Jump to content
chateque

OB MY 2020 - wersja EU

Recommended Posts

Szanowna Dyrekcjo,

- wiadomo kiedy będzie w Polsce OB MY 2020 w sprzedaży?

- czy wersja 2400 turbo (tak jak Legacy pokazany na Auto Show w Chicago) będzie dostępna w PL?

 

Jezeli za wcześnie na odpowiedz na oba pytania to prośba chociaż na pierwsze :-)

Edited by chateque

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 10.02.2019 o 05:41, chateque napisał:

wiadomo kiedy będzie w Polsce OB MY 2020 w sprzedaży?

Nie, jeszcze nie wiadomo. Wiadomo tylko, że będzie w Europie znacznie później, niż w USA ( samochody będą się też różniły - ten dla Ameryki Północnej jest produkowany w USA, ten dla Europy w Japonii ).

 

W dniu 10.02.2019 o 05:41, chateque napisał:

czy wersja 2400 turbo (tak jak Legacy pokazany na Auto Show w Chicago) będzie dostępna w PL?

Ze względu na obowiązujące w Unii normy emisji flotowej CO2 tej wersji ( niestety ) nie należy się spodziewać w Europie.

 

Pozdrowienia

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 11.02.2019 o 14:19, Dyrekcja napisał:

Ze względu na obowiązujące w Unii normy emisji flotowej CO2 tej wersji ( niestety ) nie należy się spodziewać w Europie.

Szkoda. Myślałem o sprzedaży w II połowie roku swojego OBK 3,6 MY 2012 i zakupie nowego OBK 2.4L Turbo XT  MY 2020. Ale takiej szansy ,jak widzę, nie będę mieć . To jest moje trzecie z rzędu (od 2005) Subaru. Naprawdę szkoda, ze być może ostatnie. To nie jest pretensja pod adresem Dyrekcji, tylko smutna konkluzja. Chętnie bym kupił nowe Subaru, ale niech ma mocny silnik.

Pozdrawiam

jasionowski

Edited by Urabus
Literówka przy OBK 2,4, turbo
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 11.02.2019 o 14:19, Dyrekcja napisał:

Ze względu na obowiązujące w Unii normy emisji flotowej CO2 tej wersji ( niestety ) nie należy się spodziewać w Europie.

 

Pozdrowienia

 

Kurcze :-( Myślałem, że właśnie zmiana silnika z 3.6 na 2.4T oznacza mniejszą emisję i pojawi się w Europie (szczególnie, że Forester MY2019 nie jest już w wersji XT tym samym flotowo więcej miejsca na OB XT).

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 12.02.2019 o 01:51, Jasionowski napisał:

 OBK 2.4L Turbo XT  MY 2020

 

Podprogowy przekaz :mrgreen:

Edited by Urabus
Korekta cytatu
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, muka napisał:

Podprogowy przekaz :mrgreen:

 

Poprawiłem, autor postu też wielokrotnie próbował, ale te próby szły w złym kierunku ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam nadzieję, że tym razem poprawią roletę w bagażniku, na taka którą można będzie też trochę wyżej zapiąć niż standartowo. I zrobią pionową siatkę odgradzającą część pasażerską od ładunkowej w przypadku załadunku bagaży bez rolety.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro jesteśmy przy bagażniku - to jeszcze wskazany szybszy napęd klapy i koniecznie żeby po jej otwarciu mógł bez obrażeń głowy zmieścić się pod nią co najmniej średniej wysokości Europejczyk a nie tylko średniej wysokości Japończyk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@spawalniczy a do jakiej wysokości otwiera się klapa w obecnym OTB? W starym, jeszcze bez elektrycznego otwierania, było w porządku nawet dla wysokiej osoby.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam 176 cm wzrostu - zdarzało mi się uderzyć w głowę podchodząc do otwartej klapy bez zachowania odpowiedniej czujności (np mając kaptur na głowie, który ograniczał pole widzenia).

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, MarcinW napisał:

I zrobią pionową siatkę odgradzającą część pasażerską od ładunkowej w przypadku załadunku bagaży bez rolety.

 

jestem za :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 19.02.2019 o 12:19, spawalniczy napisał:

Mam 176 cm wzrostu - zdarzało mi się uderzyć w głowę podchodząc do otwartej klapy bez zachowania odpowiedniej czujności (np mając kaptur na głowie, który ograniczał pole widzenia).

Ja mam 180 m i klapa jest powyzej mojej glowy. Moze trzeba wyregulowac wysokosc podnoszenia klapy - jest taka mozliwosc.

Ja to bym jeszcze chcial, zeby poprawil przelacznik swiatel. Wiele razy mi sie zdazylo, ze przy wlaczaniu kierunkowskazow, albo przy mignieciu dlugimi swiatlami, przestawialy mi sie swiatla np. z pozycji Auto na postojowe.....

Edited by Gregorius
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 25.02.2019 o 08:14, Gregorius napisał:

Ja to bym jeszcze chcial, zeby poprawil przelacznik swiatel. Wiele razy mi sie zdazylo, ze przy wlaczaniu kierunkowskazow, albo przy mignieciu dlugimi swiatlami, przestawialy mi sie swiatla np. z pozycji Auto na postojowe

 

A wydawało mi się, że tylko mnie dotyczy ta przypadłość ;) Teraz zwracam na to uwagę, ale 10 lat temu to była norma.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ze względu na obowiązujące w Unii normy emisji flotowej CO2 tej wersji ( niestety ) nie należy się spodziewać w Europie.
 
Pozdrowienia


W stanach normy sa ostrzejsze niz w Europie a jednak tam sie udalo.

10,5 sekund do setki w obecnym Outbacku dla mnie i zapewne dla wielu potencjalnych klientow jest nie do zaakceptowania. 20 lat temu uchodziloby to za niezly wynik ale dzis to zawali droga.
Oczywiscie , ze mozemy sie czarowac ze grupa docelowa ma byc stateczny ojciec oraz w tym aucie nie chodzi o fun ale o bezpieczenstwo itd.
Ale ja chce miec jedno i drugie. Jako ojciec jezdzacy w gory z dziecmi co drugi weekend w sezonie zimowym 5h w jedna strone, chce miec radoche z jazdy.

Uwazam, ze uterenowione kombi nadal sa nisza bo jesli ktos tak jak ja nie chce ze wzgledow ideologicznych i etycznych jezdzic niemcem to pozostaje mu jeszcze nudne i duzo drozsze Volvo CC ale z osiagami.
Jesli francuzi nie zrobia nowego RHX to nie ma w czym wybrac.

Rozumiem, ze polityke i oferte narzuca producent ale czy potencjalne zastapienie najbardziej emisyjnego BRZ'a 196g/km nowym Outback'iem nie poskutkuje zmieszczenjem sie w w/w normie flotowej?

Wg mnie Outback z dynamicznym silnikiem bedzie sie sprzedawal jak "swieze buleczki".
Jestem pewien, ze wiele osob mysli podobnie.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, piotrmalec1980 napisał:

W stanach normy sa ostrzejsze niz w Europie a jednak tam sie udalo.

Podaj przykład tych norm w stanach gdzie królują Subaru czy Fordy F150.

 

3 godziny temu, piotrmalec1980 napisał:

czy potencjalne zastapienie najbardziej emisyjnego BRZ'a 196g/km nowym Outback'iem nie poskutkuje zmieszczenjem sie w w/w normie flotowej?

Od 2020 roku ograniczenie wyniesie 95g/km. Popatrz jaką emisję mają nawet nowo wprowadzane e-Boxer. To wszystko jest dużo za dużo ponad normę. Od przyszłego roku czekać nas będzie albo rewolucja w napędzie albo wzrost cen spowodowany karami za emisję.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
4 godziny temu, piotrmalec1980 napisał:

10,5 sekund do setki w obecnym Outbacku dla mnie i zapewne dla wielu potencjalnych klientow jest nie do zaakceptowania. 20 lat temu uchodziloby to za niezly wynik ale dzis to zawali droga.

 

Dla mnie jest dokładnie odwrotnie tzn. 10,5 sekundy do setki 20 lat temu to było tak sobie , w wielu miejscach przydałaby się większa moc , szczególnie 80 - 160 i dalej .           Obecnie nie znajduję zbyt wiele okazji  w których moje 150 KM w dieslu  :rolleyes: byłoby zdecydowanie zbyt wolne...Owszem , ponad 160 km/godz mógłby się trochę szybciej rozpędzać ale to są sporadyczne przypadki , głównie na autostradzie gdy chce szybciej odjechać od jadącej 150..np. Skody :D Zdarza mi się jeszcze ! jechać przez dłuższy czas z szybkościami ponad 200 ( mam auto 400KM/8 cylindrów ) ale po pierwsze , stale wiem , że łamie przepisy , co nie sprzyja dobremu samopoczuciu bo wiadomo , że wcześniej czy później napatoczy się jakaś policja/radar/odcinek z pomiarem a po drugie wyobrażam sobie komentarze/oceny wyprzedzanych kierowców....;) których na drogach jest ze 20 razy więcej niż 20 lat temu i zdecydowanie przeszkadzają w szybkiej jeździe  :D Były lata w których dostępne były jednocześnie OBK z silnikami 2.5 i z H6. Zdecydowana większość klientów wybierała silnik 2.5....być może ze względu na cenę a być może ze względu na swój sposób jazdy lub zużycie paliwa...

Edited by Andrzej Koper
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, piotrmalec1980 napisał:

W stanach normy sa ostrzejsze niz w Europie

Jako nowy użytkownik Forum może Pan jeszcze nie wiedzieć, że twierdzenia oparte na „ bo gdzieś słyszałem”, jakże aktualnie popularne w internecie, podlegają tutaj rewizji opartej na faktach. Na obrazku mamy standardy emisji CO2 ( o tych mówimy ) dla USA. Generalnie dla najmniejszych aut wychodzi na 2020 ok. 105g/km ( po przeliczeniu z mil ), dla największych ok. 136 g. Średnia dla EU na 2020 to 95g.

559A589C-2131-47E3-9D2A-525DE7491020.jpeg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie do dyrekcji czy jest szansa na to że w przed sprzedaży będziemy mieli jakąś specjalną wersję wyposażenia w e-bokser my2020 ? I czy wiadomo coś o terminach ? Kiedy będzie można zamawiać forestery ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, Łukasz Czarnecki napisał:

 

Pytanie do dyrekcji czy jest szansa na to że w przed sprzedaży będziemy mieli jakąś specjalną wersję wyposażenia w e-bokser my2020 ? I czy wiadomo coś o terminach ? Kiedy będzie można zamawiać forestery ?

 

Aktualnie prowadzę rozmowy na temat terminów, cen, specyfikacji itd. Ze względu na znane ograniczenia ilościowe nie przewiduję wersji specjalnych „ na początek”. Więcej powinienem wiedzieć w drugiej połowie Maja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to cos czuje ze nastepne moje auto bedzie elektryczne.. Chyba musze zaczac starac sie o gniazdko w garazu podziemnym :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ciekawe czasy nadchodzą. Zabawnym jest, że "czysta hybryda" Lexusa emituje więcej CO2 niż czterocylindrowy diesel ale i tak żaden z nich nie schodzi poniżej 150g/km. Średnia 95 wydaje się nie do osiągnięcia. Spalinowe podrożeją, żeby dotować elektryczne. W obliczu nadchodzących norm nawet hybrydy nie mają sensu.  Trza by kupić kilka aut "na zapas" :)

Całkiem możliwe, że rejestrując spalinowca w 2019, po kilku latach z symbolicznym przebiegiem sprzedamy go z zyskiem :) A jakież promocję będą po koniec 2019, żeby te wszystkie 2.0 turbo upchnąć jeszcze w tym roku :)

Edited by Nonie

Share this post


Link to post
Share on other sites
51 minut temu, Nonie napisał:

Trza by kupić kilka aut "na zapas" :)

Na takich też znajdzie się bat w postaci wyższych stawek ubezpieczenia i zakazów wjazdu do całych stref w miastach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...