Skocz do zawartości

Tłusta woda z rury wydechowej


JC15

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ! Forester GH 2.0 wolniak , z jednej z rur wydechowych ( prawa ) wylatuje dość duża ilość wody ( cieczy ) z takim tłustym olejstym , ciemnym czymś ( ciemne kropki na śniegu. Woda zamarza na chodniku ale zostaje taki ciemny odcień ( jakby to było z drobinkami oleju ) . Ktoś miał taki przypadek , ktoś wie co to oznacza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolektory schodzą się w jedną rurę wydechową, więc miałbyś w obu końcach to samo, chyba że swoją rolę odgrywa ksztalt układu końcowego, ale trochę naciągana teoria.

Spaliny wyglądają ok? Nie są zbyt ciemne?

No i olej, sprawdzasz stan? Może być, że masz  za dużą dawke paliwa i nie wypala wszystkiego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też pomyślałem , kupiłem forka 4 dni temu , silniczek jak szwajcarski zegareczek tyka i jakby był to płyn z chłodnicy to by nie zamarzł , a to zamarzło! Spaliny to zwykła para wodna , tak wygląda , tylko z jednej właśnie leje się mocno woda z czarnymi kropkami ! Olej sprawdzam oczywiście , choć na tym bagnecie trudno odczytać gdzie ten stan jest , po prostu nie ma wyrażnej granicy , trzeba się domyślać. Trochę  niski stan płynu w chłodnicy , na zimnym poniżej znaku MIN. , dlatego może spanikowałem!  

A tak BTW. Nie odczuwam różnicy między wciśniętym przysikiem trakcji a wyciśniętym , kontrolka się zapala i gaśnie a auto lata bokiem z i bez trakcji 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bagnet nie jest czasem z dwoma małymi otworami albo skręcony dwukrotnie o blisko 90 stopni? 

Jak spaliny są oke to patrz na olej regularnie. Jeśli nie ma błędu na desce to jeździć śmiało, mieć tylko gdzieś z tyłu głowy na uwadze ten "problem".

A co do trakcji to spróbuj na wyłączonej kontroli ruszyć żwawo, pobawić się chwilę i zobaczyć faktycznie czy nie ma różnicy, system powinien działać jeśli nie sygnalizuje błędu. Być może jest to ASR, o którym mowa tutaj.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to jest stan dolny i górny. Na kazdym bagnecie masz jakąś skalę, trzeba ją tylko odpowiednio odczytać. Czasem też, zależnie od marki, bagnet prawidłowo (łatwo do odczytania) łapie poziom oleju jak sie go obróci o 90 stopni. Miałem tak w Alfie, niby nic ale dawało pewność co do poziomu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...