Skocz do zawartości

Co zamiast XV???


PRIMAR

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, Michał W. napisał:

Korei to nowy Tucson też daje radę i napęd też jakiś tam ma. ;)

Z przodu Audi po azjatycku, a z tylu Porsche po azjatycku :) Jak rozumiem, wersja na inne rynki będzie wyglądała trochę inaczej skoro na końcu jest w kamuflażu (?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Michał W. napisał:

Obie te marki mają to coś, doświadczenie z AWD ale jak ktoś szuka czegoś w zamian XV z Korei to nowy Tucson też daje radę i napęd też jakiś tam ma. ;)

 

3 godziny temu, GREGG napisał:

Dobra alternatywa do XV i w sumie do Forestera też... 

FIAT też daje radę ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My tu o xceed, który jest bulwarowką typową, a inne rynki mają model Seltos - tego przynajmniej można z 4x4 kupić:

 

 

Wydaje się znacznie lepszą propozycją od xceed, kony czy (za)dużych sportage i tucsona.

 

 

Edytowane przez Skodziarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym się zdecydował na SUVa z Korei to mógłby to być np. Tucson.

W styczniu nawet oglądałem Hyundaia w salonie ale podobnie doposażony jak mój prosty Forester kosztował z 15 tyś. więcej od Subaru :o i nie jest to mój klimat.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Michał W. napisał:

W styczniu nawet oglądałem Hyundaia w salonie ale podobnie doposażony jak mój prosty Forester kosztował z 15 tyś. więcej od Subaru :o

  forek SJ to konstrukcja z 2012 roku czyli już leciwa coś jak nie produkowany już Hundai i35 .  tucson to jednak auto "młodsze" .  Więc cena starego forka nie powinna nikogo dziwić. Coś jak z telewizorami idziesz to rtv i albo kupujesz model z tego roku za 5k albo 2-3 letni za 2k pln

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Karas napisał:

  forek SJ to konstrukcja z 2012 roku czyli już leciwa coś jak nie produkowany już Hundai i35 .  tucson to jednak auto "młodsze" .  Więc cena starego forka nie powinna nikogo dziwić. Coś jak z telewizorami idziesz to rtv i albo kupujesz model z tego roku za 5k albo 2-3 letni za 2k pln

Wiem, rozumiem ale mimo to wybieram Forka z 2012 :)

Tak czy owak Hyundai kojarzy mi się z tanim autem a Subaru nie koniecznie ale to już historia, starzeje się. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Michał W. napisał:

Wiem, rozumiem ale mimo to wybieram Forka z 2012 :)

Tak czy owak Hyundai kojarzy mi się z tanim autem a Subaru nie koniecznie ale to już historia, starzeje się. ;)

Subaru to auto z duszą, ikona dla wielu osób. 

Hyundai to tylko jedna z branży koncernu, od niedawna zajęła się autami. Trudno zachwycać się ich autami. Choć denerwuje że jest Hyundai i30N, a XV, czy Impreza nie mogą dostać odpowiedniej mocy, choćby silnika FA20 tego z BRZ/Toyoty GT86. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem na jazde probna Tucson 1.6T-GDI 177 KM AWD i bardzo przypadl mi ten samochod do gustu, szczegolnie praca silnika i skrzyni dwusprzeglowej, co w polaczeniu z milym dla uch dzwiekiem wydechu dawalo nieco usportowionego charakteru. Prowadzenie auta calkiem dobre, wyposazenie przyzwoite, wyciszenie na poziomie niedostepnym w Subaru. Nawet jesli punktem odniesienia byl wtedy moj wyciszony XV SBD. 

 

Auto zrazilo mnie wtedy z dwoch powodow: cena benzynowki z AWD i automatem w wyposazeniu drugim od gory oraz 6 miesieczny czas oczekiwania.

 

Po jezdzie probnej kilkoma specyfikacjami Hyundaia, zalowalem wtedy, ze kupilem XV SBD’MY13. Zamiast rajdowej legendy mialem slabo wykonane auto z dusza traktora.

 

Sytuacja sie zmienila, bo pojawil sie Levorg. Dlatego Subaru otrzymalo ode mnie jeszcze jedna szanse. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.10.2019 o 13:35, mechanik napisał:

Subaru to auto z duszą, ikona dla wielu osób. 

Tez tak myślałem ale po 1.5 r użytkowania coraz trudniej tą duszę w nim odnaleźć. Kompakt jakich wiele na rynku tylko ze mniej popularny. Serducho mocą nie grzeszy. Ikona za jaka miałem np forestera skończyła się na roku 2008.

Żona od 2 tyg jest posiadaczką Scali 1.0 tsi i .... i Scala wcale gorzej się nie prowadzi. Przyspieszenie ma lepsze od XV, wyciszenie bije na głowę XV. 

 

  • Zmieszany 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, MaMis napisał:

Tez tak myślałem ale po 1.5 r użytkowania coraz trudniej tą duszę w nim odnaleźć. Kompakt jakich wiele na rynku tylko ze mniej popularny. Serducho mocą nie grzeszy. Ikona za jaka miałem np forestera skończyła się na roku 2008.

Żona od 2 tyg jest posiadaczką Scali 1.0 tsi i .... i Scala wcale gorzej się nie prowadzi. Przyspieszenie ma lepsze od XV, wyciszenie bije na głowę XV. 

 


Wszyscy skończymy w Skodach. ☹️

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Blixten napisał:

 

Na mnie nie licz :biglol:

Na mnie też nie.

Ale... ostatnio po tym jak rozwalili mi w firmie Tiguana dostaliśmy Karoq'a 1,0 TFSI jako auto zastępcze. Z ciekawości pojeździłem trochę... i...

1. Szok, ten silniczek od kosiarki całkiem fajnie się napędza i brzmi.. co fajne, długie przełożenia skrzyni i w mieście od 1-3 biegu

2. Spalanie też niezłe, lepiej niż w 2.0 TDI 150 KM VAG

3. Do 140 km/h daje radę, wyciszenie spoko. Powyżej to już nie zakresy tego auta, ale i tak zaskoczenie. Myślałem, że do 160 nie dojdzie. Z bólem ale doszedł.

4. Jazda w dwie osoby bez bagażu - pewnie +2 i bagaż byłoby znacznie gorzej

5. Bagażnik i miejsce z tyłu mikroskopijne - Tiguan o dziwo większy.

Wsadzić w to DSG i auto do wożenia dzieci do przedszkola czy szkoły jak znalazł. Zawsze byłem "hejterem" silników 3-cylindrowych, ale zaczynam dochodzić do wniosku że dla auta miejskiego to ma sens. A pewnie jak ktoś raz-dwa razy do roku jedzie na urlop też się da. Podobnie jak 1,6 w XV, chociaż tutaj dynamika jednak słabsza.

Trzeba przyznać, że Skoda daje radę ;)

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Tsunetomo napisał:

Na mnie też nie.

Ale... ostatnio po tym jak rozwalili mi w firmie Tiguana dostaliśmy Karoq'a 1,0 TFSI jako auto zastępcze. Z ciekawości pojeździłem trochę... i...

1. Szok, ten silniczek od kosiarki całkiem fajnie się napędza i brzmi.. co fajne, długie przełożenia skrzyni i w mieście od 1-3 biegu

2. Spalanie też niezłe, lepiej niż w 2.0 TDI 150 KM VAG

3. Do 140 km/h daje radę, wyciszenie spoko. Powyżej to już nie zakresy tego auta, ale i tak zaskoczenie. Myślałem, że do 160 nie dojdzie. Z bólem ale doszedł.

4. Jazda w dwie osoby bez bagażu - pewnie +2 i bagaż byłoby znacznie gorzej

5. Bagażnik i miejsce z tyłu mikroskopijne - Tiguan o dziwo większy.

Wsadzić w to DSG i auto do wożenia dzieci do przedszkola czy szkoły jak znalazł. Zawsze byłem "hejterem" silników 3-cylindrowych, ale zaczynam dochodzić do wniosku że dla auta miejskiego to ma sens. A pewnie jak ktoś raz-dwa razy do roku jedzie na urlop też się da. Podobnie jak 1,6 w XV, chociaż tutaj dynamika jednak słabsza.

Trzeba przyznać, że Skoda daje radę ;)

 

Też byłem zagorzałym przeciwnikiem 3 cylindrowych kosiarek. Pojeździłem chwilę i zmieniłem zdanie. Po przesiadce na XV sprawdzałem czy nie jestem przywiązany do czegoś bo jakoś ospale przyspieszał. Scala jest ciasna w środku ale mega długa jak na ten segment. Tak czy inaczej legenda to jedno ale rzeczywistość to coś innego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Meteor napisał:

postaram się też nie dołączyć bo epizod ze skodą już za sobą mam i ŻADNEJ ochoty na powrót ale... nigdy nie mów nigdy! 

Mając dzisiaj 130k budżet skończyłbym w Audi A3 - podobne gabaryty ale inny świat wykonania. Także nigdy nie mówi nigdy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, MaMis napisał:

Mając dzisiaj 130k budżet skończyłbym w Audi A3 - podobne gabaryty ale inny świat wykonania. Także nigdy nie mówi nigdy. 

 

Z tym, że A3 to inne auto zupełnie od XV. No i wątpię, żebyś za te 130k dostał inny świat wykonania, trzeba by wyłożyć sporo więcej, a pewnych rzeczy w małych modelach premium i tak nie będzie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj chyba dobre miejsce, choć nie chodzi o "następce" XV (jednak wypadałoby kupić auto lepsze, nie porównywalne), a o coś co można kupić zamiast XV - czyli czyste teoretyzowanie :)

Natknąłem się ostatnio na Suzuki SX4 S-Cross. Nigdy nawet przez myśl nie przeszło mi przyjrzenie się mu bliżej. A tu okazuje się, że samochód ma wiele do zaoferowania:

- jest 16 cm krótszy niż XV, a mimo to ma sporo większy bagażnik

- w środku ponoć bardzo przestronny

- silnik 1.4T jest znacznie lepszy nie tylko od 1.6, ale i od 2.0 w XV

- można kupić z bardzo dobrym napędem 4x4

- kosztuje w zasadzie identyczne pieniądze

Wygląda to na auto analogiczne do XV - taniego Japończyka 4x4 :)

Ciekawi mnie, jak wypada na przykład sprawa, która w XV została najbardziej skopana - czyli wyciszenie?

 

Mieliście do czynienia z tym samochodem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Skodziarz napisał:

Ciekawi mnie, jak wypada na przykład sprawa, która w XV została najbardziej skopana - czyli wyciszenie?

 

... tyle razy czytam, że od Subaru nawet Skoda jest lepiej wygłuszona, ale uwierzę dopiero wtedy jak ktoś zdejmie tapicerkę  i udowodni jak dużo jest w Skodzie fabrycznego wygłuszenia, bo do tej pory, filmiki na YT dotyczące wygłuszania Skód pokazują, że te auta są .... tak samo puste. 

 

Nikt się chyba nie obrazi, jak dla przykładu wezmę najlepszy model marki, czyli 'Superb' ? 

 

Po 3 minucie komentarz mechanika brzmi "izolacyji zdies niet" :biglol:

 

Kto poniał , a kto nie poniał ? :biglol:

Edytowane przez Blixten
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




 
Mieliście do czynienia z tym samochodem?


Tak, przymierzałem się do niego zanim wybrałem XV, ma mniej miejsca z tyłu i dość nisko prowadzony dach, moje córki pasażerki mają około 180 wzrostu +- i dla nich SX4 był nie do przyjęcia. Hałas w środku porównywalny jak nie większy. SX4 to dzielne auto, ale wykończenie w XV wydaje się lepsze i jest też bardziej przestronny. Mam około 183 cm wzrostu i nie znalazłem tam tak wygodnej pozycji za kółkiem jak w subaraku.
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...