marhof Opublikowano 7 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2019 Działa Wam hill holder na wstecznym? Chodzi o sytuację, kiedy przód auta jest ustawiony 'w dół' i chcemy wycofać. Dziś niemiło się zaskoczyłem - parkowałem na lekko pochyłym podłożu, było lekko z górki (przód był niżej ). Podjechałem za blisko siatki i chciałem wycofać. Natychmiast po puszczeniu hamulca (z już wbitym wstecznym) auto zaczęło się staczać do przodu - dwukrotnie! Ostatecznie pomogłem sobie ręcznym, ale sądziłem, żę właśnie w takich sytuacjach hill holder ma pomagać i przytrzymać tę sekundę czy dwie hamulce. Tak przynajmniej to działa przy ruszaniu przodem pod górkę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rapa0 Opublikowano 7 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2019 Tak tylko powiem dla porównaniaW moim foresterze MY01 on działa tylko pod górkę i czym wyższe wniesienie tym mocniej trzyma Hill Holder. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 7 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2019 Zawór PHV to praktycznie tulejka z kulką blokującą cofanie się płynu hamulcowego do pompy. Kulka blokuje przepływ tylko wtedy, gdy przód samochodu jest uniesiony do góry. Grawitacja. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 7 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2019 29 minut temu, mz56 napisał: Zawór PHV to praktycznie tulejka z kulką blokującą cofanie się płynu hamulcowego do pompy. Kulka blokuje przepływ tylko wtedy, gdy przód samochodu jest uniesiony do góry. Grawitacja. Serio? Myślałem, że w aucie względnie nowym użyli jakiejś elektroniki... Górka na której stałem miała minimalne nachylenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 7 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2019 Być może, w nowych modelach z elektrycznym postojowym, wymyślono coś nowego. Klasyka to zawór. Tak mam w RC 2,0 06 i STI 08. Ręczny z normalną wajchą. Na ogólnym jest wątek z 26 stycznia z rysunkiem jak to wygląda. Tytuł to bodajże "na które koła działa hill holder". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ptasi0r Opublikowano 7 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2019 (edytowane) 23 minuty temu, marhof napisał: Serio? Myślałem, że w aucie względnie nowym użyli jakiejś elektroniki... w wiekszości aut jest właśnie w ten sposób rozwiazane, kulka która pod wpływem grawitacji przytrzymuje hamulec. Z uwagi na swoją konstrukcje trzyma tylko w opcji "przodem do góry" Edytowane 7 Lutego 2019 przez Ptasi0r 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 7 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2019 W subaru od Lanosa w górę hill holder jest sterowany elektroniką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 14 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2019 Porobiłem trochę testów. Generalnie hill holder działa, ale tylko kiedy nachylenie jest wyraźnie wyczuwalne. Do tego zależy też czy mamy wrzuconą 1 czy wsteczny w zależności w która stronę jest z górki. Jakoś zachowanie tego systemu nie budzi mojego zaufania. W Forku SG to jakoś lepiej działało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się