Skocz do zawartości

Filtr kabiny XV 2018/2019


OA77

Rekomendowane odpowiedzi

21 godzin temu, aflinta napisał:

Nie wiem czy się różni, ale J jest do STI.

Dotarł mój zielony filtr. Jeżeli ktoś myśli o podmianie wkładu na inny to myślę, że ten zielony będzie świetną bazą - w przeciwieństwie do fabrycznego. Na razie założyłem i się cieszę.  

I to się nazywa pomoc  :thumbup: 

Dzięki za super zdjęcia które wszystko wyjaśniają:ok:

Jutro zamawiam SEDNFL9000 :dance:

 

Edytowane przez Blixten
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.02.2019 o 18:57, aflinta napisał:

I wygląda... słabo. Może ten patent z zasypaniem filtra granulatem węgla aktywnego nie jest zły - tylko trzeba to dobrze zrobić by na wentylator i dalej w obieg granulat nie poleciał :)

Nic się nie sypie. Mam czas, wiec pokażę jak to zrobilem:

20190209_150318-01.jpeg

20190209_150521-01.jpeg

20190209_151044-02.jpeg

20190209_153204-01.jpeg

20190209_153526-01.jpeg

20190209_153515-01.jpeg

20190209_144208-03.jpeg

20190209_144233-01.jpeg

Edytowane przez Andrzej Rosenkiewicz
  • Dzięki! 4
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
W dniu 6.02.2019 o 19:51, Blixten napisał:

I to się nazywa pomoc  :thumbup: 

Dzięki za super zdjęcia które wszystko wyjaśniają:ok:

Jutro zamawiam SEDNFL9000 :dance:

 

 

Dobry wybor, aczkolwiek ja juz wiecej nie kupie tego czegos, co prawda lepszy niz ten fabryczny ale nie tak dobry jak Mann.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry. 

Znalazłem takie coś:

https://www.euautoczesci.pl/czesc/blue-print/13686385

Kształt i wymiary są zgodne z wyjętym z mojego XV.

W promocji cena atrakcyjna, wydaje się mniej sitowaty, niż OEM, ale nie znam firmy. Wcześniej używałem zamienników Japan i Filtron. Może ktoś zna tę firmę i jej jakość?

Pozdrawiam.

Jan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprosiłem przy przeglądzie o założenie "tego zielonego" - póki co, to mam wrażenie, że nie czuć tej "starej szmaty", która wcześniej drażniła przy takich temperaturach jak teraz - ale może to efekt placebo. Liczę też na mniejsze kurzenie się wnętrza, bo do tej pory było w tym temacie kiepsko.

Policzyli mi 40 EUR brutto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smród z klimatyzacji niestety jest, teraz może mniejszy bo ciężko o ujemne temperatury - trzeba ozonować albo najlepiej dostać się jakoś do parownika - ciężka sprawa. Ale sam filtr lepiej filtruje wyziewy kopcących diesli bez DPF. Nie eliminuje problemu, ale jest znaczny lepiej niż na fabrycznej.... nawet nie wiem jak taką rzadką włókninę nazwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, aflinta napisał:

nawet nie wiem jak taką rzadką włókninę nazwać.

a jak nazywasz coś co jest nie tanie ( jak na filtr kabinowy)  a jest marnej jakości  lub  bez B)

 

Nie wiem czy filtr w XV gen 1 jest taki sam ale z czystym sumieniem mogę polecić zamiennik knechta /manna . Kosztuje połowe co OEM a bibuła wygląda na grubszą. Na pewno nie jest przezroczysta jak w oem

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza generacja ma inne mocowanie, czy ma inną włókninę to nie wiem. Zamiennika Manna do XV II nie znalazłem w konfiguratorze. Jak ktoś nie chce przepłacać w XV II, może na bazie "zielonego" filtra kupować same wkłady o odpowiednim wymiarze i wsadzać w plastikową ramkę po nim (czego nie da się zrobić z fabryczną).

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam Słodowy już nie podpowie :( jak to zrobić wzorowo i z niczego. Bez większych deliberacji zamówiłem i zapłaciłem za filtr "zielony", który mi pod koniec grudnia założono na pierwszym przeglądzie. To na prawdę taki problem żeby raz na rok kupić filtr droższy o kilkadziesiąt złotych od standardowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.01.2020 o 19:01, aflinta napisał:

Numer katalogowy znasz?

 

 

Oczywiscie to Frecious Plus Mann czyli rowniez eliminuje PM 10 i PM 2.5 ze smogu a nie tylko zapach spalin jak filtr weglowy,

 

model to FP 1919

 

wymiary sa idealne oprocz wysokosci, jest o 1 cm wyzszy ale to nie problem, po wsadzeniu w obudowe filtra wystarczy go odwrocic i polozyc np na stole a nastepnie przygniesc np encyklopediami, po kilku godzinach lezakowania wchodzi bez problemu do komory filtra

 

ewentualnie jak ktos chce szybciej to trzeba przygniatajac owinac tasma izolacyjna brzegi i przez srodek puscic tez dwie tasmy, wtedy rowniez sie miesci i latwiej go wyjac,

 

ja mialem oryginalny bialy, pozniej kupilem oryginalny zielony ( nie filtrowal calego syfu a czesto nawet smrod z tirow wpuszczal do kabiny), a potem Mann FP 1919, i do tej pory uzywam Mann, poki co nie ma lepiej zabezpieczajacego pluca filtra do nowego XV,

 

taki poradnik jak ktos lubil Slodowego :)

 

Pozdrowienia dla Was:)

  • Dzięki! 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.01.2020 o 13:45, Szürkebarát napisał:

Bez większych deliberacji zamówiłem i zapłaciłem za filtr "zielony", który mi pod koniec grudnia założono na pierwszym przeglądzie. To na prawdę taki problem żeby raz na rok kupić filtr droższy o kilkadziesiąt złotych od standardowego?


Też bym taki chętnie założył, gdybym wiedział że coś takiego występuje w przyrodzie. Szkoda, że ASO nie informuje o takiej opcji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, spawalniczy napisał:


Też bym taki chętnie założył, gdybym wiedział że coś takiego występuje w przyrodzie. Szkoda, że ASO nie informuje o takiej opcji...

 

Podaj w dziale części ten kod: SEDNFL9000

Stronę wcześniej w tym temacie znajdziesz też dokładne zdjęcia filtra. 

 

Edytowane przez Blixten
  • Dzięki! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie udało mi się znaleźć zamiennika wkładu filtra węglowego pasującego do OEMowej ramki filtra SEDNFL9000, ale trafiłem na taki zwykły filtr z ramką - podaję link, może komuś się przydahttps://www.autodoc.pl/mahle-original/2679754?gshp=1&gclid=CjwKCAiA6vXwBRBKEiwAYE7iS9zbGYoDQL_G1ORQEv70HnfnNW61-A8M9ZpRhcBK4bJm2z--wiEb0RoCV3AQAvD_BwE 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie udało mi się znaleźć zamiennika wkładu filtra węglowego pasującego do OEMowej ramki filtra SEDNFL9000, ale trafiłem na taki zwykły filtr z ramką - podaję link, może komuś się przyda: https://www.autodoc.pl/mahle-original/2679754?gshp=1&gclid=CjwKCAiA6vXwBRBKEiwAYE7iS9zbGYoDQL_G1ORQEv70HnfnNW61-A8M9ZpRhcBK4bJm2z--wiEb0RoCV3AQAvD_BwE 

Wg fotki to do poprzedniej wersji XV, do nowej nie wejdzie. Kiedyś kupiłem taki (japanparts) i leży w szufladzie
053ec0892c55d4a40a59d483bcf3b680.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Smutny 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, ja rozwiązałem to trochę inaczej. Właściwie to stosuję to rozwiązanie z powodzeniem od 10 lat - najpierw w outbacku a teraz w XV:

wyjmuję stary filtr, wycinam środek (jak na zdjęciu) i wkładam w to miejsce idealnie pasujący węglowy wkład MANN CUK1828 - prosto i bez kombinacji. Ramkę traktuję jako element wielorazowego użytku.

 

01.jpg

02.jpg

03.jpg

  • Dzięki! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...