Skocz do zawartości

świece


pawelszczak1

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam problem ostatnio mój Outback 2,5l 121 kw 20004 r USA zaczął podszarpywać. Już kilkakrotnie przechodziłem tę sytuacje i wiem że czas zmienić świece no i tutaj taka sytuacja. Ostatnim razem wymieniłem świece (NGK) i poszarpywanie prawie znikło ale nie do końca, wiec wymieniłem przewody i było ok, tylko że teraz sytuacja się powtarza kolejny raz i nie wiem czy mam od razu wymieniać świece i przewody? Problem tez stanowi długość żywotności świec ostatnie wytrzymały mi 16 tys. Mam lpg ale myślę że taka żywotność jest zdecydowanie za mała.  Nie wiem czy za każdym razem mam wymieniać i świece i przewody? Czy to może byś coś nie tak z układem elektrycznym? Proszę o poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień świece na takie jak przewiduje manual i zapomnij o temacie na długi czas - NGK-FR5AP-11

Zwykłe świece również zaczeły mi przerywać po 12 tys i to był pierwszy i ostani raz kiedy "zaoszczędziłem".

 

No chyba ze lubisz wymieniać świece co roku.

Edytowane przez Jumpman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.02.2019 o 20:15, ech napisał:

Gaz wypala świece o wiele szybciej, jeśli miałeś zwykłe, nie dziwiłbym sie. 

Ja mam platyne świeżo włożone

:coffee:

Ciekawe, ciekawe. :D

O ciepłocie świecy słyszał?

Od 43kkm jeżdżę na Denso K20TT (NIE zalecane przez Denso K16TT). Kupiłem drugi zestaw za 32zł. Wymienię na wiosnę bardziej z ciekawości niż z potrzeby.

Obiecuję wrzucić tutaj rzeczywiste fotki po takim przebiegu.

 

P1150502.JPG

Edytowane przez WOJO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Godzinę temu, WOJO napisał:

:coffee:

Ciekawe, ciekawe. :D

O ciepłocie świecy słyszał?

 

Świeca to świeca, wiadomo że marka i rodzaj robi swoje, ale przy wyższej temperaturze spalania bardziej sie zużyje chcąc czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Witam

Jakie świece polecacie ?

Czytałem ze polecają ,,NGK PFR6B,, a aktualnie posiadam ,,Denso IK16TT,, (zrobiłem na nich aktualnie 50 000 km, i mam falowanie obrotów wiec chce je wymienić na nowe).

Jeżdżę 40% na 95 i 60% na LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
W dniu 29.02.2020 o 14:41, CZAJA48 napisał:

Witam

Jakie świece polecacie ?

Czytałem ze polecają ,,NGK PFR6B,, a aktualnie posiadam ,,Denso IK16TT,, (zrobiłem na nich aktualnie 50 000 km, i mam falowanie obrotów wiec chce je wymienić na nowe).

Jeżdżę 40% na 95 i 60% na LPG

 

 W forku turbo mam NGK platynę , w H6 irydowe OEM.

Edytowane przez Konrad Skopek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WOJO masz na pewno dobre spalanie? kolor świec jest dość ciemny zwłaszcza na jednej, dodatkowo są przebarwienia na porcelance.(nie ciekło czasem na uszczelnieniach pokrywy?)

 

świeca będzie zużywać się znacznie szybciej kiedy cewka zapłonowa czy przewody WN nie będą w dobrym stanie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.05.2020 o 08:02, SubaruLPG napisał:

WOJO masz na pewno dobre spalanie? kolor świec jest dość ciemny zwłaszcza na jednej, dodatkowo są przebarwienia na porcelance.(nie ciekło czasem na uszczelnieniach pokrywy?)

 

świeca będzie zużywać się znacznie szybciej kiedy cewka zapłonowa czy przewody WN nie będą w dobrym stanie.

 

 

 

Przewody to sobie sprawdzam naocznie, ale jak sprawdzić stan cewki?

I co ile rekomendujesz wymianę świec przy jeździe na LPG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.05.2020 o 08:02, SubaruLPG napisał:

WOJO masz na pewno dobre spalanie? kolor świec jest dość ciemny zwłaszcza na jednej, dodatkowo są przebarwienia na porcelance.(nie ciekło czasem na uszczelnieniach pokrywy?)

świeca będzie zużywać się znacznie szybciej kiedy cewka zapłonowa czy przewody WN nie będą w dobrym stanie.

Gdzieś już tutaj pisałem, że stan jednej z tych świec mnie niepokoi. Ta ciemniejsza to 2 cylinder. Wymieniłem na nim kabelek, wymieniłem świece i skończyły się kłopoty. W tym roku na dniach ponownie zrobię inspekcję świec i zmierzę sprężanie na cylindrach. Coś czuję, że nie obejdzie się bez zdejmowania pokryw zaworów i sprawdzania/regulacji tychże. Ponownie czuję poszarpywania przy gwałtownym przyspieszaniu z niskich obrotów. Może być też tak, że tym razem inny kabelek WN wyzionął ducha. Sprawdzę, jak będę miał więcej wolnego czasu.:)

Edytowane przez WOJO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, KaiM napisał:

 

Przewody to sobie sprawdzam naocznie, ale jak sprawdzić stan cewki?

I co ile rekomendujesz wymianę świec przy jeździe na LPG?

Dokładnie tak samo, jak sprawdzasz przewody.

 

przewody.png

cewka.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jesteśmy wstanie naocznie sprawdzić stanu cewki czy przewodów WN(jeśli nie są mocno uszkodzone). 

Sprawdzić przewody WN czy Cewkę można multimetrem jednak wyniki w normie nie dają i tak pewności w 100 że dany podzespół jest sprawny.

U mnie kolor świec w 2.5 SOHC jest podobny mocno do Twojego z różnicą taką: miejsce elektrody jest jaśniejsze, krawędź gwintu świecy będąca w silniku ma taki sam kolor... Na denkach od tłoka jest trochę nagaru. Jaka jest konsumpcja oleju narazie niewiem. nie miałeś błędu na 2 cylindrze misfire? w tym silniku miałem błąd wypadanie zapłonu na 2 cylindrze.

2.0 SOHC kolor świecy jest książkowy na całej płaszczyźnie jest to kolor jasno-szary silnik pobiera oleju ok 0,8L na 8K

 

Raczej wykluczam w 2.5SOHC problem z kompresją ponieważ odpala lekko zarówno gdy jest zimny jak i ciepły.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, SubaruLPG napisał:

nie miałeś błędu na 2 cylindrze misfire?

No właśnie nie miałem i nie mam.

Bardzo rzadko przy porannym odpalaniu zaczyna migać na zielono kontrolka tempomatu, ale nigdy nie dołącza do niej pomarańczowa kontrola CHECK. Błędów po sprawdzeniu brak. Może jutro pobawię się świecami, kabelkami, kompresją i zaworami. Oczywiście fotka świec po roku użytkowania też się pojawi.Mam delikatne wrażenie, że bardziej równo chodzi na benzynie, co może świadczyć o niedomaganiu ze strony instalacji LPG. Zrobiłem na LPG 88k km. Jak będę pewien sprężania, zaworów, kabli i świec, udam się, jak co roku, na wymianę filtra LPG i ewentualne sprawdzenie parownika, wtryskiwaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, SubaruLPG napisał:

Jeśli jest problem z wtryskiwaczami to korekty szczególnie długo terminowe będą wysokie. u mnie w 2.5SOHC jest dostęp do korekt z kabla(klon delphi), nie pamiętam czy w 2.0 też mam dostęp.

Z instalacją LPG nigdy nie miałem problemów. Regularnie jeżdżę na wymianę filtra i zerknięcie w mapy do zakładającego instalację. Cenię sobie "święty spokój". Szkoda, że nie udało mi się znaleźć takiego mechanika, który za rozsądne pieniądze raz w roku zrobiłby co trzeba.

Dzisiaj już jestem po osobistej  zabawie w mechanika.

1. Wymiana oleju silnikowego i filtra.

2. Wymiana płynu hamulcowego, weryfikacja układu hamulcowego.

3. Weryfikacja i korekta odstępu elektrod na świecach. Dotychczas było książkowe 1,1mm, wyrównałem na wszystkich świecach na 0,9mm.

4. Wymieniłem kabel WN na 3 cylindrze. Rozpadł się podczas wyciągania fajki.

Świece zostawiłem stare,choć zamieniłem je miejscami (ktoś zgadnie dlaczego? :D)

Wszystkie problemy poszarpującego silnika zostały rozwiązane.Wróciła elastyczność, przyspieszenie i moc.

 

DSC_1624.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...