Syriusz_Palermo Opublikowano 20 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2019 (edytowane) Tak jak w temacie rodzice postanowili wymienić wysłużoną już Vitare na inne auto i ostatecznie wybór padł na Forka. Zastanawiam się czy w tym przedziale cenowym istnieje dla niego jakaś konkurencja? W związku z miejsce gdzie auto będzie uzywane teren górski, bardzo rzadko odśnieżana droga dojazdowa kryteria były takie: - prześwit (im większy tym lepszy min. taki jak ma forek) - napęd na 4 łapy - reduktor mile widziany chociaż niekoniecznie w Vitarze redukcję używali może 3-4 razy do roku - wymiary min. forka - auto ma być też w trasy także maluchy jak jimny odpadają zwłaszcza że jednego malucha (Ładę) już mają - celują w wyprzedaż rocznika czyli coś koło 120 tys. - moc nie ma aż takiego znaczenia ma jechać i jak trzeba to wyprzedzać ale nie są to ludzie którzy się spieszą i jadą na złamanie karku I właśnie czy przyjrzeć się konkurencji mazda CX-5 odpada za mały prześwit, nowa Vitara zmieniła się w bulwarowke, land Cruiser nie ten przedział cenowy i za wielka jest, Isuzu tak samo za wielki, może Outlander? Na pewno ktoś z forum przerabiał ten temat, ja już sie pogubiłem przy ilości SUV-ow na rynku każda firma coś ma ale ile w SUV-ie dzielności terenowej? Moim forkiem wyciągałem osobówki z zasp i ciągnąłem pod dom, ostatnio śniegu nawaliło tyle że ten prześwit starczył ledwo ledwo ale udało się dojechać dlatego napęd i prześwit to kryteria kluczowe. PS Oczywiście rozważanie jest czysto teoretyczne bo wiadomo Subaru jest bezkonkurencyjne nie licząc Skody, i coś mi się wydaje że decyzja juz jest podjęta ja mojego klekota wybrałem oczami i sercem dopiero po zakupie mózg mnie opierniczyl i robi mi do dzisiaj wyrzuty że trzeba było brać ... benzynę zwłaszcza podczas mrozów ale nie żałuję Edytowane 20 Stycznia 2019 przez Syriusz_Palermo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 20 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2019 Przy tych kryteriach forester będzie dobrym wyborem. Z tym zastrzeżeniem, że z CVT a nie z manualem. Z doświadczenia jest dzielniejszy przy wolnej jeździe w trudnych warunkach od manuala. Jeśli bagażnik nie jest priorytetem, to polecam też XV. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Syriusz_Palermo Opublikowano 20 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2019 XV jest chyba niższy od Forka a prześwit to kluczowe kryterium? No i po latach z 3-drzwiowa Vitara ewidentnie chcą coś trochę większego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 20 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2019 Prześwit bodajże taki sam 22cm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 20 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2019 W XV prześwit jest taki sam, kabina praktycznie taka sama jak w forku. XV ma dużo lepszy zawias w mojej ocenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 20 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2019 Za te pieniądze można kupić teraz fajnie już wyposażona wersje Hyundai Tucson. Wiem że to Koreańczyk, swoje zdanie o marce mam ale warto się mu też przyjrzeć. A o Subaru XV ostatnio widziałem filmik na kanale Pertyn Ględzi. Bardzo pozytywnie się wypowiada o tym samochodzie, podstawowa wersja to chyba 87tys pln. A jest nieźle wyposażona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 10 godzin temu, ewemarkam napisał: Za te pieniądze można kupić teraz fajnie już wyposażona wersje Hyundai Tucson. Wiem że to Koreańczyk, swoje zdanie o marce mam ale warto się mu też przyjrzeć. A o Subaru XV ostatnio widziałem filmik na kanale Pertyn Ględzi. Bardzo pozytywnie się wypowiada o tym samochodzie, podstawowa wersja to chyba 87tys pln. A jest nieźle wyposażona. ... oby nie z jedynym (chyba) dostępnym obecnie silnikiem 1,6i 114 KM o "szalonym" przyspieszeniu 13,9 s. Czy tym się w ogóle da bezpiecznie jeździć, np. wyprzedzać ciężarówki ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 Ale może rodzicom @Syriusz_Palermo wystarczy taki XV. Outlander'a z napędem 4WD dopiero od 115 tys da się kupić. Ewentualnie tańszy ASX ale każdy i tak ma prześwit mniejszy niz 20cm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsunetomo Opublikowano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 14 minut temu, rydzada napisał: ... oby nie z jedynym (chyba) dostępnym obecnie silnikiem 1,6i 114 KM o "szalonym" przyspieszeniu 13,9 s. Czy tym się w ogóle da bezpiecznie jeździć, np. wyprzedzać ciężarówki ??? A po co chciałbyś wyprzedzać...? Taki silnik poprawia bezpieczeństwo. Po pierwszej nieudanej próbie wyprzedzania tira, niemal zakończonej kraksą, rezygnujesz z takich manewrów i jedziesz na EyeSight za tirami. Nowa strategia na poprawę bezpieczeństwa 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 A jaka moc jest potrzebna aby bezpiecznie wyprzedzić ciężarówkę ? patrzycie na dane przyspieszenia 0-100 i po tym wnioskujecie czy można wyprzedzić większe pojazdy zwłaszcza jak są w ruchu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Syriusz_Palermo Opublikowano 21 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 No właśnie prześwit i napęd na 4 łapy to podstawa, ostatnio zdarzyło mi się wyciągać audi z zaspy chłopacy chcieli pojechać na skróty ale nie poszło, napęd mieli ale prześwitu zabrakło i klops trzeba było odpalać klekota o 24:00 bo inaczej chyba zostaliby w tej zaspie do rana. Po całej akcji stwierdzili że chyba jednak Subaru ma lepszy napęd od audi Powiem tak ani Suzuki 1.9 diesel ani Lada 1.6 benzyna nie mają zabójczych osiągów a jakoś sobie nimi radzą, jasne że lepiej mieć zapas mocy ale do spokojnej jazdy pewnie i 1.6 się nada tylko że mimo wszystko rodzice celują w Forka a nie XV dodatkowo chcieliby manualną skrzynię a nie automat co trochę komplikuje poszukiwania bo w Polsce nie ma już MY18 z manualem zostały same automaty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsunetomo Opublikowano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 59 minut temu, Syriusz_Palermo napisał: No właśnie prześwit i napęd na 4 łapy to podstawa, ostatnio zdarzyło mi się wyciągać audi z zaspy chłopacy chcieli pojechać na skróty ale nie poszło, napęd mieli ale prześwitu zabrakło i klops trzeba było odpalać klekota o 24:00 bo inaczej chyba zostaliby w tej zaspie do rana. Po całej akcji stwierdzili że chyba jednak Subaru ma lepszy napęd od audi Powiem tak ani Suzuki 1.9 diesel ani Lada 1.6 benzyna nie mają zabójczych osiągów a jakoś sobie nimi radzą, jasne że lepiej mieć zapas mocy ale do spokojnej jazdy pewnie i 1.6 się nada tylko że mimo wszystko rodzice celują w Forka a nie XV dodatkowo chcieliby manualną skrzynię a nie automat co trochę komplikuje poszukiwania bo w Polsce nie ma już MY18 z manualem zostały same automaty. 1,6 CVT w XV i 2,0 i w Forku do spokojnej jazdy wystarczy. Do jazdy po 40-50 tys km w trasie nie sądzę... męczarnia by była. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Syriusz_Palermo Opublikowano 21 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 2 godziny temu, Tsunetomo napisał: 1,6 CVT w XV i 2,0 i w Forku do spokojnej jazdy wystarczy. Do jazdy po 40-50 tys km w trasie nie sądzę... męczarnia by była. No i dobrze właśnie o jazdę wkoło komina (kilka kilkanaście km) chodzi plus jakiś dłuższy wyjazd 1-2 razy do roku ot wszystko. Raczej nie podejrzewam że zaraz wypuszcza się na drugi koniec Europy albo pojadą na Subariade Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 Az się dziwię że automat jest beee. Boją się pewnie ewentualnej awarii. Osobiście nie kupię samochodu z ręczną skrzynią, automat to niesamowita wygoda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Syriusz_Palermo Opublikowano 21 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 59 minut temu, ewemarkam napisał: Az się dziwię że automat jest beee. Boją się pewnie ewentualnej awarii. Osobiście nie kupię samochodu z ręczną skrzynią, automat to niesamowita wygoda. Trafiłeś w sedno ale w razie awarii mają blisko do serwisu w Dzierżoniowie także ten, tam się podobno znają na robocie tak przynajmniej wieść gminna niesie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 Przekonaj ich. CVT w Subaru to nie multitronic w Audi. Że wysypie się po 100tys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Syriusz_Palermo Opublikowano 21 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 Tak tak mówiłem że CVT to nie SBD i ludzie jakoś się nie żalili żeby padały na potege. Podobno gdzieś inżynierowie z Subaru się wypowiadali że automat jest niezniszczalny mam nadzieję że to nie Ci sami co projektowali diesla 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giresse Opublikowano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 (edytowane) 17 minut temu, Syriusz_Palermo napisał: Podobno gdzieś inżynierowie z Subaru się wypowiadali że automat jest niezniszczalny mam nadzieję że to nie Ci sami co projektowali diesla Padłem Edytowane 21 Stycznia 2019 przez Giresse Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Syriusz_Palermo Opublikowano 21 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 3 godziny temu, Giresse napisał: Padłem W kontekście diesla brzmi to co najmniej dwuznacznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giresse Opublikowano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 Bezawaryjność diesla = frajda z jazdy cvtWysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsunetomo Opublikowano 22 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2019 16 godzin temu, Syriusz_Palermo napisał: No i dobrze właśnie o jazdę wkoło komina (kilka kilkanaście km) chodzi plus jakiś dłuższy wyjazd 1-2 razy do roku ot wszystko. Raczej nie podejrzewam że zaraz wypuszcza się na drugi koniec Europy albo pojadą na Subariade To na te 2 wyjazdy uzbrój się w cierpliwość i zaplanuj odpowiednio czas :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Syriusz_Palermo Opublikowano 22 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2019 (edytowane) 2 godziny temu, Tsunetomo napisał: To na te 2 wyjazdy uzbrój się w cierpliwość i zaplanuj odpowiednio czas Nie muszę mam SBD i dobre ubezpieczenie Samochod nie jest dla mnie tylko dla rodziców którzy obecnie jeżdżą w trasy Suzuki 1.9 diesel a on tam ma chyba z 90 km nie więcej także demon szybkości to też nie jest Zreszta cyferki cyferki pamiętam jak jeździłem Berlingo 2.0 HDi bez turbo i tam też ilość koni pod maską nie zachwycała a auto wyprzedzało, przyspieszalo i całkiem przyjmie jeździło. Edytowane 22 Stycznia 2019 przez Syriusz_Palermo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 22 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2019 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się