andrzejtabaka80 Opublikowano 3 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2019 Witam zastanawiam się nad wymiana wału i panewek w swoim sbd silnik działający 120000 tysięcy przebiegu czy taki zabieg zapobiegnie uszkodzeniu silnika co myślicie na ten temat jak tak to poproszę o namiary na jakiś warsztat który mógłby to wykonać (małopolskie) Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fiku Opublikowano 3 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2019 Carfit w Nowym Sączu.Wysłane przez SM przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 3 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2019 27 minut temu, andrzejtabaka80 napisał: Witam zastanawiam się nad wymiana wału i panewek w swoim sbd silnik działający 120000 tysięcy przebiegu czy taki zabieg zapobiegnie uszkodzeniu silnika co myślicie na ten temat jak tak to poproszę o namiary na jakiś warsztat który mógłby to wykonać (małopolskie) Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro taki zabieg wiąże się z remontem silnika bo trzeba rozebrać wszystko - wału w boxerze nie wyjmiesz bez rozpoławiania bloku a żeby to zrobić trzeba zrzucić głowice itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 3 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2019 28 minut temu, andrzejtabaka80 napisał: Witam zastanawiam się nad wymiana wału i panewek w swoim sbd silnik działający 120000 tysięcy przebiegu czy taki zabieg zapobiegnie uszkodzeniu silnika Pierwszym krokiem w zapobieganiu awarii jest jazda stylem jak w silniku benzynowym. Czyli obroty powyżej 2krpm, a nie jak w VAG-ach turlanie 1.4krpm. Drugim krokiem jest sprawdzenie stanu dwumasy i sprzęgła. Te elementy warto, przy twoich 120 tys. km, profilaktycznie wymienić. Choć najlepiej gdy stan oceni mechanik. Wymiana wału to ostateczność i .... nie wydaje mi się, że zagwarantuje bezawaryjność, bo problem tkwi nie tylko w wale ale też w shortblocku (kolejnje, poprawione shortblocki otrzymywały nowe numery). Na forum saj fachowcy np. @carfit którzy mają dogłębną wiedzę w tej kwestii, może Ci coś doradzą Odnośnie wymiany wału to koszty nie będą małe. Tutaj masz zestaw naprawczy: https://www.subaru.pl/zestaw-naprawczy-silnika-2-0-diesel.html. Do tego dochodzi usługa wymiany., która tania nie będzie, bo jest pracy sporo. Napisz którego modelu i rocznika sprawa dotyczy i skąd jesteś, będzie łatwiej doradzić. W Dzierżoniowie także jest świetny serwis Subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzejtabaka80 Opublikowano 3 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2019 Tak ale moim głupim rozumowaniem wydawało się blok się uszkadza przez zatarta panewkę Ale dzięki za wyprowadzenie z błędu. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
llkuba Opublikowano 3 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2019 5 minut temu, andrzejtabaka80 napisał: Tak ale moim głupim rozumowaniem wydawało się blok się uszkadza przez zatarta panewkę Ale dzięki za wyprowadzenie z błędu. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro Twoje rozumowanie nie jest głupie : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 3 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2019 (edytowane) 20 minut temu, andrzejtabaka80 napisał: Tak ale moim głupim rozumowaniem wydawało się blok się uszkadza przez zatarta panewkę Ale dzięki za wyprowadzenie z błędu. Niestety sprawa owiana jest wielka tajemnicą i nikt z Subaru nie chce się wypowiadać w tej kwestii. A wystarczyłoby odpowiedzieć, czy wymiana wału/panewek/tloków eliminuje problem. Niestety jak dotąd nikt (ASO, SIP) takiej odpowiedzi oficjalnie nie udzielił. Bo w ogóle zacznimmy od tego, że żadnego problemu z SBD nie ma ... to tylko plotki Więc jak nie ma problemu, to nie ma remedium. W załączeniu publikacja naukowców, którzy badali SBD i stwierdzili, że jest to wada konstukcyjna: Cytat It is clearly shown that fatigue is the dominant mechanism of failure. All fractured parts resulted from the weakness of two main journal bearings as a consequence of the crack initiation on back side of the support steel shells and cracking of the bedplate bridges. During this fatigue process and after failure of steel shells, the bedplate bridges came under cyclic bending, with significant amplitude level, until the complete fracture. As result the crankshaft suffered an amplitude bending increasing which is also shown by the ratchet marks left on the crack initiation zone, see Fig. 4 (c) The boxer motor failure presents a poor design of the steel shells back side and bedplate bridges. If the manufacturer correct the geometry of steel shells and also reinforce the bedplate bridges structure, the problem can be overcome. Edytowane 3 Lutego 2019 przez subleo 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzejtabaka80 Opublikowano 3 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2019 Pierwszym krokiem w zapobieganiu awarii jest jazda stylem jak w silniku benzynowym. Czyli obroty powyżej 2krpm, a nie jak w VAG-ach turlanie 1.4krpm. Drugim krokiem jest sprawdzenie stanu dwumasy i sprzęgła. Te elementy warto, przy twoich 120 tys. km, profilaktycznie wymienić. Choć najlepiej gdy stan oceni mechanik. Wymiana wału to ostateczność i .... nie wydaje mi się, że zagwarantuje bezawaryjność, bo problem tkwi nie tylko w wale ale też w shortblocku (kolejnje, poprawione shortblocki otrzymywały nowe numery). Na forum saj fachowcy np. [mention=766]carfit[/mention] którzy mają dogłębną wiedzę w tej kwestii, może Ci coś doradzą Odnośnie wymiany wału to koszty nie będą małe. Tutaj masz zestaw naprawczy: https://www.subaru.pl/zestaw-naprawczy-silnika-2-0-diesel.html. Do tego dochodzi usługa wymiany., która tania nie będzie, bo jest pracy sporo. Napisz którego modelu i rocznika sprawa dotyczy i skąd jesteś, będzie łatwiej doradzić. W Dzierżoniowie także jest świetny serwis Subaru. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro Pierwszym krokiem w zapobieganiu awarii jest jazda stylem jak w silniku benzynowym. Czyli obroty powyżej 2krpm, a nie jak w VAG-ach turlanie 1.4krpm. Drugim krokiem jest sprawdzenie stanu dwumasy i sprzęgła. Te elementy warto, przy twoich 120 tys. km, profilaktycznie wymienić. Choć najlepiej gdy stan oceni mechanik. Wymiana wału to ostateczność i .... nie wydaje mi się, że zagwarantuje bezawaryjność, bo problem tkwi nie tylko w wale ale też w shortblocku (kolejnje, poprawione shortblocki otrzymywały nowe numery). Na forum saj fachowcy np. [mention=766]carfit[/mention] którzy mają dogłębną wiedzę w tej kwestii, może Ci coś doradzą Odnośnie wymiany wału to koszty nie będą małe. Tutaj masz zestaw naprawczy: https://www.subaru.pl/zestaw-naprawczy-silnika-2-0-diesel.html. Do tego dochodzi usługa wymiany., która tania nie będzie, bo jest pracy sporo. Napisz którego modelu i rocznika sprawa dotyczy i skąd jesteś, będzie łatwiej doradzić. W Dzierżoniowie także jest świetny serwis Subaru. Subaru forester sh końcówka 2009roku Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 3 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2019 A czy nie taniej będzie sprzedać diselka na chodzie i kupno czegoś innego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 3 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2019 5 minut temu, Sławek1 napisał: A czy nie taniej będzie sprzedać diselka na chodzie i kupno czegoś innego ? a kupisz cos sensownego z 2009 roku za okolice 20k pln ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ManoLEE Opublikowano 3 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2019 Jak chcesz daj dobremu mechanikowi do oceny panewek nich zrzucić miskę i zobaczy w jakiej są kondycji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 3 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2019 (edytowane) 9 minut temu, ManoLEE napisał: Jak chcesz daj dobremu mechanikowi do oceny panewek nich zrzucić miskę i zobaczy w jakiej są kondycji to nic nie da ! 7 godzin temu, llkuba napisał: Twoje rozumowanie nie jest głupie : sorry , ale gdzieś już pisałem , ten filmik ok , gość dość dobrze tłumaczy zasadę działania SBD , ale nie zauważa pierwszego podstawowego fuckapu tego silnika ....... założony jest filtr oleju , no name , chiński , w dodatku uniwersalny do benzyny , z innym relive zaworu ...... bez komentarza . Edytowane 3 Lutego 2019 przez carfit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 3 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2019 a kupisz cos sensownego z 2009 roku za okolice 20k pln ? To kup starsze, a nie jeżdżącą bombę zegarowąWysłane z mojego mądrego telefonu 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 3 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2019 7 godzin temu, llkuba napisał: Gość tak manierycznie mówi, że ogląda się to strasznie ciężko. Nie dotrwałem do końca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 3 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2019 8 godzin temu, subleo napisał: Tutaj masz zestaw naprawczy: https://www.subaru.pl/zestaw-naprawczy-silnika-2-0-diesel.html. Do tego dochodzi usługa wymiany., która tania nie będzie, bo jest pracy sporo. Jest gdzieś na forum coś więcej na temat tego zestawu naprawczego, jak może pomóc i ile kosztuje robocizna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
llkuba Opublikowano 3 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2019 3 godziny temu, carfit napisał: sorry , ale gdzieś już pisałem , ten filmik ok , gość dość dobrze tłumaczy zasadę działania SBD , ale nie zauważa pierwszego podstawowego fuckapu tego silnika ....... założony jest filtr oleju , no name , chiński , w dodatku uniwersalny do benzyny , z innym relive zaworu ...... bez komentarza . Czyli w takim przypadku powinna świecić się kontrolka oleju. 2 godziny temu, subleo napisał: Gość tak manierycznie mówi, że ogląda się to strasznie ciężko. Nie dotrwałem do końca Lubię Krissa za humor . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzejtabaka80 Opublikowano 4 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2019 sorry , ale gdzieś już pisałem , ten filmik ok , gość dość dobrze tłumaczy zasadę działania SBD , ale nie zauważa pierwszego podstawowego fuckapu tego silnika ....... założony jest filtr oleju , no name , chiński , w dodatku uniwersalny do benzyny , z innym relive zaworu ...... bez komentarza . A co myślisz na temat wymiany wału i panewek??Czy dać sobie z tym spokój?Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Meteor Opublikowano 4 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2019 Dyskusja ciekawa ale... praktyka praktyka i jeszcze raz praktyka jest tu najbardziej istotna! W żaden sposób bym tu nikogo się nie czepiał i prosze panowie nie brać tego do siebie ale: 1. to nie kwestia wału ani panewek tylko wada konstrukcyjna tzw. SHORTBLOCK-a, który po prostu nie wytrzymuje drgań eksploatacyjnych z dwumasy/sprzęgła. Na wał się te drgania też oczywiście przenoszą a jak pęknie lub wykruszy się podpora wału to albo wał staje albo pęka albo wywalają się panewki (mogę wysłac zdjęcie jak wyglada podpora wału). Widziałem na własne oczy mój silnik rozebrany na czynniki pierwsze i prawde mówiąc od tego momentu przestałem się dziwić tym awariom. 2. rozbieranie silnika żeby wymienić panewki to generalnie rozebranie całego silnika - tak jest po prostu skonstruowany. Połowy gratów potem się nie złoży bo jak np. dojdzie do zdjęcia wtryskiwaczy lub pompy, które są wprawdzie z drugiej strony ale kto wie co będzie - to nie załozy sie już z powrotem przewodów paliwowych a tu ciekawostka ok. 400 zł szt x 5 szt 3. Wymiana sprzęgła i dwumasy - ok, ale to tez odsunięcie w czasie, chociaz dużo prostsze niż wymiana panewek. Nie da się przecież ograniczyć drgań przy uruchamianiu. Znam auta z 2.0D mające 250 tys. km z którymi się nic nie dzieje ale własnie dużo i intensywnie jeżdżone (te kilometry to w 4,5 roku) 4. styl jazdy ma wpływ ale na "odsunięcie w czasie" a nie na to, że wada nie wystąpi - bo że wystąpi to prawie pewne. Ja tez się łudziłem że będę miał szczęście albo, że mnie się akurat nie trafi (trafiło i jestem własnie po wymianie silnika). Poza tym diesla nie da rady eksploatować jak benzynę. Całkiem inne prędkości obrotowe wału bo dla diesla to 2000-3000 a dla benzyny nawet do 6000 (niektóre silniki - o sportowych to nawet tu nie wspominam) Wchodzenie częste i długotrwałe w dieslu na 3500-4000 to juz proszenie się o kłopoty. 5. Stała zasada obowiązuje , że silnik póki chodzi jest ok ale jak tylko silnik sie wyciagnie za chwilę sie okaże, że pompa, albo turbina, albo jeszcze jakas inna bzdura 6. Zestaw naprawczy przytoczony powyżej - niewiele da, albo nawet wcale bo nie zawiera własnie shortblocka (który tak na marginesie kosztuje 11.660 zł netto) - tam jest przyczyna! Załozysz zestaw, a za 2 dni pęknie podpora wału, która jest w shortbloku i po zawodach - kasa dosłownie w piach Moje subaru własnie przeszło wymianę bloku, głowicy,sprzegła kpl, wtryskiwaczy, regeneracji pompy paliwa i turbiny ...o pierdołach nie wspomnę i boli mnie jak cholera, że będę musiał je pewnie sprzedać bo trwało to 2 m-ce a ja w międzyczasie musiałem drugie auto kupić. A jeździ teraz jak marzenie mimo swoich 167 tys. km Jeśli chcesz posłuchać rady to wymień sprzegło (kpl. oczywiście) jeśli są drgania ...i nie oszczędzaj w bezsensowny sposób na przeglądach. Jakbys potrzebował szczegóły to napisz lub zadzwoń. chetnbie się podzielę doświadczeniem. Jesli się zdjęcie załadowało to poniżej własnie taka podpora ułamana, dwie z boku sa prawidłowe, dwie w środku pękniete. Dla jasności ułamany kawałek połozony na górze - robi wrażenie, no nie? Z boku tez widac szereg mikropęknięć na korpusie bloku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 4 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2019 13 minut temu, Meteor napisał: Dyskusja ciekawa ale... Przykra sprawa... Który to rocznik? SIP pomógł rozwiązać problemy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Meteor Opublikowano 4 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2019 7 minut temu, Michał W. napisał: Przykra sprawa... Który to rocznik? SIP pomógł rozwiązać problemy? rocznik 2010, rejestracja 2011 i TAK - pomógł Nie chciałem tu kryptoreklamy robić bo by laurka wyszła dla ASO, które się świetnie spisało i SIP, które pomogło jak tylko mogło. Autko mimo, że ma już swoje lata to śmiga aż miło. zresztą nigdy z nim nie było problemów, tylko silnik konstrukcyjnie do dooopy Wszyscy natomiast twierdzą, że te nowe SHORTBLOCK-i mają tą wade wyeliminowaną i nic tylko jeździć. Podobno nie było jeszcze awarii na nowym shortblocku 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 4 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2019 4 minuty temu, Meteor napisał: rocznik 2010, rejestracja 2011 i TAK - pomógł Nie chciałem tu kryptoreklamy robić bo by laurka wyszła dla ASO, które się świetnie spisało i SIP, które pomogło jak tylko mogło. Autko mimo, że ma już swoje lata to śmiga aż miło. zresztą nigdy z nim nie było problemów, tylko silnik konstrukcyjnie do dooopy Wszyscy natomiast twierdzą, że te nowe SHORTBLOCK-i mają tą wade wyeliminowaną i nic tylko jeździć. Podobno nie było jeszcze awarii na nowym shortblocku Nowy SHORTBLOCK to od 2011 roku czy późniejszy? Koszty robocizny spadły na Ciebie a SIP dał sprzęt? Jeśli można spytać to ile pieniędzy Ciebie to kosztowało? Domyślam się, że mnóstwo nerwów na pewno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Meteor Opublikowano 4 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2019 temat jest trochę szerszy niż prosta odpowiedź - generalnie mocno pomógł SIP i ASO ...tak mniej więcej w 4/5 całości kosztów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 4 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2019 7 godzin temu, andrzejtabaka80 napisał: A co myślisz na temat wymiany wału i panewek?? Czy dać sobie z tym spokój? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro W ciemno wymieniać to bez sensu , podjedź do nas , osłuchamy go , rozetniemy filtr oleju , zobaczymy czy jest wyciek oleju z uszczelniacza wału , zobaczymy czy jest luz osiowy wału itd. Wtedy coś więcej można powiedzieć . P.S. Masz przeglądy w ASO ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
res44 Opublikowano 4 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2019 "Moje subaru własnie przeszło wymianę bloku, głowicy,sprzegła kpl, wtryskiwaczy, regeneracji pompy paliwa i turbiny ...o pierdołach nie wspomnę i boli mnie jak cholera, że będę musiał je pewnie sprzedać bo trwało to 2 m-ce a ja w międzyczasie musiałem drugie auto kupić. A jeździ teraz jak marzenie mimo swoich 167 tys. km " Potwierdzam, po wymianie silnika autko chodzi jak marzenie mimo swoich 262 tyś. km ..... "Wszyscy natomiast twierdzą, że te nowe SHORTBLOCK-i mają tą wade wyeliminowaną i nic tylko jeździć. Podobno nie było jeszcze awarii na nowym shortblocku" Też nie słyszałem o awariach w wersjach poprawionych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario88 Opublikowano 5 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2020 Witam, Mam problem z Subaru Legacy V z 2012 2.0d BOXER 150KM. Blok mojego silnika w miejscu gdzie pracuje wał korbowy po prostu się rozpadł przy 198 tys przebiegu (standardowa usterka tego modelu ) blok silnika subaru ee55z . Auto kupiłem używane po 1500km uległo usterce wiec czy kupić cały shortblock czy jest może jakaś inna możliwość ? nie chętnie chciał bym wydać 13 tys . Jak dotąd wymieniłem kompletna dwumase Proszę o rade . GDAŃSK OKOLICE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się