Jump to content
PRIMAR

Co zamiast XV???

Recommended Posts

4 godziny temu, markos007 napisał:

rzeczywiście nie ma tego za dużo na naszych drogach a z wyglądu jest genialny

Ale cenowo to raczej inny świat w porównaniu do XV?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, MaMis napisał:

Ale cenowo to raczej inny świat w porównaniu do XV?

 

Zajrzałem z ciekawości - wypasione QX30 z turbo 211 km, automat i AWD jakieś 160 koła na wyprzedaży (ze 190). Jak na obecne standardy fajna cena 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Blixten napisał:

Mazdę CX-5 w wersji Sky Passion, benzynowym silnikiem 2,0, skrzynią automatyczną i dołączanym napędem „4x4”  mamy od 2013 i jeździ nią teraz Żona. Mając oba auta i starając się je porównać, w ekspresowym tempie wygląda to następująco:

 

Plusy CX-5 względem XV: 

- wygodniejsze fotele, lepsza regulacja łącznie z odcinkiem lędźwiowym

- większy bagażnik ok. 500 litrów 

- wyższa pozycja za kierownicą, wygodniejsze wsiadanie, osłonięty próg

- lepsze audio,

- kabina nie jest specjalnie dłuższa i szersza, ale czuć trochę więcej przestrzeni – może przez wyższy dach ?

- wlew paliwa po prawidłowej stronie ;)

 

Minusy CX-5 względem XV: 

- pseudo „4x4” czyli dołączana tylna oś, zupełnie inna bajka niż w XV, (przykład poniżej)

- gorzej i głośniej wybiera nierówności, bardziej się wychyla w zakrętach

- automat ma zwłokę – CVT w XV szybciej reaguje

- troszeczkę wyższe spalanie przy silniku 2,0 aut

 

A teraz ciekawy przykład (po doświadczeniu z XV, jest to dla mnie obecnie istotne kryterium oceny:

Jakiś czas temu jechaliśmy Mazdą i Subaru w to samo miejsce. Ja podjechałem i zaparkowałem, Żona nie.  Dzwoni, że się ślizga i nie da rady, mam po nią przyjść. OK. Przesiadłem się więc do Mazdy i chciałem podjechać dokładnie tak samo jak zrobiłem to wcześniej Subaru. Ślizgałem się, próbowałem parę razy nie mogąc zrozumieć czemu Mazda nie daje rady. Wkurzony wziąłem taki rozpęd, że potem ledwo się zatrzymałem ;) ,  ale w końcu wjechałem. Tegoroczne opony zimowe. Domyślasz się pewnie co zrobiłem potem – wsiadłem w Subaru chcąc się przekonać dlaczego wcześniej mi się udało w Subaru, a Mazdą nie. Nie biorąc żadnego rozpędu, dokładnie tak jak wcześniej,  podjechałem XV bez jakichkolwiek, najmniejszych problemów, poślizgu chociażby jednego koła. Wolniutko, ale skutecznie jak czołgiem. Warunki dalekie od ekstremalnych, spadło parę cm świeżego śniegu, więc tym bardziej to o czymś świadczy.   

Mazda w mojej ocenie jest bardzo wygodnym, komfortowym, bezawaryjnym, większym autem, ale…. niestety bardziej do miasta. Co bardzo ważne, w Maździe nie wymieniłem nawet żarówki, wszystko odpukać ;) gra.  Serwis (przynajmniej w Gdyni) jest kompetentny i oceniam go bardzo wysoko.

Dlaczego nie rozważasz Subaru Forestera ? 

 

cx5 xv.jpg

uwazaj bo pewien kolega w tym watku dosc mocno bawil sie w naszego prezesa i kilka osob musialo tlumaczyc ze czarne jest czarne a nie biale...:)))) pisze to z przymmknietym okiem zeby nie bylo ze kogos obrazam:))))

 

tak czy inaczej fajnie ze zrobiles takie porownanie, bo takich jak osob jest wiele i trzeba im udowadniac pewne rzeczy, jak moj sasiad, ktory ostatnio klnal jak probowal do mnie dojechac BMW X3 XDRIVE, potem przyjechal suvowatym Jaguarem i tez nie wjechal hehe, mialem niezly ubaw:), a wczesniej mowil ze Subaru to badziewie, ostatecznie sprzedal wypasione BMW i kupil Subaru Ascent, musial troche poczekac bo z USA plynelo:) i teraz juz nie klnie jak do mnie przyjezdza:)

Edited by OA77
  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie do końca kupuje design Infonity w środku ale z zewnątrz jest super. Taki XV w wersji premium. Cena??? B. Wysoka. Podstawowy niby kosztuje 157 ale silnik benzynowy powoduje skok na ponad 180 i po dodaniu koloru oraz paru drobiazgów masz 190. Cenowo ten sam pułap co np Stelvio które tesz ma 200 km. 

Musze przyznać ze parametry silnika Infinity to jest to czego brakuje w XV. 350 Nm zamiast naszych 195 to jest przeskok. 

Edited by MaMis

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, OA77 napisał:

BMW X3 XDRIVE

Wczoraj na TVN Turbo oglądałem 'Zakup kontrolowany'. Gość odcinka szukał SUVa, do wyboru dali mu:

BMW X3 (ten został najszybciej odrzucony jak gość nasłuchał się awaryjnym silniku), Volvo XC60, Range Rover Evoque, Subaru Forester.  

Zgadnijcie co wybrał :faja:

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, MaMis napisał:

Nie do końca kupuje design tej marki w środku ale z zewnątrz jest super. Taki XV w wersji premium. Cena??? B. Wysoka. Podstawowy niby kosztuje 157 ale silnik benzynowy powoduje skok na ponad 180 i po dodaniu koloru oraz paru drobiazgów masz 190. Cenowo ten sam pułap co np Stelvio które tesz ma 200 km. 

Musze przyznać ze parametry silnika Infinity to jest to czego brakuje w XV. 350 Nm zamiast naszych 195 to jest przeskok. 

taki a'la Diesel z tym momentem Nm

1 minutę temu, Blixten napisał:

Wczoraj na TVN Turbo oglądałem 'Zakup kontrolowany'. Gość odcinka szukał SUVa, do wyboru dali mu:

BMW X3 (ten został najszybciej odrzucony jak gość nasłuchał się awaryjnym silniku), Volvo XC60, Range Rover Evoque, Subaru Forester.  

Zgadnijcie co wybrał :faja:

Forestera?

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, OA77 napisał:

uwazaj bo pewien kolega w tym watku dosc mocno bawil sie w naszego prezesa i kilka osob musialo tlumaczyc ze czarne jest czarne a nie biale...:)))) pisze to z przymmknietym okiem zeby nie bylo ze kogos obrazam:))))

 

tak czy inaczej fajnie ze zrobiles takie porownanie, bo takich jak osob jest wiele i trzeba im udowadniac pewne rzeczy, jak moj sasiad, ktory ostatnio klnal jak probowal do mnie dojechac BMW X3 XDRIVE, potem przyjechal suvowatym Jaguarem i tez nie wjechal hehe, mialem niezly ubaw:), a wczesniej mowil ze Subaru to badziewie, ostatecznie sprzedal wypasione BMW i kupil Subaru Ascent, musial troche poczekac bo z USA plynelo:) i teraz juz nie klnie jak do mnie przyjezdza:)

Byłem zdecydowany zamówić CX5 bo uważam silniki benzynowe mazdy za genialne. Kabina również jest wykonana na innym poziomie. Jednak byłem niezadowolony z mułowatej skrzyni i bolączek napędu które opisuje Blixten. 

Dzisiaj mam inny problem. Za 2 lata będę chciał zmienić samochód i nie mam absolutnie pojęcia na co chcąc mieć przybliżone parametry napędów. Nie przekonują mnie wszelkie wynalazki z 4 w nazwie które na ogół dzielą moc 90:10. Nawet słynne Quattro Audi jest obecnie oparte na Haldex tak samo jak w VW czy Skoda. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomimo ze mamy w XV nie cale 200 Nm to nie zaobserwowalem wzmozonej aktywnosci silnika przy podjazdach powyzej 12% w Alpach wiec nie jest zle.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, OA77 napisał:

taki a'la Diesel z tym momentem Nm

Dzisiejsze uturbione benzyny ciągnął od samego dołu jak diesle. Mówimy od 350 Nm już od 1200 obrotów gdzie starsze  diesle osiadają max momentu dopiero od 2000.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, MaMis napisał:

Byłem zdecydowany zamówić CX5 bo uważam silniki benzynowe mazdy za genialne. Kabina również jest wykonana na innym poziomie. Jednak byłem niezadowolony z mułowatej skrzyni i bolączek napędu które opisuje Blixten. 

Dzisiaj mam inny problem. Za 2 lata będę chciał zmienić samochód i nie mam absolutnie pojęcia na co chcąc mieć przybliżone parametry napędów. Nie przekonują mnie wszelkie wynalazki z 4 w nazwie które na ogół dzielą moc 90:10. Nawet słynne Quattro Audi jest obecnie oparte na Haldex tak samo jak w VW czy Skoda. 

ten kolega to nie Ty akurat:)

Quattro to przeszlosc, bylo minelo, a za 2 lata np.Ascent, sasiad ma, to taki Forester XXL

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, OA77 napisał:

Pomimo ze mamy w XV nie cale 200 Nm to nie zaobserwowalem wzmozonej aktywnosci silnika przy podjazdach powyzej 12% w Alpach wiec nie jest zle.

Jest ok szczególnie przy 4000 tys obrotów ale ciagle mam niedosyt. Szczególnie w przedziale 2000-35000,  tam k... nic się nie dzieje poza spalaniem. Przeba gaz w podłogę wskoczyć na 4000 i potem jechać stałą prędkością. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, MaMis napisał:

Dzisiejsze uturbione benzyny ciągnął od samego dołu jak diesle. Mówimy od 350 Nm już od 1200 obrotów gdzie starsze  diesle osiadają max momentu dopiero od 2000.

 

niestety cisniecie gazu od 1200 konczy sie gigantycznym wrecz osadzaniem nagaru w silniku a tym samym zwiekszeniem awaryjnosci danej jednostki napedowej jak i  skroceniem jej zywotnosci, dlatego nigdy nie mialem silnikow z turbo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, OA77 napisał:

Quattro to przeszlosc, bylo minelo, a za 2 lata np.Ascent, sasiad ma, to taki Forester XXL

Dzisiaj sprawdziłbym na pewno Sportage- podciągnęli się ostatnio konkretnie.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, MaMis napisał:

Jest ok szczególnie przy 4000 tys obrotów ale ciagle mam niedosyt. Szczególnie w przedziale 2000-35000,  tam k... nic się nie dzieje poza spalaniem. Przeba gaz w podłogę wskoczyć na 4000 i potem jechać stałą prędkością. 

nie przejmuj sie, w Dodgu tak samo, tyle ze paliwo w chwilowym spalaniu oscyluje na 100 litrach :), takze XV jest mega oszczedne.

Edited by OA77

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poprzednio miałem pod maską 4,7 V8 wiec przyzwyczaiłem się do innej elastyczności. :)

a może Tucson wracając do tematu? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, MaMis napisał:

Nawet słynne Quattro Audi jest obecnie oparte na Haldex tak samo jak w VW czy Skoda.

 

E no nie przesadzajmy, Ultra Quattro po pierwsze działa inaczej niż Haldex, po drugie jest tylko w niektórych modelach, w lepszych jest nadal Torsen

 

3 minuty temu, MaMis napisał:

a może Tucson wracając do tematu? 

 

Ale 4x4 w tych kiach i hundajach to pewnie poziom Mazdy... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, GREGG napisał:

Ale 4x4 w tych kiach i hundajach to pewnie poziom Mazdy... 

Niestety.

19 minut temu, GREGG napisał:

w lepszych jest nadal Torsen

Podobno wyłącznie w silnikach montowanych wzdłużnie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drodzy Koledzy,
Bardzo dziękuję za zainteresowanie moim problemem i mnóstwo cennych rad. Myślę, że przydadzą się nie tylko mnie, bo w mojej sytuacji niektórzy już są, a niektórzy będą.
Teraz tytułem małego resume:
- Forka nie chcę - za duży i nie moja "estetyka"
- Koreańczycy - Hyundai i Kia mają za mały prześwit (160-170)
- Suzuki Vitara - największy silnik to 1,4 l turbo 144 KM - trochę cienko, nie lubię downsizingu. Jak będę chciał jeździć ostrzej, to pewnie "połknie" sporo benzyny.
- Mitsubishi Eclipse Cross i wiele inych - Co prawda XV ma CVT i jakoś to "polubiłem", ale mając inny wybór - auta z CVT odrzuciłem. Oczywiście, gdyby było nowe XV 2.0, to nie bacząc na CVT wziąłbym natychmiast.

Tak więc na placu boju zostały Infiniti QX 30 i Mazda CX-5. W tzw. międzyczasie okazało się, że dostanę Infiniti na weekend do Zakopanego, więc będę je mógł dość wszechstronnie sprawdzić.
@Aga zdam Ci relację z konfrontacji "Infiniti contra wyjazd z mojego garażu". ;)
Tam też w niedzielę będę mógł pojeździć CX-5 - okazja do bezpośredniego porównania.

Załączam PDF-a z arkusza w którym zrobiłem porównanie parametrów i wyposażenia interesujących mnie aut. Może się komuś przyda?

 

Teraz ceny i terminy:
- Mazda 2,5 litra w topowym wyposażeniu - 170 tys. brutto, odbiór czerwiec
- Volvo 2 litry wersja Momentum Pro dość mocno (ale i tak słabiej niż pozostałe) doposażona - 181 tys. brutto już 9% rabatem "flotowym", termin lipiec lub (raczej) wrzesień
- Infiniti 2 litry, full wypas (bez szyberdachu - nie chcę) rocznik 2018 za 160 tys. brutto (rabat ponad 30 tys.), odbiór po załatwieniu formalności leasingowych. Nie przeszkadza mi rocznik, bo zamierzam jeździć 5 lat, więc różnica się zatrze. Owszem, auto niszowe, więc możliwa większa utrata wartości ... ale za to jak wygląda. Trochę przestarzałe multimedia ... ale za to jak gra - Bose.

 

Dobrej nocy :)

Porownanie XV vs. CX-5 vs XC40 vs QX30.pdf

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tym zestawieniu stawiam na Infiniti ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy takich relacjach cenowych Infinity bije resztę na głowę. Dodatkowo termin odbioru + ten silnik :) dziwi mnie tylko ze nie obsługuje Android/ACP??? 

Ponadprzecietnej utraty wartości raczej nie należy się spodziewać. Jaki rodzaj napędu ma Infinity?

Share this post


Link to post
Share on other sites

System multimedialny  Infiniti jest trochę stary, we wszystkich modelach. Podobno dopiero w przyszłym roku mają montować coś nowocześniejszego. Jakoś bym przeżył.

Silnik 2.0t 211 KM 350 Nm. Skrzynia 7-biegowa, dwusprzęgłowa. Oba elementy od Mercedesa GLA. Jak jest realizowane AWD - nie mam pojęcia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, OA77 napisał:

niestety cisniecie gazu od 1200 konczy sie gigantycznym wrecz osadzaniem nagaru w silniku

Może z żaglem na dachu trzeba jeździć

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, PRIMAR napisał:

Silnik 2.0t 211 KM 350 Nm. Skrzynia 7-biegowa, dwusprzęgłowa. Oba elementy od Mercedesa GLA. Jak jest realizowane AWD - nie mam pojęcia.

 

Rozumiem Twoje poczucie estetyki i rozumiem dlaczego nie chcesz Forestera. Z takich smukłych SUV-ów jest jeszcze właśnie Mercedes GLA. Może trochę namieszam, ale jak ktoś celuje w takie pułapy cenowe, to jest jeszcze Porsche Macan. Sąsiad ma, Macan ma wszystko, jest bezawaryjny i niezawodny, ma prestiż taki że buty spadają, jest piękny i w mojej ocenie najlepszy wśród subtelnych SUV-ów, ale dla mnie za drogi. W zeszłym roku nie zdecydowałem się na XV bo najbardziej podoba mi się Jeep Compass. I co z tego?, solidnie prześledziłem fora Jeepa i na przykładzie Renegade (Compass to w 80% Renegade), Jeepy się psują, automaty się psują, elektronika żyje własnym życiem, pada itd. Co z tego, że Jeep, Range Rover, Land Rover, Volvo, Jaguar są piękne, jak nie są bezawaryjne ? Właśnie z powodu kryterium bezawaryjności zainteresowałem się Subaru, a i dla mnie ta marka ma prestiż :)

Edited by TomekNN

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, OA77 napisał:
15 godzin temu, Blixten napisał:

Wczoraj na TVN Turbo oglądałem 'Zakup kontrolowany'. Gość odcinka szukał SUVa, do wyboru dali mu:

BMW X3 (ten został najszybciej odrzucony jak gość nasłuchał się awaryjnym silniku), Volvo XC60, Range Rover Evoque, Subaru Forester.  

Zgadnijcie co wybrał :faja:

Forestera?

Miki polega na tym, że to był XT.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, MaMis napisał:

Dzisiaj sprawdziłbym na pewno Sportage- podciągnęli się ostatnio konkretnie

ogladałem ostatnio auto całkiem zacne . W weekend jade ogladac nowe crv 1,5 vtec turbo .

P.s W lipcu do wzięcia będzie mój perłowy XV - zadbany garażowany itp itd przebieg około 70k km wszystkie wymiany ekspoatacyjne robione na czas na oemach  oleje w skrzyni dyfrze spirax s6, w silniku guazar pozniej sustina , obecnie m1 0w40 , wersja z navigacja kenwooda z aktualnymi mapami z któych aktualizacją nie ma najmniejszego problemu wszystk e szybki oryginalne lakier na aucie tez wymienianytylko  tylni zderzak tłumik i belka. Jak coś zapraszam  B)

Edited by Karas
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...