Kościk Posted January 27, 2019 Share Posted January 27, 2019 Pany, czy też zauważyliście wzrost zużycia oleju płukance silnika? Teoretycznie powinno to przeciwdziałać konsumpcji oleum, u mnie natomiast po płukance, łyknął od zmiany oleju jakies pół litra po 1000 km, gdzie wcześniej konsumował max 200 :/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
ura_bus Posted January 27, 2019 Share Posted January 27, 2019 Co to za forek? Jaki przebieg, jaka płukanka i jak płukałeś (czas, obroty)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel2.0 Posted January 27, 2019 Share Posted January 27, 2019 Stosowałem płukankę Millers zgodnie z załączoną instrukcją i nie zauważyłem wzrostu poboru oleju. Niedawno zastosowałem też ceramizer i tu ciekaw jestem ewentualnych zmian w tym temacie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artur Wróbel Posted January 28, 2019 Share Posted January 28, 2019 9 godzin temu, Daniel2.0 napisał: Stosowałem płukankę Millers zgodnie z załączoną instrukcją i nie zauważyłem wzrostu poboru oleju. Niedawno zastosowałem też ceramizer i tu ciekaw jestem ewentualnych zmian w tym temacie ja kupilem Millersa ale jednak sie boję uzywać ... :D jesli ktoś chce moge oddac za grosze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kościk Posted January 28, 2019 Author Share Posted January 28, 2019 Co to za forek? Jaki przebieg, jaka płukanka i jak płukałeś (czas, obroty)? Fotel SG 2.0XT, przebieg 300k km, płukanka liqui moly, plukalem 10 min na biegu jałowym. Może to też byc kwestia tego że ostatnio poślizgałem się kilka razy na parkingu jak sypnęło śniegiem i podpil sobie więcej. Poobserwuje go jeszcze, może za wcześnie panikuję :/Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted January 28, 2019 Share Posted January 28, 2019 Generalnie płukanka zaszkodzi tylko gdy silnik jest mocna znagarowany, może go to dobić. Oraz jeśli są wycieki to może je uwydatnić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pitercvc Posted January 28, 2019 Share Posted January 28, 2019 (edited) Wujek przyprowadził kiedyś cudowne BMW 5 z rajchu i oczywiście na początek pakiet startowy oleje,filtry,hamulce, itp,ojej który spuścił był raczej........no może to coś co wypłynęło może kiedyś było olejem, silnik już nie dymił bo pluł olejem z tłumika a że auto było białe przejazd około 50km robił mu czarną dupkę jak u diesla, robił około 50 km dziennie więc około 300 km tygodniowo (nie liczę niedzieli)i dolewał 1 litr na tydzień, auto przyjechało na kołach około 1300 km i potem do zamiany i płukania (decyzja o płukaniu zapadła podczas zamiany jak ukazała się ta maź) jeździł jeszcze powiedzmy miesiąc i nic niepokojącego się nie działo wiec płukanie go zabiło, ale nie znamy stanu poprzedniego silnika, czym był zalany, jak często wymieniany był ojej (o ile kiedykolwiek ktoś wymienił tam oliwę) Może wymiana na nowy olej też by go zabiła teraz to wróżenie z fusów, ale nauczyliśmy się jednego, warto wyciągnąć bagnet zobaczyć czy olej jest chociaż podobny do oleju, Miał być strzał a wyszło plus 5 koła Edited January 28, 2019 by Pitercvc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michaal0009 Posted January 28, 2019 Share Posted January 28, 2019 Mógł mieć doktora zalanego i po wymianie oleju tak będzie... Miałem tak w Jeepie 2.5 td Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sławek1 Posted January 28, 2019 Share Posted January 28, 2019 Płukanki (Millers i czasem Motul) stosuję we wszystkich moich autach od wielu lat bez jakichkolwiek skutków ujemnych no ale trupów nie kupuję (licząc na złoty strzał) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ura_bus Posted January 28, 2019 Share Posted January 28, 2019 11 godzin temu, Kościk napisał: Fotel SG 2.0XT, przebieg 300k km, płukanka liqui moly, plukalem 10 min na biegu jałowym. Może to też byc kwestia tego że ostatnio poślizgałem się kilka razy na parkingu jak sypnęło śniegiem i podpil sobie więcej. Poobserwuje go jeszcze, może za wcześnie panikuję :/ 10 min płukania na biegu jałowym nie zabije silnika. O ile wcześniej (pytanie o jakim przebiegu mowa gdy zużycie wynosiło 0,2 dm3/1kkm ) nie brał to nic się nie powinno dziać po płukaniu. Jak się potwierdzi, że jednak bierze litr na 1000 km to wcześniej źle mierzyłeś (za krótkie dystanse pomiędzy pomiarami albo niedokładnie). Nie jest to prosta sprawa w forkach SG. Ukośne położenie bagnetu w części "pomiarowej" utrudnia pomiar zużycia przy porównaniu krótkodystansowym. Zmiana oleju na taki o większej lepkości powinna zmniejszyć konsumpcję np. z xW40 na xW60. Ta pierwsza wartość x najlepiej jak najmniejsza (ale wówczas olej droższy ). Silnika to nie wyremontuje ale może złagodzić objawy. Pozdrawiam, 10 godzin temu, ewemarkam napisał: Generalnie płukanka zaszkodzi tylko gdy silnik jest mocna znagarowany, może go to dobić. Tzn. ,że jak silnik bierze olej to najlepiej go jeszcze bardziej "znagarować" i to go uszczelni i przestanie konsumować ? Pozdrawiam, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kościk Posted January 28, 2019 Author Share Posted January 28, 2019 Ura_bus jeżdżę tym autem już 70kkm i wiem jak mierzyć poziom oleju. Dotychczas regularnie sprawdzany co dwa baki paliwa w trasie lub co 1000 i regularnie dolewane 150-250 ml to już różnie. Zobaczę jak będzie dalej, możliwe że panikuje tym 0.5 litra po pierwszym tysiącu, bo kilka razy było łatane bokiem po pięknie zaśnieżonym parkingu Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
ura_bus Posted January 31, 2019 Share Posted January 31, 2019 I tego się trzymaj - 0,5 litra po kilkukrotnej zabawie na śniegu to chyba nie dramat. Pozdrawiam, 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artur Wróbel Posted November 25, 2020 Share Posted November 25, 2020 Chciałbym.wrocic do tematu....trochę mi pobiera oliwy, i nawet zaraz po wymianie jak wyciągam bagnet na dole jest czarny osad, więc przypuszczam że jest dużo nagaru i może szlamu. Mam.plukanke Millera i pytanie czy mogę jej użyć? Myslalem żeby zamiast całej butelki nieśmiało wlać połowę? Bez hejtu jak można... Link to comment Share on other sites More sharing options...
rutra80 Posted November 25, 2020 Share Posted November 25, 2020 Wypadałoby zdjąć miskę może pokrywy zaworów i porządnie wyczyścić. Z płukanka na dwoje babka wróżyła, jak miałem wolnego ssaka to chyba przez płukankę zaczął brać olej, pojawiły się też rozszczelnienia. W aktualnym robię co wymianę i nic złego się nie dzieje ale od początku był czysty, no i apetyt na olej mial od początku. Jak masz spory pobór oleju i taki syf to i tak niewiele mu już zaszkodzisz... Może zacznij od płukanki Motul ponoć jest delikatniejsza niż Millers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rutra80 Posted November 25, 2020 Share Posted November 25, 2020 Ja jeszcze robię taki myk że na czas płukanki zakładam najtańszy nowy filtr oleju za paręnaście zł żeby nie wypłukiwać syfu ze starego. Dopiero przed zalaniem nowego oleju zakładam filtr OEM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artur Wróbel Posted November 25, 2020 Share Posted November 25, 2020 Kurde no że tak powiem.zapuszczony był jak go kupiłem, i liczę się z tym że będę go remontował generalnie, ale chcę trochę jeszcze polatać. Jutro jadę na wymianę wleje połowę butelki może nie będzie tragedii. Jakieś nieszczelności są napewno. Pobór to około 3 litry na tysiąc Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted November 26, 2020 Share Posted November 26, 2020 7 godzin temu, Artur Wróbel napisał: Pobór to około 3 litry na tysiąc Toż to remont, a nie płukanka powinien być zrobiony. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artur Wróbel Posted November 26, 2020 Share Posted November 26, 2020 Tak remont, wiem o tym doskonale i będzie robiony, ale czy mogę przepłukać trochę? Czy lepiej jescze przed remontem wymienić olej normalnie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Janus Posted November 26, 2020 Share Posted November 26, 2020 11 godzin temu, Artur Wróbel napisał: 3 litry na tysiąc Specem nie jestem, ale wg mnie, to po przejechaniu 1500 km masz olej wymieniony, że tak powiem, "dynamicznie". Rób remont, bo za chwilę nie będzie czego remontować. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirasek Posted November 26, 2020 Share Posted November 26, 2020 12 godzin temu, Artur Wróbel napisał: Pobór to około 3 litry na tysiąc Jakiekolwiek działanie poza utrzymywaniem stanu oleju na odpowiednim poziomie nie ma już sensu przed naprawą. Filtr oleju możesz zmienić jak chcesz go jeszcze jakiś czas dobijać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artur Wróbel Posted November 26, 2020 Share Posted November 26, 2020 Dziś wymienię oliwę, żeby dostał świeżej. Remont generalny planowany na za 2-3 miesiące. Spokojnie jeżdżę bez katowania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cougar Posted May 12, 2021 Share Posted May 12, 2021 Płukanka TEC 2000 jest ok, sam kiedyś stosowałem i robiła swoje. Obecnie stosuję Oilem - jest droższa ale jeszcze lepsza.. Osobiście stosuję (dobre..)płukanki przy każdej wymianie oleju i uważam że przynoszą tylko dobre skutki. Zwłaszcza jak ktoś dba o silnik i zależy mu na długiej jego żywotności.. Ale jak ktoś ma silnik w stanie "agonalnym" to żadna płukanka nie pomoże.., a może dodatkowo tylko "uwypuklić" istniejące już problemy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted May 12, 2021 Share Posted May 12, 2021 A czy nie jest tak, że jak sie stosuje dobry olej i wymienia regularnie ( nie co 30.000 tyś ) to płukanka jest zbędna ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cougar Posted May 12, 2021 Share Posted May 12, 2021 Ja uważam że zawsze coś tam przeczyści lepiej niż najlepszy nawet olej.. A Oilem np. dodatkowo podnosi TBN dla nowego oleju a tym samym poprawia jego "żywotność" Więc same plusy dla silnika.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted May 12, 2021 Share Posted May 12, 2021 A czy nie jest tak, że jak sie stosuje dobry olej i wymienia regularnie ( nie co 30.000 tyś ) to płukanka jest zbędna ? Niby tak, ale widzisz już któraś wymianę oleju robię. Za każdym razem płukanka, raz liqui moly a później już nafta. Za każdym razem zlewam czarny olej. A skoro jeżdżę na LPG to powinien być słomkowy. Przynajmniej taki był w innych moich samochodach gdy jeździły na LPG. Gdzie jest problem ze olej zawsze taki czarny (ciemny) nie tak jak w dizlu. Nie robię więcej jak 10 tys ma oleju. Pilnuje tego. Za każdym razem motul, raz był własny elf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now