Jump to content

Co zamiast XV???


PRIMAR

Recommended Posts

7 godzin temu, aflinta napisał:

Ale to chyba pierwsza generacja, w drugiej auto jest znacznie stabilniejsze niż mój stary Legacy kombi. Czuję wiatr jak głośniej szumi na relingach, ale ku mojemu zaskoczeniu nie na kierownicy.

Jest w standardzie w każdym Subaru z polskiej sieci dealerskiej. Odpukać, nigdy nie musiałem używać.

 

@jakubeczko Odnośnie spalania, to w 2019 Kraków - Piza, przez Słowację: 7,7l/100km (wynik rzeczywisty na skalibrowanym komputerze pokładowym). Dwójka dorosłych i dwójka dzieci (wtedy 4l + 6l), boxem na dachu i pełnym bagażnikiem. Dodatkowo spalanie mocno poszło do góry we Włoszech jak postaliśmy sobie w kilku korkach (z niczego) na autostradach. Tempomat ustawiony na 120km/h, ale ze względu na liczne remonty na trasie i tak zazwyczaj było wolniej. Klimatyzacja pracowała cały czas.

 

W 2020 już bez boksa, trasa głównie autostradą z Krakowa do Toskanii (Lucca),  Dalej 2+2 z bagażem zmieszczonym wewnątrz auta, tempomat ustawiony na maks 130, jak były ograniczenia to oczywiście wolniej. Pierwszy dystans 1380km wyszedł ze średnią prędkością z komputera 91km/h i spalaniem 7,4l/100km, drugi 1350km ze średnią prędkością 99km/h... i też 7,4l/100km. Cała wycieczka 4050km i średnia 7,5l ze średnią prędkością 65km/h (mają tam piękne górskie drogi - wąskie i kręte). Jestem zadowolony.

 

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, kingston70 napisał:

 

Ja nigdy nie jadę na autostradzie na tempomacie xv. Wolę sam kontrolować obroty silnika a co za tym spalanie.Nie raz to przerabiałem,dla mnie nie warte uwagi. 

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, kingston70 napisał:

Ja nigdy nie jadę na autostradzie na tempomacie xv. Wolę sam kontrolować obroty silnika a co za tym spalanie.Nie raz to przerabiałem,dla mnie nie warte uwagi. 

Na tempomacie obroty są wyższe. 

Ja tempomatu używam rzadko, ale ze względu na EyeSight, który (zbyt często) lubi mnie wyhamowywać przy większym ruchu na autostradzie 

Link to comment
Share on other sites

30 minut temu, Blixten napisał:

Na tempomacie obroty są wyższe. 

Ja tempomatu używam rzadko, ale ze względu na EyeSight, który (zbyt często) lubi mnie wyhamowywać przy większym ruchu na autostradzie 

Czyli co?...... Jak jechałem w korku 25/h przez3km sprawdza SIĘ.PO ustawieniu swoich parametrów jest ok.I tyle czym tu się zachwycać.xv co te bajery? Nie rozumiem! 

 

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, kingston70 napisał:

Czyli co?...... Jak jechałem w korku 25/h przez3km sprawdza SIĘ.PO ustawieniu swoich parametrów jest ok.I tyle czym tu się zachwycać.xv co te bajery? Nie rozumiem! 

 

 

Czyli, że to wszystko kwestia gustu, kto co lubi. :)

 

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, kingston70 napisał:

Wolę sam kontrolować obroty silnika a co za tym spalanie.

Każdy jeździ jak lubi, mi się z kolei nie chce przez kilkanaście godzin pilnować ustawienia gazu. Nie zauważyłem różnic w spalaniu między tempomatem a mną, zresztą ciężko mówić w CVT o jakiejś większej kontroli nad obrotami silnika - chyba, że ktoś pod górkę odpuszcza gaz by obroty za bardzo nie wzrosły (jednak wtedy traci się prędkość).

10 godzin temu, Blixten napisał:

tempomatu używam rzadko, ale ze względu na EyeSight, który (zbyt często) lubi mnie wyhamowywać przy większym ruchu na autostradzie

Trzeba ustawić tryb dynamiczny i skrócić odległość utrzymywaną przed poprzedzającym podjazdem.... Ale to w sumie w Polsce jest tylko problem, w Austrii czy nawet we Włoszech jakoś lepiej się jeździ.

Link to comment
Share on other sites

Pasujący do tematu wątku test porównujący Subaru XV i Mazdę CX-30 od rosyjskiego AutoMPS.ru 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mam swoje przemyślenia po 38 latach posiadania i prowadzenia różnych pojazdów (zacząłem w 16 urodziny). Żeby nie było - miałem też Skodę i faktycznie pokazywałem ją znajomym zaczynając od podniesienia klapy ukazującej przepastne możliwości kombi... Teraz mamy dorosłe dzieci i ta przestrzeń nie jest priorytetem. W pewnym momencie miałem czym pocisnąć ale teraz w drodze z Wrocławia nad morze zabrali by mi prawo jazdy, drogi i czasy się zmieniły i 140 mi wystarcza. Miałem civica 1,4 który ciagle odcinał obroty i palił więcej od mazdy 2,2 która nie skręcała. To mi przeszło. 
Zrobiliśmy z żoną listę co by się przydało w samochodzie i co może być istotne w ciągu długiej eksploatacji. Podkreślam NAM, nie komuś innemu. Trudno przewidzieć co człowiekowi przyjdzie do głowy w tym czasie. Może zostanę wędkarzem który musi podjechać nad wodę tak by łowić przez otwarte drzwi a może będziemy jeździć w zimie na „biegówki’., może grzyby a może łódka na przyczepce. W mieście zdarzają się wolne miejsca wystarczy pokonać 20cm krawężnik i nie mieć zbyt długiego samochodu. Mały mocny silnik z turbiną i przekładnią dsg się rozleci, a słaby wolnossący nie zabije cvt, w nocy jest ciemno i chce coś widzieć (światła), w tym roku u nas nie odśnieżali (4x4 po raz kolejny), 5 lat gwarancji(wiem wiem), najszybciej grzeją podgrzewane fotele, jestem mały i chce siedzieć wysoko bo ludzie się boją jadących pustych samochodów... Sporo tego było no i kasa - gdybyśmy mieli 20 tys więcej pewnie byłby to inny pojazd. Odbyliśmy kilka jazd próbnych w salonach ale nie Top wersją tylko tym co dają za nasz budżet. Rozczarowania. Dopłaty do wszystkiego. I tak wyszło. Narazie nic nie odpadło, pali mniej niż się spodziewałem, przyspiesza ze świateł wystarczająco, a do 100 szybciej niż podają.
Najważniejsze: Żonie się dobrze jeździ

  • Like 7
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

W opisie pod nazwą użytkownika ma XV e-Boxer :upside-down-face_1f643-small:

No to był mały żarcik przecież


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

Miałem octavię 2 z napędem 4x4 1,9 tdi , później zrobili z tego skauta. Fajne auto ale jak pojechałem zwiększyć nieco moc okazało się, że przebieg jest delikatnie cofnięty, raptem 160tys i nie mogłem z nią wiązać nadzieji na dłuższa eksploatacje. Sprawdźcie ile kosztuje superb kombi 4x4 w fajnej wersji

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
1 godzinę temu, aflinta napisał:

Nowe logo KIA wygląda jakby to jakaś rosyjska firma była, co im stare przeszkadzało?

:biglol: dokładnie tak samo mi się skojarzyło

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, GREGG napisał:

Pojawił się kolejny kandydat na następcę XV. Podoba mi się bardziej niż swój koncernowy bliźniak ;)

 

 

 

   

Przekombinowane to....nie mogę się doszukać jakiegoś kunsztu projektu

Link to comment
Share on other sites

Witam po dłuższej nieobecności na forum.U mnie (nas)mam na myśli mżonkę,po 4 letniej bezstresowej eksploatacji 'kloca XV' i przejechanych nim 86 tyś.km wybór padł na Subaru Forester 2.0 Hybrid.Przyjemną ciekawostką jest to,że ww Forek spala Pb 95 na poziomie naszego drugiego autka Daihatsu Cuore(miasto) czyli 5.8-7.5l na 100 km.Po przejechanych 20 tyś.km Forkiem utwierdzam się w przekonaniu o dobrze dokonanym wyborze.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...