Dzixd Opublikowano 2 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2019 Cześć, w tym poradniku pokażę jak można zamontować alternator z nowszych wersji subaru z wtyczką z 3 pinami do samochodu ze starą wersją alternatora na 2 piny. Pomysł wziąłem z zagranicznych forów, gdzie znalazłem informacje że można to bez problemu przełożyć.Wszelkie modyfikacje w samochodzie wykonujesz na własną odpowiedzialność. Autor poradnika nie ponosi odpowiedzialności za błędny montaż i błędne wykonanie czynności oraz nie gwarantuje, że taka modyfikacja nie uszkodzi samochodu Taki alternator: zamieniamy na taki Potrzebne rzeczy: klucz nasadowy/płaski nr 12 i 10 lutownica (można na szybkozłączki kable ale nie polecam ) wtyczka 3 pinowa do alternatora alternator 3 pinowy (działący) 2 końcówki do kabli z oczkiem 8mm. Metoda wykonania: 1. Wyciągamy wtyczkę z alternatora. (1) Odkręcamy nakrętkę mocującą kabel od akumulatora (2) 2. Demontujemy osłonę alternatora odkręcając 3 śruby i luzując śrubę mocującą alternator 3. Luzujemy śrubę mocującą (1) alternator do napinacza paska i dopiero wtedy luzujemy (2) napinacz. Po poluzowaniu paska, pasek zdejmujemy i odkręcamy śrubę mocującą alternator (3) 4. Wyciągamy alternator ciągnąc za lewą część ( patrząc od przodu auta) do góry. 5. Wkładamy alternator z 3 pinami, najpierw prawą stronę żeby wszedł na swoje mocowanie, wkładamy długą śrubę mocującą i pchamy lewą stronę alternatora w dół. 6. Przykręcamy alternator do napinacza ( nie na sztywno!) , zakładamy pasek i napinamy śrubą aż do osiągnięcia odpowiedniego naciągnięcia. dokręcamy śrubę mocującą do napinacza. 7. Zakładamy osłonę alternatora i dokręcamy długą śrubę mocującą alternator i montujemy osłonę klimy (jeśli mamy). 8. patrzymy jak wygląda układ kabli w starej 2 pinowej wtyczce i lutujemy te kable w takiej samej kolejności we wtyczce 3 pinowej od prawej strony wtyczki mając zaczep wtyczki u góry. Lewy pin zostaje pusty. Ja zrobiłem to w taki sposób żeby nie ciąć kabli. 9. Możliwe że mocowanie na kabel do akumulatora i do bezpieczników będzie miało średnicę 8mm, to trzeba wymienić końcówkę na większą. Po zmianie końcówki przykręcamy ją nakrętką z podkładką sprężystą. 10. Cieszymy się nowszym alternatorem 2 7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 5 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2019 Dobry pomysł, ja bym jednak odzyskał gniazdo dwupinowe ze starego alternatora i użył do zrobienia przejścia z nowej wtyczki na starą, zabezpieczając przy okazji lepiej kable przed ewentualnym rozłączeniem (wtedy mamy po obu stronach wtyczki zatrzaśnięte w gniazdach). 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 5 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2019 Dobry pomysł, ja bym jednak odzyskał gniazdo dwupinowe ze starego alternatora i użył do zrobienia przejścia z nowej wtyczki na starą, zabezpieczając przy okazji lepiej kable przed ewentualnym rozłączeniem (wtedy mamy po obu stronach wtyczki zatrzaśnięte w gniazdach). Można też przelutować kable od 3 pinowej wtyczki bezpośrednio w kable od samochodu, ale tego nie chciałem robić, żeby wtyczki starej nie odcinać, bo mam stary alternator już porządnie zregenerowany. Ten patent potrzebny był na tydzień i jak narazie działa bez zarzutu. Ciekawe czy są gdzieś dostępne przejściówki z 2 pinów na 3 piny. Wysłane z mojego mądrego telefonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 5 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2019 To w takim razie co robi trzeci pin? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 5 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2019 3 godziny temu, Dzixd napisał: Ten patent potrzebny był na tydzień i jak narazie działa bez zarzutu. Wszystko jasne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 5 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2019 4 godziny temu, Dzixd napisał: bo mam stary alternator już porządnie zregenerowany. Ten patent potrzebny był na tydzień i jak narazie działa bez zarzutu Zastanawiałem się, co miała na celu taka przeróbka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 5 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2019 Zastanawiałem się, co miała na celu taka przeróbka. Eksperyment praktyczny w celu weryfikacji informacji zza granicy. Wysłane z mojego mądrego telefonuTo w takim razie co robi trzeci pin? Na forach zagranicznych coś pisali ale za mało się zagłębiłem, bo nie była mi ta informacja niezbędna. Ważne że drut działa Wysłane z mojego mądrego telefonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DETT Opublikowano 10 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2019 Robiłem kiedyś podobny manewr w moim Daihatsu. Nigdzie nie da się już zdobyć regulatorów napięcia do oryginalnego altka Denso. Wyczaiłem na szrocie Toyote Starlet po dachowaniu i jej alternator wydał mi się podobny. Fizycznie wymagał minimalnej "poprawki" szlifierką. Z kablami był taki sam myk - w aucie instalacja na 2 kable, w nowym alternatorze na trzy. Dla zachowania oryginalności wciąłem się w instalację Daihatsu i wlutowałem wtyczkę wyciętą z Toyoty. W razie czego mogę podpinać dowolny alternator od silników Toyoty 4A-xx i 4E-xx oraz oryginalne altki do silników Daihatsu serii H. Foto w trakcie strugania, ver. beta: Po lewo ori wtyczka Daihatsu, po prawej wtyk Toyota. Wtyk Daihatsu jest zaślepiony gniazdem wyprutym z poległego alternatora, żeby wilgoć i syf nie właziły do styków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się