Skocz do zawartości

na które koła wpływa hill holder mechaniczny?


Tichy

Rekomendowane odpowiedzi

Poszukiwałem w necie, nawet na anglojęzycznych forach, ale wszędzie jest o regulacji, a nie mogę znaleźć takiej prostej informacji: które koła są przez hill holder hamowane? Tylko tył? A może tylko przód? Jeśli tak, to czy oba koła czy jedno z nich? Chodzi mi o hill holder mechaniczny, nie elektroniczny. Mam Forestera rocznik 2007, ale hill holder był też montowany chyba w innych Subaru z tamtego okresu?

Jeżeli ktoś wie, to proszę o pomoc - najlepiej z jakimś "twardym" dowodem, bo się założyłem z kolegą o "czapkę gruszek" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym powiedział że na wszystkie bo działa za pomocą hamulca nożnego. Niczym nie będzie się różnić wg. mnie od trzymania nogi na hamulcu.

I tu będzie ta sama zasada. Mocniej przód słabiej tył.

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, coocer napisał:

Ja bym powiedział że na wszystkie bo działa za pomocą hamulca nożnego. Niczym nie będzie się różnić wg. mnie od trzymania nogi na hamulcu.
I tu będzie ta sama zasada. Mocniej przód słabiej tył.

Może tak być, bo kiedyś czytałem (ale nie wiem, gdzie), że on działa na zasadzie chwilowego podtrzymania ciśnienia w układzie. Ale równie dobrze mogło to oznaczać "jego" układ lub np. układ hamowania kół tylnych ;) Ale widziałem też schemat hill holdera bodajże z Legacy z 1998 r. (tylko taki znalazłem w necie), gdzie było pokazane, że działa na prawe tylne i lewe przednie koło. Z trzeciej strony wydaje mi się, że skrzynka hill holdera jest z tyłu, więc wydawało mi się logiczne, że działa tylko na tył. Stąd moje pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1 minutę temu, Michał W. napisał:

Nie wiem, na które ale raczej nie na wszystkie bo ja w nowym Outbacku w 2013 roku na śniegu przeparkowałem auto z włączonym hh. ;)

Pytanie czy w 2013 jest jeszcze mechaniczny czy elektryczny.

ja mam tak samo jak kolega '07 i miałem impreze '98 i oba były mechaniczne. 

czekam na odp. mechanika :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, coocer napisał:

pewnie na to patrzyłeś:

http://www.2carpros.com/forum/automotive_pictures/62217_HillHolder93_copy_1.jpg

aż wysłałem pytanie do mechanika :)

Tak, dokładnie! I jeszcze taki artykuł:

http://www.caravanendewet.nl/Publicaties/Hill-Holder-Subaru/mobile/

 

Widzę, że Ty też z Krakowa - mam nadzieję, że nie do tego samego mechanika, z którym polemizuję w tej sprawie ;)

5 minut temu, Michał W. napisał:

Nie wiem, na które ale raczej nie na wszystkie bo ja w nowym Outbacku w 2013 roku na śniegu przeparkowałem auto z włączonym hh. ;)

Czytałem, że od 2008 r. stosowane są elektroniczne, więc niekoniecznie działanie musi być identyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tichy napisał:

Poszukiwałem w necie, nawet na anglojęzycznych forach, ale wszędzie jest o regulacji, a nie mogę znaleźć takiej prostej informacji: które koła są przez hill holder hamowane? Tylko tył? A może tylko przód? Jeśli tak, to czy oba koła czy jedno z nich? Chodzi mi o hill holder mechaniczny, nie elektroniczny. Mam Forestera rocznik 2007, ale hill holder był też montowany chyba w innych Subaru z tamtego okresu?

Jeżeli ktoś wie, to proszę o pomoc - najlepiej z jakimś "twardym" dowodem, bo się założyłem z kolegą o "czapkę gruszek" :)

 

Ostatnio montowałem linkę hill holdera, bo wcześniejszy właściciel zdemontował. Ale w legacy 1996 więc troszkę starszym. :biglol:

U ciebie jest już inny rodzaj HH, ale też mechaniczny.

U mnie 100% blokuje lewy przód, nie wiem czy tył też.

w imprezie GC miałem źle wyregulowany i też grzał się któryś z przodu i trochę z tyłu po przekątnej, ale chyba dlatego że mocniejszy hamulec masz z przodu niż z tyłu.

Edytowane przez Dzixd
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, coocer napisał:

z Andrzejem z Klimeckiego :), może być ten sam.

Nie, inny na szczęście :)

Mój mechanik twierdzi, że tylko na przednie lewe, a ja obstawiłem, że na oba tylne i nie mogę znaleźć potwierdzenia/zaprzeczenia którejkolwiek z tych tez...

4 godziny temu, coocer napisał:

Mam taką szklankę na podjeździe że możemy testować, tylko składacie się na lakiernika :D

Miałem też taki pomysł, ale wymagałby większej logistyki (udziału ca najmniej 2 dodatkowych osób, najlepiej 3). Myślałem, żeby na lodowym podjeździe doprowadzić do zblokowania hill holdera, ktoś wtedy szybko popycha auto z przodu, a 2 osoby patrzą z boków, które koło się nie kręci :biglol:

3 godziny temu, Dzixd napisał:

U mnie 100% blokuje lewy przód, nie wiem czy tył też.

No właśnie, może mój mechanik zapamiętał sobie ze starszych roczników, gdzie tak właśnie było? A może w SG też jest tak samo? Dyskutowaliśmy "na sucho", już przy opuszczaniu garażu. To by wyjaśniało, czemu mi w pół roku zjechało jeden klocek do zera (lewy przód właśnie). Inna sprawa, że klocek się rozwarstwił, więc na razie uznaliśmy, że to wina wady klocka. Aczkolwiek teraz coś mi lekko blokuje hamulce przy toczeniu się, a zaciski/tłoczki itp. zrobione zgodnie ze sztuką, wszystko leciutko chodzi, klocki nowe...

Edytowane przez Tichy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na pewno sam przód- tył mam bębnowy:biglol: i to faktycznie słychać i czuć. Z tymże, mówię o aucie z 94 roku
To że bęben to nie ma znaczenia. Prawdopodobnie jest to przyblokowane 1 ukladu hydraulicznego a w autach są 2 na krzyż. To ma sens....

Prościej na podnośniku. Można podnieść przód i tył i wszystko się wyjaśni

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież na rysunku jest wyraźnie prawy tył i lewy przód. Sprawdzone empirycznie. Kiedyś w RC diagnosta odruchowo trzymał nogę na sprzęgle i doszedł do wniosku, że coś jest nie tak z prawym tyłem bo nie odpuszcza i jeszcze się zagrzał ! Akurat w tym momencie tył był na rolkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
W dniu 29.01.2019 o 15:42, mz56 napisał:

diagnosta odruchowo trzymał nogę na sprzęgle i doszedł do wniosku

Ja dochodzę do wniosku, że z Subaru na przeglądy trzeba jechać na konkretne stacje co się znają.  Mojego ostatnio próbował sprawdzać hamulce i oczywiście nie pomyślał o tym że to 4  but - dopiero jak z rolek wyjechał to się zorientował. A jaki zdziwiony był...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...