Jump to content

Boxer Diesel pomoc


andrzejtabaka80
 Share

Recommended Posts

Witam zastanawiam się nad wymiana wału i panewek w swoim sbd silnik działający 120000 tysięcy przebiegu czy taki zabieg zapobiegnie uszkodzeniu silnika co myślicie na ten temat jak tak to poproszę o namiary na jakiś warsztat który mógłby to wykonać (małopolskie)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Link to comment
Share on other sites

27 minut temu, andrzejtabaka80 napisał:

 

Witam zastanawiam się nad wymiana wału i panewek w swoim sbd silnik działający 120000 tysięcy przebiegu czy taki zabieg zapobiegnie uszkodzeniu silnika co myślicie na ten temat jak tak to poproszę o namiary na jakiś warsztat który mógłby to wykonać (małopolskie)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

 

taki zabieg wiąże się z remontem silnika bo trzeba rozebrać wszystko -  wału w boxerze nie wyjmiesz bez rozpoławiania bloku a żeby to zrobić trzeba zrzucić głowice itd.

 

Link to comment
Share on other sites

28 minut temu, andrzejtabaka80 napisał:

Witam zastanawiam się nad wymiana wału i panewek w swoim sbd silnik działający 120000 tysięcy przebiegu czy taki zabieg zapobiegnie uszkodzeniu silnika

 

Pierwszym krokiem w zapobieganiu awarii jest jazda stylem jak w silniku benzynowym. Czyli obroty powyżej 2krpm, a nie jak w VAG-ach turlanie 1.4krpm.

 

Drugim krokiem jest sprawdzenie stanu dwumasy i sprzęgła. Te elementy warto, przy twoich 120 tys. km, profilaktycznie wymienić. Choć najlepiej gdy stan oceni mechanik. 

 

Wymiana wału to ostateczność i .... nie wydaje mi się, że zagwarantuje bezawaryjność, bo problem tkwi nie tylko w wale ale też w shortblocku (kolejnje, poprawione shortblocki otrzymywały nowe numery). Na forum saj fachowcy np. @carfit którzy mają dogłębną wiedzę w tej kwestii, może Ci coś doradzą :) Odnośnie wymiany wału to koszty nie będą małe. Tutaj masz zestaw naprawczy: https://www.subaru.pl/zestaw-naprawczy-silnika-2-0-diesel.html. Do tego dochodzi usługa wymiany., która tania nie będzie, bo jest pracy sporo.

 

Napisz którego modelu i rocznika sprawa dotyczy i skąd jesteś, będzie łatwiej doradzić. W Dzierżoniowie także jest świetny serwis Subaru.

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, andrzejtabaka80 napisał:

Tak ale moim głupim rozumowaniem wydawało się blok się uszkadza przez zatarta panewkę Ale dzięki za wyprowadzenie z błędu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

 

Twoje rozumowanie nie jest głupie :

 

 

Link to comment
Share on other sites

20 minut temu, andrzejtabaka80 napisał:

Tak ale moim głupim rozumowaniem wydawało się blok się uszkadza przez zatarta panewkę Ale dzięki za wyprowadzenie z błędu.

 

Niestety sprawa owiana jest wielka tajemnicą i nikt z Subaru nie chce się wypowiadać w tej kwestii. A wystarczyłoby odpowiedzieć, czy wymiana wału/panewek/tloków eliminuje problem. Niestety jak dotąd nikt (ASO, SIP) takiej odpowiedzi oficjalnie nie udzielił. Bo w ogóle zacznimmy od tego, że żadnego problemu z SBD nie ma ... to tylko plotki :biglol: Więc jak  nie ma problemu, to nie ma remedium.

 

W załączeniu publikacja naukowców, którzy badali SBD i stwierdzili, że jest to wada konstukcyjna:

 

Cytat

It is clearly shown that fatigue is the dominant mechanism of failure. All fractured parts resulted from the weakness of two main journal bearings as a consequence of the crack initiation on back side of the support steel shells and cracking of the bedplate bridges. During this fatigue process and after failure of steel shells, the bedplate bridges came under cyclic bending, with significant amplitude level, until the complete fracture. As result the crankshaft suffered an amplitude bending increasing which is also shown by the ratchet marks left on the crack initiation zone, see Fig. 4 (c) The boxer motor failure presents a poor design of the steel shells back side and bedplate bridges. If the manufacturer correct the geometry of steel shells and also reinforce the bedplate bridges structure, the problem can be overcome.

 

Edited by subleo
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 
Pierwszym krokiem w zapobieganiu awarii jest jazda stylem jak w silniku benzynowym. Czyli obroty powyżej 2krpm, a nie jak w VAG-ach turlanie 1.4krpm.
 
Drugim krokiem jest sprawdzenie stanu dwumasy i sprzęgła. Te elementy warto, przy twoich 120 tys. km, profilaktycznie wymienić. Choć najlepiej gdy stan oceni mechanik. 
 
Wymiana wału to ostateczność i .... nie wydaje mi się, że zagwarantuje bezawaryjność, bo problem tkwi nie tylko w wale ale też w shortblocku (kolejnje, poprawione shortblocki otrzymywały nowe numery). Na forum saj fachowcy np. [mention=766]carfit[/mention] którzy mają dogłębną wiedzę w tej kwestii, może Ci coś doradzą Odnośnie wymiany wału to koszty nie będą małe. Tutaj masz zestaw naprawczy: https://www.subaru.pl/zestaw-naprawczy-silnika-2-0-diesel.html. Do tego dochodzi usługa wymiany., która tania nie będzie, bo jest pracy sporo.
 
Napisz którego modelu i rocznika sprawa dotyczy i skąd jesteś, będzie łatwiej doradzić. W Dzierżoniowie także jest świetny serwis Subaru.





Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro
 
Pierwszym krokiem w zapobieganiu awarii jest jazda stylem jak w silniku benzynowym. Czyli obroty powyżej 2krpm, a nie jak w VAG-ach turlanie 1.4krpm.
 
Drugim krokiem jest sprawdzenie stanu dwumasy i sprzęgła. Te elementy warto, przy twoich 120 tys. km, profilaktycznie wymienić. Choć najlepiej gdy stan oceni mechanik. 
 
Wymiana wału to ostateczność i .... nie wydaje mi się, że zagwarantuje bezawaryjność, bo problem tkwi nie tylko w wale ale też w shortblocku (kolejnje, poprawione shortblocki otrzymywały nowe numery). Na forum saj fachowcy np. [mention=766]carfit[/mention] którzy mają dogłębną wiedzę w tej kwestii, może Ci coś doradzą Odnośnie wymiany wału to koszty nie będą małe. Tutaj masz zestaw naprawczy: https://www.subaru.pl/zestaw-naprawczy-silnika-2-0-diesel.html. Do tego dochodzi usługa wymiany., która tania nie będzie, bo jest pracy sporo.
 
Napisz którego modelu i rocznika sprawa dotyczy i skąd jesteś, będzie łatwiej doradzić. W Dzierżoniowie także jest świetny serwis Subaru.




Subaru forester sh końcówka 2009roku



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro
Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, ManoLEE napisał:

Jak chcesz daj dobremu mechanikowi do oceny panewek nich zrzucić miskę i zobaczy w jakiej są kondycji 

to nic nie da ! 

7 godzin temu, llkuba napisał:

 

Twoje rozumowanie nie jest głupie :

 

 

sorry , ale gdzieś już pisałem , ten filmik ok ,  gość dość dobrze tłumaczy zasadę działania SBD , ale nie zauważa pierwszego podstawowego fuckapu tego silnika ....... założony jest filtr oleju , no name , chiński , w dodatku uniwersalny do benzyny , z innym relive zaworu ...... bez komentarza . 

Edited by carfit
Link to comment
Share on other sites

a kupisz cos sensownego z 2009 roku za okolice 20k pln ?  
To kup starsze, a nie jeżdżącą bombę zegarową

Wysłane z mojego mądrego telefonu

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, subleo napisał:

Tutaj masz zestaw naprawczy: https://www.subaru.pl/zestaw-naprawczy-silnika-2-0-diesel.html. Do tego dochodzi usługa wymiany., która tania nie będzie, bo jest pracy sporo.

Jest gdzieś na forum coś więcej na temat tego zestawu naprawczego, jak może pomóc i ile kosztuje robocizna?

 

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, carfit napisał:

sorry , ale gdzieś już pisałem , ten filmik ok ,  gość dość dobrze tłumaczy zasadę działania SBD , ale nie zauważa pierwszego podstawowego fuckapu tego silnika ....... założony jest filtr oleju , no name , chiński , w dodatku uniwersalny do benzyny , z innym relive zaworu ...... bez komentarza . 

Czyli w takim przypadku powinna świecić się kontrolka oleju. 

2 godziny temu, subleo napisał:

Gość tak manierycznie mówi, że ogląda się to strasznie ciężko. Nie dotrwałem do końca :facepalm:

Lubię Krissa za humor :).

Link to comment
Share on other sites

sorry , ale gdzieś już pisałem , ten filmik ok ,  gość dość dobrze tłumaczy zasadę działania SBD , ale nie zauważa pierwszego podstawowego fuckapu tego silnika ....... założony jest filtr oleju , no name , chiński , w dodatku uniwersalny do benzyny , z innym relive zaworu ...... bez komentarza . 



A co myślisz na temat wymiany wału i panewek??
Czy dać sobie z tym spokój?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro
Link to comment
Share on other sites

Dyskusja ciekawa ale... praktyka praktyka i jeszcze raz praktyka jest tu najbardziej istotna!

W żaden sposób bym tu nikogo się nie czepiał i prosze panowie nie brać tego do siebie ale:

1. to nie kwestia wału ani panewek tylko wada konstrukcyjna tzw. SHORTBLOCK-a, który po prostu nie wytrzymuje drgań eksploatacyjnych z  dwumasy/sprzęgła. Na wał się te drgania też oczywiście przenoszą a jak pęknie lub wykruszy się podpora wału to albo wał staje albo pęka albo wywalają się panewki (mogę wysłac zdjęcie jak wyglada podpora wału). Widziałem na własne oczy mój silnik rozebrany na czynniki pierwsze i prawde mówiąc od tego momentu przestałem się dziwić tym awariom. 

2. rozbieranie silnika żeby wymienić panewki to generalnie rozebranie całego silnika - tak jest po prostu skonstruowany. Połowy gratów potem się nie złoży bo jak np. dojdzie do zdjęcia wtryskiwaczy lub pompy, które są wprawdzie z drugiej strony ale kto wie  co będzie - to nie załozy sie już z powrotem przewodów paliwowych a tu ciekawostka ok. 400 zł szt x 5 szt ;)

3. Wymiana sprzęgła i dwumasy - ok, ale to tez odsunięcie w czasie, chociaz dużo prostsze niż wymiana panewek. Nie da się przecież ograniczyć drgań przy uruchamianiu. Znam auta z 2.0D mające 250 tys. km z którymi się nic nie dzieje ale własnie dużo i intensywnie jeżdżone (te kilometry to w 4,5 roku)

4. styl jazdy ma wpływ ale na "odsunięcie w czasie" a nie na to, że wada nie wystąpi - bo że wystąpi to prawie pewne. Ja tez się łudziłem że będę miał szczęście albo, że mnie się akurat nie trafi (trafiło i jestem własnie po wymianie silnika). Poza tym diesla nie da rady eksploatować jak benzynę. Całkiem inne prędkości obrotowe wału bo dla diesla to 2000-3000 a dla benzyny nawet do 6000 (niektóre silniki - o sportowych to nawet tu nie wspominam) Wchodzenie częste i długotrwałe w dieslu na 3500-4000 to juz proszenie się o kłopoty.

5. Stała zasada obowiązuje , że silnik póki chodzi jest ok ale jak tylko silnik sie wyciagnie za chwilę sie okaże, że pompa, albo turbina, albo jeszcze jakas inna bzdura

6. Zestaw naprawczy przytoczony powyżej - niewiele da, albo nawet wcale bo nie zawiera własnie shortblocka (który tak na marginesie kosztuje 11.660 zł netto) - tam jest przyczyna! Załozysz zestaw, a za 2 dni pęknie podpora wału, która jest w shortbloku i po zawodach - kasa dosłownie w piach

 

Moje subaru własnie przeszło wymianę bloku, głowicy,sprzegła kpl,  wtryskiwaczy, regeneracji pompy paliwa i turbiny ...o pierdołach nie wspomnę i boli mnie jak cholera, że będę musiał je pewnie sprzedać bo trwało to 2 m-ce a ja w międzyczasie musiałem drugie auto kupić.  A jeździ teraz jak marzenie mimo swoich 167 tys. km :)

 

Jeśli chcesz posłuchać rady to wymień sprzegło (kpl. oczywiście) jeśli są drgania ...i nie oszczędzaj w bezsensowny sposób na przeglądach. Jakbys potrzebował szczegóły to napisz lub zadzwoń. chetnbie się podzielę doświadczeniem.

Jesli się zdjęcie załadowało to poniżej własnie taka podpora ułamana, dwie z boku sa prawidłowe, dwie w środku pękniete. Dla jasności ułamany kawałek połozony na górze - robi wrażenie, no nie? ;) Z boku tez widac szereg mikropęknięć na korpusie bloku

 

 

IMG_20190103_135751.jpg

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, Michał W. napisał:

Przykra sprawa...

Który to rocznik?

SIP pomógł rozwiązać problemy?

 rocznik 2010, rejestracja 2011 i TAK - pomógł :) 

Nie chciałem tu kryptoreklamy robić bo by laurka wyszła dla ASO, które się świetnie spisało i SIP, które pomogło jak tylko mogło. Autko mimo, że ma już swoje lata to śmiga aż miło. zresztą nigdy z nim nie było problemów, tylko silnik konstrukcyjnie do dooopy ;) 

Wszyscy natomiast twierdzą, że te nowe SHORTBLOCK-i mają tą wade wyeliminowaną i nic tylko jeździć. Podobno nie było jeszcze awarii na nowym shortblocku

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, Meteor napisał:

 rocznik 2010, rejestracja 2011 i TAK - pomógł :) 

Nie chciałem tu kryptoreklamy robić bo by laurka wyszła dla ASO, które się świetnie spisało i SIP, które pomogło jak tylko mogło. Autko mimo, że ma już swoje lata to śmiga aż miło. zresztą nigdy z nim nie było problemów, tylko silnik konstrukcyjnie do dooopy ;) 

Wszyscy natomiast twierdzą, że te nowe SHORTBLOCK-i mają tą wade wyeliminowaną i nic tylko jeździć. Podobno nie było jeszcze awarii na nowym shortblocku

 

Nowy SHORTBLOCK to od 2011 roku czy późniejszy?

Koszty robocizny spadły na Ciebie a SIP dał sprzęt?

Jeśli można spytać to ile pieniędzy Ciebie to kosztowało?

Domyślam się, że mnóstwo nerwów na pewno.

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, andrzejtabaka80 napisał:

 

 


A co myślisz na temat wymiany wału i panewek??
Czy dać sobie z tym spokój?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

 

 

 

W ciemno wymieniać to bez sensu , podjedź do nas , osłuchamy go , rozetniemy filtr oleju , zobaczymy czy jest wyciek oleju z uszczelniacza wału , zobaczymy czy jest luz osiowy wału itd. Wtedy coś więcej można powiedzieć .

P.S. Masz przeglądy w ASO ?

Link to comment
Share on other sites

"Moje subaru własnie przeszło wymianę bloku, głowicy,sprzegła kpl,  wtryskiwaczy, regeneracji pompy paliwa i turbiny ...o pierdołach nie wspomnę i boli mnie jak cholera, że będę musiał je pewnie sprzedać bo trwało to 2 m-ce a ja w międzyczasie musiałem drugie auto kupić.  A jeździ teraz jak marzenie mimo swoich 167 tys. km :)"

 

Potwierdzam, po wymianie silnika autko chodzi jak marzenie mimo swoich 262 tyś. km ..... :)

 

"Wszyscy natomiast twierdzą, że te nowe SHORTBLOCK-i mają tą wade wyeliminowaną i nic tylko jeździć. Podobno nie było jeszcze awarii na nowym shortblocku"

 

Też nie słyszałem o awariach w wersjach poprawionych.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

 

Witam,

 

Mam problem z Subaru Legacy V z 2012  2.0d BOXER 150KM.

Blok mojego silnika w miejscu gdzie pracuje wał korbowy po prostu się rozpadł przy 198 tys przebiegu (standardowa 

usterka tego modelu ) blok silnika subaru ee55z   . 

 

 

Auto kupiłem używane po 1500km uległo usterce wiec czy kupić cały shortblock czy jest może jakaś inna możliwość ?  nie chętnie chciał bym wydać 13 tys  .

Jak dotąd wymieniłem kompletna dwumase

 

Proszę o rade   .  GDAŃSK OKOLICE 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...