Jump to content

cvt wymiana oleju


Fragi11pl
 Share

Recommended Posts

Witam , 

 

Jadę na przeglad 60000 . FXT 2016 , Jak to jest z tym olejem w skrzyni. Mistrzowie z serwisu mówią, że można wymienić ale raczej skrzynia do wymiany nie jest przystosowana i można jeździć do 120 tyś itp takie pogadanki z dupy. Czy ktoś może coś na ten temat powiedzieć . 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, Miałki napisał:

Wymienić obowiązkowo.  Tylko nie zawracaj sobie aso, a jedź do tych co sìę zajmują skrzyniami automatycznymi.

 

A czemu odradzasz ASO?  Wymieniałeś olej w skrzyni poza ASO? Jeśli tak, to jakim zalewałeś?

Link to comment
Share on other sites

Nie odradzam. Sam wymieniałem w ASO przy 80 tyś. Olej rekomendowany do CVT przez Subaru. Wymiana statyczna plus filter.

Jest spora zozpiętość w cenach tego oleju pomiędzy różnymi ASO. Nie wiem czemu. W ASO z reguły mówią że się  nie wymienia ale na życzenie klienta wymieniają. Z kolei szpece od skrzyń zalecają bezwzglednie wymienić. Koszt ASO nieASO 1000-1200 zł.

Link to comment
Share on other sites

Z tym że to 3 do 4 krotnie przesadziłeś. Olej to koszt 90 do 110 zl, ten filter to 350 zł. Potrzebne jest minimum 6 litrów oleju. Są tańsze o połowę oleje do ZCVT ale ten co mają w ASO to jest as wśród asów z pośród asów :)

Jeśli chodzi o oleje hydrauliczne.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Możecie mi odpowiedzieć jaki kolor ma oryginalny olej do CVT do Forestera XT 2016r (wersja USA , chociaż FXT były produkowany tylko w Japonii) ? Gdzieś czytałem że są dwa zielony albo różowy. I czy przy wymianie statycznej wymieniany jest też filtr ?

Link to comment
Share on other sites

A co do wymiany dynamicznej to w trzech serwisach nieautoryzowanych Subaru odradzali mi to ( mimo iż co najmniej jeden z nich posiadał maszynę do dynamicznej wymiany) oraz w serwisie automatów Midparts w W-wie. W sumie to poza niektórymi opiniami na forum Subaru nie spotkałem głosów chwalących to rozwiązanie.  Według mnie lepiej robić częściej statyczną i kontrolować jakość zużytego oleju niż robić  dynamiczną.

Link to comment
Share on other sites

Jakie są argumenty przeciw? Co to ma się tam wydarzyć z tą skrzynią po wymianie dynamicznej? Robiłem wymianę w zakladzie specjalizującym się tylko w skrzyniach automatycznych w Gdańsku. Wiecej oleju idzie przy takie wymianie idzie, bo jest to wymiana z przepłukaniem systemu.

Czy jest sens przepalony olej mieszać ze świeżym? Bo do tego sprowadza się zlanie starego i dolanie świeżego. 

Jaka jest teoria na ten temat wedlug specjalistów u których byłeś?

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Matthew1990 napisał:

A co do wymiany dynamicznej to w trzech serwisach nieautoryzowanych Subaru odradzali mi to ( mimo iż co najmniej jeden z nich posiadał maszynę do dynamicznej wymiany) oraz w serwisie automatów Midparts w W-wie. W sumie to poza niektórymi opiniami na forum Subaru nie spotkałem głosów chwalących to rozwiązanie.  Według mnie lepiej robić częściej statyczną i kontrolować jakość zużytego oleju niż robić  dynamiczną.

bzdura, jestem chyba pierwszy gdzie skrytykowałem brak konieczności wymiany przez SIP przy min. 60 tys. Potem każde ASO kupiło sprzet do wymiany dynamicznej, ale wiem że coś tam mieli z tym problem. Nie wnikałem . Olej bezwględnie trzeba zmieniać ! 

Edited by carfit
Link to comment
Share on other sites

AFAIK wymianę dynamiczną w ASB też by chyba wypadało podzielić na dwie składowe;

1. wymiana z użyciem środka czyszczącego

2. sama wymiana całej objętości

o ile w drugim przypadku zyskujemy zwyczajnie wymianę całej objętości płynu o tyle w pierwszym mamy jeszcze czyszczenie co w starszych, gorzej utrzymanych ASB może prowadzić do problemów.

 

IMVHO jeżeli płyn wymieniamy regularnie grawitacyjnie i skrzynia nie wykazuje problemów to wymiana dynamiczna bez czyszczenia chemią niczym specjalnie się nie różni. Nie raz na forach moto sugerowano wymiany grawitacyjnie 2-3 w krótkich odstępach czasu, efekt takiej zabawy będzie/jest mocno zbliżony do wymiany dynamicznej bez czyszczenia.

 

jeżeli mój tok myślowy się nie klei to niech mnie ktoś skoryguje. @carfit :)

 

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, ozarek napisał:

AFAIK wymianę dynamiczną w ASB też by chyba wypadało podzielić na dwie składowe;

1. wymiana z użyciem środka czyszczącego

2. sama wymiana całej objętości

o ile w drugim przypadku zyskujemy zwyczajnie wymianę całej objętości płynu o tyle w pierwszym mamy jeszcze czyszczenie co w starszych, gorzej utrzymanych ASB może prowadzić do problemów.

 

IMVHO jeżeli płyn wymieniamy regularnie grawitacyjnie i skrzynia nie wykazuje problemów to wymiana dynamiczna bez czyszczenia chemią niczym specjalnie się nie różni. Nie raz na forach moto sugerowano wymiany grawitacyjnie 2-3 w krótkich odstępach czasu, efekt takiej zabawy będzie/jest mocno zbliżony do wymiany dynamicznej bez czyszczenia.

 

jeżeli mój tok myślowy się nie klei to niech mnie ktoś skoryguje. @carfit

przy wymianie statycznej nigdy nie zleci 100% oleju tylko dziesiąta jego cześć tak? W takim razie jaki ma to sens skoro istnieje opcja wymiany dynamiczej w której wymieniasz 100% zużytego oleju. To chyba tak samo jakby nie wymieniać oleju w silniku tylko uzupełniać to co zniknie w trakcie jazdy...

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Karas napisał:

przy wymianie statycznej nigdy nie zleci 100% oleju tylko dziesiąta jego cześć tak? W takim razie jaki ma to sens skoro istnieje opcja wymiany dynamiczej w której wymieniasz 100% zużytego oleju.

Nie dziesiętna tylko ok 60% tak jest to konstrukcyjnie przewidziane głównie z uwagi na poziom skomplikowania klasycznych skrzyń hydraulicznych z całą masą maleńkich kanalików  kasetach sterujących.

Zapowietrzenie takiego labiryntu kanalików byłoby tragiczne w skutkach dla skrzyni AT. W obiegu silnika nie ma takiego ryzyka.

3 godziny temu, Karas napisał:

To chyba tak samo jakby nie wymieniać oleju w silniku tylko uzupełniać to co zniknie w trakcie jazdy...

nie jest to analogiczna sytuacja.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...