałem.

Zdaje sobie sprawę że wiele rzeczy OBK ma w standardzie za które gdzie indziej trzeba dopłacać ,pełna zgoda.

Jeżdżąc coraz to nowszymi Subaru mam coraz większy niedosyt bo wiem że jestem trochę oszukiwany w tym co dostaję za coraz większą cenę przy słabych osiągach.

Damy Ci cudowny napęd którego w 99% nie wykorzystasz (lub będzie działał podobnie do konkurencji) i płaski silnik za coraz wyższą cenę a to wszystko z ciągłym tłumaczeniem w tle że nie możemy zaoferować nic więcej bo musimy produkować 24/7/365 dla USA bo tam jest klient. Im dłużej to słyszę czytam na forum tym mniej to kupuje i mam do tego pełne prawo.

Jestem bardzo ciekawy do zaoferuję FHI w nowym OBK w EU. Nie sądzę jednak iż nowy model z kolejnym słabawym silnikiem i ciut lepszym wyposażeniem  i zapewne ceną przekraczająca 200 tys PLN byłby w stanie mnie przekonać do sprzedaży dopiero co kupionego obecnego modelu i kupna nowego.

 

 

 

Edited by Lisek
  • Thanks 2
  • Upvote 5
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Lisek napisał:

Jakoś w to nie wierze że nagle dostaniemy szeroką ofertę mogącą zaspokoić szerszą gamę użytkowników jak to miało miejsce kiedyś.

Nie dostaniemy, te czasy minęły. Koncerny się łączą, ilość opcji spada.

1 godzinę temu, Lisek napisał:

- bezczelnie zabranym dobrym systemem audio HK (jakieś durne tłumaczenie o względach podatkowych itp)

Zrozumiałem to tak, że ta sama konfiguracja nie może występować na jednym rynku (EU) w dwóch różnych cenach (chodzi o ceny przed nałożeniem podatków), dlatego by była tańsza musiała się czymś różnić.

1 godzinę temu, Lisek napisał:

Jeżdżąc coraz to nowszymi Subaru mam coraz większy niedosyt bo wiem że jestem trochę oszukiwany w tym co dostaję za coraz większą cenę przy słabych osiągach.

 Czyżby wyposażenie kupowanego auta nie było zgodne z deklarowaną specyfikacją? Czasem po prostu potrzeba odmiany, jeżeli są inne auta spełniające wymagania to szkoda się frustrować. A może za jakiś (skończony) czas okaże się, że jednak kaizen doprowadzi inżynierów Subaru do miejsca w którym ich wizja sprosta Twoim oczekiwaniom. Sporo rzeczy ma Ascent... ale niestety u nas niedostępny. 

2 godziny temu, Lisek napisał:

Czytam większość Twoich wypowiedzi i widzę ze często starasz się tłumaczyć forumowiczom że decyzje FHI są racjonalne i logiczne. Podziwiam bez złośliwości mówiąc. Ja ich nie rozumiem.

Bo one wcale nie muszą być racjonalne z naszego punktu widzenia, trzeba na to niestety spojrzeć z ich perspektywy. Też ubolewam nad taką a nie inną sytuacją. 

 

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
  • Dyrekcja SIP
Posted (edited)
W dniu 16.07.2020 o 21:47, mechanik napisał:

@Dyrekcja nabrała wody w usta ;)przypadek?

Na pewno coś już wiadomo, może właśnie w tym roku... :)

Niestety w tym roku nie można się spodziewać nowego OBK - sorry.

 

 

Pozdrowienie ( dosłownie )

 

Edited by Dyrekcja
  • Like 2
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Szanowna Dyrekcjo, zatem jeśli nie w tym roku to czy w przyszłym na początku czy na końcu raczej? A może w 2022?

Da się to określić z dużym prawdopodobieństwem albo może pewnością? Chce kupić OBK ale chce już nowy model i mam już dosyć braku informacji.  

XT nie będzie i to jest jasne ale te 182 HP może da rade...Alternatywnie V60 Cross Contry sobie poradzi...mocy tam nie zabraknie ale gorzej z dopłacaniem za opcje. 

Cos powiecie więcej?

 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
  • Dyrekcja SIP

Przepraszam za opóźnienie.

Będzie w przyszłym roku.

Dokładne informacje będą na początku grudnia.

 

Pozdrowienia

  • Like 4
  • Thanks 1
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Czy sądzicie, że 2,4 T jest lepszy od 3,6 l. ?

Wysłane z mojego ONEPLUS A3000 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...
W dniu 2.10.2020 o 14:05, Dyrekcja napisał:

Przepraszam za opóźnienie.

Będzie w przyszłym roku.

Dokładne informacje będą na początku grudnia.

 

Pozdrowienia

 

Witam!

 

Jako że w następnym roku chciałbym wymienić rodzinne auto, niecierpliwie czekam na info o nowym OBK. Bo chciałby człek pozostać przy Subaru, ale nie za bardzo jest aktualnie co kupić (Forek e-boxer niestety dla mnie odpada).

 

Wstępnie dowiedziałem się, że europejski debiut nowego OBK ma być w kwietniu, a główną jednostką napędową ma pozostać zmodernizowany benzynowy 2.5 (bez żadnych hybrydowych wspomagaczy).

Jeżeli jednak się okaże, że to ma być OBK e-boxer, to chyba zdecydowałbym się na zakup aktualnej generacji OBK, bo teraz te auta można kupić za naprawdę dobre pieniądze, szczególnie na tle "konkurencji"...

 

Tak więc czekam bardzo - i myślę, że nie tylko ja - na początek grudnia oraz na dokładniejsze informacje, o których wcześniej pisała sz. Dyrekcja.

 

Pozdrawiam!

Edited by eddie_gt4
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 17.07.2020 o 22:04, Lisek napisał:

Czytam większość Twoich wypowiedzi i widzę ze często starasz się tłumaczyć forumowiczom że decyzje FHI są racjonalne i logiczne. Podziwiam bez złośliwości mówiąc. Ja ich nie rozumiem.

Jakoś w to nie wierze że nagle dostaniemy szeroką ofertę mogącą zaspokoić szerszą gamę użytkowników jak to miało miejsce kiedyś.

Wiadomo że czasy mamy inne i jest trudniej ale bez przesady.

Od grudnia mam OBK z jedynym słusznym silnikiem 2,5. Auto fajne ale kupiłem je przez przywiązanie do marki (5-te Subaru) i dobra cenę ok 170 kilka tyś. Dziś wchodząc do salonu widzę ze to samo auto cenę 195 tyś i ktoś tu chyba na głowę upadł :)

Cena poszła do góry ze względu na kurs EUR i normy CO2 , niby dla wszystkich jasne ale tłumów w salonach bym się nie spodziewał.

Nie wyobrażam sobie zapłacić to samo auto 20 tyś PLN więcej z :

- ewidentnie za słabym silnikiem .Fakt że oszczędnym ale w laboratoryjnych warunkach bez wiatru, deszczu,nie za bardzo pod górkę przy tempomacie na 140 km/h.

- bezczelnie zabranym dobrym systemem audio HK (jakieś durne tłumaczenie o względach podatkowych itp)

- braku gniazda 220v w tylnej konsoli czy nawet 12 V w bagażniku.Jakież było moje zdziwienie gdy pakowałem się ostatnio na wakacje z lodówka turystyczną gdy przekonałem się ze nie ma go w bagażniku.Mam w XT więc założyłem ze w top of the top Subaru jest na 100%. Skończyło się zakupem przetwornicy w MM i pociągniętym kablu przez pól auta. Przy 4 USB gniazdo 12v w podłokietniku jest potrzebne jak dziura w moście.

- braku składających się lusterek po zamknięciu auta

- braku połączenia pamięci lusterka z pamięcią fotela. Wiem wiem ze jest w Foresterze nowy cudowny system skanujący twarz ale funkcja o której piszę jest od x lat w innych tańszych autach i chyba japońskie know how mogło to ogarnąć.

Można by dodać iż miło by zobaczyć (nawet w opcji)

- wentylowane fotele z masażem ( Superb ,Mondeo,Mazda 6,Passat mają od dawna)

- fotochromatyczne lusterka boczne ,

- rolety (nawet ręczne) w tylnych drzwiach dla dzieci. Wracałem kilka dni temu z Włoch 1500 km, 7 letnia córka której waliło po oczach słonce przy 34 c zapytała czemu tu(tylne drzwi) nie ma rolet bo w innych autach widziała. Odpowiedzi nie miałem.

Zdaje sobie sprawę że wiele rzeczy OBK ma w standardzie za które gdzie indziej trzeba dopłacać ,pełna zgoda.

Jeżdżąc coraz to nowszymi Subaru mam coraz większy niedosyt bo wiem że jestem trochę oszukiwany w tym co dostaję za coraz większą cenę przy słabych osiągach.

Damy Ci cudowny napęd którego w 99% nie wykorzystasz (lub będzie działał podobnie do konkurencji) i płaski silnik za coraz wyższą cenę a to wszystko z ciągłym tłumaczeniem w tle że nie możemy zaoferować nic więcej bo musimy produkować 24/7/365 dla USA bo tam jest klient. Im dłużej to słyszę czytam na forum tym mniej to kupuje i mam do tego pełne prawo.

Jestem bardzo ciekawy do zaoferuję FHI w nowym OBK w EU. Nie sądzę jednak iż nowy model z kolejnym słabawym silnikiem i ciut lepszym wyposażeniem  i zapewne ceną przekraczająca 200 tys PLN byłby w stanie mnie przekonać do sprzedaży dopiero co kupionego obecnego modelu i kupna nowego.

 

 

 

Mam to samo uczucie - wiosną zmieniałem samochód i bardzo chciało nam się kupić OBK. Fakt , były możliwości negocjacji ceny ale (zdaję sobie sprawę , że niektórzy na forum mnie zbanują) wygrał Tiguan. Owszem jest trochę za ciężki i trochę za wysoki , na celowniku chciałem nową Octavię Scout niestety będzie pewnie dopiero na wiosnę 2021, natomiast VW z Subaru wygrało w:

1. opcjach finansowania , kwotach wykupu na koniec leasingu i opcjach zawartych w czynszu

2. pakietach serwisowych

3. prozaicznej dziurze na narty - wierzcie mi, że gdyby OBK miał tę dziurę w tylnej kanapie to może nawet silnik 2.5 bez turbo nie byłby problemem

4. elastyczności specyfikacji - tu akurat Europa zawsze była bardziej elastyczna i nie ma w tym winy Subaru

5. fabrycznym Webasto

6. wielkim dachu panoramicznym, czemu w OBK nie da się skoro dało się w starym kochanym Forku

7 reflektorom matrycowym - kurcze w nocy to naprawdę działa, hej FHI te lampy to można kupić u Helli czy innego Boscha, to nie są wynalazki opatentowane przez VAG

8. kamerach 360 , przydały się 2 razy ale bez nich być może skończyłbym w blacharni

o silniku nie piszę, bo każdy ma swoje odczucia i ciężko porównywać turbo diesla czy turbo benzynę z wolnym ssakiem z OBK

PS - roletki potwierdzam , niby takie nic a robią latem robotę

No koniec narzekania, czekam, że może kiedyś wreszcie spełnię marzenie i w garażu OBK będzie mnie witał błyskając wesoło światełkami.

Szerokośći

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, przemo napisał:

(...) prozaicznej dziurze na narty - wierzcie mi, że gdyby OBK miał tę dziurę w tylnej kanapie to może nawet silnik 2.5 bez turbo nie byłby problemem (...)

 

OT: nie jestem narciarzem, ale nie jeden raz przyłapałem siebie na pytaniu: dlaczego właściwie Forester (w moim przypadku), który jest promowany przecież jako auto dla ludzi aktywnych, nie ma tego "udogodnienia"... w Tribece tylne siedzenia były dzielone 40/20/40 i był to superowy patent!

 

 

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, eddie_gt4 napisał:

 

OT: nie jestem narciarzem, ale nie jeden raz przyłapałem siebie na pytaniu: dlaczego właściwie Forester (w moim przypadku), który jest promowany przecież jako auto dla ludzi aktywnych, nie ma tego "udogodnienia"... w Tribece tylne siedzenia były dzielone 40/20/40 i był to superowy patent!

No właśnie w Levorgu też :) więc tłumaczenie dealera że wszystkie tak mają ze względów bezpieczeństwa nie kupuję...

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
27 minut temu, Kristofor napisał:

tłumaczenie dealera że wszystkie tak mają ze względów bezpieczeństwa


Brzmi dumnie. Ale idąc tym tropem, to tylne siedzenia powinny w ogóle być zaspawane. Bo jak rozłożysz 2/3 kanapy, to dopiero jest niebezpiecznie. Tak sobie myślę, że jakby bezpieczeństwo faktycznie było tak ważne, to każde kombi od Subaru miałoby w standardzie solidną siatkę oddzielającą bagażnik od części pasażerskiej. Tak, jak to robi np. Volvo czy BMW. 
EyeSight, to nie wszystko...

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, spawalniczy napisał:


Brzmi dumnie. Ale idąc tym tropem, to tylne siedzenia powinny w ogóle być zaspawane. Bo jak rozłożysz 2/3 kanapy, to dopiero jest niebezpiecznie. Tak sobie myślę, że jakby bezpieczeństwo faktycznie było tak ważne, to każde kombi od Subaru miałoby w standardzie solidną siatkę oddzielającą bagażnik od części pasażerskiej. Tak, jak to robi np. Volvo czy BMW. 
EyeSight, to nie wszystko...

W Skodzie miałem tunel i worek na narty wpinany w zaczepy pasów bezpieczeństwa. Worek był mega solidny. W Subaru próbowałem zrobić u tapicera przebitkę, ale tapicer lojalnie ostrzegł że w tym miejscu są wzmocnienia konstrukcji kanapy, w związku z czym odpuściłem.

Link to post
Share on other sites

Jeszcze tylko pare tygodni i będzie wszystko jasne.:yahoo:

Tylko jak Euro będzie tak dalej galopować to nowy Outback będzie (jak będzie w EU...) kosztować ~250 tys.

Wtedy jedynym moim Subaru zostanie XV (z planami na wymianę na nowy model z eBoxer) bo ten samochód, mimo paru wad (kupiony nowy w 2017) mi się podoba jako taki mały go-anywhere SUV-ik.

 

 

Edycja:

przypadkowo znalazłem to:

Obejrzyj film „Zobacz jak gnije Twoje 160 tys zł w niecałe 5 lat. Renowacja Podwozia #Subaru #Outback 2015. DrimCar” w YouTube

 

 

To nie jest jakiś tam kanał anty-Subaru...ot warsztat po prostu.

Nie wiem, jak to wygląda w nowym Outbacku ale tak to nie może być!

Może jestem rozpuszczony używkami Volvo, które po prostu nie rdzewieją ale to co tutaj widać to już przesada (samochód nie był wypadkowy).

 

Edited by Jacek O
Nagla zmiana z euforii na rozczarowanie
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...