Jump to content

Co zamiast XV???


Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Replies 2.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Obiecałem relację z weekendowej jazdy próbnej do Zakopanego autem Infiniti QX 30, silnik benzynowy, 2 litry. Jazda do Zakopanego w sobotę, spory ruch na trasie, zapoznawanie się po drodze z nowym

Informuję, że w dniu dzisiejszym wyjechałem z salonu nowym Infiniti QX 30. Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne. Oby tak dalej. Zdjęcie dokumentujące ten fakt poniżej. Za parę dni w dziale "Sprzed

Długo myślałem co zamiast XV. Dobre w teren i do miasta, z niskim spalaniem i frajdą z jazdy. Podobnie jak wielokrotnie w przeszłości próbowałem i tym razem liznąć niemieckiej motoryzacji. Znowu skońc

Posted Images

Toyota "zawsze na propsie" miałem od nowości, 300kkm przejechałem nigdy nie zawiodła, córka ja zajeżdża i będzie jej trudno. Jak włożą do niej hybrydę obecnej generacji RAV4 będzie hit

Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Blixten napisał:
14 godzin temu, Snuff napisał:

ce emoji1.png

ale może nie będzie tak dychawiczna jak nasze XV II ?

Popularne modele Toyoty nie były nigdy dynamiczne. Tak jak wolnossące Subaru. 

Link to post
Share on other sites
Jak na wersję cross to ma słaby prześwit: 161mm.....już wolę dychawicznego XV.
image.png.84018334cd082ac07dfda34cc4a3daff.png

Ale mniej „jej” z przodu wystaje
Co do żywotności toyoty, to się w pełni zgadzam. Parę w rodzinie było i złego słowa powiedzieć nie można


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Link to post
Share on other sites
29 minut temu, PRIMAR napisał:

Z takim prześwitem w mojej kwalifikacji odpadłaby w przedbiegach. ;)

Tylko kwestia gdzie mierzony jest ten "prześwit". Zarówno w Subaru jak i w tej Toyocie są miejsca gdzie wartość jest większa lub mniejsza.

W XV ten przedni zwis jest bardzo długi niestety. 

Link to post
Share on other sites
47 minut temu, mechanik napisał:

Tylko kwestia gdzie mierzony jest ten "prześwit"

 

Musi być mierzony do najniższego punktu na podwoziu, inaczej te pomiary nie mialyby sensu

Link to post
Share on other sites
44 minuty temu, aflinta napisał:

Ale po co pisać o tym wynalazku skoro ma napęd tylko na przód?

... a przecież tyle było, że zimy lekkie, śniegu nie ma, no.... chyba że w maju ;) 

Link to post
Share on other sites
56 minut temu, aflinta napisał:

Ale po co pisać o tym wynalazku skoro ma napęd tylko na przód?

Nie zagłębiłem się w temat. W tej sytuacji w ogóle nie trafiłby na listę. ;)

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, aflinta napisał:

Ale po co pisać o tym wynalazku skoro ma napęd tylko na przód?

 

Może w wersji na Europę będzie taka opcja? W mniejszym chr dają przecież 

Link to post
Share on other sites

XV i konkurencja na próbach off road prosto z Kazachstanu od Diyas Valikhan. :)

Subaru startuje około 10 min.

 

Edited by Michał W.
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Nie w pełni zaliczony test na rolkach jednego z tańszych japońskich konkurentów XV - Mitsubishi ASX.

Ostatnia próba z trakcją na jednym tylnym kole okazała się nie do przejścia mimo załączania trybu 4WD LOCK oraz wyłączenia ESP.

 

Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, Michał W. napisał:

Nie w pełni zaliczony test na rolkach jednego z tańszych japońskich konkurentów XV - Mitsubishi ASX.

Ostatnia próba z trakcją na jednym tylnym kole okazała się nie do przejścia mimo załączania trybu 4WD LOCK oraz wyłączenia ESP.

test na rolkach to jedno a test w terenie to drugie. Np nowy jimni vs XV 

oglądnij od 15.40. Jeden i drugi test roklowy zalicza bezbłędnie ale co z tego skoro w terenie wychodzi inaczej. Moim poprzednim autem było Suzuki sx4 4x4. Wjeżdżał dokładnie tam gdzie XV a nawet dalej bo nie było mi go szkoda hehe ( chociaż na chwile obecną sztrucel już nie dostaje już żadnej taryfy ulgowej ) . Gdybym teraz kupował auto które miałoby być  w przystępnych $$ i którym często zjeżdżałbym z asfaltu  kupiłbym vitare.

Edited by Karas
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

@Karas masz 100% racji.

Godzinę temu, Karas napisał:

test na rolkach to jedno a test w terenie to drugie. Np nowy jimni vs XV

Test na rolkach to takie laboratoryjne sprawdzenie skuteczności napędu. Jednak laboratoryjne, a więc odrealnione. Na przykład rolki nie weryfikują wartości sił/momentu przekazywanych na poszczególne koła/osie. Może test na rolkach z podjazdem jest trochę bardziej realny. Cóż z tego, że elektronika dohamuje luźne koło - to wystarczy tylko na rolkach lub na zaśnieżonym asfalcie, a i to na krótką metę. W terenie, na wzniesieniach, wybojach w grubym błocie takie rozwiązanie zwyczajnie nie zdaje egzaminu.

Film pokazuje jakie inne kwestie mają kardynalne znaczenie - mianowicie wykrzyże i artykulacja (skok zawieszenia). Subaru po prostu nie krzyżują się (widać to na wielu filmach i tych z Forum i tych komercyjnych), koła unoszą się i tracą trakcję. Jimny podobnie jak XV nie posiada blokad dyferencjałów, jednak konstrukcja zawieszenia (zawieszenie zależne =sztywne osie) pozwala na wykrzyże, a to daje trakcję. Jimy nie odrywa kół od podłoża i dla tego jedzie.

Ogólnie auta to dwie różne bajki, a w terenie między Jimny i jakimkolwiek Subaru jest ogromna przepaść. Owa przepaść wynika również z tego, ze Jimny można łatwo i dowolnie modyfikować. Subaru skutecznie modyfikować (w teren) się po prostu nie da.

Do Jimny można wrzucić od razu blokady ARB, dowolny lift zawieszenia (dłuższe amortyzatory i sprężyny a nie podkładki), większe koła. W Subaru takich modyfikacji się zrobić nie da, więc przegrywa już jako auto fabryczne, a ze zmodyfikowanym Jimny (z liftem, blokadami, snorkelem, na większych kołach) porównanie już kompletnie nie ma sensu.

 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

wykrzyże to jedno , drugie działanie esp ( czy tam dohamowywanie koła które się kręci ). Może tylko mi się wydaje ale wygląda to tak jakby w Suzuki ten system działał bardziej 0/1. tzn koło wisi w powietrzu to  od razu hamulec i cały moment idze na koło po drugiej stronie ( widać jak to koło dostaje kopa i zaczyna mielic w piaseczku ) . W Subaru jednak to wiszące koło próbuje się jednak jeszcze kręcić...

Edited by Karas
Link to post
Share on other sites

Wg mnie XV jest świetnym kompromisem pomiędzy autem uterenowionym a asfaltowym. Nie ma porównania do lekkiej terenówki jaką jest Jimny ale z kolei Jimny nie pokona tak szybko zakrętu na asfalcie czy śniegu jak potrafi XV. Coś za coś. XV to podwyższona Impreza, stosunkowo szybka na śliskim (bardzo szybka w stosunku do podobnych suvów czy crossoverów) i świetna w błocie i piachu dzięki prześwitowi. Patrolem/Jimny nigdy nie bedzie, przedni zwis, stabilizatory i zawieszenie nie to samo. Maksymalna opona to lekkie A/T bo urwiesz półosie lub klęknie coś innego. Pomijam brak blokad i reduktora. Ale na asfalcie suchym,   mokrym lub ośnieżonym jest super. W piachu i błocie super. Spowalniacze, dziury i krawężniki biorę jak służbową skodą. Cena części pasztetowa, bezawaryjny jak cegła. Ni cholery nie ma na rynku zamiennika.  Niestety muszę chuchać na mojego 2.0 bo z nowym 1.6 wygrywam na światłach na rowerze.

  • Like 1
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

Dostał byś ode mnie lajka, nie dostaniesz dopóki nie staniemy na światłach, ja w moim XV a ty na pedałach i wygrasz. Nie będziesz oszukiwał, jak to rowerzyści mają w zwyczaju, ruszając na "głębokim" czerwonym?

  • Like 2
  • Haha 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, buc niskopienny napisał:

Wg mnie XV jest świetnym kompromisem pomiędzy autem uterenowionym a asfaltowym. Nie ma porównania do lekkiej terenówki jaką jest Jimny ale z kolei Jimny nie pokona tak szybko zakrętu na asfalcie czy śniegu jak potrafi XV. Coś za coś. XV to podwyższona Impreza, stosunkowo szybka na śliskim (bardzo szybka w stosunku do podobnych suvów czy crossoverów) i świetna w błocie i piachu dzięki prześwitowi. Patrolem/Jimny nigdy nie bedzie, przedni zwis, stabilizatory i zawieszenie nie to samo. Maksymalna opona to lekkie A/T bo urwiesz półosie lub klęknie coś innego. Pomijam brak blokad i reduktora. Ale na asfalcie suchym,   mokrym lub ośnieżonym jest super. W piachu i błocie super. Spowalniacze, dziury i krawężniki biorę jak służbową skodą. Cena części pasztetowa, bezawaryjny jak cegła. Ni cholery nie ma na rynku zamiennika.  Niestety muszę chuchać na mojego 2.0 bo z nowym 1.6 wygrywam na światłach na rowerze.

Mega fajne auto ten Jimny. Teraz żałuję, że nie zamówiłem tego autka, bo zapewne sprzedałbym z zyskiem.

 

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Karas napisał:

wykrzyże to jedno

64908334_2429589093768712_3532157954356664851868_2429589280435360_59256522481252maxresdefault.jpg

5 godzin temu, Karas napisał:

drugie działanie esp ( czy tam dohamowywanie koła które się kręci ). Może tylko mi się wydaje ale wygląda to tak jakby w Suzuki ten system działał bardziej

Masz rację. Zuważyłem to już w moim Wranglerze. Kontrola trakcji w terenie zdecydowanie zatrzymuje koła tracące trakcję i to działa dużo dużo lepiej i skuteczniej niż X-mode.

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...