Jump to content
Michał W.

Wyprzedaż Forestera 2018 w specyfikacji MY19 - ciekawe dodatki

Recommended Posts

 

13 minut temu, Tsunetomo napisał:

No po tym silniku i dopisku XT spodziewałbym się czegoś poniżej 7 sek. W sumie nowy OBK bardzo mi się podoba, 2,4 i tak nie będzie, a jak za dwa lata będzie dostępny i będę zmieniał wóz to dotrę do etapu, ze 2,5 mi wystarczy. Subiektywnie, obiektywnie czy jak tam ;)

 

lekki remap i bedzie ponizej 7 s do setki... ;)

CVT bardzo zamula start z miejsca, ale w trasie to bajka

 

za kilka lat, jak juz pojawia sie auta zza Wielkiej wody, to bedzie bardzo fajna opcja na auto rodzinne - po najwiekszej utracie wartosci, juz pogwarancyjne (tak czy siak bez gwarancji bo z US/Kanady :mrgreen:), wiec spokojnie robisz remap i inne upgrejdy... a jak ktos potrzebuje jeszcze wieksze auto, to mozna pomyslec o Ascencie

 

2020_subaru_outback_lifted_xt_.jpg

Edited by eddie_gt4
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
5 godzin temu, Dyrekcja napisał:

Aktualnie są jeszcze w Polsce 4 Forestery poprzedniej generacji, więc nie planujemy żadnych dodatkowych akcji dla tego modelu.

Takie informacje dostaliśmy dziś od @Dyrekcja w wątku E-Boxer.

 

A to oznacza, że zeszłoroczna wyprzedaż na Forester 2.0 SJ była ostatnią szansą na zakup tego modelu w oficjalnej dystrybucji po wyraźnie obniżonej cenie. 

Gratulacje dla tych szczęściarzy, którym się udało kupić naprawdę niezłe Subaru w bardzo atrakcyjnej cenie. :)

Na podstawie własnych doświadczeń z 10 miesięcy użytkowania Forestera i prawię 20 tyś km przebiegu uważam te 120 tyś złotych za najlepiej wydane pieniądze no nowy samochód w moim życiu. :D (oczywiście mam na myśli stosunek ceny do "jakości")

Edited by Michał W.
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Michał W. napisał:

Takie informacje dostaliśmy dziś od @Dyrekcja w wątku E-Boxer.

Jak wejdziesz na stronę subaru.pl to poprzedniej generacji już nie ma - zniknęła z oferty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdaje się, że jest w zakładce "dostępne".

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale to już końcówka tego co w kraju. Następnych nie będzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
15 minut temu, aflinta napisał:

Jak wejdziesz na stronę subaru.pl to poprzedniej generacji już nie ma - zniknęła z oferty.

Niedawno w okolicy świąt sprawdzałem bo byłem ciekaw czy jest już wyprzedaż i SJ był jeszcze w standardowej ofercie.

 

Tak mi się w zeszłym roku wydawało, że wyprzedaż jest wyjątkowo atrakcyjna cenowo ale spodziewałem się, że tegoroczna pula bez obniżek się nie sprzeda z uwagi na nowy model a tu niespodzianka.

 

 

Edited by Michał W.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Outback na piasku.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Tytuł najbezpieczniejszego auta w swojej klasie według Euro NCAP za rok 2019 otrzymuje Forester E-Boxer. :)

https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/best-in-class-cars/2019/

Myślę, że takie wyniki w testach bezpieczeństwa nowego Forka są mocnym argumentem przy wyborze Subaru. Przynajmniej dla tatusiów i mam chcących wozić swoje pociechy. ;)

 

Edited by Michał W.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

A tak się to przedstawia w procentach..

592D3810-E2A4-44BB-9A7C-1C21E714C1F4.png

Edited by Michał W.
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie ciekawie zestawiają kategorie. Large off-road - Tesla X :biglol:

 

D578C5F4-C773-488E-A88A-934019053E38.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Zyzol napisał:

 

D578C5F4-C773-488E-A88A-934019053E38.jpeg

 

Ciekawe co powie na to Kolega @mechanik, nie jeden raz wspominał, że Forester nie nadaje się do off road z czym większość nas się zgadza a tu stworzona do jazdy po bezdrożach Tesla wygrywa w jego ulubionej kategorii. :D

Edited by Michał W.
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 8.01.2020 o 10:36, Michał W. napisał:

Outback na piasku.

 

Też miałem straszną ochotę tak po piasku pojeździć i to zarówno dla tzw. fanu ;) jak i żeby zobaczyć ile autko da radę. Jest takie miejsce między Warszawą a Legionowem (Józefów k. Legionowa) z takimi bardzo podobnymi łachami piachu, nawet scenografia by była podobna ale... trochę się bałem sam bo jakbym ugrzązł to na wosnę by mnie może odnaleźli. Tak w kilka samochodów juz by było raźniej (link do miejsca i polecam włączyć widok jak z satelity - https://goo.gl/maps/SchgnYLJ13BLyYHY6 ) Da się wjechać z drogi, własnie z tej krzyżówki - sprawdzałem! ;)  Może by się ktos kiedyś wybrał? ;)  Tylko to oczywiście ze względu na prześwit raczej teren na CrossCountry niz na Legacy...

Edited by Meteor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Historia Subaru w skrócie.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

W ostatnią sobotę brałem udział w szkoleniu SJS na torze w Miedzianej Górze pod Kielcami i mimo przysłowiowej pogody dla tego regionu było naprawdę nieźle. :) Do pełni szczęścia zabrakło śniegu i lodu na który liczyłem wybierając zimowy termin ale instruktorzy byli bardzo pozytywni i profesjonalni, pozdrowienia zwłaszcza dla Pana Marka z SJS oraz dla @Dyrekcja za pomoc w odbyciu szkolenia dwa tygodnie po terminie. :thumbup:

W szkoleniu wzięły udział dwie grupy, po sześć i pięć aut. Było sześć Foresterów wolnossących z czego jeden E-Boxer i pięć XV prawdopodobnie wszystkie 1.6 i o dziwo żadnego Outbacka co mnie zdziwiło bo na poprzednim moim szkoleniu w 2013 roku były same Outbacki. ;)

Szkolenie jak najbardziej na plus, powinno być standardowym elementem nauczania na kursie na prawo jazdy ale nie jest i tym bardziej dzięki dla Subaru Polska za tak mądrą inicjatywę. 

Pozdrowienia dla wszystkich uczestników, którzy sądząc po numerach rejestracyjnych przyjechali do Kielc z wielu regionów Polski, wśród nich był znany mi z forum @Paweł J..

Dla mnie najlepsze elementy szkolenia to manewry na płytach poślizgowych i test łosia, które nie wiedzieć czemu sprawiały mi wielką radość. :D

7DACA759-EFE3-4F66-A2AE-B2CF1085EF05.jpeg

D40F8D91-D124-4B5D-8DFF-3BDE71D76F50.jpeg

7AEEE678-8F32-4DAE-A0C4-3C26C0C451A9.jpeg

7DD3CF8C-95AC-4599-B57B-8E2FF04D7E4A.jpeg

  • Like 4
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minut temu, Michał W. napisał:

Dla mnie najlepsze elementy szkolenia to manewry na płytach poślizgowych i test łosia, które nie wiedzieć czemu sprawiały mi wielką radość. :D

Witam. Potwierdzam na płytach poślizgowych było ciekawie tak przy prędkościach powyższej 65 km/h, a test łosia przy prędkościach 65-75 było zwieńczeniem tej frajdy. Szczególnie pozdrawiam nasze żony na siedzeniu pasażera (moja miała już dość :biglol:).
Mój forek na zdjęciu nr 2 drugi za autem prowadzącym imprezą STI. 

Miło było poznać kolegę @Michał W. z którym korespondowałem tu na forum
Pozdrawiam wszystkich uczestników :applause::jdm:

 

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja polecam szkolenie 1 na 1. :ok:Kosztuje więcej, ale jest też dużo więcej nauki i dużo więcej jazdy. Na II stopniu zrobiłem około 180km. 

Uważam, że to były jedne z lepiej wydanych pieniędzy na "przyjemności". :)

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, przemekka napisał:

Na II stopniu zrobiłem około 180km. 

My ok. 40 km. 

 

Godzinę temu, przemekka napisał:

A ja polecam szkolenie 1 na 1.

Dzięki za sugestie :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, przemekka napisał:

A ja polecam szkolenie 1 na 1. :ok:Kosztuje więcej, ale jest też dużo więcej nauki i dużo więcej jazdy. Na II stopniu zrobiłem około 180km. 

Uważam, że to były jedne z lepiej wydanych pieniędzy na "przyjemności". :)

 

W 2013 roku po szoleniu pierwszego stopnia byłem już zdecydowany na drugi ale jakoś się nie złożyło i zapomniałem o sprawie. Teraz bezpośrednio po szkoleniu znów pojawiła się taka chęć ale czasu mało i nie wiadomo kiedy się to uda. :)

Edited by Michał W.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako ciekawostkę chciałem dodać, że po zakończeniu szkolenia wyjechałem z toru za Subaru XV 1.6 i postanowiłem jakiś czas za nim jechać by przyjrzeć się jego dynamice na drodze w okolicach setki. Okazało się, że kierowca tej "piętnastki" od razu rozpędził się do 120 km/h i napotkawszy wolniejszego kierowcę przed sobą szybko osiągnął okolicę 140 m/h i popędził dalej. Nie jest chyba tak źle skoro w normalnym ruchu na drodze krajowej można sprawnie wyprzedzić auto jadące wyraźnie powyżej setki. :superhero:

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, Michał W. napisał:

Okazało się, że kierowca tej "piętnastki" od razu rozpędził się do 120 km/h i napotkawszy wolniejszego kierowcę przed sobą szybko osiągnął okolicę 140 m/h i popędził dalej. Nie jest chyba tak źle skoro w normalnym ruchu na drodze krajowej można sprawnie wyprzedzić auto jadące wyraźnie powyżej setki. :superhero:

to co znaczy szybko ;) Chyba że subiektywnie szybko to  co innego:biglol: 

Dobrze że nie jechałes za wyprzedzającym  FXT albo STI bo mógłbyś ich nawet nie zauważyć B) 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Michał W. napisał:

W 2013 roku po szoleniu pierwszego stopnia byłem już zdecydowany na drugi ale jakoś się nie złożyło i zapomniałem o sprawie. Teraz bezpośrednio po szkoleniu znów pojawiła się taka chęć ale czasu mało i nie wiadomo kiedy się to uda. :)

Drugi stopień zwykły i drugi stopień 1/1 to dwie różne rzeczy :) Niemniej coby nie wybrać, cały dzień na torze potrafi człowieka wymęczyć. 

 

59 minut temu, Karas napisał:

Dobrze że nie jechałes za wyprzedzającym  FXT albo STI bo mógłbyś ich nawet nie zauważyć B) 

Mocny silnik nie zawsze oznacza, że kierownik korzysta z możliwości.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Karas napisał:

to co znaczy szybko ;) Chyba że subiektywnie szybko to  co innego:biglol: 

Oczywiście, że subiektywnie szybko. ;)

Najzwyczajniej w świecie byłem zaskoczony tym jak XV 1.6 (wiadomo jak określany na forum) bez problemów wyprzedził inne auto przy prędkości około 120 km/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, aflinta napisał:

Drugi stopień zwykły i drugi stopień 1/1 to dwie różne rzeczy :) Niemniej coby nie wybrać, cały dzień na torze potrafi człowieka wymęczyć. 

Tego nie wiedziałem. :)

Myślałem, że drugi stopień jest z automatu 1 na 1.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Michał W. napisał:

napotkawszy wolniejszego kierowcę przed sobą szybko osiągnął okolicę 140 m/h i popędził dalej. Nie jest chyba tak źle skoro w normalnym ruchu na drodze krajowej można sprawnie wyprzedzić auto jadące wyraźnie powyżej setki. :superhero:

Musiał dusić pedał w podłogę. Nieprzyjemnie jedzie się autem, gdzie zwykle poruszanie się po drodze oznacza korzystanie z 80-100% możliwości jednostki napędowej.

Zwykły Yaris poleci około 160 km/h, czyli subiektywnie już bardzo szybko :upside-down-face_1f643-small:jednak to już max a silnik błaga o litość.

Jakby nie zaklinano rzeczywistości smuteczek. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...