Jump to content
Michał W.

Wyprzedaż Forestera 2018 w specyfikacji MY19 - ciekawe dodatki

Recommended Posts

Pomijając osobiste preferencje i drogi jakimi najczęściej się poruszamy ja uważam aktywny tempomat (przynajmniej tak działający jak w EyeSight) za obowiązkowe wyposażenie nowego samochodu. Nie ma potrzeby korzystać z niego cały czas ale jednak jego brak w aucie za grubo ponad 100 tyś. jest dla mnie bardzo dużym niedociągnięciem. Szczególnie w przypadku takiego producenta jak Subaru, który posiada taki system i montuje go w standardowym wyposażeniu najtańszych oferowanych przez siebie modeli. Ale to i tak już historia bo zamiast doczekać się XT z EyeSight mamy wszystkie modele z ES ale niestety już bez XT. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja póki co w XT żałuję jedynie braku ES w kontekście awaryjnego hamowania. Człowiek się starzeje i refleks pomału siada.

Tempomatu (zwykłego) nigdy specjalnie nie lubiłem. W Alfie stosowałem na autostradzie i jedyna zaleta to był fakt, że noga odpoczywała, był jednak poważny minus a mianowicie nachodziła senność szybciej.

Za tempomatem adaptacyjnym nie tęsknie w XT. Zamiast takiego cuda wolałbym aby Forek mniej skrzypiał we wnętrzu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, Michał W. napisał:

Pomijając osobiste preferencje i drogi jakimi najczęściej się poruszamy ja uważam aktywny tempomat (przynajmniej tak działający jak w EyeSight) za obowiązkowe wyposażenie nowego samochodu. Nie ma potrzeby korzystać z niego cały czas ale jednak jego brak w aucie za grubo ponad 100 tyś. jest dla mnie bardzo dużym niedociągnięciem. Szczególnie w przypadku takiego producenta jak Subaru, który posiada taki system i montuje go w standardowym wyposażeniu najtańszych oferowanych przez siebie modeli. Ale to i tak już historia bo zamiast doczekać się XT z EyeSight mamy wszystkie modele z ES ale niestety już bez XT. :(

Za ledwo ponad 100 tyś jezeli juz. Dzis 100 tyś za samochod to umowmy sie ze to zadna kasa.Byle KIA ceed czy Octavia sensownie wyposazona kosztuje 95-100 tys. Tyle trzeba dac za sensownie wyposazonego kompakta.

Miesiac temu jechalem na wakacje pozyczonym od ojca najnowszym X5 3,0d i bylem przekonany ze auto ma wszystko co mozliwe a kosztowalo 330tys w podstawowej wersji. Nie bylo aktywnego tempomatu,szyberdachu,martwego pola,SRVD,tylko jedno USB na cale auto, tylna kanapa nie miala regulacji pochylenia.Niby to rzeczy oczywiste nawet w tanszych autach a tu zonk.Miało za to laserowe swiatla,fotele z masazem i wentylacja,cyfrowe zegary z nawigacja a takze komfort i osiagi o ktorych w Subaru mozna tylko pomazyc a to wszystko przy spalaniu 9,2 gdzie w XT byloby to 19,2:)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Godzinę temu, Lisek napisał:

Za ledwo ponad 100 tyś jezeli juz. Dzis 100 tyś za samochod to umowmy sie ze to zadna kasa.Byle KIA ceed czy Octavia sensownie wyposazona kosztuje 95-100 tys. Tyle trzeba dac za sensownie wyposazonego kompakta.

Miesiac temu jechalem na wakacje pozyczonym od ojca najnowszym X5 3,0d i bylem przekonany ze auto ma wszystko co mozliwe a kosztowalo 330tys w podstawowej wersji. Nie bylo aktywnego tempomatu,szyberdachu,martwego pola,SRVD,tylko jedno USB na cale auto, tylna kanapa nie miala regulacji pochylenia.Niby to rzeczy oczywiste nawet w tanszych autach a tu zonk.Miało za to laserowe swiatla,fotele z masazem i wentylacja,cyfrowe zegary z nawigacja a takze komfort i osiagi o ktorych w Subaru mozna tylko pomazyc a to wszystko przy spalaniu 9,2 gdzie w XT byloby to 19,2:)

Mój powolny Forester był faktycznie za "ledwo ponad 100 tyś." ale o XT za 175 tyś. nie da się tak powiedzieć. 

BMW no cóż klasa premium i za 330 tyś musi wielu dodatków brakować. U mojego brata w baby Range Rover też za ponad 300 tyś. nie ma aktywnego tempomatu, dach jest przeszklony olbrzymią taflą ale się nie otwiera (za otwierania trzeba dopłacić ponad 17 tyś.) itd. 

 

Edited by Michał W.

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, Lisek napisał:

bylem przekonany ze auto ma wszystko co mozliwe a kosztowalo 330tys w podstawowej wersji.

BMW w podstawowej wersji nie ma nic. No dobra... coś tam ma, ale niewiele ;) Takie uroki konfigurowalnego auta. Jeden weźmie to, inny tamto, a jeszcze inny wszystko

Share this post


Link to post
Share on other sites

apropo premium ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Zyzol napisał:

BMW w podstawowej wersji nie ma nic. No dobra... coś tam ma, ale niewiele ;) Takie uroki konfigurowalnego auta. Jeden weźmie to, inny tamto, a jeszcze inny wszystko

BMW ma grill, cztery koła i prestiż oraz możliwość dokupienia prawie wszystkiego co nam może być potrzebne lub nie za bardzo dużo pieniędzy. :P

Bawarskie auta są dla osób zamożnych i dla tych, którzy chcą tak być postrzegani. Kierowcy liczący się z każdym groszem raczej nie spoglądają w tą stronę szukając auta oferującego wiele za rozsądną kwotę. Auta japońskie i koreańskie dają o wiele więcej w rozsądnych cenach.:)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako były użytkownik Outbacka IV generacji byłem mocno zawiedziony wzornictwem V generacji, to wersja po liftingu a do tego w wersji specjalnej bardzo do mnie trafia.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do mnie IV-ka nie przemawiala totalnie,odwracalem glowe jak jechalo to auto:) 5-ka dla mnie super a 2020 US rewelacja z wygladu i wyposazenia.Ciekawe tylko co mu dadza pod maske w EU.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

2020 US :wub:

W wersji 2.4 to dla mnie auto marzeń. Chętnie bym wymienił Forestera za kilka lat na VI generację, pewnie już po lifcie. ;)

A co do IV generacji to po ostatnim lifcie z 2014 roku bardzo do mnie trafia. Taki muskularny, podwyższony kombi. :D

Edited by Michał W.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za okolice 200 tys PLN z tym wyposazeniem to bylby hit sprzedazy jakim byl XT ale raczej mozemy sie poslinic do youtuba i amerykanskiej strony Subaru:)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Lisek napisał:

Za okolice 200 tys PLN z tym wyposazeniem to bylby hit sprzedazy jakim byl XT ale raczej mozemy sie poslinic do youtuba i amerykanskiej strony Subaru:)

Pewnie skończy się na doskonałe nam znanym 2.5 za około 200 tyś. :facepalm:

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Michał W. napisał:

Pewnie skończy się na doskonałe nam znanym 2.5 za około 200 tyś. :facepalm:

 

Tak już praktycznie teraz jest, więc czemu miałoby się coś zmienić, tym bardziej, że ceny aut ciągle rosną

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coraz mniej mocy w drozszej budzie by wszystkim jezdzilo sie „lepiej’...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak kupowałem Outbacka w 2013 roku to płaciłem około 1000 za 1 KM, w Foresterze dostałem 150 KM za 120 tyś co mimo małej mocy uważam za atrakcyjną ofertę głównie ze względu na całą resztę zalet modelu. Outback nadal oferuje 1KM za 1tys. a jak będzie w kolejnej generacji to dowiemy się najszybciej za rok ale podejrzewam, że może to być np. 182 KM za 200 tyś. 

Najtańsze konie mechaniczne to chyba u Subaru były w XT. B)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Jeżdżę już ponad pół roku Foresterem ale dopiero niedawno odkryłem, że jazda w trybie automatycznym na tempomacie nie zawsze oznacza najniższe spalanie. Chodzi mi o jazdę autostradową z prędkością w okolicach 150 km/h podczas której jadąc na tempomacie mam około 4000 obr. i spory hałas w kabinie. Przełączając skrzynię w tryb manualny okazuję się, że jest piąty wirtualny bieg a po wbiciu manetkami "szóstki" obroty, hałas oraz spalanie poprawiają się. Wadą takiej jazdy jest to, że wirtualna szóstka zachowuje się jak nadbieg i nie ma na nim możliwości dalszego przyspiesza bez redukcji. :)

 

Edited by Michał W.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Jakiś czas temu zainstalowałem sobie aplikacje do pomiaru przyspieszenia "Drag Racer" i bez żadnego przygotowania wykonałem kilka pomiarowych startów podczas których w trybie sport i na automacie dobiłem do 100 km/h w 10.7 sekundy. Wynik o ponad sekundę lepszy od katalogowego i moim zdaniem jest jak najbardziej do poprawy. Próby wykonałem niemalże z biegu wracając ze sklepu na lekko pofałdowanej i niezbyt prostej szosie między polami. Nie były to optymalne warunki i moje wykonanie startu też nie było idealne.

 

 

 

 

Screenshot_20190821-140844.png

 

 

Screenshot_20190821-140854.png

Screenshot_20190821-140907.png

Edited by Michał W.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skrzynia nie zrzuca potem biegu na nizszy sama? Tak to jest w manualu jak przyspieszasz i dochodzi do czerownego pola to i tak sam da wyzszy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minut temu, Lisek napisał:

Skrzynia nie zrzuca potem biegu na nizszy sama? Tak to jest w manualu jak przyspieszasz i dochodzi do czerownego pola to i tak sam da wyzszy.

Nie rozumiem co masz na myśli?

Jadąc na tempomacie w trąbie AT przy 150 na zegarze mam około 4000 obr. Przełączam na MT i z wirtualnej 5 daje na 6 a obroty spadają o około 1000 obr. ale nie mogę bez redukcji lub powrotu na AT przyspieszyć. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jadac na D i zbijajac manetkami na niszy bieg obroty skacza i utrzymuja sie na jakims wyszyn poziomie przez chwile po czym skrzynia wraca na D obnizajac podwyzszone obroty.

Myslalem ze w przypadku ktory opisujesz skrzynia robi to samo.

Zobacze z ciekawosci jak to wyglada w XT.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
W dniu 20.08.2019 o 12:11, Siemek napisał:

Ja póki co w XT żałuję jedynie braku ES w kontekście awaryjnego hamowania. Człowiek się starzeje i refleks pomału siada.

Awaryjne hamowanie u mnie na samym początku użytkowania mnie uratowało. Przez około 20 lat jazdy raz wjechałem komuś w tylny zderzak, to ten drugi raz byłby zaraz po dotarciu Forestera co z pewnością bardzo by mnie zezłościło ale awaryjne hamowanie oszczędziło mi nerwów i kosztów. ;)

 

W dniu 20.08.2019 o 12:11, Siemek napisał:

Za tempomatem adaptacyjnym nie tęsknie w XT. Zamiast takiego cuda wolałbym aby Forek mniej skrzypiał we wnętrzu :)

Mój Forester na szczęście nie skrzypi w środku. Outback od nowości wydawał różne i trudne do zlokalizowania dźwięki, które okazały się dochodzić z schowka na okulary. W Forku nie mam takiego schowka i na szczęście nic nie hałasuje. :)

Edited by Michał W.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W N/A jest podobnie, to znaczy w trybie D po zmianie biegu manetką po kilku sekundach samoistnie wraca do "swojego" biegu. Przypadek opisany przez @Michał W. wymagałby moim zdaniem przełączenia skrzyni na M i manewrowania biegami za pomocą łopatek. Przy czy również zaobserwowałem, że w trybie M przy skrajnych obrotach skrzynia samoistnie przełącza bieg w dół (przy zwalnianiu) lub w górę (przy przyspieszaniu).

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subaru Forester. 

Krótka historia modelu od pierwszej generacji do czasów obecnych oraz zastosowane w nich rozwiązania techniczne.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subaru Outback.

Historia i technika na przełomie lat.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja Bałtycka "Subariada" trwa w najlepsze i zapewniam, że nie jest lekko ;)

Codzienne nowe wyzwania. B)

 

IMG_20190822_142040.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...