Skocz do zawartości

Dobór części Impreza 99'


ech

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstepie chciałem się przywitać jako nowy użytkownik forum, witam więc i przechodzę do rzeczy.

Od niedawna jestem właścicielem Subaru Imprezy GT z roku 1999.

Moje pytanie dotyczy głównie części które pasują z podobnych modeli, jeśli takowe są oraz nowych. 

Chciałbym poznać Wasze zdanie na temat zawieszenia, sporą cześć jeśli nie całe mam do wymiany zaczynając od obu kołysek niestety. Czy z legacy 91 są te same? Jeśli macie przetestowane amortyzatory, sprężyny, wachacze, napiszcie, lepiej mieć szerszy pogląd na temat użytkowania. 

Drugim tematem jest sprzęgło, dziś ściągnąłem skrzynię po twardych bojach z trzpieniami prowadzącymi i potrzebuje opinii na temat kompletnego sprzęgła, gdyż docisk i koło zamachowe jest popękane. Założone było Exedy (spiek) pod koniec 2014 roku i było przejechane prawdopodobnie okolo 60, moze 70 tysięcy kilometrów. Jest to oryginalna wersja 218 km, z dalej idącymi planami zwiększenia mocy, kiedyś, więc proszę o sprawdzone sprzęgła bez jak i ze spiekiem, Wasze doświadczenia co do marki, jakości i ceny również, gdyż nie jest to kwestia obojętna. 

Trzecią sprawą jest pompa wspomagania. Z których modeli podejdzie?

I ostatnią kwestią z którą sie dzis spotkałem jest pęknięcie wewnętrzne turbiny. Sprężarka jest cała i oś tez w dobrej kondycji, brak luzów. Nie można było narzekać na brak mocy, niemniej jednak nie mam zamiaru jeździć i czekać, aż turbo pęknie po całości.

Mam opcję założenia biturbo wraz z kolektorem wydechowym z Legacy 2.5 turbo, jednak czy taka operacja ma sens i powodzenie czy tylko powodzenia z wątkiem. 

Piszcie dobrze i źle, i interesują mnie opinie.

20190119_181505.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj @ech. Wypowiem się tylko na niektóre z poruszonych przez Ciebie tematów.

Po pierwsze kompatybilność części GT-ka z innymi modelami. Robisz tak - wchodzisz na stronę http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g10/ wyszukujesz sobie część która Cię interesuje wśród tych dot. Twojego auta. Powiedzmy, że interesuje Cię łożysko w środku koła zamachowego. Szukasz tej pozycji na w/w stronie w swoim modelu. Po znalezieniu odpowiedniego działu, odnalezieniu rysunku poniżej niego jest tabela ze spisem i numerami części - w naszym przypadku będzie to "Ball bearing - 806212020). Klikasz na nr OEM tego konkretnego elementu (łożyska) i wyskakuje Ci cała lista samochodów i modeli (wraz z generacją i wersją silnikową) w których ta dana część o dokładnie tym samym numerze OEM jest montowana. Tak znajdziesz kompatybilność części wśród Subaraków.

Kolejna rzecz - sprzęgło - też jestem na etapie zakupu. Poczytałem i pogrzebałem na forum i umocniłem się w przekonaniu - zarówno jeśli chodzi o wytrzymałość, jakość i cenę - biorę OEM. Z tym, że ja na pewno zostaję przy serii GT, a Ty planujesz w przyszłości podnieść moc tak więc musisz ten element jeszcze wziąć pod uwagę czy nie kupić czegoś wytrzymującego większe obciążenia, a tutaj ja już nie zabiorę głosu.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem stronkę i jest na prawdę dobra. Znacznie ułatwi selekcję części używanych. Co do OEM, masz rację, jest to najlepsza opcja do seryjnej wersji, w końcu producent.

Jutro zobaczę jak się mają kolektory i wspomniane biturbo z Legacy.

Dzięki za odpowiedź, ułatwiła sprawę!

Będę pisał jak idą plany, a tymczasem powodzonka i przyczepności.

 

Edit:

 

Próbował ktoś, bądź ma wiedzę na temat montażu biturbo z Legacy b12 280 hp do Imprezy gt?

Jak widać powyżej obecna turbosprężarka ma uszkodzenie, a opcja biturbo jest brana pod uwagę, gdyż mam do niej dostęp, niestety bez kolektorów wydechowych.

Czy poza kolektorami, dodatkowym intercooler'em bądź zmienionym obecnym, na coś jeszcze trzeba zwrócić uwagę? 

Czy ssący zostaje i czy wydech schodzi się tam gdzie koniec kolektora wydechowego w imprezie?

Jeśli ktoś ma wiedzę na owy temat, dajcie znać. 

Obecna turbosprężarka ma oznaczenie rhb5 oraz vf12, a co do dwóch pozostałych załączam zdjęcie.

20190121_200326.jpg

Edytowane przez ech
Nowe informacje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Nie kombinuj bo narobisz sobie kłopotów. Części mechaniczne, silnika są najbardziej kompatybilne z WRXami 02-04. 

 

Pogrzebiesz, pogrzebiesz, zrobisz niejeżdżącego ulepa i pchniesz z rozgoryczenia komuś dalej. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

twinturbo w legacy  było tylko  w 2.0  2.5 jest na pojedynczym turbo. Przy twinturbo kolektor wydechowy do drugiej turbiny koliduje z krzyżakiem przekładni w  aucie LHD. Musiałbyś uspawać  specjalny kolektor omijający krzyżak,  dodatkowo z  głowicy lewej trzeba pociągnąć  zasilanie, przerobić dolot i dorobić sterowanie. 

 

Nikt tego nie robi bo to specyfikacja bez głębszego sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mits napisał:

Cześć Ech, jak coś mam  TD04 w zapasie stan db+ oraz 2xTD04 na części. Mam u siebie zalożone TD05 i z taka zostanę, to jak potrzebujesz turbiny, śmiało pisz. 

Mam dwie td04, szefuncio mi podarował. Szukam raczej części turbo td05. Dzieki za propozycję, może kiedyś napiszę. 

2 godziny temu, szociu napisał:

twinturbo w legacy  było tylko  w 2.0  2.5 jest na pojedynczym turbo. Przy twinturbo kolektor wydechowy do drugiej turbiny koliduje z krzyżakiem przekładni w  aucie LHD. Musiałbyś uspawać  specjalny kolektor omijający krzyżak,  dodatkowo z  głowicy lewej trzeba pociągnąć  zasilanie, przerobić dolot i dorobić sterowanie. 

 

Nikt tego nie robi bo to specyfikacja bez głębszego sensu.

Treściwy konkret, dziękuję! 

2 godziny temu, chojny napisał:

Nie kombinuj bo narobisz sobie kłopotów. Części mechaniczne, silnika są najbardziej kompatybilne z WRXami 02-04. 

 

Pogrzebiesz, pogrzebiesz, zrobisz niejeżdżącego ulepa i pchniesz z rozgoryczenia komuś dalej. 

 

 

Info z częściami, dzięki również, jest punkt zaczepienia. A co do sprzedaży, nie, za długo czekałem żeby nawet jak przekombinuje sprzedać. Na razie wracam do serii, chcę zrobić żeby dobrze paliło, zabezpieczyć przed korozją i powoli w miarę możliwości działać. 

 

Przyczepności Szanownym Panom! I dużo śniegu też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, ech napisał:

Info z częściami, dzięki również, jest punkt zaczepienia. A co do sprzedaży, nie, za długo czekałem żeby nawet jak przekombinuje sprzedać. Na razie wracam do serii, chcę zrobić żeby dobrze paliło, zabezpieczyć przed korozją i powoli w miarę możliwości działać. 

 

Słuszna koncepcja. Z serią sobie poradzisz, serwis sobie poradzi a jak pójdziesz w cuda wianki to w przypadku problemów szukanie ich przyczyny może przyprawić o siwe włosy a ewentualne "kaboom"... lepiej nie pisać.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...