Lepszy Opublikowano 26 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2019 Czołem !!! Dzisiaj postanowiłem wymienić sobie rozrząd w mojej Imprezie. Mam silnik EJ205. Przy dokręcaniu dolnej rolki prowadzącej zaczęły się schody. Na te chwile nie mam tam gwintu. Próbowałem nagwintować tam M10 ale nie dało to rezultatu. Ma ktoś jakiś pomysł jak to szybko ogarnąć ??? Z pozdrowieniami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wade Opublikowano 26 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2019 Są tak zwane zestawy do regeneracji gwintów. Przypominają sprężynę wkrecaną w otwór o większym rozmiarze ale gwincie wewnętrznym takim jak potrzebujesz. Wpisz w Google to zrozumiesz Może nie najszybsze ale w miarę pewne. Bo tak to ewentualnie pogłębić lekko otwór i dać większy rozmiar gwintu. Tylko pytanie ile mięsa zostało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lepszy Opublikowano 26 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2019 no zastanawiam się właśnie nad zestawem, myślę też o szpilce M11 albo M12 z drugim końcem M10 (żeby nie rozwiercać rolki) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 26 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2019 58 minut temu, Wade napisał: Są tak zwane zestawy do regeneracji gwintów. To się chyba nazywa Helicoil, używałem jak mi się gwint od pokrywy zaworów urwał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wade Opublikowano 26 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2019 Pomysł ze szpilką też fajny. Chyba nawet lepszy. Tylko z taką szpilką może być problem, chyba że masz tokarkę czy coś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcos Opublikowano 26 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2019 Miałem to samo. Dałem dłuższą śrubę był zapas gwintu i wkręciłem ją na klej do gwintów czerwony. Auto przejechało już 50 tysi i jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lepszy Opublikowano 26 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2019 zapasu gwintu już nie ma. Po konsultacjach z ślusarzem próbowałem zrobić M10 ale i to nie pomogło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 26 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2019 Niepotrzebnie to rozwiercałeś bo wystarczyło wstawić helicoila i byłoby ok. Teraz musisz dorobić tulejkę, którą zamontujesz w ten rozwiercony otwór, a w nią wkręcisz seryjną śrubę. I pamiętaj żeby następnym razem używać klucza dynamometrycznego :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lepszy Opublikowano 26 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2019 Dynamometryczny właśnie był używany. Dokręcałem z siłą 39-42Nm. Mam podejrzenie że podczas poprzedniej wymiany komuś coś nie poszło. Na te chwile jest wymiar jakoś 10mm więc są szanse na wstawienie zestawu naprawczego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się