Jump to content

zakuty niedawno


Recommended Posts

Mnie akurat trafila tylko UPG i lozyska w dupce skrzyni, zatem chyba jestem szczesciarzem:biglol:. Auta nie oszczedzalem przesadnie, ale  i nie zakuwalem bo nie uwazalem tego za konieczne przy moim typie eksploatacji. Ale faktem jest ze jak trzeba dobrze planowac budzet to subaru z wiatrakiem zawsze moze stanowic wyzwanie...

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Mateusz22 napisał:

A no, ale 2.0 więc może jeszcze chwilę pokula :evil2:

Chodzą słuchy że i 200kkm wytrzymuje więc zostało mi jeszcze prawie 80kkm zapasu :drool:;)

Tak  jest , mój ma już ponad 200 i ma się dobrze , mam nadzieje ze jeszcze długo tak będzie :D

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Wychodzi na to, że najlepszy wyjściem jest nie zakuwać silnika i od razu po zakupie zrobić remont silnika co będzie się wiązało z mniejszym kosztem  tzn profilaktyczna wymiana wału i panewek, wiadomo uszczelki, tuleje czy co tam jeszcze i koszty dużo mniejsze niż jak obróci panewke lub popłynie tłok dobrze myślę ?

Link to post
Share on other sites

A czemu od razu nie złożyć i wstawić nowy silnik? Wyjdzie trochę drożej, ale skoro się tak boicie to stary będzie można wozić go w bagażniku i w razie awarii podmienić w każdym warsztacie ;) W boxerach i tak nigdy nic nie wiadomo jak długo pożyje, czy w trakcie naprawie warsztat czegoś nie sknoci (o to nietrudno) albo nie zacznie brak oleju, zamulać lub za dużo spalać (jakby i tak tak paliły mało). Kto szuka spokoju to znajdzie go raczej w innych markach i wcale nie muszą być to nudne i wolne pojazdy.

Edited by Guest
Link to post
Share on other sites
16 minut temu, gorion napisał:

skoro się tak boicie to stary będzie można wozić go w bagażniku

Jest zawsze opcją wożenia silnika w bagażniku plus wożenia Skody na lawecie za Subaru dla przesadnych pesymistów:D 

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, filipk93 napisał:

wożenia Skody na lawecie za Subaru dla przesadnych pesymistów:D 

Doświadczenie z użytkowania boxera zaowocowało nawet tutaj na forum medialnym wątkiem tyle, że nie Skoda a Subaru na lawecie ;)

Link to post
Share on other sites

A co z ciasno spasowaną kucizną tzn same tłoki np mahle ?  Słyszałem ,że pobór oleju znikomy i na daily oraz sporadyczne upalanie jest ok ale tylko slyszałem więc chętnie wysłucham jak to w praktyce :)

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Krzychu24 napisał:

A co z ciasno spasowaną kucizną tzn same tłoki np mahle ?  Słyszałem ,że pobór oleju znikomy i na daily oraz sporadyczne upalanie jest ok ale tylko slyszałem więc chętnie wysłucham jak to w praktyce :)

Ja mam te kute mahle i ciasno spasowane i potwierdzam - pobór oleju tak znikomy, że wręcz niezauważalny. 

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, SOpEL napisał:

Ja mam te kute mahle i ciasno spasowane i potwierdzam - pobór oleju tak znikomy, że wręcz niezauważalny. 

U mnie tak samo. Zrobiłem 7 tys km od remontu i oleju nie ubywa. Jak z upalaniem to nie powiem, bo nie upalam ;) 

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, santiag83 napisał:

Tutaj Pan się ciekawie wypowiada: 

 

https://www.youtube.com/watch?v=2zYpEppzktg

cytuję:

"...te wszystkie tłoki w uturbionych silnikach PODOBNO są takie same..." "... jakie kupić doradził mi człowiek, który się zna..."

Ten człowiek prawdopodobnie pierwszy raz bierze się do tego remontu i powtarza rzeczy, które gdzieś przeczytał, gdzieś usłyszał .... :toobad:

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, piotruś napisał:

cytuję:

"...te wszystkie tłoki w uturbionych silnikach PODOBNO są takie same..." "... jakie kupić doradził mi człowiek, który się zna..."

Ten człowiek prawdopodobnie pierwszy raz bierze się do tego remontu i powtarza rzeczy, które gdzieś przeczytał, gdzieś usłyszał .... :toobad:

Tak od carfita :)

Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, piotruś napisał:

cytuję:

"...te wszystkie tłoki w uturbionych silnikach PODOBNO są takie same..." "... jakie kupić doradził mi człowiek, który się zna..."

Ten człowiek prawdopodobnie pierwszy raz bierze się do tego remontu i powtarza rzeczy, które gdzieś przeczytał, gdzieś usłyszał .... :toobad:

Dokładnie. Pewnie nawet nie stał obok subaru, a wymianę klocków zleca "prawdziwym" mechanikom takim do których Ty jeździsz! 

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

Po przeczytaniu tego wszystkiego odechciewa sie WSZYSTKIEGO.

To już moja trzecia impreza i nie wyobrażam sobie żadnego innego samochodu, którym mógłbym jeździć.

Tym razem trafiło na lanosa ( po dwóch gc8, i dalej uważam że jest najpiękniejszy i nie mam worka pieniędzy) z racji wieku. Chwilowy koniec z poparciałymi wężykami i takie tam, gdzie robisz jedno i zaraz pęka drugie. Wiem że 2.5T to UPG . Tak mam i muszę wyjąć silnik z nadzieją że to tylko  to. Dopiero wymieniłem sprzęgło bo się kończyło a łożysko oporowe przestało istnieć co zaowocowało strasznym świstem i dymem wydobywającym sie spod maski, ale czyż inne auta są tak bez awaryjne? Fakt że stan oleju trochę działa mi na nerwy ale jazda tym samochodem wszystko rekompensuje. Używam go na codzień, jak i poprzednie ( 5000km miesięcznie). Poprzedni gtek jedną trzecią tego przelatywał bokiem jeżdżąc do pracy po śniegu! I działał!! No brał tylko więcej oleju;) Ale skodą  czy innym takim nie było by tak fajnie. Więc może ogarnijta się i albo kochasz albo do żyda i kup se A5 ..też po 100tyśiach siadagłowica..pozdro szejset

Masz subaru bo masz worek pieniędzy albo coś nie tegez:)

Link to post
Share on other sites

Mam Mahle od 14 000 km. Oleju nie bierze, jest w miarę cichy, ma kopa. Nie będę zamieniał.

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Krzychu24 napisał:

A warto iść w strokera w silniku 2.0 przy okazji remontu silnika ?  Faktycznie poprawia sporo ten dół ?

sporo to raczej nie ;)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...