Jump to content
PRIMAR

Co zamiast XV???

Recommended Posts

46 minut temu, Blixten napisał:

 

Wiarygodne źródło, nie ma co...  :biglol: :lol: :biglol:

Auto Świat należy do niemieckiej prasy promującej własny rynek.

Przez lata ze świecą szukać w niej porównań, testów, artykułów nt XV, aż tu nagle, tadam, XV zajmuje pierwsze miejsce :biglol: Co za przypadek ! :thumbup:

 

Promują swój rynek a połowa testu dotyczy aut niemieckiego koncernu:)

Pochlania cię teoria spiskowa. Sterują nami zakamuflowani Niemcy. Jeden Pan nikczemnego wzrostu z kotem na rękach od dawna to powtarza z jedynej słusznej telewizji paskowej. Pozostaje czekać z cierpliwością na prawdziwie polską prasę motoryzacyjną. 

 

  • Haha 1
  • Confused 1
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
47 minut temu, Blixten napisał:

wystarczy, że zejdę do hali garażowej albo porozmawiam z sąsiadami i znajomymi, żeby znać rzeczywisty i prawdziwy obraz - które  auta się psują, jak często i na ile poważne są to awarie. 

Zakładasz ze każdy z sąsiadów ma odpowiednia wiedzę techniczną aby ocenić samochód? Znam ludzi dla których auta się psują bo trzeba wymienić amortyzator lub dolać płynu do szyb. Jeden starszy Pan stwierdził ze jego auto w ogóle się nie psuje bo ma 12 lat i oryginalne klocki i tarcze a wymieniać nie trzeba bo ma sportowe :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Blixten napisał:

jest SPORO znacznie gorszych aut od XV, które powinny zająć jego miejsce w tym rankingu.

żeby te sporo gorsze auta zajęły miejsce XV w tym rankingu redaktorzy musieliby nimi zrobić 100k km. Na tym ten ranking polega. Biorą auto robią nim 100k km i na koniec rozbierają na części pierwsze żeby zobaczyć jak samochód zniósł ten przebieg. XV a raczej nieszczęsny silnik  diesla nie podołał (bo to że japońce mają słabą blachę i rdzewieją wiadomo nie od dziś )

 

2 godziny temu, Blixten napisał:

Wiarygodne źródło, nie ma co...  :biglol: :lol: :biglol:

Auto Świat należy do niemieckiej prasy promującej własny rynek.

No to pięknie swój rynek wypromowali . Na 2 miejscu audi i 2 bawarskie powozy w zestawieniu :biglol:  Jak już gdzieś pisałem z tymi autami nie ma problemów pod warunkiem że kupi się auto z wolnossacym silnikiem. Legendy głoszą że turbo Subaru od zawsze potrafiły swoim właścicielom narobić kłopotu ;) Taki ich urok.  

 

Tak jak pisałem XV jest autem który nigdy mi się nie zepsuł, nie był ani razu na żadnej naprawie czy akcji serwisowej - leci mu 6 rok 75k km na blacie.  Co więcej dzięki temu że autoryzowany serwis tych aut ma klienta w uchu XV jest najtańszym nowym autem w serwisowaniu jakie miałem ponieważ po 2 roku przeglądy zacząłem wykonywać poza ASO na oem częściach eksploatacyjnych których dostępność jest bardzo dobra poza ASO i nie kosztują fortuny.  Sam samochód jako nowy jak na to co oferował tzn. wyposażenie, awd , gabaryty też nie był drogi-chyba nic tańszego nie było wtedy na rynku poza Yeti'im których wogole nie widuje na drogach .

 

Edited by Karas
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 8.01.2020 o 11:52, Skodziarz napisał:

Na szczęście ma pancerne zawieszenie i rozsądny profil opony, uderzenie w 15cm krawężnik z prędkością 50 km/h przeżył bez zająknięcia.

 

Tia ... a świstak zawija .... :coffee:

  • Haha 2
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, MaMis napisał:

Zakładasz ze każdy z sąsiadów ma odpowiednia wiedzę techniczną aby ocenić samochód?

Przecież tu nie chodzi o wiedzę techniczną. Jako zastępniaka dostawał A4, więc w końcu się wkurzył. Gdyby dawali Q7, to bardzo chętnie korzystałby z usług serwisu :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Karas napisał:

poza Yeti'im których wogole nie widuje na drogach .

Nazwa zobowiązuje ;)

  • Like 1
  • Haha 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, subleo napisał:

Tia ... a świstak zawija .... :coffee:

 

Nie chcesz, to nie wierz - przecież nie ma problemu, forum jest od wypowiadania się, nie od zmuszania innych do wierzenia w to, co się pisze :)

 

Dla uściślenia, scenariusz był taki: z prędkością 50-52 km/h jechałem sobie przez wioskę, i tak zachwycałem się widokami, że pod kątem ~20 stopni wjechałem prawym przednim kołem w krawężnik, ponieważ nie zauważyłem, że droga skręca :)

Samochód podskoczył, z zawieszenia dobył się łomot i... no pojechałem dalej. Gdy mogłem się zatrzymać, sprawdziłem, że wszystko wygląda na całe. Samochód nie ściągał, ciśnienie w oponie do dziś pozostało takie samo. Żadnych wibracji i innych takich. Przy okazji przeglądu tydzień później poprosiłem, żeby się tej stronie przyjrzeli - stwierdzili, że wygląda wszystko normalnie. Jeśli któryś element zawieszenia będzie wcześnie do wymiany z tej strony - będę wiedział dlaczego :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

No Panowie, ale pojechaliście po mnie... 

Przyznaję, że pojawienie się tylu niemieckich aut w czołówce najgorszych aut na topowych miejscach złego rankingu, jest tym razem wbrew mojej "teorii spiskowej", ale ... dowodzi jednocześnie, że bezawaryjność "Made in Germany" to mit. Nie wiem czy w Waszej przygniatającej większości znajdzie się ktoś żeby przyznać fakt, że niemiecka prasa motoryzacyjna promuje produkty własnego rynku i często niesprawiedliwie ocenia konkurencję. Szanuję Wasze opinie, ale pozwólcie mi również zostać przy mojej, gdzie, mimo, że jestem w mniejszości, twierdzę na podstawie własnych aut, obserwacji, że ten ranking powinien wyglądać nieco inaczej. 

Motoryzacyjne dyskusje mimo różnicy zdań są na tym forum czymś naturalnym , natomiast muszę przyznać, że bardzo mnie rozczarował poniższy wpis, tym bardziej, że mieliśmy okazję spotkać się już parę razy osobiście:

4 godziny temu, MaMis napisał:

Promują swój rynek a połowa testu dotyczy aut niemieckiego koncernu:)

Pochlania cię teoria spiskowa. Sterują nami zakamuflowani Niemcy. Jeden Pan nikczemnego wzrostu z kotem na rękach od dawna to powtarza z jedynej słusznej telewizji paskowej. Pozostaje czekać z cierpliwością na prawdziwie polską prasę motoryzacyjną. 

@MaMis nie obawiaj się, ale dałeś istny popis tolerancji :biglol:

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja Wam powiem, że każde zdanie "a u mnie, u szwagra, znam przypadek, itp." (tzw. dowód anegdotyczny) ma tyle wspólnego ze statystyką (a co za tym idzie z rzeczywistością) co astrologia z astronomią. Chyba najbardziej miarodajne jest zestawienie ubezpieczeni co ubezpieczają auto od napraw i ranking jest na podstawie ważonej ceny napraw i częstości napraw - chociaż metodologia nie została podana. Na plus jest efekt skali bo z każdego modelu jest przynajmniej kilkadziesiąt aut.

Edited by RoadRunner
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, RoadRunner napisał:

A ja Wam powiem, że każde zdanie "a u mnie, u szwagra, znam przypadek, itp." (tzw. dowód anegdotyczny) ma tyle wspólnego ze statystyką (a co za tym idzie z rzeczywistością) co astrologia z astronomią. Chyba najbardziej miarodajne jest zestawienie ubezpieczeni co ubezpieczają auto od napraw i ranking jest na podstawie ważonej ceny napraw i częstości napraw - chociaż metodologia nie została podana. Na plus jest efekt skali bo z każdego modelu jest przynajmniej kilkadziesiąt aut.

Ok, w takim razie na jakich miejscach w rankingach bezawaryjności pojawiają się modele Subaru ?? 

Ostatnich ?? 

Edited by Blixten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Blixten napisał:

Ok, w takim razie na jakich miejscach w rankingach bezawaryjności pojawiają się modele Subaru ?? 

Ostatnich ?? 

pewnie gdzieś na środku lub  na dole. Niestety siniki z turbo ( najpierw 2,5t ) później sbd  obniżyły pozycje Subaru w rankingu aut  bezawaryjnych. A silnik diesla w ostatnich latach  zszargał opinie aut tej marki.  

2 godziny temu, Blixten napisał:

Przyznaję, że pojawienie się tylu niemieckich aut w czołówce najgorszych aut na topowych miejscach złego rankingu, jest tym razem wbrew mojej "teorii spiskowej", ale ... dowodzi jednocześnie, że bezawaryjność "Made in Germany" to mit.

nie wiem od kiedy auta made in germany  słyną z bezawaryjności. Odkąd pamiętam m.in o BMW mówiono Będziesz Miał Wydatek. Natomiast to właśnie auta made in Japan słynęły z bezawaryjności Toyota Honda Mazda. Właśnie bezawaryjnością zdobyły klienta na rynku EU i  trzymały długo cenę itp. Z czystym sumieniem mogę napisać że wolnossące Subaru są takimi właśnie autami.  Zresztą  wystarczy spojrzeć na rynek aut używanych i cenę poszczególnych modeli.  Sprzedać Subaru z silnikiem diesla ciężko, ludzie się tego boją jak ognia, ceny niskie, a takie forki z 2.0i znikają jak tylko pojawią się na rynku wtórnym. To samo z Toyotą Hondą czy Mazdą. Pojawia się pewny egzemplarz i długo na nowego właściciela czekać nie musi

Edited by Karas
  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, Karas napisał:

nie wiem od kiedy auta made in germany  słyną z bezawaryjności

 

Przecież wiele modeli mercedesa, audi czy VW produkowanych do lat 90-tych było słynnych z bezawaryjności 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Blixten napisał:

Szanuję Wasze opinie, ale pozwólcie mi również zostać przy mojej, gdzie, mimo, że jestem w mniejszości, twierdzę na podstawie własnych aut, obserwacji, że ten ranking powinien wyglądać nieco inaczej. 

Każdy z nas ma i będzie miał odrębne zdanie. W ubiegłym roku wracając z wakacji z nudów robiliśmy z córką ranking zepsutych aut które mijaliśmy po drodze. 70% to BMW, trafiła się Mazda, cytryna. Żadnego Fiata, Renault itp. 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja widziałem niedawno Forestera wciąganego na lawetę. Ponieważ to jedyne zepsute auto, jakie było mi dane zobaczyć w ostatnim czasie, zdecydowanie stwierdzam, że to najbardziej awaryjne auto na rynku...

  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Warto zaznaczyć, że różnica pomiędzy najbardziej awaryjnym a

najmniej to około 10 aut więcej które uległy awarii na 100. Wystarczyłoby wyrzucić paru średniaków a 10 ty najmniej awaryjny byłyby 10tym najbardziej awaryjnym :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No wiesz, pisać trzeba umieć.

"...Ja znałem języki, nie mnie uczyć jak  

pisać wprost, to, co łatwiej można pisać wspak...".

 

Jak to był uprzejmy zauważyć i zapisać nieodżałowany Jacek Kaczmarski.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, RoadRunner napisał:

Warto zaznaczyć, że różnica pomiędzy najbardziej awaryjnym a

najmniej to około 10 aut więcej które uległy awarii na 100. Wystarczyłoby wyrzucić paru średniaków a 10 ty najmniej awaryjny byłyby 10tym najbardziej awaryjnym :)

 

Powiedz lepiej jak z własnego doświadczenia oceniasz NX ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejne wydanie Auto Świata, a w nim .... "Różne oblicza napędu 4x4"

Spokojnie, nie denerwujcie się, tym razem Subaru poza top listą 12 różnych napędów. 

Uff, jaka ulga :yahoo:

Słowem nie wspomniano o marce auta, które wszystkim (?) kojarzy się ze stałym napędem 4x4 :biglol: 

 

P.S. Wyprzedając złośliwości - informuję, że nie mam w domu kota :OO:

 

 

 

 

 

20200112_185842.jpg

Edited by Blixten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porażka jakaś... Tak to jest z przedrukami. A w kraju "macierzystym" Subaru się nie liczy.

Edited by FanSub

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może wszystkie prezentowane auta są popularniejsze (jest ich więcej) na rynku wtórnym niż Subaru?

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minut temu, aflinta napisał:

Może wszystkie prezentowane auta są popularniejsze (jest ich więcej) na rynku wtórnym niż Subaru?

 

Na pewno są, ale gdy mowa o napędach , nie wspomnieć o Subaru, który z tego słynie i jest jednym z najskuteczniejszych ?? 

 

Za to we wcześniejszym rankingu jakoś nie zapomnieli o niszowej marce i jeszcze bardziej niszowym modelu ??

 

 

 

 

 

Edited by Blixten
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Blixten napisał:

o napędach , nie wspomnieć o Subaru, który z tego słynie

To było jedno z kryteriów wyboru przy zakupie mojego "dożywotniego" samochodu :hmm:

  • Like 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...