Lepszy Posted January 26, 2019 Share Posted January 26, 2019 Czołem !!! Dzisiaj postanowiłem wymienić sobie rozrząd w mojej Imprezie. Mam silnik EJ205. Przy dokręcaniu dolnej rolki prowadzącej zaczęły się schody. Na te chwile nie mam tam gwintu. Próbowałem nagwintować tam M10 ale nie dało to rezultatu. Ma ktoś jakiś pomysł jak to szybko ogarnąć ??? Z pozdrowieniami Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wade Posted January 26, 2019 Share Posted January 26, 2019 Są tak zwane zestawy do regeneracji gwintów. Przypominają sprężynę wkrecaną w otwór o większym rozmiarze ale gwincie wewnętrznym takim jak potrzebujesz. Wpisz w Google to zrozumiesz Może nie najszybsze ale w miarę pewne. Bo tak to ewentualnie pogłębić lekko otwór i dać większy rozmiar gwintu. Tylko pytanie ile mięsa zostało? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lepszy Posted January 26, 2019 Author Share Posted January 26, 2019 no zastanawiam się właśnie nad zestawem, myślę też o szpilce M11 albo M12 z drugim końcem M10 (żeby nie rozwiercać rolki) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Narrator Posted January 26, 2019 Share Posted January 26, 2019 58 minut temu, Wade napisał: Są tak zwane zestawy do regeneracji gwintów. To się chyba nazywa Helicoil, używałem jak mi się gwint od pokrywy zaworów urwał. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wade Posted January 26, 2019 Share Posted January 26, 2019 Pomysł ze szpilką też fajny. Chyba nawet lepszy. Tylko z taką szpilką może być problem, chyba że masz tokarkę czy coś. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcos Posted January 26, 2019 Share Posted January 26, 2019 Miałem to samo. Dałem dłuższą śrubę był zapas gwintu i wkręciłem ją na klej do gwintów czerwony. Auto przejechało już 50 tysi i jest ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lepszy Posted January 26, 2019 Author Share Posted January 26, 2019 zapasu gwintu już nie ma. Po konsultacjach z ślusarzem próbowałem zrobić M10 ale i to nie pomogło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted January 26, 2019 Share Posted January 26, 2019 Niepotrzebnie to rozwiercałeś bo wystarczyło wstawić helicoila i byłoby ok. Teraz musisz dorobić tulejkę, którą zamontujesz w ten rozwiercony otwór, a w nią wkręcisz seryjną śrubę. I pamiętaj żeby następnym razem używać klucza dynamometrycznego :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lepszy Posted January 26, 2019 Author Share Posted January 26, 2019 Dynamometryczny właśnie był używany. Dokręcałem z siłą 39-42Nm. Mam podejrzenie że podczas poprzedniej wymiany komuś coś nie poszło. Na te chwile jest wymiar jakoś 10mm więc są szanse na wstawienie zestawu naprawczego Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now