Jump to content

Hamulec 2 tłoczkowy na tył- opcje budżetowe?


133699
 Share

Recommended Posts

Jak w temacie. Obcykał już ktoś temat taniego hamulca dwu tłoczkowego na tylną oś? chodzi mi o zwrotnicę GT/WRX ale w tej kwestii wymiary są chyba wszędzie te same.

 

uprzedzam, proszę nie dyskutować na temat adapterów i różnych rozwiązań nie-oryginalnych przy hamulcach - jest masa projektów które dowodzą, że jest to bezpieczne, zwłaszcza na tyle. 

 

Link to comment
Share on other sites

Proponuje następujące rozwiązanie:

-Kupujesz dwu - tłoczka od jakiegoś merca, opla vectry, omegi 2.0 (cylinderki 35 lub 40mm ). Koszt jednego zacisku to około 15-50 zł

-rozkręcasz zacisk na polówki (rozpolawiasz) dorabiasz stalowy, lub nierdzewny (aluminum jak już tylko z twardą formułą , czy dobrej klasy dur) dystans taki, by po skręceniu zacisku, wchodziła wymagana grubość tarczy

- montujesz na adapter lub inny sposób

Kiedyś to opiszę w moim wątku, już kupiłem brembo dwu-tłok od jakieś emela, po 5 dyszek sztuka.

Powiem Wam jak widzę, jak ludzie płacą po 2 tysiące za WRXsowy komplet 4 i 2 tłoczków. Trochę mi ich żal = 4 wypłaty 500+ w błoto :  )))

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

24 minuty temu, Sykatore napisał:

Proponuje następujące rozwiązanie:

-Kupujesz dwu - tłoczka od jakiegoś merca, opla vectry, omegi 2.0 (cylinderki 35 lub 40mm ). Koszt jednego zacisku to około 15-50 zł

-rozkręcasz zacisk na polówki (rozpolawiasz) dorabiasz stalowy, lub nierdzewny (aluminum jak już tylko z twardą formułą , czy dobrej klasy dur) dystans taki, by po skręceniu zacisku, wchodziła wymagana grubość tarczy

- montujesz na adapter lub inny sposób

Kiedyś to opiszę w moim wątku, już kupiłem brembo dwu-tłok od jakieś emela, po 5 dyszek sztuka.

Powiem Wam jak widzę, jak ludzie płacą po 2 tysiące za WRXsowy komplet 4 i 2 tłoczków. Trochę mi ich żal = 4 wypłaty 500+ w błoto :  )))

:facepalm:

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Sykatore napisał:

Proponuje następujące rozwiązanie:

-Kupujesz dwu - tłoczka od jakiegoś merca, opla vectry, omegi 2.0 (cylinderki 35 lub 40mm ). Koszt jednego zacisku to około 15-50 zł

-rozkręcasz zacisk na polówki (rozpolawiasz) dorabiasz stalowy, lub nierdzewny (aluminum jak już tylko z twardą formułą , czy dobrej klasy dur) dystans taki, by po skręceniu zacisku, wchodziła wymagana grubość tarczy

- montujesz na adapter lub inny sposób

Kiedyś to opiszę w moim wątku, już kupiłem brembo dwu-tłok od jakieś emela, po 5 dyszek sztuka.

Powiem Wam jak widzę, jak ludzie płacą po 2 tysiące za WRXsowy komplet 4 i 2 tłoczków. Trochę mi ich żal = 4 wypłaty 500+ w błoto :  )))

 

Myślałem dokładnie o tym samym, ale z wygodnictwa postanowiłem jeszcze spytać bo anuż, może ktoś już przerobił temat:biglol: ale jak nie to sam się pobawię również.

Też mnie to zaczyna śmieszyć szczególnie, że jest kilka przetartych szlaków na taniego 4 tłoka z przodu. A subarowe 4 tłoki wcale nie są takie idealne...

 

2 godziny temu, carfit napisał:

:facepalm:

A prosiłem.

To wcale nie jest tak, że ludzie swapują przod z vagów czy innych niemców i to jeździ, większość aut do driftu ma swap na kawałku grubszego aluminium i jak dotąd nikt nie narzekał. W sporcie też widuję to coraz częściej. 

A mowa jest o tyle który ma znacznie mniejsze przeciążenia. 

Link to comment
Share on other sites

A prosiłem.
To wcale nie jest tak, że ludzie swapują przod z vagów czy innych niemców i to jeździ, większość aut do driftu ma swap na kawałku grubszego aluminium i jak dotąd nikt nie narzekał. W sporcie też widuję to coraz częściej. 
A mowa jest o tyle który ma znacznie mniejsze przeciążenia. 

Swap to jest założenie np. Zacisków brembo z STI do Wrx , a to co kolega wyżej zaproponował , to dla mnie zwykle druciarstwo . Ale co kto lubi :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

Opcja bez druciarstwa: zaciski + tarcze hamulcowe (większy rozmiar) + szczęki hamulcowe + tarcze kotwiczne.
Kupiłem adaptery pod mniejsze tarcze i powiem szczerze nie zdecydowałem się na ich założenie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...