kamul Opublikowano 31 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2019 Ostatnio coraz więcej jeżdżę w trasie (nie autostradowej) i po mieście w trybie sport shift. Jest i tak dużo dynamiczniej niż normalnie i pozwala dużo bardziej komfortowo wyprzedzać w przypadku trasy. Chciałbym porównać jakie macie odczucia, przy jakich obrotach zmieniać ręcznie bieg by uzyskać najlepsze przyspieszenie jak w tytule taki Perfect Shift z NFS'a Undergrounda Sam sport shift na pewno nie zapewnia takich osiągów jak zmiana ręczna, co daje się wyczuć przy ruszaniu. Wiadomo skrzynia sama nie pozwala na pewne zabiegi, ale i tak daje dużo więcej frajdy niż klasyczne AT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Broda Opublikowano 1 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2019 Też jeżdżę AT czasem na ,,Sport" jak się śpieszę po mieście. Jak chill, to płynne... A w drugim ,,Gwiazdozbiorze", na MT - obserwuję spalanie chwilowe, zwykle zmieniam na wyższy przy 50L/100km i spada na to 8-10L/100km na chwilę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 1 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2019 Jeśli o mnie chodzi to trybu Sport używam tylko na trasie. Bardzo mi się podoba ta elastyczność obrotów i trzymanie na biegu bez redukcji. No i szybciej wkręca na obroty. Ale machanie drągiem to nie dla mnie... jeszcze się nie nauczyłem do końca jak ten silnik pracuje i skrzynia. W tamtym roku, zimą, przy ciężkich mrozach pierwsze kilka kilometrów jechałem na manualu, ze względu na to, że olej zimny był i skrzynia ospale chodziła. Jak się wszystko ogrzało to pozwalałem jej już pracować po swojemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 1 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2019 5 godzin temu, Orear napisał: W tamtym roku, zimą, przy ciężkich mrozach pierwsze kilka kilometrów jechałem na manualu, ze względu na to, że olej zimny był i skrzynia ospale chodziła. Jak się wszystko ogrzało to pozwalałem jej już pracować po swojemu. Właśnie w takich warunkach lepiej jechać w trybie full-auto, bo oprogramowanie chroni skrzynię póki zimna i dlatego jest ospała i bardzo szybko wrzuca wyższe biegi. Jak się rozgrzeje, to możesz jeździć po swojemu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamul Opublikowano 1 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2019 4 godziny temu, Kambol napisał: Właśnie w takich warunkach lepiej jechać w trybie full-auto, bo oprogramowanie chroni skrzynię póki zimna i dlatego jest ospała i bardzo szybko wrzuca wyższe biegi. Jak się rozgrzeje, to możesz jeździć po swojemu. I tak nie ma co zaczynać zabawy jak silnik i olej w skrzyni zimne. Nie mniej, na tyle na ile mogłem zauważyć to dobrze zmienia mi się biegi na 5600 ale to jeszcze będę obserwował, ale droga najważniejsza. I teraz też pytanie, czy jest coś co zaobserwuje to za mnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Broda Opublikowano 14 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2019 (edytowane) Z innej mańki - czy trasa 150-200 km z AT w trybie sport nie szkodzi skrzyni, napędy nie cierpią? W końcu auto jest non stop ,,spięte" i ,,wyżyłowane"... Edytowane 14 Lutego 2019 przez Broda Literówki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamul Opublikowano 14 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2019 1 minutę temu, Broda napisał: Z innej mańki - czy trasa 150-200 km z AT w trybie sport nie szkodzi skrzyni, napędy nie cierpią? W końcu auto jest non stop ,,spięte" i ,,wyżyłowane"... Ciekawi mnie to jak tryb sport w ogóle działa, bo po manualnej zmianie biegu, lampka "SPORT" gaśnie. Generalnie na sporcie jeździ się fajnie, na trasie nie szybkiego ruchu zdecydowanie manual ale czy to dalej pracuje jako sport to dopiero zagadka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 14 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2019 (edytowane) 14 minut temu, Broda napisał: Z innej mańki - czy trasa 150-200 km z AT w trybie sport nie szkodzi skrzyni, napędy nie cierpią? W końcu auto jest non stop ,,spięte" i ,,wyżyłowane"... Wydaje mi się, że nie ma co zaszkodzić, bo to, że auto jest "spięte" to oznacza tylko zwiększoną reakcję na gaz i szybsze przyspieszanie. Więc to raczej kwestia ustawienia komputera w danej chwili. Bo przecież przepustnicę mamy sterowaną cyfrowo, jak i wiele innych rzeczy. To znaczy... to też zależy jak przejedziesz te 100km. Ale chyba nie masz tam ciągle 5000 obrotów i zapiętego pierwszego biegu. Ja jeżdżę w trybie SPORT / manual każdą trasę i szczerze mówiąc kiedy jest mały ruch i lecę sobie szybciej niż zwykle to nie widzę w zasadzie różnicy w pracy skrzyni, bo obroty są te same jak przy trybie D. Ale fachowcem nie jestem, może wypowie się ktoś to ten temat zna od strony technicznej. 11 minut temu, kamul napisał: Ciekawi mnie to jak tryb sport w ogóle działa, bo po manualnej zmianie biegu, lampka "SPORT" gaśnie. Generalnie na sporcie jeździ się fajnie, na trasie nie szybkiego ruchu zdecydowanie manual ale czy to dalej pracuje jako sport to dopiero zagadka. Z moich spostrzeżeń wynika, że skrzynia nadal zmieni sobie sama bieg jak przytrzymasz silnik na wysokich obrotach zbyt długo. Nie pozwoli na zajechanie auta. Więc to, że lampka gaśnie powoduje chyba tylko wydłużenie tego okresu. W dalszym ciągu to jest automat i będzie spełniać swoje zadanie. Choć też ciekawi mnie dlaczego ona gaśnie i na tablicy jest jakby mniej SPORTowo. Edytowane 14 Lutego 2019 przez Orear Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamul Opublikowano 14 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2019 (edytowane) 9 minut temu, Orear napisał: Wydaje mi się, że nie ma co zaszkodzić, bo to, że auto jest "spięte" to oznacza tylko zwiększoną reakcję na gaz i szybsze przyspieszanie. Więc to raczej kwestia ustawienia komputera w danej chwili. Bo przecież przepustnicę mamy sterowaną cyfrowo, jak i wiele innych rzeczy. To znaczy... to też zależy jak przejedziesz te 100km. Ale chyba nie masz tam ciągle 5000 obrotów i zapiętego pierwszego biegu. Ja jeżdżę w trybie SPORT / manual każdą trasę i szczerze mówiąc kiedy jest mały ruch i lecę sobie szybciej niż zwykle to nie widzę w zasadzie różnicy w pracy skrzyni, bo obroty są te same jak przy trybie D. Ale fachowcem nie jestem, może wypowie się ktoś to ten temat zna od strony technicznej. Z moich spostrzeżeń wynika, że skrzynia nadal zmieni sobie sama bieg jak przytrzymasz silnik na wysokich obrotach zbyt długo. Nie pozwoli na zajechanie auta. Więc to, że lampka gaśnie powoduje chyba tylko wydłużenie tego okresu. W dalszym ciągu to jest automat i będzie spełniać swoje zadanie. Choć też ciekawi mnie dlaczego ona gaśnie i na tablicy jest jakby mniej SPORTowo. To, że sama dalej zmienia biegi to wiem w związku z czym raczej ciężko na trasie utrzymać na jedynce 5k Generalnie jak dla mnie na sporcie po prostu dłużej ciągnie/później zmienia bieg. W sumie mamy ich tylko 4 więc szaleństwa też tu nie ma, przy jeździe dynamicznej i tak do 3 biegu można ciągnąć te 5-6k a później to w zasadzie bez różnicy. Dla ciekawości na sporcie/manualu można też spokojnie jechać i na niskich obrotach no i oczywiście z wysokiego biegu 1 Ci nie wrzuci więc o samą skrzynię też raczej nie ma się co martwić. Jakby zamontować HUD w aucie to można by korzystać z tch strzałek, które wyświetlają się i informują jak można zmienić bieg (patrzenie na nie w czasie jazdy to raczej nie trafiony pomysł). Edytowane 14 Lutego 2019 przez kamul Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 14 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2019 1 minutę temu, kamul napisał: To, że sama dalej zmienia biegi to wiem w związku z czym raczej ciężko na trasie utrzymać na jedynce 5k Generalnie jak dla mnie na sporcie po prostu dłużej ciągnie/później zmienia bieg. W sumie mamy ich tylko 4 więc szaleństwa też tu nie ma, przy jeździe dynamicznej i tak do 3 biegu można ciągnąć te 5-6k a później to w zasadzie bez różnicy. Dla ciekawości na sporcie/manualu można też spokojnie jechać i na niskich obrotach no i oczywiście z wysokiego biegu 1 Ci nie wrzuci więc o samą skrzynię też raczej nie ma się co martwić. Jakby zamontować HUD w aucie to można by korzystać z tch strzałek, które wyświetlają się i informują jak można zmienić bieg (patrzenie na nie w czasie jazdy to raczej nie trafiony pomysł). Nie wiem... Ja tam słucham silnika. Czytałem też na forum, że skrzynia się uczy kierowcy. Może nauczę ją w końcu, że te biegi to trochę wyżej ma wrzucać, a nie te 2-2,5 tys. obr. i już jadę czwórką po mieście. Zresztą, cały czas mi na czwartym biegu pokazuje strzałeczkę w dół jakobym mógł zrzucić sobie do trójki w każdym momencie, co przy 140+ jest raczej wątłym pomysłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się