FanSub 101 Posted February 11, 2019 Share Posted February 11, 2019 8 godzin temu, GREGG napisał: Po sprzedaży XV stracisz "mandat" do krytyki To będzie krytyka w ramach wolontariatu 1 1 Link to post Share on other sites
MaMis 205 Posted February 11, 2019 Share Posted February 11, 2019 2 godziny temu, GREGG napisał: jakoś inne małe japońskie firmy dają radę u nas sprzedawać vide Mazda czy Suzuki Nie wiem jak u tych producentów wyglada dysproporcja w sprzedaży pomiędzy EU a USA ale w Subaru jest gigantyczna. Link to post Share on other sites
Blixten 1369 Posted February 11, 2019 Share Posted February 11, 2019 2 godziny temu, GREGG napisał: ale jakoś inne małe japońskie firmy dają radę u nas sprzedawać vide Mazda czy Suzuki a może to wynik zadowolenia klientów z salonu/serwisu/części ?? Link to post Share on other sites
GREGG 1739 Posted February 11, 2019 Share Posted February 11, 2019 12 minut temu, Blixten napisał: a może to wynik zadowolenia klientów z salonu/serwisu/części ?? No ale wpierw trzeba mieć jakieś produkty sensowne w ofercie... 1 Link to post Share on other sites
Karas 1027 Posted February 11, 2019 Share Posted February 11, 2019 (edited) 1 godzinę temu, MaMis napisał: Nie wiem jak u tych producentów wyglada dysproporcja w sprzedaży pomiędzy EU a USA ale w Subaru jest gigantyczna 1) rynek USA jest gigantyczny i wchłania wszystko 2) Jak wszedzie główne kryterium to cena . Subaru w USA jest zwyczajnie tanie. 57 minut temu, GREGG napisał: No ale wpierw trzeba mieć jakieś produkty sensowne w ofercie... to raz a dwa odpowiednio je wycenić. a trzy dawać klientowi rabaty upusty itp itd a nie tylko darmowe dywaniki w zamian za kupno piątego subaru tak wiem Subaru sprzedaje auta nie rabaty A tak całkowicie powaznie fabryki w JP nie są w stanie wydolic. Nawet jakby Subaru spełniło wyzej wymienione kryteria to i tak nie dałoby rady tego naprodukować i na auto czekałoby się pewnie z rok. Subaru przydałaby się dodatkowa fabryka albo lepsza kooperacja z jakaś większa marka jak Toyota Edited February 11, 2019 by Karas Link to post Share on other sites
ketivv 715 Posted February 12, 2019 Share Posted February 12, 2019 8 godzin temu, Karas napisał: rynek USA jest gigantyczny i wchłania wszystko USA + Kanada populacja ok 360-370 mln to w przybliżeniu 7/10 sprzedaży Subaru - c.a. 730 tyś. szt. (imponujące wzrosty sprzedaży) Japonia populacja prawie 126 mln to 160 tyś. szt. (stabilny poziom sprzedaży ale wymieniam jako rynek domowy) https://www.subaru.co.jp/en/ir/finance/area.html 730+160=890 1067-890= 177 tyś szt. kupuje reszta świata to jest dysproporcja mają żniwa tam gdzie mają i z tego korzystają to że XV nie ma z mocniejszym silnikiem to nie wina UE tak jak i to, że FXT nie będzie na rynku USA nie są tam te auta potrzebne do zarabiania, możemy dorabiać sobie filozofie różną ale w istocie chodzi o pieniądze które japońskie firmy potrafią zarabiać 2 Link to post Share on other sites
Blixten 1369 Posted February 12, 2019 Share Posted February 12, 2019 15 godzin temu, GREGG napisał: No ale wpierw trzeba mieć jakieś produkty sensowne w ofercie... XV nim nie jest ? Link to post Share on other sites
Michał W. 1389 Posted February 12, 2019 Share Posted February 12, 2019 4 godziny temu, ketivv napisał: USA + Kanada populacja ok 360-370 mln to w przybliżeniu 7/10 sprzedaży Subaru - c.a. 730 tyś. szt. (imponujące wzrosty sprzedaży) Japonia populacja prawie 126 mln to 160 tyś. szt. (stabilny poziom sprzedaży ale wymieniam jako rynek domowy) https://www.subaru.co.jp/en/ir/finance/area.html Dziwne jest tylko to że w tych wynikach sprzedażowych nie ma XV/Crosstrek wcale,czy jest jako Others lub OEM? Link to post Share on other sites
Blixten 1369 Posted February 12, 2019 Share Posted February 12, 2019 Teraz, Michał W. napisał: czy jest jako Others lub OEM? albo jako 'minicars' Link to post Share on other sites
Michał W. 1389 Posted February 12, 2019 Share Posted February 12, 2019 Pewnie jest w jednym koszyku z Imprezą, a Outback z Legacy w Stanach to prawie minicars Link to post Share on other sites
Zyzol 966 Posted February 12, 2019 Share Posted February 12, 2019 (edited) 51 minut temu, Blixten napisał: XV nim nie jest ? Zapewne jest. Dlatego Subaru zalicza od czasu do czasu minimalne wzrosty przy ogólnym trendzie zjazdowym Edited February 12, 2019 by Zyzol 1 Link to post Share on other sites
PRIMAR 177 Posted February 12, 2019 Author Share Posted February 12, 2019 Godzinę temu, Blixten napisał: XV nim nie jest ? Jest i to bardzo, ale tylko wtedy, gdy klient będzie mógł wybrać także wersję 2.0 1 Link to post Share on other sites
GREGG 1739 Posted February 12, 2019 Share Posted February 12, 2019 Godzinę temu, Blixten napisał: XV nim nie jest ? Trochę zbyt ogólnie napisałem, chodzi o to o czym wszyscy wiemy, problem z Subaru to obecnie nie tyle brak fajnych modeli ale żenująca w EU oferta silnikowa. XV to fajne autko ale minimalna wersja silnikowa to 2,0 która w tym kompaktowym aucie daje radę, bo udało im się to zgrać bardzo dobrze z CVT, no ale 2,0 nie ma już od ponad pół roku i nie wiadomo kiedy wróci, a 1,6 pominę milczeniem (oczywiście ktoś powie, że mu taki wystarczy no ale jaki to procent użytkowników - kiedyś była już Impreza 1,5 i sprzedawały się tego symboliczne ilości). Nowy Forester będzie miał prawdopodobnie też tylko 2,0 albo śmieszną "hybrydę" o podobnych osiągach a to już dla mnie za mało na auto o takich gabarytach (chyba że ta hybryda jednak czymś pozytywnie zaskoczy o czym się dowiemy za miesiąc ale wątpliwe). Liczyłem na 2,5 w Foresterze u nas bo niby czemu nie? Mazda jakoś daje radę z takimi silnikami... A praktycznie wiadomo już że nie będzie. Levorg to samo, był 1,6 turbo i go zwinęli. Więc jak mi się leasing XV skończy chyba już nie będzie u mnie 6. Subaru 6 minut temu, PRIMAR napisał: Jest i to bardzo, ale tylko wtedy, gdy klient będzie mógł wybrać także wersję 2.0 No właśnie... A jak testy QX30 wpadły? 1 Link to post Share on other sites
PRIMAR 177 Posted February 12, 2019 Author Share Posted February 12, 2019 Godzinę temu, GREGG napisał: A jak testy QX30 wpadły? Bardzo dobrze, opiszę wieczorem. Link to post Share on other sites
Karas 1027 Posted February 12, 2019 Share Posted February 12, 2019 Godzinę temu, GREGG napisał: Więc jak mi się leasing XV skończy chyba już nie będzie u mnie 6. Subaru głowa do góry imo życie jest zbyt krótkie żeby śmigać autami tej samej marki. Zawsze możesz sobie zostawić XV na pamiątkę lepszych czasów 1 Link to post Share on other sites
Michał W. 1389 Posted February 12, 2019 Share Posted February 12, 2019 23 minuty temu, Karas napisał: głowa do góry imo życie jest zbyt krótkie żeby śmigać autami tej samej marki. Zawsze możesz sobie zostawić XV na pamiątkę lepszych czasów Dobry pomysł. Samochód mało popularny, silnik schodzi ze sceny, marka z tradycjami. 15-20 lat szybko zleci i youngtimer aż miło - w dobrym stanie to będzie cacko Link to post Share on other sites
Skodziarz 114 Posted February 12, 2019 Share Posted February 12, 2019 19 minut temu, Michał W. napisał: 15-20 lat szybko zleci i youngtimer aż miło - w dobrym stanie to będzie cacko Tak, tylko po zakupie trzeba go od razu do stodoły wstawiać, inaczej rdza go zje kompletnie i z dobrego stanu nici Link to post Share on other sites
PRIMAR 177 Posted February 12, 2019 Author Share Posted February 12, 2019 Obiecałem relację z weekendowej jazdy próbnej do Zakopanego autem Infiniti QX 30, silnik benzynowy, 2 litry. Jazda do Zakopanego w sobotę, spory ruch na trasie, zapoznawanie się po drodze z nowym autem. Spora przyjemność z jazdy, ale brak możliwości sprawdzenia dynamiki auta. Automatyczna skrzynia głównie w trybie ECO, co się trochę czuje. Parę razy przełączyłem w tryb SPORT - prawie natychmiastowa reakcja na naciśnięcie pedału gazu. Czuje się, że auto ma 211 koni i 350 Nm. W Zakopanem test pod moim garażem - ślisko (śnieg i lód) i pod górkę. Jakoś poszło, aczkolwiek XV radzi sobie trochę lepiej. Prześwit wystarczający - 202 mm. W niedzielę powrót do Krakowa po 20. Mało aut na drodze, można pojechać bardziej dynamicznie, chociaż trochę przeszkadza hamulec na prawym. Wrażenia super, nawet w trybie ECO. Wyprzedzanie nieporównywalne z XV - szybko i krótko. Na zakrętach auto jedzie jak po szynach - jadę bardzo pewnie, z prędkością taką, że XV-em bym się trochę bał. Na dwupasmówce do 180. Do Krakowa dojeżdżam zadowolony, a nawet zachwycony i na dodatek zrelaksowany. Podsumowanie: - Silnik mocny i dynamiczny, co się czuje. - Automatyczna skrzynia w obu trybach pracuje fajnie - rzadko "się zastanawia". - Układ kierowniczy precyzyjny, "usztywnia się" w miarę wzrostu prędkości. - Hamulce dobre, ale nie "brutalne". - Zawieszenie dość komfortowe, mało odczuwa się nierówności drogi, ale na zakrętach nie przechyla się, jedzie jak po torach. - Niezłe wyciszenie, przy większych prędkościach można rozmawiać bez podnoszenia głosu i słuchać muzyki. - Nawigacja i system multimedialny trochę oldskulowe, brak Android Auto / Car Play. - Doskonały dźwięk systemu audio (Bose z subwooferem). - Niezłe kamery, także 360 stopni. - Fotele (pełna skóra) dość wygodne, z tyłu trochę mało miejsca, ale nie zależy mi na tym. - Z systemów wspomagania kierowcy zdołałem przetestować tylko monitorowanie martwego pola - skuteczne. Na inne nie starczyło czasu i trzeba by poczytać instrukcję. - Fajne spryskiwacze - mgłowe. - Niestety brak zapasowego koła(nawet dojazdowego), tylko zestaw naprawczy. - Niezłe reflektory LED, aczkolwiek świecą chyba trochę za nisko. Może da się wyregulować? W skrócie - złożyłem zamówienie 4 8 Link to post Share on other sites
Zyzol 966 Posted February 12, 2019 Share Posted February 12, 2019 No to wypada życzyć dużo radości z nabytku Link to post Share on other sites
PRIMAR 177 Posted February 12, 2019 Author Share Posted February 12, 2019 Dziękuję Link to post Share on other sites
OA77 107 Posted February 12, 2019 Share Posted February 12, 2019 Gratuluje decyzji:) samochod ma nam w jakims stopniu sprawiac radosc podczas jazdy bez roznicy co do marki czy ceny:)szerokosci na trasach:) Link to post Share on other sites
kokos 221 Posted February 12, 2019 Share Posted February 12, 2019 (edited) W dniu 11.02.2019 o 19:23, GREGG napisał: Pięknie to wyszło po interwencji forumowej cenzury Nie do końca to prawda jest, Subaru olewa nasz rynek bo tłucze łatwą sprzedaż w USA. Przepisy przepisami ale jakoś inne małe japońskie firmy dają radę u nas sprzedawać vide Mazda czy Suzuki https://www.carscoops.com/2019/02/2019-mazda3s-skyactiv-x-engine-makes-181-ps-euro-spec-guise/ Edited February 12, 2019 by kokos Link to post Share on other sites
GREGG 1739 Posted February 12, 2019 Share Posted February 12, 2019 7 godzin temu, Karas napisał: głowa do góry imo życie jest zbyt krótkie żeby śmigać autami tej samej marki. Nie mam ciśnienia na zmiany dla zmiany, a wszystkiego co istnieje i tak nie dam rady objeździć Zresztą jak mówi przysłowie, lepsze jest wrogiem dobrego Subaru miało swoją fajną niszę i pewien unikalny zestaw cech ale głównie przez te nieszczęsne silniki zaczęło u nas coraz bardziej odstawać od innych co jest ogólnie wkurzające... No i cóż jak widać zaraziłeś mnie chyba w końcu trochę swoim pesymizmem 3 godziny temu, PRIMAR napisał: W skrócie - złożyłem zamówienie Gratki, fajna fura, mercedes w japońskim opakowaniu. Może też się do takiego przymierzę za jakiś czas 1 Link to post Share on other sites
Blixten 1369 Posted February 13, 2019 Share Posted February 13, 2019 7 godzin temu, GREGG napisał: mercedes w japońskim opakowaniu Zawsze myślałem, że tym japońskim mercedesem jest Lexus. Czy w tej marce model 'UX' nie jest odpowiednikiem naszych XV ? Link to post Share on other sites
Michał W. 1389 Posted February 13, 2019 Share Posted February 13, 2019 28 minut temu, Blixten napisał: Zawsze myślałem, że tym japońskim mercedesem jest Lexus. Czy w tej marce model 'UX' nie jest odpowiednikiem naszych XV ? Chodzi raczej o to, że QX30 ma silnik i napęd Mercedesa. Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now