Skocz do zawartości

Wyprzedaż Forestera 2018 w specyfikacji MY19 - ciekawe dodatki


Michał W.

Rekomendowane odpowiedzi

 

5 godzin temu, rafforester napisał:

Tzn, że droższe to mniej pali? :D 

Często auta za powiedzmy 250 tyś. złotych mają większą moc i mniejsze spalanie od tych za 120 tyś. Oczywiście to nie jest regułą ale w tym konkretnym przypadku tak było. :)

5 godzin temu, rafforester napisał:

Mój służbowy Rapid 1.0 TSI za ok 60 tys. pali 6,5 l/km a latam nim po 160 km/h.

Nie tylko Rapid jest tańszy i mniej pali od Forestera choć te 6.5 l. przy 160 km/h to genialny wynik :applause:bo akurat miałem jeszcze niedawno w rodzinie taką Skodę firmową i też szybko latała autostradami ale średnią miała około 9.5 l.

5 godzin temu, rafforester napisał:

To auto powinno kosztować max 100 tys. nic więcej, bo oprócz 4X4 żadnych bajerów nie oferuje

Moje kosztowało 120 tyś. ale na pewno bym się ucieszył gdybym kupił je za 100 tyś. 

Oprócz 4x4 oferuje jeszcze niesamowity EyeSight i to co w XT ale bez turbo. ;)

5 godzin temu, rafforester napisał:

btw  W moim XT przy trasie 500 km po A1 (średnia 160km/h) i piłowania na zwężeniach od Łodzi na Śląsk wyszło mi średnie 10,5 l/km.

Znów fenomenalny wynik spalania :puchar: by uzyskać średnią 160 to musiałeś gnać minimum 180 zważywszy na wyprzedzające się ciężarówki i zwężenia o których piszesz. 

Chciałbym zobaczyć to na zdjęciach. :)

Fotka zawsze zamyka usta niedowiarkom. ;)

5 godzin temu, rafforester napisał:

Z tą cenę trzeba było kupić Superba 4X4 260KM i byście posiadacye NA byli szczęśliwi

Nie dość, że osiągasz bardzo niskie spalanie w autach to jeszcze masz bardzo fajne ceny na Superba 4x4 260KM za 120 tyś.

Na pewno widziałeś takie ceny w ASO Skody z nowymi autami czy w jakimś podejrzanym komisie z prawie nowym, "niebitym" egzemplarzem z Niemiec?

Pozdrawiam :)

 

Edytowane przez Michał W.
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, rafforester napisał:

To auto powinno kosztować max 100 tys. nic więcej, bo oprócz 4X4 żadnych bajerów nie oferuje. 

to tak samo jak  XT - też powinien kosztowac max 100k pln albo nawet mniej  bo co z tego że ma 240 koni a napedza się jak stary civic  z 99 roku za jakies grosze... :)  

 

Jakbyś wziął konkurencje doposażył w "bajery" które ma forek czy to NA czy XT  i porównał jak to wygląda cenowo to może przejrzałbyś na oczy i takich rzeczy nie wypisywał  B) 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Jaca68 napisał:

Fotka co prawda nie moja, ale spalanie XT.

 

Nie wiem czy właściwą fotkę znalazłem z 10.6 l/100km ale nie ma tam średniej prędkości a jest napisane "przepisowa".

Moje wątpliwości dotyczyły opisywanej przez kolegę @rafforester trasy 500 km ze średnią prędkością 160 km/h i średnim spalaniem w XT 10.5 l. ;)

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak 10.6 przepisowa, chodzi o tek wykres słupkowy, dwadzieścia kilka minut jazdy przepisowej, zielone słupki pokazują średnie zużycie co 2 minuty w okolicach 5 ltr.

Da sie? :biglol:

 

A spalanie XT 10.5 ze średnią 160 to bajki, chyba że z wiatrem i z górki. Te 10.5 to przy 130 raczej.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Michał W. napisał:

Często auta za powiedzmy 250 tyś. złotych mają większą moc i mniejsze spalanie od tych za 120 tyś. Oczywiście to nie jest regułą ale w tym konkretnym przypadku tak było. 

 

Chyba nie cena ma znaczenie, tylko aerodynamika, wielkość momentu obrotowego i stosunek mocy do masy.

Dziś jechałem XV i przy autostradowych prędkościach wyraźnie brakuje momentu. Powyżej 120 km/h automat redukuje do 6 biegu. Przy licznikowych 150 km/h obroty silnika są w XV o ponad 1000 wyższe niż w BMW.  To przekłada się na zużycie paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.07.2019 o 14:19, spawalniczy napisał:

 

Chyba nie cena ma znaczenie, tylko aerodynamika, wielkość momentu obrotowego i stosunek mocy do masy.

Dziś jechałem XV i przy autostradowych prędkościach wyraźnie brakuje momentu...

świeta racja! choć jak jest dobry stosunek mocy do masy to żeby się rozpędzić aerodynamika ma mniejsze znaczenie :D ...przynajmniej w ruchu lądowym bo w lotnictwie powyżej pewnych predkości juz się nie da! I choć tu mowa raczej o zużyciu niż o predkości to wszystko zalezy jakie się ma priorytety. Od jakiegos czasu starałem się aby moje autka miały stosunek mocy do masy mieć przynajmniej 1KM/10kg ...i mam na mysli oczywiście samochód do zwykłej jazdy a nie wyczynowej no i chodzi o te koniki co są w dostepnym przedziale czyli tak 2-3 tys obr/min a nie przy 6 tys obr/min. W praktyce jak jest 1kM/14-16kg to też nie jest źle ;) zalezy co kto lubi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Meteor napisał:

Od jakiegos czasu starałem się aby moje autka miały stosunek mocy do masy mieć przynajmniej 1KM/10kg ...i mam na mysli oczywiście samochód do zwykłej jazdy a nie wyczynowej no i chodzi o te koniki co są w dostepnym przedziale czyli tak 2-3 tys obr/min a nie przy 6 tys obr/min. W praktyce jak jest 1kM/14-16kg to też nie jest źle

Mój Wrangler masa 1938kg, moc 272 KM stosunek 7.12 co tłumaczy świetną dynamikę. Ostatnio tylko w ruchu miejskim spalanie 11.2 l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dzisiejszym magazynie „Motor” jest ciekawy ranking przestronności wnętrza 431 modeli aut z naszego rynku. Pomiary były wykonane przez dziennikarzy magazynu jednolitą metodą dla wszystkich pojazdów.

Nasz ulubiony Forester SJ zdeklasował konkurencję i jest najobszerniejszy w swojej klasie (średniej wielkości SUV) i od 21 przedstawicieli kategorii dużych SUV. :thumbup: Z dużych SUV z tego rankingu tylko 13 modeli ma większe wnętrze!

 

6D16D553-AB5D-4C90-B828-68699DAE7BDD.jpeg

790EF268-7C5B-48E3-8510-CF7401AB4C91.jpeg

Edytowane przez Michał W.
  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Wrangler masa 1938kg, moc 272 KM stosunek 7.12 co tłumaczy świetną dynamikę. Ostatnio tylko w ruchu miejskim spalanie 11.2 l/100km.
Na pewno dobrze podzieliłeś
Bo mnie wychodzi ok. 1,4
To i tak nieźle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku tego Wranglera wychodzi nieco ponad 14KM na 10kg masy pojazdu.

 

Kolega wyżej pisał że dla niego wystarczy 10KM/10kg dokładnie tyle ma wolnossący Forek SJ.

 

Czyli Wrangler jest za mocny i za szybki default_wink.png... choć może nie powinienem tak żartować bo sam jeżdżę w/w forkiem, ale moc Wranglera pewnie też bym "ogarnął" haha

 

PS. Małe BMW i3 ma 12.9 KM/10kg masy, przyśpieszenie 7.2 do setki a do tego spalanie na poziomie 0 l/100 km!

 

Wysłane z mojego I4113 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, KorbaR napisał:

W przypadku tego Wranglera wychodzi nieco ponad 14KM na 10kg masy pojazdu.

Kolega wyżej pisał że dla niego wystarczy 10KM/10kg dokładnie tyle ma wolnossący Forek SJ.

Ah ta matematyka :unsure:

Tak jak napisał wcześniej kolega @Drizzt to dla opisywanego Wranglera ten współczynnik wynosi 1.4 KM na 10 kg masy.

W naszych wolnossących Forkach wynosi ona około 1 KM na 10 kg masy, gdyby to było 10 KM jak piszesz to moc musiała by być jak w Bugatti Chiron czyli 1500 KM. :)

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ciekawostkę dodam, że moje drugie autko miejskie Toyota Yaris 1.5 111 KM ma katalogowe przyspieszenie do 100 km/h wynoszące 11 s. a opisywany wyżej spółczynnik mocy do masy trochę ponad 1 KM na 10 kg to mimo, że w mieście to mały diabełek :twisted: oraz oba parametry (przyspieszenie i moc/masa) są odrobinę lepsze od Forestera 2.0 to jednak w trasie słabiej sobie radzi z wyprzedzaniem innych pojazdów od powolnego dla wielu z Was wolnossącego SUV z plejadą na masce. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ależ ognista dyskusja :D ...tylko liczcie dobrze! Nie 10KM/10kg tylko 1KM/10kg!

Forek wolnossący to ma tyle ale tylko w granicznych warunkach! Zadajcie sobie pytanie przy jakiej predkości obrotowej Forek ma bo te 150KM! Bo o ile dobrze pamietam to przy prawie 6tys/min. Przy standardowych ok. 3-3,5tys to ma połowe tej mocy. Nie ma się więc czym za bardzo ekscytować - istotą jest charakterystyka silnika w optymalnych zarówno dla momentu jak i mocy zakresie - dopiero wtedy pojawia się dynamika!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a przyjęcie czy dynamika jest akurat w tej proporcji 1/10 to też rzecz względna bo dla jednego tyle wystarczy a dla drugiego nie.

Wrangler kolegi @mechanik dynamikę na pewno ma ale także i z tego powodu, że nadmiar mocy jest na tyle wystarczający że wystarcza i w nizszych predkościach obrotowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Meteor napisał:

Przy standardowych ok. 3-3,5tys to ma połowe tej mocy. Nie ma się więc czym za bardzo ekscytować - istotą jest charakterystyka silnika w optymalnych zarówno dla momentu jak i mocy zakresie - dopiero wtedy pojawia się dynamika!

 

Dlatego jak czasem się jakoś wyjątkowo spieszę (staram się tego unikać) to lecę na 6000 obrotów, wysokiej temperaturze oleju i planuję operację wyciszenia auta. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.06.2019 o 11:21, mio1 napisał:

Niestety ja mam wolnossący motorek  w instrukcji wyczytałem,że nie będzie temperatury oleju w  st.C 

 

W dniu 10.06.2019 o 11:27, Michał W. napisał:

 

Ja też mam wolnossący, ale z tego ostatniego liftingu polegającego na dołożeniu kilku dodatków (produkcja 2018 ale MY19) i może dlatego. Ja na Twoim miejscu bym jednak sprawdził w ustawieniach w aucie jakie masz tam możliwości personalizacji, może coś innego przydatnego znajdziesz a zabawa tym nie zajmie więcej niż kilka minut (może masz tylko instrukcje w starej wersji a opcja jest). ;)

 

Ja też odnoszę wrażenie, że jednak u @mio1 powinno dac radę, ja mam co prawda MY18, ale też N/A i Celsiusz jest :)

IMG_20190712_120155.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.07.2019 o 13:58, mio1 napisał:

Niestety właśnie próbowałem i nic z tego.

Prawdopodobnie zmiana w oprogramowaniu nastąpiła pomiędzy MY17 a MY18. 

Ja na Twoim miejscu zapytał bym w ASO o możliwość wgrania nowego softu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wakacje rzeczywiście więcej w trasie, od września pewnie zbliży się do 9 a jak przymrozi to i do 10 ;)

Średnią z 25 tys. (w tym dwie zimy i miasto trasy 50/50) miałem 9,4. Przed wakacjami zrobiłem z ciekawości reset ODO i średnia waha się pomiędzy 7,8 a 8,1, ale jak słusznie zauważyłeś w większości poza miastem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...