Sebastian W Opublikowano 4 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2019 Cześć Decyzja zapadła. Jedziemy z Żoną do Gruzji . Jako, że jest trochę czasu do wyjazdu proszę o rady i pomoc co bezwzględnie powinienem zmotać przed wyjazdem. Myślę o delikatnym lifcie ok 2 cale, zmiana kół na 17 plus opony AT, kosz dachowy, dodatkowe oświetlenie itd. itd Jeśli ktoś ma jakieś foty, patenty itp. - chętnie się przyjrzę i podpatrzę Dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ayu Opublikowano 4 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2019 https://www.subaruoutback.org/forums/138-gen-5-2015-2019/167281-post-pics-your-5th-gen-outback-297.html Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaros Opublikowano 4 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2019 Modyfikowanie Outbacka jest popularne w Stanach, więc tam warto zacząć szukać. @Ayu podał dobry przykład z amerykańskiego forum, lektury starczy na kilka wieczorów. W google szukaj po haśle "Outback 2018 lift kit", znajdziesz multum części i projektów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MichałD Opublikowano 4 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2019 Z amerykańskich stron z lift kitami masz Primitive Racing, LP Aventure, Raillitek i Subtle. Z czego 2" to raczej nie delikatnie a max :) A i co ważne do Outbacka wchodzi całe koło jako zapas w rozmiarze 225 65 R17 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Górski Opublikowano 5 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2019 (edytowane) 11 godzin temu, MichałD napisał: A i co ważne do Outbacka wchodzi całe koło jako zapas w rozmiarze 225 65 R17 Mi do OBK MY10 nie wchodzi więc to chyba zależy od producenta opony :/ O modyfikacji jest już podobny temat. Było tam kilka info. Edytowane 5 Lutego 2019 przez Michał Górski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian W Opublikowano 5 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2019 chciałem kupić BF Goodrich AT 225 65 R 17 . Powinno wejść bez lift'u. W takim razie jaki lift będzie bezpieczny np. z samymi podkładkami ? 1,5 cala ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plum76 Opublikowano 9 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2019 (edytowane) Byłem w Gruzji i większość atrakcji zobaczysz seryjnym Outbakiem. Kase z modyfikacji lepiej przeznaczyć na wyjazd. Jak chcesz pchac się w trudny teren to lepiej Patrolem lub LC ale czas dojazdu i komfort nieporównywalny do Subaru. W lato tam jest sucho, my koło Batumi wjechaliśmy do Parku Narodowego na noclego i dwa brody były po drodze. Taksówką gość w Lada o taką http://rugala.pl/blog/2013/09/samochody-w-armenii/ je przejechał z 4 osobami w środku. Drogi mają słabe i zawieszenie Outbaka powinno się sprawdzić bo dziur dużo. Kup zestaw do naprawy taki https://sklep.phu-szczepan.pl/product-pol-319-Zestaw-Wulkanizacyjny-do-Naprawy-Opon-Blister-ATS.html . W 5 minut bez zdejmowania koła łata się dziury. Sprawdzone doświadczalnie na dużych kołach. Zakładam że kompresor zabierzesz. O oponach poczytaj czy mają wzmocnienia boczne min 2-3 warstwy. Ogólnie zazdroszczę wyjazdu bo jedzenie super ludzie też a i na przestrzeni 300 km można zobaczyć stepy i góry wielkości 5000mnpm. Jak będziesz chciał to mogę podesłać punkty orientacyjne które my robiliśmy. PS: 2 cale liftu to nie mało jak na osobówkę. Takie modyfikacje robi się w rasowych terenówkach ze sztywnymi mostami bez większej obawy o szybsze zużycie innych elementów. PSS: takie znalazłem https://forum.subaru.pl/topic/102428-modyfikacje-off-road-coś-ktoś-podwyższenie-osłony-etc/ wygląda super, ale ja już wyrosłem ze szpejowania aut bo większość rzeczy okazuje się niepotrzebnym wydatkiem. Ale jak kogoś stać to czemu nie. Edytowane 9 Lutego 2019 przez plum76 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 9 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2019 5 minut temu, plum76 napisał: Byłem w Gruzji i większość atrakcji zobaczysz seryjnym Outbakiem. Kase z modyfikacji lepiej przeznaczyć na wyjazd. Jak chcesz pchac się w trudny teren to lepiej Patrolem lub LC ale czas dojazdu i komfort nieporównywalny do Subaru. W lato tam jest sucho, my koło Batumi wjechaliśmy do Parku Narodowego na noclego i dwa brody były po drodze. Taksówką gość w Lada o taką http://rugala.pl/blog/2013/09/samochody-w-armenii/ je przejechał z 4 osobami w środku. Drogi mają słabe i zawieszenie Outbaka powinno się sprawdzić bo dziur dużo. Kup zestaw do naprawy taki https://sklep.phu-szczepan.pl/product-pol-319-Zestaw-Wulkanizacyjny-do-Naprawy-Opon-Blister-ATS.html . W 5 minut bez zdejmowania koła łata się dziury. Sprawdzone doświadczalnie na dużych kołach. Zakładam że kompresor zabierzesz. O oponach poczytaj czy mają wzmocnienia boczne min 2-3 warstwy. Ogólnie zazdroszczę wyjazdu bo jedzenie super ludzie też a i na przestrzeni 300 km można zobaczyć stepy i góry wielkości 5000mnpm. Jak będziesz chciał to mogę podesłać punkty orientacyjne które my robiliśmy. PS: 2 cale liftu to nie mało jak na osobówkę. Takie modyfikacje robi się w rasowych terenówkach ze sztywnymi mostami bez większej obawy o szybsze zużycie innych elementów. Zgadzam się, że modyfikacje to przesada, niepotrzebne koszta i praca. Standardowy Outback jest stworzony właśnie do takich podróży. Miejscowi poruszają się autami, które pamiętają poprzednią epokę i dają radę. Jednak uważam, że zestaw naprawczy koła to ostateczność jak już jedziesz na zapasie i łapiesz kolejną gumę. Koniecznie w taką drogę weź zapas. W moim Outbacku z 2012 pod podłągą po wyjęciu wkładów styropianowych mieście się pełnowymiarowa 17” jak w oryginale. Nie wiem jak w innych modelach ale od zapasu bym rozpoczął przygotowania do wyprawy. Ewentualnie mocowania na bagażnik dachowy. Zestawy naprawcze działają tylko w niewielkich uszkodzeniach i to nie zawsze. Oczywiście pewne modyfikacje dają poczucie bezpieczeństwa i wystarczy moim zdaniem mieć dobre opony, zapas i ewentualnie zestaw naprawczy, osłony silnika i dyferencjału + standardowe zestawy podróżnika czyli w razie co namiot, śpiwory, kuchenka turystyczna i cała reszta akcesoriów. Sam byłem w paru podróżach moim Outbackiem po około 4000 km każda z czego większość szosami ale zawsze mnie gdzieś zniosło na drogi, którymi turyści raczej nie jeżdżą i Subaru zawsze dał radę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plum76 Opublikowano 9 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2019 Koło zapasowe oczywiście zabrać. Zestaw który wstawiłem naprawdę działa i spokojnie po takiej naprawie można przejechać kilka tys km, ale niech każdy sam osądzi. W Gruzji nie zginiesz, ludzie pomogą bo to dobre dusze są. tylko nie wiem czy głowa wytrzyma po takim spotkaniu szczególnie jak miejscowym/ domowym winem cię ugoszczą. paweł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jasionowski Opublikowano 10 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2019 Jest tak jak pisze Michał W. W OBK po wyjęciu styropianu mieści się w bagażniku pełnowymiarowa opona 17 . Sam tak jeżdżę na wszelki wypadek. Ja bym nie robił modyfikacji zawieszenia. Standardowe na gruzińskie drogi wystarczy, a i w lekkim terenowym daje radę. Milej wyprawy zycze jasionowski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian W Opublikowano 18 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2019 właśnie kupiłem 225 65 r17 bf godrich all terrain 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj Brabus Opublikowano 19 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2019 @Sebastian W gratuluję odwagi i pomysłowości do motania tak świeżego auta. Mam nadzieję, że masz jakieś doświadczenie i wiesz, że wysokość AT-ka nijak ma się do seryjnej opony - na KO2 masz chyba z 11 mm bieżnika. Bardzo chętnie zobaczę, jak zakupione przez Ciebie opony leżą na Outbacku bez liftu, bo w poniższych galeriach widać, że i na lifcie jest tam ciasno: https://lpaventure.com/blogs/projects-outback/tagged/ko2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 20 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2019 19 godzin temu, Dj Brabus napisał: @Sebastian W gratuluję odwagi i pomysłowości do motania tak świeżego auta. Mam nadzieję, że masz jakieś doświadczenie i wiesz, że wysokość AT-ka nijak ma się do seryjnej opony - na KO2 masz chyba z 11 mm bieżnika. Bardzo chętnie zobaczę, jak zakupione przez Ciebie opony leżą na Outbacku bez liftu, bo w poniższych galeriach widać, że i na lifcie jest tam ciasno: https://lpaventure.com/blogs/projects-outback/tagged/ko2 Obecny model ma rozmiar 225/60/18... To jak rozmiar 225/65/17 ma sie nijak? Nowy rosmiar jest o 0.4% mniejszy od fabrycznego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj Brabus Opublikowano 20 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2019 (edytowane) Porównuję seryjną oponę 225/65 R17 z oponą w tym samym rozmiarze, ale AT. Na zwykłej, nowej oponie ile masz bieżnika? 8 mm? A AT-ki czy MT-ki potrafią mieć 12-14 mm. Edytowane 20 Lutego 2019 przez Dj Brabus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 20 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2019 5 godzin temu, Dj Brabus napisał: Porównuję seryjną oponę 255/65 R17 z oponą w tym samym rozmiarze, ale AT. Na zwykłej, nowej oponie ile masz bieżnika? 8 mm? A AT-ki czy MT-ki potrafią mieć 12-14 mm. W obk nie bulo opony seryjnej 255/65/17... W oponie 225/65/17 glebokosc bieznika wynosi 9.53mm w zimowym blizzaku i w terenowym Geolanarze - wiec tragedi nie ma. Inne opony w tym rozmiarze maja glebokosc 10.32mm i to tez raczej nie problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj Brabus Opublikowano 20 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2019 Chodziło mi oczywiście o 225, nie 255 ("literówka", a właściwie "cyfrówka"). Mówię po prostu do tego, że mając Jeepa "przejechałem" się na AT-ku, który w rzeczywistości mając kilkanaście mm bieżnika spowodował, że realna wysokość opony była o kilka cm wyższa niż przeliczał ją kalkulator rozmiarowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zavi77 Opublikowano 25 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2019 (edytowane) W dniu 4.02.2019 o 10:22, Sebastian W napisał: Cześć Decyzja zapadła. Jedziemy z Żoną do Gruzji . A można zapytać którędy? Przez Rosję czy Turcję? Po prawdzie oba te kraje napawają mnie większym lękiem niż Gruzja czy Armenia. Edytowane 25 Lutego 2019 przez Zavi77 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian W Opublikowano 25 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2019 Spoiler W dniu 25.02.2019 o 22:06, Zavi77 napisał: A można zapytać którędy? Przez Rosję czy Turcję? Po prawdzie oba te kraje napawają mnie większym lękiem niż Gruzja czy Armenia. Plan zawiera przejazd przez Turcję. Chcemy przy okazji zwiedzić północne wybrzeże morza czarnego. jest trochę kręcenia ale w OBK kilometry nie straszne. Rok temu przejechaliśmy Norwegię z Pl na kołach i z każdym noclegiem w namiocie lub w samochodzie . Na dachu kosz dachowy, skrzynie itp. Teraz na Gruzję muszę przedłużyć kosz dachowy by dołożyć tam koło zapasowe. 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 29 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2019 W dniu 25.03.2019 o 03:59, Sebastian W napisał: Pokaż ukrytą zawartość Plan zawiera przejazd przez Turcję. Chcemy przy okazji zwiedzić północne wybrzeże morza czarnego. jest trochę kręcenia ale w OBK kilometry nie straszne. Rok temu przejechaliśmy Norwegię z Pl na kołach i z każdym noclegiem w namiocie lub w samochodzie . Na dachu kosz dachowy, skrzynie itp. Teraz na Gruzję muszę przedłużyć kosz dachowy by dołożyć tam koło zapasowe. Jesli planujesz podniesienie zawieszenia, przez sprezyny czy podklatki, to bedziesz musial zainstalowac inny wahacz (regulowany), bo jak sam przekonalem w MY2015-19 nie ma mozliwosci regulacji fabrycznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Górski Opublikowano 7 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2019 I jak poszły modyfikacje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się