Skocz do zawartości

Wyprzedaż Forestera 2018 w specyfikacji MY19 - ciekawe dodatki


Michał W.

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Paweł J. napisał:
3 godziny temu, Karas napisał:

silnik FB20 w nie ASO jeszcze nigdy nie udało się wlac więcej niż 4,5l do górnej kropki po dokładnym spuszczeniu oleju ( auto wisiało 30 min na podnośniku) zresztą sam zobaczysz jak być może kiedyś zaczniesz serwisować niezalanie. 

 

Witam, czyli oszukują klienta :toobad:

tego nie napisałem . Napisałem tylko że konkretnie do mojego FB20 wchodzi tyle a tyle B)  Cen nie komentuje bo rozumiem dlaczego takie są. 

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Drizzt napisał:

i zawsze o tyle samo przelane (ok. 5mm), przy czym taki stan był od samego początku, czyli silnik przelany fabrycznie emoji44.png

wydaje mi się że po coś jednak skośnoocy te kropki na bagnecie umieścili B) A jeżeli silnik żre Ci oliwe to zalewanie o te 5 mm więcej jest jakiegoś rodzaju zabezpieczeniem  przed za małą jego ilością po Xk km . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie cały wic polega na tym, że skosnoocy przelali, nie wiem, w jakim celu, a motor za nic żreć oliwy nie chce... Wiem, brzmi to nieprawdopodobnie jak na wolnego ssaka, ale tak jest - te 5 mm jest nawet tuż przed przeglądem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Drizzt napisał:

a motor za nic żreć oliwy nie chce... Wiem, brzmi to nieprawdopodobnie jak na wolnego ssaka, ale tak jest - te 5 mm jest nawet tuż przed przeglądem emoji848.png

to akurat mnie nie dziwi . Być może warto wciągnąć do dyskusji @DZIAŁ TECHNICZNY i zadać następujące pytania:

1) Dlaczego auto wychodzące z fabryki ma wyższy stan oleju niż poziom max na bagnecie ? być może tak ma być

2) Ile oleju wchodzi do silników fb20 podczas corocznej wymiany ale nie do suchego silnnika bo wiadomo ze  silnika nigdy 100% oleju nie spłynie.

 

 

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.09.2019 o 13:09, Michał W. napisał:

ASO Subaru chyba słynie z niezbyt oszczędnego lania oleju. :facepalm:

A tak na poważnie to w instrukcji podają 4.8 litra i tradycyjnie jest wlane "pod korek" więc może to tak wychodzi. Zapytam przy okazji ale nie liczę, że to coś da.

Piszcie kierowcy wolnosssków ile u Was leją w ASO. ;)

 

olej kupuję sam, za pierwszym razem (15kkm) żonę zrobili identycznie -- wlali całe dostarczone 5l i dolali 0.5l swojego oleju.

po obejrzeniu faktury sprawdziłem stan oleju i dopiero po odessaniu strzykawką ponad 0.5l uzyskałem właściwego maxa.

 

następnym razem wyraźnie prosiłem o wlanie oleju dokładnie wg instrukcji. udało się -- na bagnecie było ok a w butelce zostało tyle co trzeba.

 

acha, również wrocław -- ostatni przegląd olejowy robiłem w lipcu. widocznie do września zdążyli zapomnieć co stoi w instrukcji ;)

 

 

 

 

 

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, blejzu napisał:

Troche mnie dziwi to, ze w innych testach ten sam rocznik OBK (2015) ale dyszel zjechal z rolek bez problemu. Trzeba sie do nich kopsnac kiedys z 2018/19 zeby zaktualizowac dane ;)

Najlepiej sprawdzić na własnym, tylko rolek brak. ;)

Też jestem ciekaw jak mój Forester by sobie poradził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Michał W. napisał:

S-AWD Subaru kontra AWD Tesla na rolkach,

Outback nie miał lekko. ;)

 

Wcześniej widziałem ten film jako Outabck vs Audi A4 Allroad (chyba). Tutaj ewidentnie mamy zmontowany materiał z dwóch filmów, z czego każdy z nich kręcony w odmiennych warunkach atmosferycznych. Różnice niby pomijalne, ale skoro mamy wręcz "laboratoryjną" konwencję filmów wypadałoby eksperymenty przeprowadzać każdorazowo, a z odchyleń wyciągać wnioski:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.09.2019 o 20:32, Karas napisał:

2) Ile oleju wchodzi do silników fb20 podczas corocznej wymiany ale nie do suchego silnnika bo wiadomo ze  silnika nigdy 100% oleju nie spłynie.

 

Być może ASO mają w dokumentacji którą się posługują podaną ilość oleju potrzebną do zalania suchego silnika (5,5l) albo po prostu w dokumentacji jest błąd a oni się tego bezkrytycznie trzymają i kasują klienta za taką ilość.

 

Swoją drogą - chciałbym zobaczyć poziom oleju na miarce, po wpakowaniu do silnika 5,5 l oleju.

 

Jedynym H4 do którego wchodziło realnie więcej niż 5 l oleju był diesel. Nawet w FB25 wchodziło do max nie więcej niż 4,7l.

 

Może @Dyrekcja albo @DZIAŁ TECHNICZNY rozwieją ostatecznie nasze wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
13 godzin temu, blejzu napisał:

Trzeba sie do nich kopsnac kiedys z 2018/19 zeby zaktualizowac dane

Tutaj z naszych testów. Sytuacja podobna ( przednie koła + jedno tylna na rolkach ), ale :

1. Dodatkowe utrudnienie, bo pod górę.

2. Ponieważ i tak nie miał problemów, dołożyliśmy jeszcze jedną "przeszkodę" , czyli utrudnienie dla koła z przyczepnością.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, spawalniczy napisał:

Jedynym H4 do którego wchodziło realnie więcej niż 5 l oleju był diesel. Nawet w FB25 wchodziło do max nie więcej niż 4,7l.

 

do 2.0 DiT wchodzi 5,1l ;)

przy wymianie w serwisie zostawiam 5l, nastepnie dolewam sam do gornej miarki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Dyrekcja napisał:

Tutaj z naszych testów. Sytuacja podobna ( przednie koła + jedno tylna na rolkach ), ale :

1. Dodatkowe utrudnienie, bo pod górę.

2. Ponieważ i tak nie miał problemów, dołożyliśmy jeszcze jedną "przeszkodę" , czyli utrudnienie dla koła z przyczepnością

A jakie ustawienia X-Mode, ESP, etc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Michał W. napisał:

S-AWD Subaru kontra AWD Tesla na rolkach,

Outback nie miał lekko. ;)

 

FXT my 16, w każdej konfiguracji  z tego filmu zjeżdżał z rolek (zarówno z,  jak i bez ESP, X-MODE) - oczywiście testowany na rolkach przez Autora ww. filmu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.09.2019 o 21:46, Tadeo napisał:

Drogi użytkowniku Sclapy:-) za bankę to kupuje się Betleya, jak się popsuje to przynajmniej z klasą

 

Bentley' sie nie psuje - są jak Rollsy... ;) :) 

 

...no i muszę powiedzieć że bardzo ładnie sobie tesla na rolkach radzi. Wiadomo, bardzo precyzyjne sterowanie elektroniczne każdym kołem + wysoki moment daje efekty. Chętnie bym się takim czymś przejechał, a jeszcze chętniej "poślizgał"  ;) ale nie było okazji - jakby ktoś słyszał, że tak gdzieś można to pisze sie obiema rękami

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.10.2019 o 08:40, Meteor napisał:

Chętnie bym się takim czymś przejechał, a jeszcze chętniej "poślizgał"  ;) ale nie było okazji - jakby ktoś słyszał, że tak gdzieś można to pisze sie obiema rękami

Cześć @Meteor, ostatnio pojawiasz się bardziej jak kometa ;) a tak na poważnie to w sprawie Tesli to możesz sobie wypożyczyć i przetestować.

https://www.spidersweb.pl/2018/04/tesla-wynajem.html

 

 

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.10.2019 o 08:51, spawalniczy napisał:

 

Może @Dyrekcja albo @DZIAŁ TECHNICZNY rozwieją ostatecznie nasze wątpliwości.

Rozwieją nasze wątpliwości lub i nie, sam jestem ciekaw. ;)

Być może szybciej uda mi się odwiedzić moje rodzinne miasto i przy okazji ASO by zapytać o to osobiście.

 

 

Krótki filmik z przejażdżki Outbackiem XT po szosie i bezdrożach dla marzycieli. :)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...