Jump to content

Legacy boxer diesel - swap na JDM 2.0 Gt


Recommended Posts

Witam ponownie.

Minęło już trochę czasu (to już pół roku) i trochę mojej pracy nad legasiami.

Muszę przyznać, że pracy nad instalacjami jest potwornie dużo, może dla tego, że musiałem sprawdzić na schematach wszystkie możliwe kable i zmiany w obu autach.

Jestem na etapie montażu przerobionej instalacji do auta. Zdecydowałem się wymontować z anglika-dawcy wiązkę silnika i wpleść ją do diesla (oczywiście uprzednio wypiąć i częściowo wyciąć kable z diesla).

Mam czas tylko w soboty, więc idzie to bardzo wolno - ale posuwam się na przód.

Nie rozwiązałem wszystkich problemów ze zgodnością systemów, myślę że sobie poradzę.

Postaram się opisać swoje spostrzeżenia, a może ktoś coś poradzi i... będzie OK.

Napiszę w najbliższym czasie co i jak. Pozdrawiam.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Święta racja! Bacznie obserwuje wątek a jak kiedyś będziesz sprzedawał to kto wie.. Daj znać. Uwielbiam poliftowe Legacy. Miałem H6 i 2.0 N/A ale brakowało tam zdecydowanie turbo. Przesiadłem się w zw

Mocowanie z dawcy zostało wycięte i będę je wspawywał we własnym zakresie, niby nic wielkiego ale do tej operacji potrzeba wyjąć skrzynię biegów . Oprócz mocowania skrzyni biegów brakuje jednego

Witam, zacząłem pracę nad swapem z diesla na 2.0 gt. Niestety na ukończenie projektu trzeba będzie trochę poczekać ( niedługo wyjeżdżam za granicę na jakieś 2 miesiące ), myślę że w wakacje auto powin

Posted Images

Przypadkiem powieliłem dwa razy swoją odpowiedź, więc trzeba było korekty.

Jutro może uda mi się opisać zmiany jakie zrobiłem w instalacji, być może komuś się przysłużą. Pozdrawiam

Edited by Mirek 67
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Cos mi się wydaje ze tak hobbystycznie można się w to bawić. Ale jak ktoś potrzebuje auta jak najszybciej to lipa.

Poza tym, biorąc pod uwagę wszystkie komplikacje i czasowe obsuwy to jednak taniej, szybciej i bardziej komfortowo wyjdzie wymienić silnik na taki sam.

Link to post
Share on other sites

Witam

Nooo, niestety z wymianą silnika na taki sam jest duuuuży problem.

Nowy blok silnika a raczej short block(z wałem i korbami itłokami) kosztuje ponad 15 tyś zł + ~2tyś  kompl. uszczelek (może trochę więcej) razem to około 18tyś. zł. Używane silniki to bomby zegarowe, które już się sypią lub tylko czekać kiedy (nikt nie sprzedaje rozebranych short bloków- dopiero wtedy można zweryfikować czy się nadaje). Oferty naprawy silników diesla na internecie to koszt ok.10tyś zł i praktycznie bez gwarancji (bo co to jest za gwarancja 1m-c, czy nawet 3), w tym czasie średnio robi się 1do 5 tyś.km i nawet złożony silnik z mikro-pęknięciami kanałów olejowych short blocku (bo to jest najczęściej przyczyną padania tych silników, bo zakładam że jeżeli był wygięty wał - to został wymieniony) - taki przebieg silnik spokojnie wytrzyma.

Gdyby short blocki a najlepiej same połówki bloków (tak jak dla mojego przypadku) były dostępne w handlu za jakieś rozsądne pieniądze a nie "kosmiczne" to można je zmieniać. Niestety jest jak jest i pozostaje nam hobbystyczny swap silników :(

Link to post
Share on other sites

No tak. Powiedzmy wszystko kosztuje 20 tys.

A takie swapowanie wyjdzie taniej? Razem ze spędzonym czasem, dawca itp itp....?

Link to post
Share on other sites

Pierwsza sprawa to fakt, że Legacy 2.0 GT wychodziły z fabryki tylko z kierownicą po prawej stronie, więc jeśli ktoś chce mieć takie auto to w grę wchodzi tylko 

sprowadzenie z Japonii i przebudowa układu kierowniczego lub swap. Druga sprawa to fakt, że całość zamknie się w bardzo małych pieniądzach. Myślę, że Legacy 2.0 GT

czy to po przeróbce czy też swapie ( oczywiście mówimy tu o profesjonalnej przeróbce czy też swapie, a taki właśnie robię ) z przebiegiem 65.000 km jest warte około 40 tyś zł. 

W tej chwili mogę powiedzieć, że moje auto po zakończeniu prac przy odrobinie szczęścia zamknie się w połowie tej kwoty. Po trzecie lubię robić takie mody i sprawia mi to przyjemność, poprostu miło spędzam czas przy pracy nad autem. Niestety tego czasu ostatnio nie mam za wiele, więc na relację z postępów prac trzeba jeszcze trochę poczekać.

Tak jak pisałem na wstępie, zamieszczę pełny opis przeróbki i dokładne koszty. 

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...

Witam

Mogę się pochwalić, że ja swoją robotę skończyłem (swap), teraz czekam na przeprogramowanie immo.

Po zamianie silnika, instalacji, zbiornika, wydechu i ... , ... przy okazji konserwacja podwozia, odpaliłem auto (przynajmniej na chwilę zanim zablokował go immo).

To czego się obawiałem - elektryczne wspomaganie (z diesla) zadziałało, bo w dawcy było hydrauliczne.

Zobaczę jak wyjdzie z klimą, ba zostawiłem swoją dwu-atrefową i oczywiście problem z instalacją bo nie jest zgodna, ale to się dowiem po przeprogramowaniu immo.

Przemyslawn pochwal się jak Tobie idzie.

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Witam, niestety ciągle brakuje czasu na dokonczenie auta. W tej chwili jestem za granicą, myślę że najpóźniej pod koniec sierpnia wrócę i będę kontynuował prace nad autem. Wiosną miałem trochę wolnego czasu, ale postanowiłem dokończyć mój pierwszy projekt - Legacy B4 RSK LHD. W Dieslu zdążyłem wymontować skrzynię biegów i odwiercić od nadwozia jej mocowanie, które w dieslu było inne. To od GTka też mam już odwiercone i gotowe do wspawania. Przerobiłem też na lhd wiązke kabinową ( tą która idzie po progach do tyłu nadwozia ). Jak coś się ruszy w temacie będę opisywał na bieżąco. Jak przerobiłeś wiązke ? Zrobiłeś hybrydyę dwóch wiązek ? Chodzi mi o to czy wyrzuciłeś wiązkę komputera i w jej miejsce wlutowałeś wiązkę kompa z dawcy ?

Link to post
Share on other sites

Witam

Dokładnie tak jak napisałeś - wyplotłem z głównej wiązki tę od ECU i podmieniłem, do tego część musiałem przelutować a inne usunąć lub wykorzystać pod inne czujniki (generalnie przepiąłem całą wiązkę silnika na wtyku B21)

Pokombinowałem trochę z puszką bezpieczników przy akumulatorze - w miejsce przekaźników świec żarowych wstawiłem te od Air....

Zostawiłem wspomaganie elektryczne i wymontowałem pompę wspomagania (musiałem zmienić pasek na krótszy).

Jeszcze nie wiem co z klimą, bo w starej jest dodatkowo czujnik ciśnienia do ECU a w mojej 2-strefowej nie ma. Przy wyciąganiu silnika musiałem spuścić gaz z klimy a teraz czekam na "kaciany" z chin do serwisowania A/C (cenowo komplet 400zł - podobnie jak oddanie auta do nabicia klimy w serwisie a przynajmniej zostaną mi kaciany z komputerkiem do serwisowania A/C). Jak przeprogramują IMMO i nabije klimę to się okaże czy trzeba jakoś oszukać  ECU.

Przy podmianie silników nie zmieniałem skrzyni - została z diesla razem z rozrusznikiem bo jest trochę większy i musiałbym robić tuleję.

Nie wiem jeszcze jak będzie się jeździło z takimi przełożeniami skrzyni, ale jak nie będzie mi odpowiadać - to i skrzynię przełożę (obudowa skrzyni i wałek wilowpustu sprzęgła pasują zamienni do siebie bez przeróbek).

Wydech podmieniłem z anglika i zawieszenie skrzyni, bo rura idzie inaczej i obijała się o nią (muszę jeszcze przespawać mocowanie na rurze).

Przy okazji rozbierania ostatnich tłumików wstawiłem tulejki uszczelniające od TICO zamiast oryginalnych uszczelek - skorodowane uszy od temperatury i wody powykszywiały się i nie było możliwości uszczelnić łączenia (alternatywa odciąć i wspawać nowe uszy) a koszt 2 tulejek to parę złotych i pasują.

A wracając do wiązki ECU silnika - to 2 z 4 wtyczek z kablami w zostawiłem w oryginalnej długości (nie chciałem wszystkich kabli skracać i lutować - tylko te niezbędne),  obróciłem ECU bo i tak było inaczej mocowane i zawinąłem kable pod blachą osłonową (ale nie robiłem żadnych pętli) grunt że się zmieściły.

Dobrze że kupiłem całego dawcę, bo dopiero w trakcie swapa wychodzi ile dodatkowych części potrzeba podmienić żeby nie odwalić hały (choćby puszka na gazy paliwa w nadkolu o czym nikt nie pisze) a przy okazji zostają części "eksploatacyjne" zawieszenia do ewentualnej podmiany.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Skrzynia raczej będzie za długa, od razu radził bym wstawić z benzyny. Diesel ma mocny dół i nisko się kręci w przeciwieństwie do benzyny, mocno spadną osiągi i komiczne prędkości na poszczególnych biegach, jak robić przekładkę to pełną.  

Edited by ManoLEE
Link to post
Share on other sites

Witam

Już bujam się legasiem z tą skrzynią z diesla i jest całkiem nieźle (myślałem że będzie gorzej), biegi są trochę dłuższe, ale nie jest źle.

Nie wiem jak jazda w korku, ale i tak dopasowanie biegów nie jest lepsze do 50km/h czy w dieslu czy benzynie ( teraz - 4 prawie 2tyś obr. i jest 60km\h).

Wcześniej, to znaczy w dieslu jeździłem z podpiętym modułem (miał blisko 200 KM), jazda była rewelacyjna, nie dość że zbierał się od 1,5tyś obr. to nie trzeba było specjalnie tłamsić pedału gazu i szedł jak burza, coś na wzór amerykańskich kilku-litrowych aut (chcesz wyprzedzać- deptasz w pedał bez redukcji i legaś rwał się do przodu jak by tylko na to czekał ) a teraz to zwykłe auto i nie ma tej frajdy, tylko że lepiej się trzyma drogi niż inne.

Jak znudzi mi się taka jazda to sobie zmienię skrzynię bo mam od dawcy

Link to post
Share on other sites

350Nm, a z modułem pewnie ponad 400 robiło swoje, a w dodatku od samego dołu, przełożenie diesla zabiło osiągi turbo benzyny ;)

Link to post
Share on other sites

Witam

Niestety to 2.0 bez turbo a wrażenie mam jakby zmieniło się przełożenie o jeden bieg w dół.

Generalnie to mam inny problem, bo nie mogę znaleźć kogoś do przeprogramowania pompy ABS albo ECU.

Rzecz  w tym, że Ecu silnika nie rozpoznaje ABS a pompa ABS jest jednokrotnego zapisu a to oryginalna pompa w aucie.

Wydaje mi się że wystarczyło by zmienić coś Ecu silnika, ale coś nie kumam?

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...