Jump to content

Tłusta woda z rury wydechowej


JC15
 Share

Recommended Posts

Witam ! Forester GH 2.0 wolniak , z jednej z rur wydechowych ( prawa ) wylatuje dość duża ilość wody ( cieczy ) z takim tłustym olejstym , ciemnym czymś ( ciemne kropki na śniegu. Woda zamarza na chodniku ale zostaje taki ciemny odcień ( jakby to było z drobinkami oleju ) . Ktoś miał taki przypadek , ktoś wie co to oznacza ?

Link to comment
Share on other sites

Kolektory schodzą się w jedną rurę wydechową, więc miałbyś w obu końcach to samo, chyba że swoją rolę odgrywa ksztalt układu końcowego, ale trochę naciągana teoria.

Spaliny wyglądają ok? Nie są zbyt ciemne?

No i olej, sprawdzasz stan? Może być, że masz  za dużą dawke paliwa i nie wypala wszystkiego.

 

Link to comment
Share on other sites

Tak też pomyślałem , kupiłem forka 4 dni temu , silniczek jak szwajcarski zegareczek tyka i jakby był to płyn z chłodnicy to by nie zamarzł , a to zamarzło! Spaliny to zwykła para wodna , tak wygląda , tylko z jednej właśnie leje się mocno woda z czarnymi kropkami ! Olej sprawdzam oczywiście , choć na tym bagnecie trudno odczytać gdzie ten stan jest , po prostu nie ma wyrażnej granicy , trzeba się domyślać. Trochę  niski stan płynu w chłodnicy , na zimnym poniżej znaku MIN. , dlatego może spanikowałem!  

A tak BTW. Nie odczuwam różnicy między wciśniętym przysikiem trakcji a wyciśniętym , kontrolka się zapala i gaśnie a auto lata bokiem z i bez trakcji 

Link to comment
Share on other sites

Bagnet nie jest czasem z dwoma małymi otworami albo skręcony dwukrotnie o blisko 90 stopni? 

Jak spaliny są oke to patrz na olej regularnie. Jeśli nie ma błędu na desce to jeździć śmiało, mieć tylko gdzieś z tyłu głowy na uwadze ten "problem".

A co do trakcji to spróbuj na wyłączonej kontroli ruszyć żwawo, pobawić się chwilę i zobaczyć faktycznie czy nie ma różnicy, system powinien działać jeśli nie sygnalizuje błędu. Być może jest to ASR, o którym mowa tutaj.

 

Link to comment
Share on other sites

Tak, to jest stan dolny i górny. Na kazdym bagnecie masz jakąś skalę, trzeba ją tylko odpowiednio odczytać. Czasem też, zależnie od marki, bagnet prawidłowo (łatwo do odczytania) łapie poziom oleju jak sie go obróci o 90 stopni. Miałem tak w Alfie, niby nic ale dawało pewność co do poziomu.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...