Jump to content

Płukanka silnika


Kościk
 Share

Recommended Posts

Pany, czy też zauważyliście wzrost zużycia oleju płukance silnika? Teoretycznie powinno to przeciwdziałać konsumpcji oleum, u mnie natomiast po płukance, łyknął od zmiany oleju jakies pół litra po 1000 km, gdzie wcześniej konsumował max 200 :/

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Daniel2.0 napisał:

Stosowałem płukankę Millers zgodnie z załączoną instrukcją i nie zauważyłem wzrostu poboru oleju. Niedawno zastosowałem też ceramizer i tu ciekaw jestem ewentualnych zmian w tym temacie :)

 

ja kupilem Millersa ale jednak sie boję uzywać ... :D  jesli ktoś chce moge oddac za grosze

Link to comment
Share on other sites

Co to za forek? Jaki przebieg, jaka płukanka i jak płukałeś (czas, obroty)?
 
Fotel SG 2.0XT, przebieg 300k km, płukanka liqui moly, plukalem 10 min na biegu jałowym. Może to też byc kwestia tego że ostatnio poślizgałem się kilka razy na parkingu jak sypnęło śniegiem :) i podpil sobie więcej. Poobserwuje go jeszcze, może za wcześnie panikuję :/

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Wujek przyprowadził kiedyś cudowne BMW 5 z rajchu i oczywiście na początek pakiet startowy oleje,filtry,hamulce, itp,ojej który spuścił był raczej........no może to coś co wypłynęło może kiedyś było olejem, silnik już nie dymił bo pluł olejem z tłumika a że auto było białe przejazd około 50km robił mu czarną dupkę jak u diesla, robił około 50 km dziennie więc około 300 km tygodniowo (nie liczę niedzieli)i dolewał 1 litr na tydzień, auto przyjechało na kołach około 1300 km i potem do zamiany i płukania (decyzja o płukaniu zapadła podczas zamiany jak ukazała się ta maź) jeździł jeszcze powiedzmy miesiąc i nic niepokojącego się nie działo wiec płukanie go zabiło, ale nie znamy stanu poprzedniego silnika, czym był zalany, jak często wymieniany był ojej (o ile kiedykolwiek ktoś wymienił tam oliwę);)

Może wymiana na nowy olej też by go zabiła teraz to wróżenie z fusów, ale nauczyliśmy się jednego, warto wyciągnąć bagnet zobaczyć czy olej jest chociaż podobny do oleju, 

Miał być strzał a wyszło plus 5 koła 

Edited by Pitercvc
Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, Kościk napisał:

Fotel SG 2.0XT, przebieg 300k km, płukanka liqui moly, plukalem 10 min na biegu jałowym. Może to też byc kwestia tego że ostatnio poślizgałem się kilka razy na parkingu jak sypnęło śniegiem :) i podpil sobie więcej. Poobserwuje go jeszcze, może za wcześnie panikuję :/

 

10 min płukania na biegu jałowym nie zabije silnika. O ile wcześniej (pytanie o jakim przebiegu mowa gdy zużycie wynosiło 0,2 dm3/1kkm ) nie brał to nic się nie powinno dziać po płukaniu. Jak się potwierdzi, że jednak bierze litr na 1000 km to wcześniej źle mierzyłeś (za krótkie dystanse pomiędzy pomiarami albo niedokładnie). Nie jest to prosta sprawa w forkach SG. Ukośne położenie bagnetu w części "pomiarowej" utrudnia pomiar zużycia przy porównaniu krótkodystansowym. 

Zmiana oleju na taki o większej lepkości powinna zmniejszyć konsumpcję np. z  xW40 na xW60. Ta pierwsza wartość x najlepiej jak najmniejsza (ale wówczas olej droższy ;)). Silnika to nie wyremontuje ale może  złagodzić objawy.

Pozdrawiam,

 

10 godzin temu, ewemarkam napisał:

Generalnie płukanka zaszkodzi tylko gdy silnik jest mocna znagarowany, może go to dobić.

 

Tzn. ,że jak silnik bierze olej to najlepiej go jeszcze bardziej "znagarować" i to go uszczelni i przestanie konsumować :)

Pozdrawiam,

 

Link to comment
Share on other sites

Ura_bus jeżdżę tym autem już 70kkm i wiem jak mierzyć poziom oleju. Dotychczas regularnie sprawdzany co dwa baki paliwa w trasie lub co 1000 i regularnie dolewane 150-250 ml to już różnie. Zobaczę jak będzie dalej, możliwe że panikuje tym 0.5 litra po pierwszym tysiącu, bo kilka razy było łatane bokiem po pięknie zaśnieżonym parkingu ;)

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Chciałbym.wrocic do tematu....trochę mi pobiera oliwy, i nawet zaraz po wymianie jak wyciągam bagnet na dole jest czarny osad, więc przypuszczam że jest dużo nagaru i może szlamu. Mam.plukanke Millera i pytanie czy mogę jej użyć? Myslalem żeby zamiast całej butelki nieśmiało wlać połowę? Bez hejtu jak można...

Link to comment
Share on other sites

Wypadałoby zdjąć miskę może pokrywy zaworów i porządnie wyczyścić. Z płukanka na dwoje babka wróżyła, jak miałem wolnego ssaka to chyba przez płukankę zaczął brać olej, pojawiły się też rozszczelnienia. W aktualnym robię co wymianę i nic złego się nie dzieje ale od początku był czysty, no i apetyt na olej mial od początku. Jak masz spory pobór oleju i taki syf to i tak niewiele mu już zaszkodzisz... Może zacznij od płukanki Motul ponoć jest delikatniejsza niż Millers. 

Link to comment
Share on other sites

Ja jeszcze robię taki myk że na czas płukanki zakładam najtańszy nowy filtr oleju za paręnaście zł żeby nie wypłukiwać syfu ze starego. Dopiero przed zalaniem nowego oleju zakładam filtr OEM. 

Link to comment
Share on other sites

Kurde no że tak powiem.zapuszczony był jak go kupiłem, i liczę się z tym że będę go remontował generalnie, ale chcę trochę jeszcze polatać. Jutro jadę na wymianę wleje połowę butelki może nie będzie tragedii. Jakieś nieszczelności są napewno. Pobór to około 3 litry na tysiąc 

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, Artur Wróbel napisał:

3 litry na tysiąc

Specem nie jestem, ale wg mnie, to po przejechaniu 1500 km masz olej wymieniony, że tak powiem, "dynamicznie". Rób remont, bo za chwilę nie będzie czego remontować.

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, Artur Wróbel napisał:

Pobór to około 3 litry na tysiąc 

Jakiekolwiek działanie poza utrzymywaniem stanu oleju na odpowiednim poziomie nie ma już sensu przed naprawą. Filtr oleju możesz zmienić jak chcesz go jeszcze jakiś czas dobijać.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Płukanka TEC 2000 jest ok, sam kiedyś stosowałem i robiła swoje. Obecnie stosuję Oilem - jest droższa ale jeszcze lepsza..B)

Osobiście stosuję (dobre..)płukanki przy każdej wymianie oleju i uważam że przynoszą tylko dobre skutki.

Zwłaszcza jak ktoś dba o silnik i zależy mu na długiej jego żywotności.. 

Ale jak ktoś ma silnik w stanie "agonalnym" to żadna płukanka nie pomoże.., a może dodatkowo tylko "uwypuklić" istniejące już problemy.

 

Link to comment
Share on other sites

Ja uważam że zawsze coś tam przeczyści lepiej niż najlepszy nawet olej.. 

A Oilem np. dodatkowo podnosi TBN dla nowego oleju a tym samym poprawia jego "żywotność" B)

Więc same plusy dla silnika..

Link to comment
Share on other sites

A czy nie jest tak, że jak sie stosuje dobry olej i wymienia regularnie ( nie co 30.000 tyś ) to płukanka jest zbędna ? 
 
Niby tak, ale widzisz już któraś wymianę oleju robię. Za każdym razem płukanka, raz liqui moly a później już nafta. Za każdym razem zlewam czarny olej. A skoro jeżdżę na LPG to powinien być słomkowy. Przynajmniej taki był w innych moich samochodach gdy jeździły na LPG. Gdzie jest problem ze olej zawsze taki czarny (ciemny) nie tak jak w dizlu. Nie robię więcej jak 10 tys ma oleju. Pilnuje tego.
Za każdym razem motul, raz był własny elf.


Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...