Jump to content

Co jak nie Forek?


Syriusz_Palermo
 Share

Recommended Posts

Tak jak w temacie rodzice postanowili wymienić wysłużoną już Vitare na inne auto i ostatecznie wybór padł na Forka. 

 

Zastanawiam się czy w tym przedziale cenowym istnieje dla niego jakaś konkurencja? ;)

 

W związku z miejsce gdzie auto będzie uzywane teren górski, bardzo rzadko odśnieżana droga dojazdowa kryteria były takie:

 

- prześwit (im większy tym lepszy min. taki jak ma forek)

- napęd na 4 łapy

- reduktor mile widziany chociaż niekoniecznie w Vitarze redukcję używali może 3-4 razy do roku

- wymiary min. forka 

- auto ma być też w trasy także maluchy jak jimny odpadają zwłaszcza że jednego malucha (Ładę) już mają 

- celują w wyprzedaż rocznika czyli coś koło 120 tys.

- moc nie ma aż takiego znaczenia ma jechać i jak trzeba to wyprzedzać ale nie są to ludzie którzy się spieszą i jadą na złamanie karku ;)

 

I właśnie czy przyjrzeć się konkurencji mazda CX-5 odpada za mały prześwit, nowa Vitara zmieniła się w bulwarowke, land Cruiser nie ten przedział cenowy i za wielka jest, Isuzu tak samo za wielki, może Outlander?

 

Na pewno ktoś z forum przerabiał ten temat, ja już sie pogubiłem przy ilości SUV-ow na rynku każda firma coś ma ale ile w SUV-ie dzielności terenowej?

 

Moim forkiem wyciągałem osobówki z zasp i ciągnąłem pod dom, ostatnio śniegu nawaliło tyle że ten prześwit starczył ledwo ledwo ale udało się dojechać dlatego napęd i prześwit to kryteria kluczowe. 

 

PS

Oczywiście rozważanie jest czysto teoretyczne bo wiadomo Subaru jest bezkonkurencyjne nie licząc Skody, i coś mi się wydaje że decyzja juz jest podjęta ;) ja mojego klekota wybrałem oczami i sercem dopiero po zakupie mózg mnie opierniczyl i robi mi do dzisiaj wyrzuty że trzeba było brać ... benzynę zwłaszcza podczas mrozów ale nie żałuję ;)

 

Edited by Syriusz_Palermo
Link to comment
Share on other sites

Przy tych kryteriach forester będzie dobrym wyborem. Z tym zastrzeżeniem, że z CVT a nie z manualem. Z doświadczenia jest dzielniejszy przy wolnej jeździe w trudnych warunkach od manuala.

Jeśli bagażnik nie jest priorytetem, to polecam też XV.

Link to comment
Share on other sites

Za te pieniądze można kupić teraz fajnie już wyposażona wersje Hyundai Tucson. Wiem że to Koreańczyk, swoje zdanie o marce mam ale warto się mu też przyjrzeć. A o Subaru XV ostatnio widziałem filmik na kanale Pertyn Ględzi. Bardzo pozytywnie się wypowiada o tym samochodzie, podstawowa wersja to chyba 87tys pln. A jest nieźle wyposażona.

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, ewemarkam napisał:

Za te pieniądze można kupić teraz fajnie już wyposażona wersje Hyundai Tucson. Wiem że to Koreańczyk, swoje zdanie o marce mam ale warto się mu też przyjrzeć. A o Subaru XV ostatnio widziałem filmik na kanale Pertyn Ględzi. Bardzo pozytywnie się wypowiada o tym samochodzie, podstawowa wersja to chyba 87tys pln. A jest nieźle wyposażona.

... oby nie z jedynym (chyba) dostępnym obecnie silnikiem 1,6i 114 KM o "szalonym" przyspieszeniu 13,9 s. Czy tym się w ogóle da bezpiecznie jeździć, np. wyprzedzać ciężarówki ???

Link to comment
Share on other sites

14 minut temu, rydzada napisał:

... oby nie z jedynym (chyba) dostępnym obecnie silnikiem 1,6i 114 KM o "szalonym" przyspieszeniu 13,9 s. Czy tym się w ogóle da bezpiecznie jeździć, np. wyprzedzać ciężarówki ???

A po co chciałbyś wyprzedzać...? Taki silnik poprawia bezpieczeństwo. Po pierwszej nieudanej próbie wyprzedzania tira, niemal zakończonej kraksą, rezygnujesz z takich manewrów i jedziesz na EyeSight za tirami. Nowa strategia na poprawę bezpieczeństwa ;)

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

A jaka moc jest potrzebna aby bezpiecznie wyprzedzić ciężarówkę ? patrzycie na dane przyspieszenia 0-100 i po tym wnioskujecie czy można wyprzedzić większe pojazdy zwłaszcza jak są w ruchu?

Link to comment
Share on other sites

No właśnie prześwit i napęd na 4 łapy to podstawa, ostatnio zdarzyło mi się wyciągać audi z zaspy chłopacy chcieli pojechać na skróty ale nie poszło, napęd mieli ale prześwitu zabrakło i klops trzeba było odpalać klekota o 24:00 bo inaczej chyba zostaliby w tej zaspie do rana. 

 

Po całej akcji stwierdzili że chyba jednak Subaru ma lepszy napęd od audi ;)

 

Powiem tak ani Suzuki 1.9 diesel ani Lada 1.6 benzyna nie mają zabójczych osiągów a jakoś sobie nimi radzą, jasne że lepiej mieć zapas mocy ale do spokojnej jazdy pewnie i 1.6 się nada tylko że mimo wszystko rodzice celują w Forka a nie XV dodatkowo chcieliby manualną skrzynię a nie automat co trochę komplikuje poszukiwania bo w Polsce nie ma już MY18 z manualem zostały same automaty. 

Link to comment
Share on other sites

59 minut temu, Syriusz_Palermo napisał:

No właśnie prześwit i napęd na 4 łapy to podstawa, ostatnio zdarzyło mi się wyciągać audi z zaspy chłopacy chcieli pojechać na skróty ale nie poszło, napęd mieli ale prześwitu zabrakło i klops trzeba było odpalać klekota o 24:00 bo inaczej chyba zostaliby w tej zaspie do rana. 

 

Po całej akcji stwierdzili że chyba jednak Subaru ma lepszy napęd od audi ;)

 

Powiem tak ani Suzuki 1.9 diesel ani Lada 1.6 benzyna nie mają zabójczych osiągów a jakoś sobie nimi radzą, jasne że lepiej mieć zapas mocy ale do spokojnej jazdy pewnie i 1.6 się nada tylko że mimo wszystko rodzice celują w Forka a nie XV dodatkowo chcieliby manualną skrzynię a nie automat co trochę komplikuje poszukiwania bo w Polsce nie ma już MY18 z manualem zostały same automaty. 

1,6 CVT w XV i 2,0 i w Forku do spokojnej jazdy wystarczy. Do jazdy po 40-50 tys km w trasie nie sądzę... męczarnia by była.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Tsunetomo napisał:

1,6 CVT w XV i 2,0 i w Forku do spokojnej jazdy wystarczy. Do jazdy po 40-50 tys km w trasie nie sądzę... męczarnia by była.

No i dobrze właśnie o jazdę wkoło komina (kilka kilkanaście km) chodzi plus jakiś dłuższy wyjazd 1-2 razy do roku ot wszystko. Raczej nie podejrzewam że zaraz wypuszcza się na drugi koniec Europy albo pojadą na Subariade ;)

Link to comment
Share on other sites

59 minut temu, ewemarkam napisał:

Az się dziwię że automat jest beee. Boją się pewnie ewentualnej awarii. Osobiście nie kupię samochodu z ręczną skrzynią, automat to niesamowita wygoda.

Trafiłeś w sedno ;) ale w razie awarii mają blisko do serwisu w Dzierżoniowie także ten, tam się podobno znają na robocie ;) tak przynajmniej wieść gminna niesie. 

Link to comment
Share on other sites

17 minut temu, Syriusz_Palermo napisał:

Podobno gdzieś inżynierowie z Subaru się wypowiadali że automat jest niezniszczalny mam nadzieję że to nie Ci sami co projektowali diesla :D

Padłem:);):yahoo:

Edited by Giresse
Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, Syriusz_Palermo napisał:

No i dobrze właśnie o jazdę wkoło komina (kilka kilkanaście km) chodzi plus jakiś dłuższy wyjazd 1-2 razy do roku ot wszystko. Raczej nie podejrzewam że zaraz wypuszcza się na drugi koniec Europy albo pojadą na Subariade ;)

To na te 2 wyjazdy uzbrój się w cierpliwość i zaplanuj odpowiednio czas :)

 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Tsunetomo napisał:

To na te 2 wyjazdy uzbrój się w cierpliwość i zaplanuj odpowiednio czas :)

 

 Nie muszę mam SBD i dobre ubezpieczenie :D

Samochod nie jest dla mnie tylko dla rodziców którzy obecnie jeżdżą w trasy Suzuki 1.9 diesel a on tam ma chyba z 90 km nie więcej także demon szybkości to też nie jest ;)

 

Zreszta cyferki cyferki pamiętam jak jeździłem Berlingo 2.0 HDi bez turbo i tam też ilość koni pod maską nie zachwycała a auto wyprzedzało, przyspieszalo i całkiem przyjmie jeździło. 

Edited by Syriusz_Palermo
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...