Skocz do zawartości

Pisk na niskich obrotach (koło zamachowe, pasek klinowy????)


ML

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem. Na niskich obrotach (ruszanie bez nadmiernego podkręcania obrotów, jazda tyłem, jazda na 2 przy niskiej prędkości) słychać pisk dobiegający gdzieś spod maski :oops:

 

Brzmi to jak pisk paska klinowego w Polonezach, tylko urywa się po podkręceniu obrotów (przyspieszeniu).

 

W ASO Kocar w Poznaniu powiedzieli, że to koło zamachowe, wymienili (dwa miesiące czekania), problem powtarza się. W przyszłym tygodniu jadę na ponowną wymianę.

 

Pozwalam sobie prosić Was o informację, czy to może być rzeczywiście koło zamachowe, czy też coś innego.

 

Powątpiewam w prawidłowość diagnozy ASO, bo jak już raz to wymienili, to prawdopodobieństwo powtórzenia się tego samego dźwięku w skądinąd bezawaryjnym samochodzie uważam za niewielkie.

 

Z góry dziękuję za informację.

 

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wadliwy pasek?

Serwis od razu wymienił koło zamachowe?

Pasek w polonezie posmarowałem suchym mydłem-pomogło. :grin:

 

Serwis od razu wymienił koło. Po dwóch tygodniach zaczęło znów popiskiwać (sami przyznali), a teraz to już piszczy całkiem głośno.

 

Jak im zasugerowałem, że to może być pasek, to z uśmiechem politowania dla mojej indolencji powiedzieli, że nie ma szans, aby to był pasek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóż jakiś stary pasek i zobacz czy sie dźwięk zmienił. Chyba, że to jakiś napinacz.

 

Niestety nie umiem - szczerze mówiąc, nawet roweru nie umiem naprawić, w samochodzie nawet żarówki wymieniają mi ludzie w serwisach lub na stacjach benzynowych :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy!

Aby sprawdzić, czy to wina paska wystarczy odpalić auto i:

- na postoju wcisnąć kilka razy pedał gazu lub,

- otworzyć maskę i na pracującym silniku nacisnąć przepustnicę (element do którego dochodzi linka od gazu).

Jeżeli powyższe próby nie spowodują pisku, to należy załączyć jak najwięcej urządzeń elektrycznych w aucie i przeprowadzić drugi raz ten sam test.

Gdyby okazało się iż i ta próba nie odkryje nam źródła pisku, to sugerowałbym sprawdzić wszystkie koła, a dokładnie hamulce, czy wszystko z nimi jest OK, zwłaszcza, że pisałeś iż ten pisk pojawia się w momencie kiedy ruszasz autem.

Może okazać się, że to wina:

- zużytych klocków,

- rdza na tarczy hamulcowej,

- jakiś kamień wtopił się - wbił się w okładzinę cierną.

Inną przyczyną pojawiającego się pisku może być zużyte łożysko zarówno w jednym z kół lub (ale to także na postoju byłoby słychać) na sprężarce ewentualnie na alternatorze. Koniecznie trzeba zlokalizować dokładnie miejsce skąd dochodzi ten nieprzyjemny dźwięk.

Poproś kolegę niech przejedzie się twoim autem wokół ciebie i obserwuj - nasłuchuj bacznie.

To co zrobił ci mechanik woła o pomstę do nieba.

Dobrze, że takie pierdoły samemu umiem usuwać w swoich autach.

Współczuje tylko takim osobom jak TY (bez obrazy oczywiście), że jesteście skazani na takich 'pseudo' fachowców.

 

Pozdro!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem. Na niskich obrotach (ruszanie bez nadmiernego podkręcania obrotów, jazda tyłem, jazda na 2 przy niskiej prędkości) słychać pisk dobiegający gdzieś spod maski :oops:

 

Brzmi to jak pisk paska klinowego w Polonezach, tylko urywa się po podkręceniu obrotów (przyspieszeniu).

 

 

Marcin

 

No u mnie bylo to samo, jezeli dobrze zrozumialem opis usterki. Wymiana dwumasowego kola zamachowego pomogla.

 

Jestes pewien, ze wymienili Ci cale kolo, a nie tylko lozysko? Moze kolo zamachowe padlo drugi raz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opieram się na autorytatywnym stanowisku szefa serwisu w Kocarze: koło zamachowe.

 

Tylko trochę to dziwi, zważywszy, że raz już wymieniali, to bezusterkowość Subaraka zaczyna być wątpliwa.... Ten sam element psuje się po raz drugi... Jako człowiek atechniczny :) nie rozumiem, i dlatego założyłem ten wątek.

 

Miałem Tojkę i oprócz standardowej wymiany oleju, płynów, filtrów, klocków i szlifowania tarcz, przez 3 lata nic nie robiłem, a potem kupiłem 2-letniego Legasia i od razu mam problem. Pal licho, jak samochód jest na gwarancji, ale jak w sierpniu 2007 gwarancja się skończy, to będę płakał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja obstawiam, ze za pierwszym razem pokusili sie o wymiane lozyska tylko. Malo prawdopodobne zeby kolo zamachowe padlo drugi raz, chociaz teoretycznie jest to mozliwe.

 

Zobacz co Ci wpisali do ksiazki gwarancyjnej. Pisze tam, ze wymienili dwumasowe kolo zamachowe? U mnie pieknie wszystko wpisali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz co Ci wpisali do ksiazki gwarancyjnej. Pisze tam, ze wymienili dwumasowe kolo zamachowe? U mnie pieknie wszystko wpisali.

Kurcze, zaczynam się martwić czy może ja też mam z tym problem... U mnie czasami po lekkim dodaniu gazu słychać takie "ćwierkanie", które ustaje jak obroty wzrosną... Czy to o taki dźwięk chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He he he, dokladnie wlasnie chodzi o takie "cwierkanie". Zaczyna sie od cwierkania od czasu do czasu, potem coraz bardziej. Czasmi na kilka dni znika. Potem znowu cwierka. Generalnie coraz dluzej i glosniej. Mnie to na poczatku nie przeszkadzalo, ale z czasem zrobilo sie na tyle glosne, ze wstyd bylo jezdzic takim cwierkajacym autem ;-)

 

Zaciagnij reczny, wrzuc jedynke i postaraj wypuszczac sprzeglo jak bys chcial ruszyc. Kiedy bedziesz mial juz tak wypuszczonego pol sprzegla, obroty silnika nieco spadna. Wtedy cwierka najbardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz co Ci wpisali do ksiazki gwarancyjnej. Pisze tam, ze wymienili dwumasowe kolo zamachowe? U mnie pieknie wszystko wpisali.

Kurcze, zaczynam się martwić czy może ja też mam z tym problem... U mnie czasami po lekkim dodaniu gazu słychać takie "ćwierkanie", które ustaje jak obroty wzrosną... Czy to o taki dźwięk chodzi?

 

DOKłADNIE!!!

 

Cwierkanie, to idealne określenie.

 

Nie muszę nawet ruszać, wystarczy, że dodam gazu - przy niższych obrotach zaćwierka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DOKłADNIE!!!

 

Cwierkanie, to idealne określenie.

Uuuuu... Dzięki chłopaki. Dobrze, że mam jeszcze kilka miesięcy gwarancji :)

A że moja fura stoi akurat w DaWoju, chyba poproszę o sprawdzenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

W zeszłym tygodniu wymienili mi koło na nowe i ćwierkanie ustało.

 

Szef serwisu powiedział, że z niewiadomych przyczyn w Legacy jest koło zamachowe składające się z kilkudziesięciu elementów, w przeciwieństwie do kół zamachowych w innych samochodach (w tym innych Subarakach), które mają koła zamachowe "lite". No i często powtarza się ten problem.

 

Natomiast mam nowy problem: zmienili mi okładzinę tarczy sprzęgła (zamiast wymienić całe sprzęgło, dokonali regeneracji) i teraz bardzo mi bije przy ruszaniu, ale też, co gorsza, przy redukcji z 3 na 2 oraz z 4 na 3. Wkurza mnie to niepomiernie, bo zostawiłem im samochód z popiskującym kołem zamachowym ale poza efektami audio dobrze się zachowującym, a odebrałem samochód ze zregenerowanym sprzęgłem, które bije przy normalnej jeździe i za każdym takim biciem czuję, jakby mnie ktoś bił.

 

Przy bardziej gwałtownych redukcjach problemu nie ma, tylko przy jeździe taksówkarskiej.

 

Wiecie o co kaman?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no wiemy tyle, ze mnie przy wymianie kola zamachowego wymienili sprzeglo na nowe. Nie zregenerowali tylko wymienli na nowe. Ale tylko sprzeglo. No i efekt jest moze nie az tak drastyczny jak u Ciebie, ale po 10 minutach "pełzania" w korku juz w zasadzie nie moge ruszyc bez skakania. Skacze i to bardzo niestety. A na starym sprzegle nie skakalo.

 

Teraz pewnie jak pojdziesz z tym do serwisu to bedziesz musial udwadniac, ze nie jestes wielbladem. Potem i tak uslyszysz, zebys nie wydziwial bo troche to cos tam zawsze skacze, a w ogole to ten typ tak ma. No i ze jeszcze to kwestia stylu jazdy.

 

Tego wlasnie najbardziej nie znosze. Jak pojechalem do ASO z trzeszczacymi drzawiami to mi powiedzeli zebym sobie pojechal do firmy, ktora sie specjalizuje w "car audio" to tam mi drzwi wycisza :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie :!:

Skoro masz teraz problem z szarpaniem, to wina opisanego powyżej niedomagania może tkwić nie tylko w samej regeneracji tarczy sprzęgłowej (wymianie okładzin), a jedynie w samym jej zamontowaniu :idea:

Jeżeli trafiłeś do uczciwego mechanika, to na pewno przyzna ci się do błędu w co jednak wątpię, gdyż na 10-iu tylko jeden to uczyni :???:

Załatw to od ręki bo samo nie ustąpi, a przyzwyczajać się do dyskomfortu, to chyba nie chcesz :?: :!:

 

Pozdro!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Demon napisał :

, zwłaszcza, że pisałeś iż ten pisk pojawia się w momencie kiedy ruszasz autem.

Może okazać się, że to wina:

- zużytych klocków,

- rdza na tarczy hamulcowej,

- jakiś kamień wtopił się - wbił się w okładzinę cierną.

 

Przepraszam ale czegoś nie rozumiem, jaki jest związek przyczynowo- skutkowo pomiędzy ruszającym samochodem a zużytymi klockami (rdzą na tarczach, wtopionym kamieniem :grin: ) oraz "ćwierkaniem" ?

 

Pozdrawiam

Grzesiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tasior, co u cieie wymieniali ?

 

Prawdopodobnie stoje przed koniecznoscia wymiany kola dwumasowego (mam obecnie nowa tarcze sprzegla, docisk, lozysko oporowe i lozysko kola zamachowego). Mam takie objawy jak ty po 10min w korku zaczyna szarpac buda przy ruszaniu. Na zimnym wszystko dziala ok (poza cwirkaniem i lekkim grzechotaniem, ktore ustalo po wymienie ww i powrocilo niedawno).

Jak mam wymienic kolo zamachoe za chyba jakis 5tys i dalej ma mi szarpac przy ruszaniu to nie bedzie to chyba dobry interes. Wiec pytanie jak sie problem skonczyl u ciebie z tym szarpaniem i co dokladnie ci wymienili ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...