Jump to content

Dziwne zestawienie Lanos vs Legacy IV


szurpit2
 Share

Recommended Posts

Cześć, mam problem... (jak zły dział, przepraszam)
Musze zmienić mojego legacy III. Zawsze marzyłem o legacy iv H6. Niestety raczej na dziś budżet nie puści żeby kupić egzemplarz który bym chciał. Więc cały czas szukałem 2.0 lub 2.5 po roku 2007 po lifcie. Ostatnio, o dziwo, żonie spodobał się Lanos a to ona głównie jeździ w pracy.
Plus lanosa - w takich samych pieniadzach można kupić rok 2009-2010 co legacy w roku 2007.
Minus lanosa - Lanos i szyby w ramkach ;-)
 
A tak poważnie, wiem że porównanie z kosmosu ale może ktoś kto miał okazję jeździć oboma modelami mógłby mi nieco nakreslec główne różnice w prowadzeniu lanosa i legacy iv? Będę bardzo wdzięczny...
 
Legacy MT 165 KM w kombi min rok 2007
Lanos MT min. 150 KM w hatchback min rok 2009
 
W legacy iii pomimo że słaby to było słychać że boxer nie chce tego tracić ;-)
 
Lanos lżejszy, niewiele, legacy cięższy. Nie jeździłem lanosem jeździłem legacy proszę o podpowiedzi bo nie chce jeździć po sprzedających i prosić się żebybym mógł się przejechać bo nie wiem czy kupię...
 
Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka
 
 


Link to comment
Share on other sites

Lanos jest znacznie głośniejszy w trasie od Legacy.

I zważ, że oba modele nie należą do dobrze wyciszonych.

Poza tym szansa na kupienie lepiej wyposażonego wyższa jest w Legacy.

 

Reszta jest podobna bo większe moim zdaniem są różnice pomiędzy poszczególnymi wersjami danego modelu (Impreza 2,0 vs STI, czy Legacy 2,0 vs 3,0) niż pomiędzy 2-litrowymi wersjami obu modeli (w jeździe).

 

Jak planujesz lpg, to Legacy bije Imprezę na głowę miejscem na koło zapasowe, gdzie zwykle umieszcza się zbiornik.

Link to comment
Share on other sites

Zgadzam się z przedmówcą, że lanos jest głośniejszy niż legac. Niewygłuszony nadaje się do jazdy z prędkością poniżej 100km/h lub powyżej 160 km/h (bo wtedy blachy przestają rezonować i nastaje cisza ;)).

Lanos, jak dla mnie, lepiej się prowadzi - jest zwinniejszy i ma mniejszą skłonność do 'wyjeżdżania' przodem z zakrętów. Ale trzeba uważać na tylne zawieszenie - poduszki tylnej belki potrafią się zużyć i wtedy zaczyna się kombinowanie (poliuretany lub kompletna OE belka).

Lanos MY08 miał wyraźnie gorszy lakier niż legac MY08. Miękki, cieńszy, dużo bardziej podatny na zarysowania i odpryski.

No i jakość wnętrza w lanosie w porównaniu do legaca jest dramatycznie niska. Fotele też jakby mniej wygodne.

Link to comment
Share on other sites

House_1 knurek1111 bardzo Wam dziękuję właśnie o takie opinie mi chodziło. Dziś oglądałem jednego lanosa i nawet kawałek jeździłem. Służbowo jeżdżę hyundai i30 z 2018 roku i mam wrażenie że fotele są te same ;-) czyli twarde. Trochę się martwię jak to z tymi blachami które rezonuja... I fakt wykończenie wnętrza jest po prostu proste i tylko to co niezbędne. Zwróciłem też uwagę że porównywalne do innych aut z tego segmentu Lanos ma bardzo mało miejsca z tyłu na nogi. Widząc to skapitulowalem i nawet nie próbowałem wsiąść na tył... :-/

Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem z miejscem na nogi z tyłu wcale nie jest źle. Wersja RS ma fajne fotele z przodu.

Lakier faktycznie jakiś taki kiepski. Plusem jest dobre zabezpieczenie antykorozyjne.

Mnie w Lanosie, którego miałem chwilę, odrzuciłomnie: 1 wnętrze - twarde, tanie plastiki, skrzypiący daszek i boczki zrobione z 1 panelu plastiku, 2 - bardzo mały bagażnik przy butli LPG, 3 - gorsza dynamika w odniesieniu do Imprezy GD którą miałem wcześniej - silnik niżej się kręci. Choć tu to może większe nadwozie i subiektywnie inny odbiór prędkości. Choć żona uważała, że auto jest niebezpiecznie wolne.

Jeśli chodzi o prowadzenie - Lanos jeździ dużo lepiej niż GD, dużo precyzyjniej i pewniej niż Legacy. Ale Legacy ma trochę inny charakter więc nie ma się co dziwić.

Link to comment
Share on other sites

Z tego co doczytałem to wersję właśnie 2.0r maja fotele bardziej ala wrx i tylny zderzak ładnie wyprofilowany, bardziej mi się podoba ta opcja. Fotel też wygląda lepiej i wygląda na wygodniejszy... Muszę gdzieś taki dorwać...

Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Napisze bo też zawsze marzyłem o H6 i przesiadlem  się właśnie z legacy bh3 też kombi.  Nie żałuję.  Całkiem dobrze się prowadzi,  napewno lepiej niż bh3.  

Lanos to moim zdaniem tylko ładnie wygląda z tyłu i na tym koniec.  

Jest to takie fajne auto że za bardzo nie ma na co zmienić.  A powyżej 4 tys obrotów to naprawdę inne auto się robi.  :).  

Link to comment
Share on other sites

Do Lanosa weszła butla 45l, wchodzi jakieś 37l LPG, starcza to w mieście na 250 km.
To tylko trochę mniej niż w moim legacy III. Lanos wydaje mi się autem które przynajmniej z zewnątrz wygląda bardziej hm... Dzisiejszo. Choć nadal uważam, że legacy IV to najładniejsze legacy ;-). To co pisaliście wyżej, muszę się zastanowić na ile ważne jest dla mnie wyposażenie i komfort bo cała reszta zaczynam się przechylac w stronę lanosa. I są młodsze z zdecydowanie niższymi przebiegami. Tylko to wnętrze...

Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

23 godziny temu, szurpit2 napisał:

Z tego co doczytałem to wersję właśnie 2.0r maja fotele bardziej ala wrx i tylny zderzak ładnie wyprofilowany, bardziej mi się podoba ta opcja. Fotel też wygląda lepiej i wygląda na wygodniejszy... Muszę gdzieś taki dorwać...

 

No i mają koła 17" z oponami 205/50R17. Więc musisz zadać sobie (albo raczej żonie) zasadnicze pytanie... :P

Link to comment
Share on other sites

 
No i mają koła 17" z oponami 205/50R17. Więc musisz zadać sobie (albo raczej żonie) zasadnicze pytanie...
Czyli rozumiem że na naszych 'gkadkich' jak maselko drogach w mieście będzie nieźle telepalo... Oj...

Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Nie jest tak źle, musisz się przymierzyć i pojeździć Lanosem.

Nic tam w trasie nie rezonuje, przy prędkościach 120-140 km/h,

205/50/17 bardzo fajnie wybierają nierówności, przy tym auto wygląda normalnie.

Plastiki w środku niestety są twarde, ale w moich dwóch lanosach nic nie trzeszczało (230 i 130 tyś km przebiegu)

Skręcanie, hamowanie w porównaniu do poprzednich wersji imprez czy legacy to przepaść, oczywiście na plus.

Teraz mam butlę LPG 57 litrów, podłoga bagażnika podniesiona, ale tankuję co 400 km w mieście a 500 km na trasie.

Ssak to tylko w wersji RS, ma identyczne zawieszenie (amortyzatory i sprężyny), fotele jak i zderzaki plus dokładki progów jak w WRX.

Na wersję bez RS nawet bym nie patrzył.

Legacy to kanapowóz a lanos to w zasadzie mały hatch, aczkolwiek z tyłu jest tyle miejsca co w legacy, brak bagażnika.

Poniżej foto jak auto wygląda na felach 17.

 

 

Lanos 1.jpg

IMG_20180814_192113.jpg

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, szurpit2 napisał:

Czyli rozumiem że na naszych 'gkadkich' jak maselko drogach w mieście będzie nieźle telepalo... Oj...

 

Myślę, że komfort będzie OK.

Nie wiem natomiast czy Twoja Żona potrafi delikatnie obchodzić się z felgami. Moja nie potrafi... ;)

Godzinę temu, koziolek napisał:

Nie jest tak źle, musisz się przymierzyć i pojeździć Lanosem.

Nic tam w trasie nie rezonuje, przy prędkościach 120-140 km/h

 

Gdybyś wiedział jak jest kiedy nie rezonuje, to przyznałbyś że jednak rezonuje... ;)

Link to comment
Share on other sites

Koziloek piękne te lanosy a felgi trafione w 100% to będzie nie łatwa decyzja. Budżet idzie troszkę w górę i szukam tak w okolicach 29k-30k i tu się trafiają ładne egzemplarze.
Co do felg w legacy chyba też w większości już są 17.. Jeśli się nie mylę. Czy tam wchodzi wyższy profil?

Aktualnie bardziej z zewnątrz pasuje mi Lanos (aż sam nie wierzę) mam tylko 2 ale do lanosa-nie chce się czuć w nim bardziej plastikowo niż w służbówce i bagażnik... Choć na wakacje zawsze można założyć trumnę jak by co.


Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka

Dzięki Waszej pomocy już zdecydowałem.... Chcę auto z wnętrzem i wyposażeniem legacy iv w budzie lanosa

Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

W dniu 25.01.2019 o 10:10, szurpit2 napisał:

Aktualnie bardziej z zewnątrz pasuje mi Lanos (aż sam nie wierzę) mam tylko 2 ale do lanosa-nie chce się czuć w nim bardziej plastikowo niż w służbówce i bagażnik... Choć na wakacje zawsze można założyć trumnę jak by co.

 

To są zasadnicze wady Lanosa - i myślę, że tu powinny być główne determinanty wyboru.

Co do miejsca z tyłu - jest sporo wbrew temu co wyżej pisano. Lanos ma chyba wspólną płytę podłogową z Legacy albo bardzo pokrewną z tego co słyszałem.

Co do komfortu - miałem RSa podobnie jak @koziolek - jest bardzo dobrze jak na takie auto - lepiej niż w GD 2.0R NA, lepiej niż w Forku 2.0 XT z zawieszenien z Forestera STI. Ale na pewno gorzej niż w Legacy.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 25.01.2019 o 10:10, szurpit2 napisał:


Co do felg w legacy chyba też w większości już są 17.. Jeśli się nie mylę. Czy tam wchodzi wyższy profil?

 

 

Ja w Legacy  Spec B mam na lato 18, a na zimę 17. Wysłałem Ci PW.

Edited by szymsocho
Link to comment
Share on other sites

Przez kilka lat mialem Lanosa i Legacy w tym samym czasie Lanos nadal jest a Legacy sprzedany... w moim przypadku moge porownac jedynie kabine - Lanos jest spartanski, ale miejsca z przodu i tylu jest wiecej niz w Legacy - tak dyktuje moje doswiadczenie z fotelikami dzieciecymi - Lanos lepiej znosil fotelik odwrocony do tylu niz Legacy - poprostu bylo wiecej miesca z tylu.  Wydaje mi sie ze Lanos jest bardziej pionowy we wnetrzu.  W lanosie szerzej otwieraja sie dzwi - co z dzecmi jest plusem. 

 

Jesli porownujemy Legacy Kombi i Lanos - to brac Legacy za kazdym razem, jesli Lanos i sedan - to mozna troche pomyslec... Dla mnie minimalnie obnizony Legacy 2.5i Limited byl fantastycznym autem do pracy, i dzieki niemu nie nabilem wielkiego przebiegu na moim Lanosie... Przy drobnym usztywnieniu zawieszenia, oponami 225/45/17, jazda kretymi drogami byla przyjemna, a hamowanie bardzo dobre.

Link to comment
Share on other sites

Powiem otwarcie, jestem bardzo zaskoczony jak to porównanie okazało się trafne i dzięki Wam dokładne. W końcu są tu zebrane informacje typowo z punktu użytkowego auta na codzień :-) niestety to mi nie ułatwia wyboru. Porównując lanosa do aut konkurencji w podobnym przedziale 25-30 k Lanos wewnątrz jest mega spartanski, mało oferuje, poza oczywiście plusami Subaru. W wrx by mi to nie przeszkadzało, coś za coś.. W zwykłym aucie na codzień, hm sam już nie wiem.

Legaś już wewnątrz jest bardziej 'wspolczesny' choć tak na prawdę poza klimatyzacja na dwie strefy wszystko ma to samo co Lanos tylko inny wzór konsoli... ale jego buda się będzie szybciej stazeć. Kusi mnie ten Lanos choć jak bym go kupił to wiem, że następny by musiał być wrx i tego się boję ;-)

 

Będę musiał zabrać żonę i gdzieś się przejechać takim i takim autem, ale to już na spokojnie :-)

 

Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ja bym poszedł w Legacy iv polift. Nieprawda, że buda się zestarzeje, wygląda bardzo elegancko. Z Legacy nie będziesz mieć problemów z miejscem czy jakością plastików. Bierz 2.5T albo H6 i będziesz zadowolony :)

Link to comment
Share on other sites

Dostalem super ofertę na SpecB ale budżet nie puszcza ;-) dziś jeździłem lanosem 150 km i miałem wrażenie że był zamulony choć przyznaje bardzo fajnie reaguje na kierownicę, inaczej jak w legacy... Pewnie wygra rozsądek i siądzie legacy bo i chyba łatwiej znaleźć je w dobrym stanie.

 

Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, szurpit2 napisał:

dziś jeździłem lanosem 150 km i miałem wrażenie że był zamulony choć przyznaje bardzo fajnie reaguje na kierownicę,

 

Zamulenie to przypadłość silnika 2.0 DOHC (występującego w lanosie i w legacu). Ale można łatwo odmulić, koszt ok. 1000PLN.

Link to comment
Share on other sites

Gdzieś na forum o tym czytałem, że coś się wysyła do magikow i odsylaja poprawione... Chodzi o jakieś mapy, sterowanie silnikiem? Jak odnaleźć ten temat na the forum? Chętnie dowiem się więcej...

Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Ale weź też pod uwagę, że Lanos 2.0R i GD 2.0R mają wyraźnie różne osiągi. Nie jest to tylko te 10KM różnicy na papierze. GD odcinkę ma przy 7400rpm, Lanos przy 6800 rpm. Lanos ma gorzej zaprojektowany wydech też ponoć - bardziej restrykcyjny. Sumarycznie - przyspiesza gorzej. Najlepszy wydech z 2.0 ma Legacy ze 165KM.

Nie polecam też aut z przetobionym kolektorem na różnoodległościowy - jest to szkodliwe dla silnika i pogarsza jego osiągi.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...