Jump to content
dr.elich

Rysy na wałku rozrządu a brak śruby z filtrem na linii olejowej

Recommended Posts

Mój forester trafił na regulację luzów zaworowych. Silnik po remoncie w renomowanym warsztacie zajmującym się Subaru - obecny przebieg 170kkm, remont przy ok. 80kkm.

Przy okazji oceny luzów znaleziono rysty na jednym z wałkó rozrządu - fotki poniżej.

 

Jako możliwą przyczynę mechanicy podają brak śruby linii olejowej z filtrem, czy chyba raczej brak samego filtra w śrubie. https://www.importcarparts.co.uk/parts-info?id=8575&cat=96&sub=0&sec=0&var=0&dc=&gen=&searchKey=&searchPart=

 

Pytanie brzmi - czy tu jest przyczyna? 

Jestem załamany, bo byłem przekonany, że silnik jest zrobiony tip-top. Warsztat doradza przepolerowanie i złożenie by nie brnąć w koszta, jednak ja się waham, czy nie remontować głowicy/głowic.

 

1992230532_WhatsAppImage2019-01-29at20_30.21(2).thumb.jpeg.6fdca16328ed70353e825bde5e2db678.jpeg1114124154_WhatsAppImage2019-01-29at20_30_21.thumb.jpeg.dfcc49c227c593411ee27c03e4d2f179.jpeg737889710_WhatsAppImage2019-01-29at20_30.21(1).thumb.jpeg.99a61e071a333524874595cb3d817d0c.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytales juz w "renomowanym warsztacie" o brak filterka?

 

podejrzewam, ze chcieli jak najlepiej i swiadomie usuneli ten filterek, bo ma tendencje do zapychania sie, co swoja droga prowadzi do "glodu olejowego"

 

https://legacygt.com/forums/showthread.php/remove-all-banjo-filters-222758.html?s=ad65c723d31638fa41967e269eee7f9e&

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie pytałem i celowo nie wymieniam nazwy bo nie chcę siać fermentu.

Warsztat jest tu szeroko polecany a ze mnie żaden znawca, więc chcę najpierw zgłębić temat.

Edited by dr.elich

Share this post


Link to post
Share on other sites

Remont robił serwis z Kartuskiej? teraz kto ci sprawdzał luzy?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luzy na Kartuskiej, remont był w innej części kraju. Poprosiłem wlasciciela serwisu remontującego o stanowisko w sprawie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwszą rzeczą, którą zrobiłem (tzn. poprosiłem o zrobienie mechanika) to było wyrzucenie tych filterków ze śrub. Mam tak praktycznie od nowości i brak rys na wałkach rozrządu i na innych elementach. Bałem się konsekwencji zapchania tych filterków.

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, dr.elich napisał:

Poprosiłem wlasciciela serwisu remontującego o stanowisko w sprawie.

 

I tak właśnie trzeba robić...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można prosić o lokalizację tych filterków?

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, owad napisał:

Można prosić o lokalizację tych filterków?

 

W link'u co zamiescilem powyzej, sa dosc dokladne foty

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, house_1 napisał:

 

I tak właśnie trzeba robić...

Stanowisko jest takie, że prawdopodobnie celowo filterki usunięto. Mój serwis chce zakładać - mówią, że by się nie upierali gdyby nie fakt, że już coś się zadziało.

Pozostaje jeszcze pytanie skąd ta rysa się wzięła, ale tu można jedynie snuć domysły. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jest to nowość. Wielokrotnie spotkałem się z oznakami slabego smarowania w tym miejscu. Aczkolwiek w większości przypadków Na stopkach również wtedy było średnio, także bez filterkow (nie wiem jak długo i czy działo się to przed ich demontażem). Zdjęcia może nie oddają tego ale spolerować, zwymiarowac i jak będzie w granicach rozsądku, a nie chcesz mieć tip top (tylko nowe /inne w idealnym stanie), to będziesz i na tym latał. Druga sprawa chcesz dobrze to kup nowe śruby z filtrami, dobry olej bo IMO to on najwięcej może tu zawinic. Kontrol i czyszczenie filtrów co 3/4 wymianę, lecz nie trudno się domyślić, że ta świadomość jest trochę upierdliwa.  Pozdrawiam 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po dokładnej analizie fotek szef warsztatu doszedł do wniosku, że jakieś ciało obce musiało jednak wpaść skoro jest przeorane tylko w 1 miejscu i w taki sposób. Nie da się stwierdzić w którym momencie/czy wiązać to z samą naprawą.

Myślę, że przystanę na rozwiązanie sugerowane przez mój warsztat - polerka, złożenie jak jest i zobaczymy jak będzie. Auto od kiedy je posiadam ma 2 niezdiagnozowane problemy:

1.  poszarpywanie przy przyspieszaniu z rpm poniżej 1500/min. - była analiza misifire'ów itd., logi, itp. - wg mojego serwisu Subaru turbo mają taką kulturę pracy

2. korekty na jałowym/minimalnym obciażeniu - odchyłki rzędu kilku-kilkunastu procent zdaje się, że na minus. Po kilkukrotnej weryfikacji szczelności dolotu w różnych zakładach tuner przy okazji remapu wykreślił nową krzywą wydajności wtryskiwaczy. 

 

Może te objawy świadczyły o szwankującym AVCS wskutek rysy. Jeśli będzie poprawa chyba zacznę powoli szukać głowic. Pewnie z STI - niech będzie jakiś upgrade jak już mamy dłubać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update tematu po odbiorze auta z serwisu. Skończyło się na polerowaniu rys - zgodnie z zaleceniem mechaników i regulacji luzów.

Efekty: auto wreszcie nie poszarpuje przy łagodnym przyspieszaniu z małych obrotów. Kultura pracy znacznie się poprawiła. Poszarpywania były od kiedy go posiadam - czyli jeszcze przed instalacją LPG, remapem, modami, szukaniem nieszczelności w dolocie.

Wniosek jest taki,  że albo te rysy powodowały problemy albo coś było nie tak z luzami zaworowymi.Domyślam się, że luzy winny być sprawdzone przy remoncie dołu silnika więc raczej przyczyną były rysy.

 

Weryfikacja pracy AVCS wykazuje różnice między głowicami 0-1 stopnia, bardzo sporadycznie i na chwilę 2 stopni - więc chyba jest ok. Niestety nie wiem, jak było przed remontem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, dr.elich napisał:

Update tematu po odbiorze auta z serwisu. Skończyło się na polerowaniu rys - zgodnie z zaleceniem mechaników i regulacji luzów.

Efekty: auto wreszcie nie poszarpuje przy łagodnym przyspieszaniu z małych obrotów. Kultura pracy znacznie się poprawiła. Poszarpywania były od kiedy go posiadam - czyli jeszcze przed instalacją LPG, remapem, modami, szukaniem nieszczelności w dolocie.

Wniosek jest taki,  że albo te rysy powodowały problemy albo coś było nie tak z luzami zaworowymi.Domyślam się, że luzy winny być sprawdzone przy remoncie dołu silnika więc raczej przyczyną były rysy.

 

Weryfikacja pracy AVCS wykazuje różnice między głowicami 0-1 stopnia, bardzo sporadycznie i na chwilę 2 stopni - więc chyba jest ok. Niestety nie wiem, jak było przed remontem.

Przypomnij sobie, co u mnie robiły uszkodzone koła rozrządu związane z AVCS. Też nie mogliśmy dojść, co jest przyczyną, bo żadne logi, wykresy pracy wtryskiwaczy i takie tam nie pomagały. Jak rozrząd został naprawiony, silnik zaczął pracować gładko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...