Jump to content
Dzixd

Luz boczny w drążku zmiany biegów 5mt

Recommended Posts

Cześć i czołem.

Pacjent legacy 2.2 1996 5mt

 

Ponieważ nabyłem auto z luzem w dźwigni zmiany biegów(Luz boczny) zainteresowałem się tematem.

 

Tutaj filmik jak to wygląda w aucie

 

 

Może ktoś już miał taki problem?

 

Prawdopodobnie wyrobiła się plastikowa tulejka w której pracuje kulka od dźwigni zmiany biegów.

Z tego co wyszperałem po różnych katalogach to możliwe że są 2 typy tej tulei. Ale sprawę utrudnia to że na opposedparts nie ma podanego dokładnego numeru katalogowe tej tulejki :wall:

 

I tutaj pojawia się pytanie:

Czy we wszystkich skrzyniach manualnych przed 2000 rokiem występowała taka sama tulejka?

 

Wg katalogów internetowych kompletne mocowania (tam gdzie wchodzi tulejka) pod dźwignią zmiany biegów pasują do forków legaców i imprez. Chodzi o nr 21 na schemacie

56bd7c376b5acd4a01401f4892470c19.jpg

Tulejka jest pod numerem 14 ale nie ma podanego numeru oem

 

http://opposedforces.com/parts/info/35031AC030/

 

http://opposedforces.com/parts/info/35031AC050/

 

W tym tygodniu dobiore się do tego mocowania i obejrzę co zostało z tej tulejki

 

Pozdrawiam

 

Wysłane z mojego mądrego telefonu

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

okazało się że za luz odpowiedzialne były wyrobione tulejki w krzyżaku, łączącym drążek zmiany biegów z wybierakiem w skrzyni.

20190129_170237.thumb.jpg.cefd64156eab0ca448670b5e3d876814.jpg

Można kupić nowy krzyżak. można też dokupić osobno tulejki lub wyciągnąć z innego krzyżaka. Tylko że przy demontażu trzeba ściąć zanitowany bolczyk, który przechodzi przez te tulejki i potem trzeba go pospawać. Dokładniejszy poradnik mogę zrobić jak będą chętni.

 

Brakowało też sprężynki, która zapobiegała bocznemu luzowi. Dałem zastępczą sprężynkę. Nowa kosztuje 10 zł (pasuje od imprezy) ale już auto musiało wyjechać spod warsztatu. :lol:

20190201_123558.thumb.jpg.c95436f7d9be90f06c852d92e9425909.jpg

Tulejkę w której pracuje przegub kulisty drążka zmiany biegów

20190129_181225.thumb.jpg.c5b3a07a839df8dfe04aca36b4d7192f.jpg

Wyczyściłem i dałem nowy smar (do prowadnic hamulcowych :mrgreen:)

 

Biegi wchodzą o niebo lepiej i precyzyjniej.

Pozdrawiam

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Czeka mnie to samo. Posiłkuję się podobnie jak Ty stroną:
http://opposedforces.com/parts/forester/en_s10/type_7/manipulation/manual_gear_shift_system/illustration_1/ 
i w schemacie dla mojego modelu również brakuje oznaczeń części.. 

 

Czy tulejka w krzyżaku przez którą idzie nit ma w środku drugą plastikową? Z rysunku wynika, że pierwsza, pozioma tulejka nie jest rozbieralna (bo i po co by to nitowali..) - czy nie wystarczy zatem wymienić tylko te dwie z tylnej, pionowej części?

 

Zaznaczyłem na rysunku części, których numery są znane i można je kupić (kolor niebieski) oraz takie, które jak się domyślam też pasowałoby wymienić ale nie znam numerów lub są nieosiągalne (kolor czerwony). Czy wg Ciebie wymiana tych czterech tulejek, kulki i sprężyny wystarczy aby lewarek nie latał i nic tam nie brzęczało?

Ile zajęła Ci ta operacja? Widzę, że to kwestia dwóch śrub i klina.. Jak jest z dostępem? Trzeba coś zrzucać?
Czy te obrączki z rysunku to oringi czy pierścienie Segera.. da się to z powrotem założyć czy się rozsypują?

Będę wdzięczny za pomoc.

 

zestaw naprawczy dla lewarka-krzyżaka.jpg

Edited by Kotton

Share this post


Link to post
Share on other sites



Czeka mnie to samo. Posiłkuję się podobnie jak Ty stroną:
http://opposedforces.com/parts/forester/en_s10/type_7/manipulation/manual_gear_shift_system/illustration_1/ 
i w schemacie dla mojego modelu również brakuje oznaczeń części.. 
 
Czy tulejka w krzyżaku przez którą idzie nit ma w środku drugą plastikową? Z rysunku wynika, że pierwsza, pozioma tulejka nie jest rozbieralna (bo i po co by to nitowali..) - czy nie wystarczy zatem wymienić tylko te dwie z tylnej, pionowej części?
 
Zaznaczyłem na rysunku części, których numery są znane i można je kupić (kolor niebieski) oraz takie, które jak się domyślam też pasowałoby wymienić ale nie znam numerów lub są nieosiągalne (kolor czerwony). Czy wg Ciebie wymiana tych czterech tulejek, kulki i sprężyny wystarczy aby lewarek nie latał i nic tam nie brzęczało?

Ile zajęła Ci ta operacja? Widzę, że to kwestia dwóch śrub i klina.. Jak jest z dostępem? Trzeba coś zrzucać?
Czy te obrączki z rysunku to oringi czy pierścienie Segera.. da się to z powrotem założyć czy się rozsypują?

Będę wdzięczny za pomoc.
 
175920362_zestawnaprawczydlalewarka-krzyaka.thumb.jpg.599224381d90f31765309560b3975984.jpg


Dostęp do krzyżaka od spodu jest łatwy, jak masz najazd, albo postawisz auto na kobyłkach.

Poziomy nit w krzyżaku ma tulejki.
Sam krzyżak można kupić osobno i nie trzeba chyba nic kombinować z nitami. Ja kombinowałem, bo nie chciałem bulić 250 zł.
Działa.

Co do przegubu kulistego pod samym drążkiem zmiany biegów to dostęp też jest od dołu.
Odkręcić trzeba trzy śruby.
Jedną przy skrzyni , dwie pod tunelem
środkowym. Od razu sprawdź stan gum, bo one też mogą mieć luz.
Jeden pierścień segera zabepiecza kulkę przegubu przed wyskoczeniem z gniazda. Drugi pierścień to drucik, który trzyma osłonę gumową zakrywającą gniazdo. Ja wziąłem drut od migomatu 1mm i zrobiłem skrętkę. :mrgreen:
Proponuję rozebrać ten przegub, wyczyścić i dać smar który nie rozpuszcza tworzyw sztucznych. Gdzieś miałem stronę gdzie były numery części. Muszę poszukać.


Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie okazjonalnie występuje problem z wbiciem wstecznego zastanawiam się czy nie mam u siebie wyrobionych tulejek w wodziku.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, SubaruLPG napisał:

u mnie okazjonalnie występuje problem z wbiciem wstecznego zastanawiam się czy nie mam u siebie wyrobionych tulejek w wodziku.

 

 

Charakterystyka skrzyń w subaru :D

ale sprawdzić nie zaszkodzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem takie problemy również w Mistubishi więc problem nie leży tylko i wyłącznie w skrzyniach subaru.

być może problem leży w przesuwkach wewnątrz skrzyni...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...