Jump to content

Co zamiast XV???


Recommended Posts

21 minut temu, Skodziarz napisał:

Dobra, niech będzie, awaryjne te Subaryny nie były - tym niemniej będę obstawał przy swoim, że "bezawaryjny" to nie było pierwsze określenie przychodzące na myśl na dźwięk słowa Subaru :)

Bo każdy miał na myśli wersję turbo, a tam zdecydowanie królowała radość z jazdy :) UPG, panewki, zmielone dwójki to cena radości :D

Link to post
Share on other sites
  • Replies 2.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Obiecałem relację z weekendowej jazdy próbnej do Zakopanego autem Infiniti QX 30, silnik benzynowy, 2 litry. Jazda do Zakopanego w sobotę, spory ruch na trasie, zapoznawanie się po drodze z nowym

Informuję, że w dniu dzisiejszym wyjechałem z salonu nowym Infiniti QX 30. Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne. Oby tak dalej. Zdjęcie dokumentujące ten fakt poniżej. Za parę dni w dziale "Sprzed

Długo myślałem co zamiast XV. Dobre w teren i do miasta, z niskim spalaniem i frajdą z jazdy. Podobnie jak wielokrotnie w przeszłości próbowałem i tym razem liznąć niemieckiej motoryzacji. Znowu skońc

Posted Images

Może nie zamiast, a oprócz  Subaru XV. Kupiłem Toyotę Corollę 1.6 sedan ( 2019) i jestem do tej pory zadowolony. Jeden z nielicznych wolnossących silników na rynku . Ma ponad 130 KM i daje radę, na moje potrzeby wystarczy. Jeśli chodzi o następcę XV ( Igen) to czekam na coś sensownego od Subaru. Nawet BRZ rozważałem, ale żona stwierdziła że to kryzys wieku średniego mnie dopadł:)

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, meci napisał:

Nawet BRZ rozważałem, ale żona stwierdziła że to kryzys wieku średniego mnie dopadł:)

No jeśli faktycznie, to tym bardziej powinieneś kupić, żeby zażegnać kryzys ;)

  • Like 3
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, meci napisał:

Może nie zamiast, a oprócz  Subaru XV. Kupiłem Toyotę Corollę 1.6 sedan ( 2019) i jestem do tej pory zadowolony. Jeden z nielicznych wolnossących silników na rynku . Ma ponad 130 KM i daje radę, na moje potrzeby wystarczy.

Miałem takiego w automacie przez tydzień jako auto zastępcze i byłem zadowolony, ciężko wskazać jakieś wady tego auta. Zbierał się przyzwoicie, skrzynia nie wyła, aktywny tempomat, auto hold i wiele systemów bezpieczeństwa. Nawet bagażnik ok, robiłem z dwie trasy i dał radę.

Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, Michał W. napisał:

ciężko wskazać jakieś wady tego auta.

 

Wyciszenie? Poza submarkami premium (Lexus, Infiniti, Acura), typowa przypadłość aut z kraju kwitnącej wiśni. 

 

Jeździłem taką Corollą (kombi) i było dosyć głośno przy prędkościach autostradowych.

Link to post
Share on other sites
28 minut temu, Skodziarz napisał:

 

Wyciszenie? Poza submarkami premium (Lexus, Infiniti, Acura), typowa przypadłość aut z kraju kwitnącej wiśni. 

 

Jeździłem taką Corollą (kombi) i było dosyć głośno przy prędkościach autostradowych.

Wiesz jak jest, porównuję do tego czym jeżdżę na codzień czyli Subaru Forester i Toyota Yaris więc dla mnie Corolla OK. ;)

Link to post
Share on other sites
46 minut temu, Zyzol napisał:

Zobaczymy, czy nie zrewidują planów.

 

Jeśli faktycznie ten model pojawiłby się w 2023 , to ja zrewiduję swoje plany 

Zamiast przesiadać się na "gwiazdę" wołałbym pozostać przy japońskiej (sprawdzonej) marce :yahoo:

Edited by Blixten
Link to post
Share on other sites
39 minut temu, Blixten napisał:

 

Jeśli faktycznie ten model pojawiłby się w 2023 , to ja zrewiduję swoje plany 

Zamiast przesiadać się na "gwiazdę" wołałbym pozostać przy japońskiej (sprawdzonej) marce :yahoo:

Tam nie ma słowa o tym, że auto będzie w Europie z takim silnikiem. 

Link to post
Share on other sites

Witam mam pytanie do Blixtena twoje drugie auto to mazda cx 5 ? z napędem 4x4 ? jeśli tak to opisz proszę jakie zaobserwowałeś różnice pomiędzy napędem cx a xv .
Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, Axell napisał:

Witam mam pytanie do Blixtena twoje drugie auto to mazda cx 5 ? z napędem 4x4 ? jeśli tak to opisz proszę jakie zaobserwowałeś różnice pomiędzy napędem cx a xv .
Pozdrawiam.

 

XV i CX-5 to dwa różne auta i dwa różne światy pod wieloma względami. 

Zasadnicza różnica w kwestii napędu polega na tym, że XV ma napęd stały, a CX-5 dołączany. 

Przykładowo, w tych samych warunkach, jadąc tą samą drogą i z tą samą prędkością; Subaru pięknie wchodzi w zakręty, w których aż się prosi żeby przyspieszyć, natomiast w Maździe jest wrażenie jakby zaraz miała się przewrócić albo wypaść z zakrętu. 

W przypadku śliskiej nawierzchni czy na śniegu, XV jest przewidywalny, pewny, czujesz, że masz pełną kontrolę.

Mazda niestety potrafiła mnie niemile zaskoczyć w zakręcie w momencie dołączania tylnej osi. 

Nawet ruszając spod świateł na mokrym asfalcie czuć moment dołączenia, w XV tego nie ma. 

Mazdą dojechałem i bezpiecznie wróciłem z kilku zimowych wycieczek, ale poza śnieżnymi trasami nie sprawdzałem jej off-roadowej dzielności. 

To właśnie do XV mam znacznie większe zaufanie i zapuszczam się dalej od utwardzonych dróg. 

Przewaga napędu XV nad CX-5 jest wyraźna przez cały rok.

Napęd XV udowodnił również swoją wyższość nad innymi markami jak np. Skoda, która nie podjechała tam gdzie XV. :yahoo:

  

 

 

 

Edited by Blixten
  • Like 2
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
19 minut temu, Axell napisał:

Witam,  dziękuję Blixten za to porównanie napędów. Wiele mi wyjaśnia.
Pozdrawiam

Bardzo proszę, tylko nie myśl, że Mazda jest do niczego ;) 

 

Link to post
Share on other sites
48 minut temu, Blixten napisał:

Hmmmm.... zaczynam jednak być ciekaw tego auta.

Wygląda nieźle

Szkoda że Subaru odeszło od dynamicznych aut ze sportowymi osiągami. Tym bardziej że pojawiają się co raz to nowe propozycje od innych producentów. 

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

ja takiej cuprze nie wróże sukcesu. Dlaczego? Chodzi o pozycje marki na rynku. Taka cupra tanie nie będzie w dodatku to seat jest . Podejrzewam że na podobną lub ciut większą kasę będzie można mieć coś segmentu premium jak lexus, audi itp. Będzie jak z nowymi alfami. Imo wybryk który za parę lat zniknie z rynku. A Subaru zmieniło swój target już dawno temu na  tanie nie za szybkie bezpieczne auta dla mas , starszych ludzi i  kobiet z małymi dziećmi :mrgreen: Ale jak widać to się sprzedaje .  Dla mnie ciekawe jest to co robi obecnie mazda. Mały koncern, piekny design, niezłe silniki, porządne wykończenie wnętrza . Jakościowo  zbliża się do Lexusa

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Karas napisał:

ja takiej cuprze nie wróże sukcesu. Dlaczego? Chodzi o pozycje marki na rynku. Taka cupra tanie nie będzie w dodatku to seat jest . Podejrzewam że na podobną lub ciut większą kasę będzie można mieć coś segmentu premium jak lexus, audi itp. Będzie jak z nowymi alfami. Imo wybryk który za parę lat zniknie z rynku. A Subaru zmieniło swój target już dawno temu na  tanie nie za szybkie bezpieczne auta dla mas , starszych ludzi i  kobiet z małymi dziećmi :mrgreen: Ale jak widać to się sprzedaje .  Dla mnie ciekawe jest to co robi obecnie mazda. Mały koncern, piekny design, niezłe silniki, porządne wykończenie wnętrza . Jakościowo  zbliża się do Lexusa

Cupra nie celuje w klientów Lexa. Lex ma nudnawe hybrydy (UX, NX, RX, GS) dla nieco bogatszych klientów Tojki oraz wspaniałe super wozy (LC, LS) dla zamożnych znudzonych Niemcami.

Czy Cupra odniesie sukces? Czas pokaże. Na pewno robią coś ciekawego, ładnego i to cieszy. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Karas napisał:

Taka cupra tanie nie będzie w dodatku to seat jest .

Ja chętnie się przejadę autem z taką mocą :) ale tak jak mówisz, to Seat, a ja wciąż, niezmiennie, mam zaufanie do japońskich marek. 

Wg Pertyna Ravka z silnikiem hybdrydowym nieźle reaguje na gaz... ;) 

Edited by Blixten
Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Karas napisał:

kobiet z małymi dziećmi

Czemuż to kobieta z dzieckiem ma jeździć mułowatym nudnym autem?

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, mechanik napisał:

Czemuż to kobieta z dzieckiem ma jeździć mułowatym nudnym autem?

Nie musi , nawet nie powinna ale z doświadczenia wiem że kobitki z młodymi biorą pod uwagę jednak inne kryteria niż moc czy przyspieszenie przy wyborze auta. 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Karas napisał:

Nie musi , nawet nie powinna ale z doświadczenia wiem że kobitki z młodymi biorą pod uwagę jednak inne kryteria niż moc czy przyspieszenie przy wyborze auta. 

 

 

 

 

To ja mam stanowczo odmienne doświadczenie ;):D

Link to post
Share on other sites
7 minut temu, mechanik napisał:

To ja mam stanowczo odmienne doświadczenie ;):D

Masz tylne poduszki albo chociaż kurtyny dla tylnych siedzeń we Wranglerze ? 

Link to post
Share on other sites
19 minut temu, Blixten napisał:

Masz tylne poduszki albo chociaż kurtyny dla tylnych siedzeń we Wranglerze ? 

 

Nie o Wranglerze jest mowa. 

Ja twierdzę że mamy nie muszą jeździć nudnym mułowatym autem i z moich obserwacji takich nie wybierają. Szwagierka ma na przykład Stelvio Q.

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...