Tichy Posted January 28, 2019 Share Posted January 28, 2019 Poszukiwałem w necie, nawet na anglojęzycznych forach, ale wszędzie jest o regulacji, a nie mogę znaleźć takiej prostej informacji: które koła są przez hill holder hamowane? Tylko tył? A może tylko przód? Jeśli tak, to czy oba koła czy jedno z nich? Chodzi mi o hill holder mechaniczny, nie elektroniczny. Mam Forestera rocznik 2007, ale hill holder był też montowany chyba w innych Subaru z tamtego okresu? Jeżeli ktoś wie, to proszę o pomoc - najlepiej z jakimś "twardym" dowodem, bo się założyłem z kolegą o "czapkę gruszek" :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
coocer Posted January 28, 2019 Share Posted January 28, 2019 Ja bym powiedział że na wszystkie bo działa za pomocą hamulca nożnego. Niczym nie będzie się różnić wg. mnie od trzymania nogi na hamulcu. I tu będzie ta sama zasada. Mocniej przód słabiej tył. Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tichy Posted January 28, 2019 Author Share Posted January 28, 2019 15 minut temu, coocer napisał: Ja bym powiedział że na wszystkie bo działa za pomocą hamulca nożnego. Niczym nie będzie się różnić wg. mnie od trzymania nogi na hamulcu. I tu będzie ta sama zasada. Mocniej przód słabiej tył. Może tak być, bo kiedyś czytałem (ale nie wiem, gdzie), że on działa na zasadzie chwilowego podtrzymania ciśnienia w układzie. Ale równie dobrze mogło to oznaczać "jego" układ lub np. układ hamowania kół tylnych Ale widziałem też schemat hill holdera bodajże z Legacy z 1998 r. (tylko taki znalazłem w necie), gdzie było pokazane, że działa na prawe tylne i lewe przednie koło. Z trzeciej strony wydaje mi się, że skrzynka hill holdera jest z tyłu, więc wydawało mi się logiczne, że działa tylko na tył. Stąd moje pytanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
coocer Posted January 28, 2019 Share Posted January 28, 2019 pewnie na to patrzyłeś: aż wysłałem pytanie do mechanika 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał W. Posted January 28, 2019 Share Posted January 28, 2019 Nie wiem, na które ale raczej nie na wszystkie bo ja w nowym Outbacku w 2013 roku na śniegu przeparkowałem auto z włączonym hh. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
coocer Posted January 28, 2019 Share Posted January 28, 2019 1 minutę temu, Michał W. napisał: Nie wiem, na które ale raczej nie na wszystkie bo ja w nowym Outbacku w 2013 roku na śniegu przeparkowałem auto z włączonym hh. Pytanie czy w 2013 jest jeszcze mechaniczny czy elektryczny. ja mam tak samo jak kolega '07 i miałem impreze '98 i oba były mechaniczne. czekam na odp. mechanika Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tichy Posted January 28, 2019 Author Share Posted January 28, 2019 7 minut temu, coocer napisał: pewnie na to patrzyłeś: aż wysłałem pytanie do mechanika Tak, dokładnie! I jeszcze taki artykuł: http://www.caravanendewet.nl/Publicaties/Hill-Holder-Subaru/mobile/ Widzę, że Ty też z Krakowa - mam nadzieję, że nie do tego samego mechanika, z którym polemizuję w tej sprawie 5 minut temu, Michał W. napisał: Nie wiem, na które ale raczej nie na wszystkie bo ja w nowym Outbacku w 2013 roku na śniegu przeparkowałem auto z włączonym hh. Czytałem, że od 2008 r. stosowane są elektroniczne, więc niekoniecznie działanie musi być identyczne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
coocer Posted January 28, 2019 Share Posted January 28, 2019 z Andrzejem z Klimeckiego :), może być ten sam. Twierdzi że na wszystkie Mam taką szklankę na podjeździe że możemy testować, tylko składacie się na lakiernika 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał Guz Posted January 28, 2019 Share Posted January 28, 2019 W legacy hill holder blokował odpływ płynu do zbiorniczka na jednej sekcji pompy - czyli jedno koło z przodu i jedno z tyłu. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dzixd Posted January 28, 2019 Share Posted January 28, 2019 (edited) 2 godziny temu, Tichy napisał: Poszukiwałem w necie, nawet na anglojęzycznych forach, ale wszędzie jest o regulacji, a nie mogę znaleźć takiej prostej informacji: które koła są przez hill holder hamowane? Tylko tył? A może tylko przód? Jeśli tak, to czy oba koła czy jedno z nich? Chodzi mi o hill holder mechaniczny, nie elektroniczny. Mam Forestera rocznik 2007, ale hill holder był też montowany chyba w innych Subaru z tamtego okresu? Jeżeli ktoś wie, to proszę o pomoc - najlepiej z jakimś "twardym" dowodem, bo się założyłem z kolegą o "czapkę gruszek" Ostatnio montowałem linkę hill holdera, bo wcześniejszy właściciel zdemontował. Ale w legacy 1996 więc troszkę starszym. U ciebie jest już inny rodzaj HH, ale też mechaniczny. U mnie 100% blokuje lewy przód, nie wiem czy tył też. w imprezie GC miałem źle wyregulowany i też grzał się któryś z przodu i trochę z tyłu po przekątnej, ale chyba dlatego że mocniejszy hamulec masz z przodu niż z tyłu. Edited January 28, 2019 by Dzixd 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
coocer Posted January 28, 2019 Share Posted January 28, 2019 Przemawia do mnie ta teoria chyba zrobię test jak się pogoda poprawiWysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted January 28, 2019 Share Posted January 28, 2019 Znajomemu zablokował się HH, nie chciało puścić lewe przednie w Forku SF. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tichy Posted January 28, 2019 Author Share Posted January 28, 2019 (edited) 4 godziny temu, coocer napisał: z Andrzejem z Klimeckiego :), może być ten sam. Nie, inny na szczęście Mój mechanik twierdzi, że tylko na przednie lewe, a ja obstawiłem, że na oba tylne i nie mogę znaleźć potwierdzenia/zaprzeczenia którejkolwiek z tych tez... 4 godziny temu, coocer napisał: Mam taką szklankę na podjeździe że możemy testować, tylko składacie się na lakiernika Miałem też taki pomysł, ale wymagałby większej logistyki (udziału ca najmniej 2 dodatkowych osób, najlepiej 3). Myślałem, żeby na lodowym podjeździe doprowadzić do zblokowania hill holdera, ktoś wtedy szybko popycha auto z przodu, a 2 osoby patrzą z boków, które koło się nie kręci 3 godziny temu, Dzixd napisał: U mnie 100% blokuje lewy przód, nie wiem czy tył też. No właśnie, może mój mechanik zapamiętał sobie ze starszych roczników, gdzie tak właśnie było? A może w SG też jest tak samo? Dyskutowaliśmy "na sucho", już przy opuszczaniu garażu. To by wyjaśniało, czemu mi w pół roku zjechało jeden klocek do zera (lewy przód właśnie). Inna sprawa, że klocek się rozwarstwił, więc na razie uznaliśmy, że to wina wady klocka. Aczkolwiek teraz coś mi lekko blokuje hamulce przy toczeniu się, a zaciski/tłoczki itp. zrobione zgodnie ze sztuką, wszystko leciutko chodzi, klocki nowe... Edited January 28, 2019 by Tichy Link to comment Share on other sites More sharing options...
133699 Posted January 28, 2019 Share Posted January 28, 2019 U mnie na pewno sam przód- tył mam bębnowy i to faktycznie słychać i czuć. Z tymże, mówię o aucie z 94 roku Link to comment Share on other sites More sharing options...
coocer Posted January 28, 2019 Share Posted January 28, 2019 U mnie na pewno sam przód- tył mam bębnowy:biglol: i to faktycznie słychać i czuć. Z tymże, mówię o aucie z 94 roku To że bęben to nie ma znaczenia. Prawdopodobnie jest to przyblokowane 1 ukladu hydraulicznego a w autach są 2 na krzyż. To ma sens.... Prościej na podnośniku. Można podnieść przód i tył i wszystko się wyjaśniWysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
mz56 Posted January 29, 2019 Share Posted January 29, 2019 Przecież na rysunku jest wyraźnie prawy tył i lewy przód. Sprawdzone empirycznie. Kiedyś w RC diagnosta odruchowo trzymał nogę na sprzęgle i doszedł do wniosku, że coś jest nie tak z prawym tyłem bo nie odpuszcza i jeszcze się zagrzał ! Akurat w tym momencie tył był na rolkach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał Guz Posted September 16, 2019 Share Posted September 16, 2019 W dniu 29.01.2019 o 15:42, mz56 napisał: diagnosta odruchowo trzymał nogę na sprzęgle i doszedł do wniosku Ja dochodzę do wniosku, że z Subaru na przeglądy trzeba jechać na konkretne stacje co się znają. Mojego ostatnio próbował sprawdzać hamulce i oczywiście nie pomyślał o tym że to 4 but - dopiero jak z rolek wyjechał to się zorientował. A jaki zdziwiony był... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now