Skocz do zawartości

Boxer Diesel pomoc


andrzejtabaka80

Rekomendowane odpowiedzi

Byłeś w serwisie Subaru? Zajedź najpierw tam być może załapiesz się jeszcze na gest handlowy, jeśli nie raczej tanio nie będzie. Do wymiany będzie cały kompletny short block przynajmniej tak zaleca producent. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Mario88 napisał:

Witam,

 

Mam problem z Subaru Legacy V z 2012  2.0d BOXER 150KM.

Blok mojego silnika w miejscu gdzie pracuje wał korbowy po prostu się rozpadł przy 198 tys przebiegu (standardowa 

usterka tego modelu ) blok silnika subaru ee55z   . 

 

 

Auto kupiłem używane po 1500km uległo usterce wiec czy kupić cały shortblock czy jest może jakaś inna możliwość ?  nie chętnie chciał bym wydać 13 tys  .

Jak dotąd wymieniłem kompletna dwumase

tak z ciekawości zapytam co Cie podkusiło żeby kupic Subaru w dieslu? Nie czytałeś w prasie motoryzacyjnej czy internecie o tym silniku i jego awaryjnosci m.in awarii która Cie spotkała?

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Karas napisał:

tak z ciekawości zapytam co Cie podkusiło żeby kupic Subaru w dieslu? Nie czytałeś w prasie motoryzacyjnej czy internecie o tym silniku i jego awaryjnosci m.in awarii która Cie spotkała?

Mały przebieg jak na D i cena to były plusy tego samochodu zapewne :(
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oby miał, ale koszt to i tak kilka tysięcy PLN...
Co do samego zakupu nie znęcajcie się nad nim - człowiek kupił takie a nie inne auto z takim a nie innym silnikiem... cena czy  wygląd itp itd nie ma znaczenia wybrał i tyle na nieszczęście wtopił - patrząc na statystyki miał większe szanse że przeżyje niż modele z EUR4...
jak też kupiłem używkę SBD (EUR5) z przebiegiem 150k km gdzie poprzedni właściciel nie serwisował go w ASO mimo że wcześniej byłem tutaj i nie żałuję 

A gdyby sugerować się prasą i forum - to przepraszam ale nigdy nie kupiłbym subaru - silniki dzieli się na te przed kapitalnym remontem i na te po nim...remont od kilku k pln do kilkunastu zależnie jak chcesz go zrobić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Nargond napisał:

oby miał, ale koszt to i tak kilka tysięcy PLN...
Co do samego zakupu nie znęcajcie się nad nim - człowiek kupił takie a nie inne auto z takim a nie innym silnikiem... cena czy  wygląd itp itd nie ma znaczenia wybrał i tyle na nieszczęście wtopił - patrząc na statystyki miał większe szanse że przeżyje niż modele z EUR4...
jak też kupiłem używkę SBD (EUR5) z przebiegiem 150k km gdzie poprzedni właściciel nie serwisował go w ASO mimo że wcześniej byłem tutaj i nie żałuję 

A gdyby sugerować się prasą i forum - to przepraszam ale nigdy nie kupiłbym subaru - silniki dzieli się na te przed kapitalnym remontem i na te po nim...remont od kilku k pln do kilkunastu zależnie jak chcesz go zrobić...

Sam szukałem Subaru i czytając forum nie kupiłem D bo większość "zwykłych ludzi" (nie posiadaczy subaru) mówiła ze przecież to nie trafi się tobie bo to tylko tak straszą. Niestety remont często przekracza 60% wartości samochodu i wtedy powstaje problem robić i jeździć do końca czy sprzedać na części.
A co do remontu to najlepiej jechać do osoby która zna dobrze temat bo potem może zostać tylko płacz. 

Edytowane przez -=nikon=-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, -=nikon=- napisał:

robić i jeździć do końca czy sprzedać na części.

przed zakupem auta rozważałem właśnie tą sytuację i padło że naprawię auto za 20k będę miał nowy motor na kolejne 100k -150k km czyli na dość długo - podjęcie decyzji zajęło mi 2 tyg, ale kuzynka była cierpliwa :-) 
Po przejechaniu 25k km nim nie żałuję swojej decyzji uwielbiam ten silnik jak i samego forka (i nie zamieniłbym go na 2,5 albo 2,5T !!) ...
Jeśli koledze to auto przy zakupie chodziło dobrze nie dziwie się że go kupił auto jest świetne...a statystycznie (info co znajdzie się tutaj na forum) EUR5 pada w około 30% przypadków...

A co do naprawy SBD w UE jest warsztat naprawiający SAM blok za 1-1,5k € -> jeśli @Mario88 jesteś zainteresowany informacjami pisz na priv - podam namiary na kolesia na FB - uprzedzam nie korzystałem z jego usług nie znam nikogo osobiście kto by korzystał jednak na FB go chwalą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, ManoLEE napisał:

A co płacz da? Trzeba działać nie ma się 5lat rozwiązań jest parę można Diesla przerobić nawet na benzynę, grunt to znaleźć odpowiedni model po odpowiednim dzwonie.

W chwili obecnej jest do wzięcia XT(forek SJ) z działającym napędem jak dla mnie w tej sytuacji za kuszącą kwotę 19k PLN :-) -> brzmi to abstrakcyjnie ale przy naprawie za 20k pln to taka opcja jest kusząca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle bezsensowny hejt wychyla się zza winkla.

Najwięcej argumentów przeciw mają ci co dużo czytali, a strach przed złem z piekła rodem nie doprowadził ich do kupna.

To taka panika jak ten cały coronavirus, 99% nieuzasadnionego strachu...

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, radiolog napisał:

Jak zwykle bezsensowny hejt wychyla się zza winkla.

Najwięcej argumentów przeciw mają ci co dużo czytali, a strach przed złem z piekła rodem nie doprowadził ich do kupna.

To taka panika jak ten cały coronavirus, 99% nieuzasadnionego strachu...

Jaki hejt. Po prostu po co osobówkę brać z silnikiem diesla. Jaką kolwiek. Klekot jest gorszym silnikiem do osobówki, do tego droższym, bardziej skomplikowanym przez to awaryjnym i kosztownym. Nic nie ma w zamian. Dodatkowo obecne unijne restrykcje, zakaz wjazdu do miasta. Nie wiem po co się w to pchać, do tego jeśli silnik słynie z awaryjności. Teraz to już na prawdę diesel tylko w aucie użytkowym ma sens, nawet nie w pick upie i nie w terenówce. Z dieslami są wszędzie problemy, nie tylko w Subaru. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, radiolog napisał:

Jak zwykle bezsensowny hejt wychyla się zza winkla.

Najwięcej argumentów przeciw mają ci co dużo czytali, a strach przed złem z piekła rodem nie doprowadził ich do kupna.

To taka panika jak ten cały coronavirus, 99% nieuzasadnionego strachu...

Hejt na TF

Nie ma takiej mozliwisci!!! 

;);)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ManoLEE napisał:

A co płacz da? Trzeba działać nie ma się 5lat rozwiązań jest parę można Diesla przerobić nawet na benzynę, grunt to znaleźć odpowiedni model po odpowiednim dzwonie.

 

- Jak tam twoje nowe auto?

- Super, Legenda rajdowa, nic się nie dzieje, zwykła eksploatacja, muszę tylko na szybko znaleźć odpowieni model po odpowienim dzwonie....

- To dobrze bo u mnie w tsi muszę dolewać litr oleju na 10tys km i to mnie strasznie drażni.

 

;)

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle bezsensowny hejt wychyla się zza winkla.
Najwięcej argumentów przeciw mają ci co dużo czytali, a strach przed złem z piekła rodem nie doprowadził ich do kupna.
To taka panika jak ten cały coronavirus, 99% nieuzasadnionego strachu...


Też uważam że super silnik mało palil,żwawy,jak na diesla fajny dźwięk prawie bezobsługowy ....
Tylko zrobił Kaboom 800 km od domu w środku mroźnej zimy z całą rodziną na pokładzie w drodze na narty
Dzięki opinii w necie Spadek wartości auta powodowal że samochód był niesprzedawalny.
Najbardziej "bawi" mnie podejście Subaru według którego był pozbawiony wad ale od któregoś roku wypuścili poprawioną wersjeKtóryś forumowicz gdzieś pisał o ekspertyzie rzeczoznawcy w jakimś innym wątku i coś było o zbyt miękkim materiałem czy coś.....


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

firma o której pisałem wyżej właśnie zajmuje się wymianą tych "miękkich" materiałów na dużo mocniejsze - ale jak to robi to nie wiem...z dyskusji na FB wynikało że są takie 2 niezależne w Europie ceny porównywalne....czy w Polsce ktoś reanimuje w ten sposób blok to nie wiem...nie znalazłem takich info ale też mocno ich nie szukałem...
A nawet gdybym znalazł to tutaj pewnie nie mógłbym się podzielić takimi informacjami :-) 

Co do tego że ten diesel nie jest do użytku domowego - śmiem twierdzić inaczej, dieslami "rodzinnymi" jeżdżę od 5 lat i jakoś nigdy nic im nie brakowało i dobrze obsługiwane nie są problemowe nawet takie jednostki jak 1,5DCI czy 1,6HDI nie sprawiały u nas żadnego problemu - póki co największe remonty robiłem w praktycznie bezobsługowym 1,6DOHC od Mitsubishi....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, dirkdiggler napisał:

 

- Jak tam twoje nowe auto?

- Super, Legenda rajdowa, nic się nie dzieje, zwykła eksploatacja, muszę tylko na szybko znaleźć odpowieni model po odpowienim dzwonie....

- To dobrze bo u mnie w tsi muszę dolewać litr oleju na 10tys km i to mnie strasznie drażni.

 

;)

 

Masz z czymś problem?

Widać boli Skodziaża parę słów krytyki, będziesz, tak śledził każdą moją wypowiedź teraz? Dobrze to dolewaj ten olej i ciesz się z Kury.

Co wynosi Twój post do tematu? Chyba pomyliłeś fora...

 

 

  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany auto kupiłem bo mi się po prostu podoba :)  zrobiłem nim te 1500 km i powiem tak jest mega wygodny i na trasie zajebiście oszczędny , ma fajne wyposażenie  :) wiec tak czy siak muszę go zrobić tylko teraz pytanie czy te nowe shortblocki są już poprawione czy tez pękają bo w necie napotkałem rożne opinie ... i gdzie najtaniej mogę taki shortblock ogarnąć .   Najlepiej goły bo cały osprzęt mam i nawet z nowa dwumasą .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, ManoLEE napisał:

Byłeś w serwisie Subaru? Zajedź najpierw tam być może załapiesz się jeszcze na gest handlowy, jeśli nie raczej tanio nie będzie. Do wymiany będzie cały kompletny short block przynajmniej tak zaleca producent. 

No mam zamiar się wybrać  do ASO w Gdańsku, napisałem meila do centrali ale szału w odpowiedzi nie ma .  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ewentualnie możesz pisać do @carfit - rozmawiałem z ludźmi z jego zakładu jak to wygląda przy ewentualnej awarii i sensownie wszystko wytłumaczyli ! 

Powodzenia ! pisz na bieżąco jak sytuacja wygląda - osobiście trzymam mocno kciuki ! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.03.2020 o 10:00, ManoLEE napisał:

Nowe short bloki są już poprawione, szukaj jak najnowszej serii, a co do serwisu auto jest już wiekowe więc szału może nie być.

No własnie szału nie ma .

Edytowane przez Mario88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...