Jump to content

Rysy na wałku rozrządu a brak śruby z filtrem na linii olejowej


dr.elich
 Share

Recommended Posts

Mój forester trafił na regulację luzów zaworowych. Silnik po remoncie w renomowanym warsztacie zajmującym się Subaru - obecny przebieg 170kkm, remont przy ok. 80kkm.

Przy okazji oceny luzów znaleziono rysty na jednym z wałkó rozrządu - fotki poniżej.

 

Jako możliwą przyczynę mechanicy podają brak śruby linii olejowej z filtrem, czy chyba raczej brak samego filtra w śrubie. https://www.importcarparts.co.uk/parts-info?id=8575&cat=96&sub=0&sec=0&var=0&dc=&gen=&searchKey=&searchPart=

 

Pytanie brzmi - czy tu jest przyczyna? 

Jestem załamany, bo byłem przekonany, że silnik jest zrobiony tip-top. Warsztat doradza przepolerowanie i złożenie by nie brnąć w koszta, jednak ja się waham, czy nie remontować głowicy/głowic.

 

1992230532_WhatsAppImage2019-01-29at20_30.21(2).thumb.jpeg.6fdca16328ed70353e825bde5e2db678.jpeg1114124154_WhatsAppImage2019-01-29at20_30_21.thumb.jpeg.dfcc49c227c593411ee27c03e4d2f179.jpeg737889710_WhatsAppImage2019-01-29at20_30.21(1).thumb.jpeg.99a61e071a333524874595cb3d817d0c.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Pytales juz w "renomowanym warsztacie" o brak filterka?

 

podejrzewam, ze chcieli jak najlepiej i swiadomie usuneli ten filterek, bo ma tendencje do zapychania sie, co swoja droga prowadzi do "glodu olejowego"

 

https://legacygt.com/forums/showthread.php/remove-all-banjo-filters-222758.html?s=ad65c723d31638fa41967e269eee7f9e&

Link to comment
Share on other sites

Nie pytałem i celowo nie wymieniam nazwy bo nie chcę siać fermentu.

Warsztat jest tu szeroko polecany a ze mnie żaden znawca, więc chcę najpierw zgłębić temat.

Edited by dr.elich
Link to comment
Share on other sites

Pierwszą rzeczą, którą zrobiłem (tzn. poprosiłem o zrobienie mechanika) to było wyrzucenie tych filterków ze śrub. Mam tak praktycznie od nowości i brak rys na wałkach rozrządu i na innych elementach. Bałem się konsekwencji zapchania tych filterków.

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, house_1 napisał:

 

I tak właśnie trzeba robić...

Stanowisko jest takie, że prawdopodobnie celowo filterki usunięto. Mój serwis chce zakładać - mówią, że by się nie upierali gdyby nie fakt, że już coś się zadziało.

Pozostaje jeszcze pytanie skąd ta rysa się wzięła, ale tu można jedynie snuć domysły. 

Link to comment
Share on other sites

Nie jest to nowość. Wielokrotnie spotkałem się z oznakami slabego smarowania w tym miejscu. Aczkolwiek w większości przypadków Na stopkach również wtedy było średnio, także bez filterkow (nie wiem jak długo i czy działo się to przed ich demontażem). Zdjęcia może nie oddają tego ale spolerować, zwymiarowac i jak będzie w granicach rozsądku, a nie chcesz mieć tip top (tylko nowe /inne w idealnym stanie), to będziesz i na tym latał. Druga sprawa chcesz dobrze to kup nowe śruby z filtrami, dobry olej bo IMO to on najwięcej może tu zawinic. Kontrol i czyszczenie filtrów co 3/4 wymianę, lecz nie trudno się domyślić, że ta świadomość jest trochę upierdliwa.  Pozdrawiam 

Link to comment
Share on other sites

Po dokładnej analizie fotek szef warsztatu doszedł do wniosku, że jakieś ciało obce musiało jednak wpaść skoro jest przeorane tylko w 1 miejscu i w taki sposób. Nie da się stwierdzić w którym momencie/czy wiązać to z samą naprawą.

Myślę, że przystanę na rozwiązanie sugerowane przez mój warsztat - polerka, złożenie jak jest i zobaczymy jak będzie. Auto od kiedy je posiadam ma 2 niezdiagnozowane problemy:

1.  poszarpywanie przy przyspieszaniu z rpm poniżej 1500/min. - była analiza misifire'ów itd., logi, itp. - wg mojego serwisu Subaru turbo mają taką kulturę pracy

2. korekty na jałowym/minimalnym obciażeniu - odchyłki rzędu kilku-kilkunastu procent zdaje się, że na minus. Po kilkukrotnej weryfikacji szczelności dolotu w różnych zakładach tuner przy okazji remapu wykreślił nową krzywą wydajności wtryskiwaczy. 

 

Może te objawy świadczyły o szwankującym AVCS wskutek rysy. Jeśli będzie poprawa chyba zacznę powoli szukać głowic. Pewnie z STI - niech będzie jakiś upgrade jak już mamy dłubać.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Update tematu po odbiorze auta z serwisu. Skończyło się na polerowaniu rys - zgodnie z zaleceniem mechaników i regulacji luzów.

Efekty: auto wreszcie nie poszarpuje przy łagodnym przyspieszaniu z małych obrotów. Kultura pracy znacznie się poprawiła. Poszarpywania były od kiedy go posiadam - czyli jeszcze przed instalacją LPG, remapem, modami, szukaniem nieszczelności w dolocie.

Wniosek jest taki,  że albo te rysy powodowały problemy albo coś było nie tak z luzami zaworowymi.Domyślam się, że luzy winny być sprawdzone przy remoncie dołu silnika więc raczej przyczyną były rysy.

 

Weryfikacja pracy AVCS wykazuje różnice między głowicami 0-1 stopnia, bardzo sporadycznie i na chwilę 2 stopni - więc chyba jest ok. Niestety nie wiem, jak było przed remontem.

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, dr.elich napisał:

Update tematu po odbiorze auta z serwisu. Skończyło się na polerowaniu rys - zgodnie z zaleceniem mechaników i regulacji luzów.

Efekty: auto wreszcie nie poszarpuje przy łagodnym przyspieszaniu z małych obrotów. Kultura pracy znacznie się poprawiła. Poszarpywania były od kiedy go posiadam - czyli jeszcze przed instalacją LPG, remapem, modami, szukaniem nieszczelności w dolocie.

Wniosek jest taki,  że albo te rysy powodowały problemy albo coś było nie tak z luzami zaworowymi.Domyślam się, że luzy winny być sprawdzone przy remoncie dołu silnika więc raczej przyczyną były rysy.

 

Weryfikacja pracy AVCS wykazuje różnice między głowicami 0-1 stopnia, bardzo sporadycznie i na chwilę 2 stopni - więc chyba jest ok. Niestety nie wiem, jak było przed remontem.

Przypomnij sobie, co u mnie robiły uszkodzone koła rozrządu związane z AVCS. Też nie mogliśmy dojść, co jest przyczyną, bo żadne logi, wykresy pracy wtryskiwaczy i takie tam nie pomagały. Jak rozrząd został naprawiony, silnik zaczął pracować gładko.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...