Jump to content

OB MY 2020 - wersja EU


Recommended Posts

Szkoda, że okno dachowe występuje tylko w najbardziej wypasionej wersji. 

Swoją drogą  czego wynika mniejsza pojemność bagażnika w wersji Platinum po złożeniu tylnej kanapy? Czyżby z owego okna dachowego, bo pomiar jest robiony pod sufit?

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
  • Replies 294
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeżeli wszystko dobrze pójdzie, to jeszcze dziś informacje pojawią się na naszej stronie.   Przepraszam za opóźnienie, ale po zniesieniu embarga informacyjnego mieliśmy jeszcze trochę pracy

Dzień dobry, Ulegając naciskom uchylamy rąbka tajemnicy. Nowy Outback nieco się powiększył w stosunku do aktualnej generacji. Jego długość wynosi obecnie 4870mm (+50mm), a szerokość 1875mm (

W ten piątek mamy spotkanie dealerskie (oczywiście wirtualne) , na którym poinformujemy naszych partnerów o nowym OBK. Proszę o zrozumienie, że to właśnie ich najpierw poinformujemy. W związ

Posted Images

2 godziny temu, aflinta napisał:

Szkoda, że okno dachowe występuje tylko w najbardziej wypasionej wersji. 

Swoją drogą  czego wynika mniejsza pojemność bagażnika w wersji Platinum po złożeniu tylnej kanapy? Czyżby z owego okna dachowego, bo pomiar jest robiony pod sufit?

Dokładnie tak. W Foresterze jest tak samo. Instalacja całego mechanizmu pod "sufitem" nieco uszczupla pojemność całkowitą mierzoną w litrach.

  • Thanks 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, Paweł L napisał:

Aktualny Outback ma nieco inny reling:

obraz.thumb.png.288e04bebb28bb3a6adbf9ddfee70a96.png

 

Niestety wygląda na to, że takich "europejskich" relingów już nie będzie w MY21 :/

 

 

image.thumb.png.05b1a01861dc8a4aaac41f9923a7e541.png

 

 

image.png.b765b40444b9a00bc7e63aa8d5284fa0.png

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Zgadza się.

Za to wydaje mi się, że miłośników "dzikich wypadów" Nowym Outbackiem ucieszy informacja, że reling w wersji Cross znosi obciążenie na postoju aż 318 kg.
Spokojnie można rozglądać się za namiotami dachowymi.

  • Upvote 3
Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, radiolog napisał:

Euro normy obcięły 13 KM?

Nie, wcześniej było 175KM/5800 obr oraz 235Nm/4000 obr. Teraz jest 169KM/5000 - 5800 obr. Oraz 252Nm/3800 obr. Czyli nawet nieco lepiej niż poprzednio (wyższy moment wcześniej dostępny). Jakieś tam sztuczne obcięcie mocy jest bo wykres idzie płasko w górnym zakresie.

Link to post
Share on other sites

Uważam, że trzeba się cieszyć z tego co jest. Mogło być gorzej.

Outback to naprawdę fajne auto. Nie jest nijakie jak większość spotkanych na drodze. Nadal ma silnik 2,5 a nie jakieś 1,0~1,5 z trzema cylindrami. Konstrukcja sprawdzona i trwała. Dla mnie ważniejsze jest to jak wyżej oraz jego mała awaryjność, wsiadasz i jedziesz, a nie stoisz cały czas w serwisie (niż te np. ~30 KM więcej).

Odnośnie ceny to poszły w górę też i u konkurencji.
Pozdrawiam wszystkich :jdm:

 

  • Like 2
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, aflinta napisał:

Nie, wcześniej było 175KM/5800 obr oraz 235Nm/4000 obr. Teraz jest 169KM/5000 - 5800 obr. Oraz 252Nm/3800 obr. Czyli nawet nieco lepiej niż poprzednio (wyższy moment wcześniej dostępny). Jakieś tam sztuczne obcięcie mocy jest bo wykres idzie płasko w górnym zakresie.

To forester z silniczkiem elektrycznym ma moment prawie identyczny, wystarczy nie przekraczać tych 4 tysi 

Link to post
Share on other sites

Ten Outback jest naprawdę ładny. Ciekawe czy na PL są dostępne kakieś mocne silniki. Wykończenie i dostęp do funkcji bardzo dobry. Subaru to zdecydowanie auto zrobione dla kierowcy. 

Link to post
Share on other sites
W dniu 24.02.2021 o 08:38, aflinta napisał:

Nie, wcześniej było 175KM/5800 obr oraz 235Nm/4000 obr. Teraz jest 169KM/5000 - 5800 obr. Oraz 252Nm/3800 obr. Czyli nawet nieco lepiej niż poprzednio (wyższy moment wcześniej dostępny). Jakieś tam sztuczne obcięcie mocy jest bo wykres idzie płasko w górnym zakresie.

A to nie jest tak że nowy silnik ma 185KM na US oraz bezpośredni wtrysk, normy EU zakazują bezpośredniego wtrysku co powoduje konieczność włożenia filtra cząstek stałych (dla benzyny GPF). To z kolei powoduje obniżenie mocy, w tym przypadku z 185KM do 169KM.

Link to post
Share on other sites

Dla nas to i tak bez znaczenia - porównujemy z tym co było dostępne na naszym rynku :)

w porównaniu z wersją US mamy wyższy i wcześniej dostępny moment obrotowy. Inna kwestia czy nie wynika to z innych standardów pomiarowych.

Link to post
Share on other sites

W EU było dotychczas: 175KM i 235 NM, wielopunktowy wtrysk

W USA w obecnej wersji mamy: 182 HP (czyli 184,5 KM) i 238 NM, bezpośredni wtrysk

W EU będzie: 169KM i 252NM, bezpośredni wtrysk

 

Link to post
Share on other sites
39 minut temu, radiolog napisał:

Czyli GPF , maksymalnie zubożone paliwo i cykl Atkinsona zabiera tyle koni hehe

Co to się porobiło! Kiedyś wyłażono ze skóry żeby wycisnąć ile się da koni a teraz kombinują jak tych koni ująć ;)

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, Szürkebarát napisał:

Co to się porobiło! Kiedyś wyłażono ze skóry żeby wycisnąć ile się da koni a teraz kombinują jak tych koni ująć ;)

Teraz też kombinują, przynajmniej w teorii, żeby wycisnąć jak najwięcej koni, ale z grama paliwa, a nie z centymetra sześciennego. 

I statystycznie wychodzi na to samo, bo co z tego, że mamy oszczędniejszy silnik w aucie, kiedy nowe auto jest SUVem i siłą rzeczy musi tego paliwa spalić więcej, bo większa masa i opory powietrza. 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, aflinta napisał:

Z tym, że OBK to tak do końca nie jest SUV :)

Mówiłem o klasycznych SUVach i statystycznej dominacji tego segmentu. Kombi to prawie gatunek zagrożony jak sedany ;)

Jestem ciekaw ile w praktyce będzie palił nowy europejski OBK.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, aflinta napisał:

Z tym, że OBK to tak do końca nie jest SUV :)

to kombi. Z nazwy :) Ostatnio postawiliśmy koło siebie Q7, V90 CC i Outbacka. V90 CC malutkie, audi duże i "zewnętrznie" zbliżone do outbacka. To "kombi" ma wymiary suva, opory suva, spalanie suva, a teraz także cenę. Kawał wozu. Jest o czym marzyć do poduszki. 

Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Szmiglo napisał:

to kombi. Z nazwy :) Ostatnio postawiliśmy koło siebie Q7, V90 CC i Outbacka. V90 CC malutkie, audi duże i "zewnętrznie" zbliżone do outbacka. To "kombi" ma wymiary suva, opory suva, spalanie suva, a teraz także cenę. Kawał wozu. Jest o czym marzyć do poduszki. 

V90 CC malutkie? Dałbym sobie cos odciąć, ze to mniej więcej taki sam gabarytowo pojazd jak OBK. A jedzilem oboma. Ale widzisz, gdybyś Ty oceniał, to już bym tego co dałbym sobie odciąć nie miał ;)

Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, Szmiglo napisał:

to kombi. Z nazwy :) Ostatnio postawiliśmy koło siebie Q7, V90 CC i Outbacka. V90 CC malutkie, audi duże i "zewnętrznie" zbliżone do outbacka. To "kombi" ma wymiary suva, opory suva, spalanie suva, a teraz także cenę. Kawał wozu. Jest o czym marzyć do poduszki. 

 

29 minut temu, Tsunetomo napisał:

V90 CC malutkie? Dałbym sobie cos odciąć, ze to mniej więcej taki sam gabarytowo pojazd jak OBK. A jedzilem oboma

Jeździłem wszystkim trzema

Najlepsze wrażenia Q7. Co prawda to było SQ7:D. Nie czuć gabarytów wcale. prowadzenie i czucie z jazdy super

Drugi OBK. Gabarytów nie czuć.  ale niestety nie jedzie :( 

Najgorsze wrażenia z V90CC. niby wszystko ok ale odczucia z jazdy jakby się autobus prowadziło. Jedyny w którym nie czuje się komfortowo. i dodatkowo wszystko sterowane elektronicznie, tragedia

 

Link to post
Share on other sites

mamy w domu wszystkie trzy i tak się złożyło, że stały koło siebie. Patrzyliśmy z 1 piętra. Co do V90 CC. Wcześniej było xc70 i nowe przy starym jest bardzo malutkie. To już nie ten czołg co kiedyś. Oczywiście z wyglądu. Realnych wymiarów nie oceniam.

Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Szmiglo napisał:

mamy w domu wszystkie trzy i tak się złożyło, że stały koło siebie. Patrzyliśmy z 1 piętra.

Strzel przy okazji fotkę z takiej perspektywy i wrzuć tutaj. Chętnie sami porównamy. :)

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Szmiglo napisał:

to kombi. Z nazwy :) 

Według WLTP przy prędkościach wysokich i bardzo wysokich pali mniej od Forestera. Jest też od niego kilka centymetrów niższy, choć prześwit mniejszy tylko o 7 mm. Więc bardziej podniesione kombi (choć całkiem spore) niż SUV ;)

Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Szmiglo napisał:

mamy w domu wszystkie trzy i tak się złożyło, że stały koło siebie. Patrzyliśmy z 1 piętra. Co do V90 CC. Wcześniej było xc70 i nowe przy starym jest bardzo malutkie. To już nie ten czołg co kiedyś. Oczywiście z wyglądu. Realnych wymiarów nie oceniam.

V90 CC 

dlugosc 4939 mm

szerokosc 1879 mm 

 

XC70 (ostatnio generacja)

dlugosc 4838

szerokosc 1870

 

OBK (odchodząca generacja)

długość 4820 

szerokość 1840

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...