Jump to content
przemyslawn

Legacy boxer diesel - swap na JDM 2.0 Gt

Recommended Posts

Od biedy możesz wrzucić sam silnik, podobno podejdzie pod dieslowska skrzynie, ale z komfortem jazdy w takiej konfiguracji może być różnie. Kiedyś będąc w UK padła mi skrzynia w Peugeocie, pojechałem na szrot i kupiłem skrzynię, która z wyglądu była identyczna, po założeniu okazało się, skrzynia jest od diesla. Jeździło się trochę dziwnie i niezbyt komfortowo. Jeździłem tak z pół roku, po powrocie do Polski wymieniłem skrzynię na taką jak trzeba. Wracając do tematu, przy wymianie silnika i skrzyni potrzeba też wymienić tylny most i najprawdopodobniej półosie. Wiązka kabli też musi zostać wymieniona lub zmodyfikowana do nowego silnika. Przewody paliwowe też trzeba wymienic, trzeba zamontować pompę paliwowa ( nie wiem czy podejdzie do dieslowskoego baku ). Krótko mówiąc najlepiej mieć cały samochód jako dawce. Zlecenie wykonania całego swapa z ekonomicznego punktu widzenia moim zdaniem jest nieopłacalne, ale jeśli wszystkie, lub większość prac wykonasz sam i kupisz dawce w dobrych pieniadzach, ma to sens. Wszystko zależy od tego jaki silnik swapujesz. Wiadomo, że auto z silnikiem H6 cz JDM 2.0 GT ma dużo większą wartość niż zwykłe 2.0 benzyna, dlatego z ekonomicznego punktu widzenia ma sens swap na H6 lub 2.0 GT
Tylko pamiętaj że taki wynalazek musi mieć zmienione dane w dowodzie rejestracyjnym i potem takiego swapa trudniej sprzedasz. Bo "ulep" :mrgreen:

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zmianą danych nie powinno być wiekszych problemów, do tego powinna wystarczyć opinia rzeczoznawcy. Jeśli chodzi o wartość pojazdu po swapie to tak jak już pisałem, wszystko zależy od tego co i jak swapujesz. Ja wybrałem 2.0 GT bo uważam, że ze względów ekonomicznych taki swap ma sens. W moim przypadku wymienione będzie wszystko. Z diesla pozostanie tylko nadwozie. Nie obawiam się o późniejszą odsprzedaż auta bo wszystko bedzie zrobione profi a biorąc pod uwagę fakt, że 2.0 GT opuszczał fabrykę tylko z kierownicą po prawej stronie, mój egzemplarz może być atrakcyjny dla fana marki, który chce mieć auto w niespotykanej u nas specyfikacji. Pozatym samochód z 2008 roku z przebiegiem 65.000, zakładając że cena nie jest kosmiczna nie powinien długo czekać na klienta.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Święta racja! Bacznie obserwuje wątek a jak kiedyś będziesz sprzedawał to kto wie.. Daj znać. Uwielbiam poliftowe Legacy. Miałem H6 i 2.0 N/A ale brakowało tam zdecydowanie turbo. Przesiadłem się w związku z tym na Blitzena RHD, na ktorego zawsze polowalem i który to właśnie ma bebechy 2.0 GT JDM. Wcale bym nie pogardził wersja LHD :D Powodzenia!

 

PS: jedyne co mogłbym polecić to zaciski od STI, założyłem u siebie z rocznika 2015 i wreszcie hamulce radzą sobie z tym autem ;)

Screenshot_20181124-120523.png

  • Like 2
  • Thanks 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój brat myślał, że jest jedynym posiadaczem Blitzena w Polsce. W garażu naszego ojca czeka Blitzen mojego brata, też czerwony, manual z 2006 roku. Wiosną ruszamy w jego przeróbką na LHD. Przeróbka Legacy to żaden problem. Ps. Bryka robi wrażenie, nie dość że Blitzen to jeszcze z dokładkami zderzaków.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, przemyslawn napisał:

Mój brat myślał, że jest jedynym posiadaczem Blitzena w Polsce.

No to było nas dwóch tak myślących :D haha

 

18 minut temu, przemyslawn napisał:

W garażu naszego ojca czeka Blitzen mojego brata, też czerwony, manual z 2006 roku. Wiosną ruszamy w jego przeróbką na LHD. Przeróbka Legacy to żaden problem. 

brzmi interesująco, będzie jedynym LHD w PL. Do czasu, póki ja nie przełoże:)  Jeżdzę RHD od 8lat i tak mi nawet łatwiej, nie wyprzedzam ;) Narazie zarejestrowany w PL jako RHD ale kto wie jak to się skończy.

21 minut temu, przemyslawn napisał:

 Ps. Bryka robi wrażenie, nie dość że Blitzen to jeszcze z dokładkami zderzaków.

Dzięki, trochę podłubany tu i ówdzie ;) 

 

 

PS: Musimy kiedyś zrobić spota obu Blitzenów, często bywam w Rzeszowie ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, AR2R_K19DLA napisał:

Święta racja! Bacznie obserwuje wątek a jak kiedyś będziesz sprzedawał to kto wie.. Daj znać. Uwielbiam poliftowe Legacy. Miałem H6 i 2.0 N/A ale brakowało tam zdecydowanie turbo. Przesiadłem się w związku z tym na Blitzena RHD, na ktorego zawsze polowalem i który to właśnie ma bebechy 2.0 GT JDM. Wcale bym nie pogardził wersja LHD :D Powodzenia!

 

PS: jedyne co mogłbym polecić to zaciski od STI, założyłem u siebie z rocznika 2015 i wreszcie hamulce radzą sobie z tym autem ;)

Screenshot_20181124-120523.png

 

Sorry za offtop ale może byś wrzucił do któregoś z tematów więcej fotek swojego Blitzena :D

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coraz więcej tych LGT 2.0 się pojawia w PL ;) Białas ten tutaj ładny był... Moim zdaniem, szkoda że nie zostałeś przy nim i mu po prostu przekładki nie zrobiłeś. Budy z JP są jak nowe, zresztą sam widziałeś... Jak wygląda SBD po 10 polskich zimach i nie planowanym postoju też widać :("Trochę" dodatkowej roboty będzie przy nim jeszcze, ale kibicuje.

Ja swoje LGT WR w pierwszych planach miałem przekładać, później się mi odmieniło i chciałem zarejestrować jako rhd, ale u mnie w wydziale zbytnio "oczytani" są i nie idzie tak łatwo jak w większości miast... Także aktualnie to w sumie sam nie wiem co robić dalej :D

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 24.01.2019 o 19:30, Gaceq napisał:

Coraz więcej tych LGT 2.0 się pojawia w PL ;) Białas ten tutaj ładny był... Moim zdaniem, szkoda że nie zostałeś przy nim i mu po prostu przekładki nie zrobiłeś. Budy z JP są jak nowe, zresztą sam widziałeś... Jak wygląda SBD po 10 polskich zimach i nie planowanym postoju też widać :("Trochę" dodatkowej roboty będzie przy nim jeszcze, ale kibicuje.

Ja swoje LGT WR w pierwszych planach miałem przekładać, później się mi odmieniło i chciałem zarejestrować jako rhd, ale u mnie w wydziale zbytnio "oczytani" są i nie idzie tak łatwo jak w większości miast... Także aktualnie to w sumie sam nie wiem co robić dalej :D

 

 

Na tą chwilę Ministerstwo Transportu nie wydaje odstępstw od warunków technicznych dla samochodów sprowadzonych bezposrednio z JP, jeśli nie zostały one przebudowane na LHD. Gdybyś sprowadził auto z kierownicą po prawej stronie z któregoś kraju będącego członkiem EU, dostałbys odstepstwo, ale z JP już nie. Bez przebudowy na lhd nie zarejestrujesz auta w Polsc :(.

W dniu 24.01.2019 o 18:40, Bonless napisał:

 

Sorry za offtop ale może byś wrzucił do któregoś z tematów więcej fotek swojego Blitzena :D

Blitzen należy do mojego brata, nie mam jego zdjęć. Obecnie jestem w UK, jak wrócę to wrzucimy jakieś zdjęcia. Jest to standardowy Blitzen ze spoilerem na tylnej klapie, wersja z manualną skrzynią biegów, kolor czerwony, felgi takie jak u Ciebie, tyle że srebrne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, zgadza się, z tym odstępstwem to wiem jak jest dokładnie i się z tym liczyłem sprowadzając to LGT. Jednak jest tak teoretycznie, bo już praktycznie to całe mnóstwo aut bezpośrednio z JP jednak jest porejestrowane  jako rhd bez przebudowy, kwestia gdzie się mieszka i jak na to patrzą ;) Z kolei tym podejściem ministerstwa do wydania odstępstwa to też chore moim zdaniem jest, bo akurat kwestia VIN-u jest kwestią zupełnie osobną aniżeli strona po której kierownica jest, bo nie tego tyczy się decyzja... To jest po prostu takie widzi mi się ich ze nie chcą dawać dla rhd prosti z JP :toobad:

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 27.01.2019 o 11:16, Gaceq napisał:

Tak, zgadza się, z tym odstępstwem to wiem jak jest dokładnie i się z tym liczyłem sprowadzając to LGT. Jednak jest tak teoretycznie, bo już praktycznie to całe mnóstwo aut bezpośrednio z JP jednak jest porejestrowane  jako rhd bez przebudowy, kwestia gdzie się mieszka i jak na to patrzą ;) Z kolei tym podejściem ministerstwa do wydania odstępstwa to też chore moim zdaniem jest, bo akurat kwestia VIN-u jest kwestią zupełnie osobną aniżeli strona po której kierownica jest, bo nie tego tyczy się decyzja... To jest po prostu takie widzi mi się ich ze nie chcą dawać dla rhd prosti z JP :toobad:

Niezupełnie. Polska bardzo się wzbraniala przed samochodami z kierownicą po prawej stronie. Pod naciskiem EU nasi ustąpili, i wprowadzili możliwość rejestracji aut RHD, ale tylko tych, które były wcześniej zarejestrowane w EU ( EU zarzucała nam, że brak możliwości rejestracji samochodów RHD stoi w sprzeczności z zasadą swobodnego przepływu towarów pomiedzy krajami EU ). Wiem, że jest sporo aut z Japonii, ktore zostały zarejestrowane jako RHD, sam się zastanawiam w jaki sposób ich właścicielom się to udało. Możliwe, że te auta przechodziły odprawę celną w Niemczech lub w UK a może poprostu na początku kiedy wprowadzono możliwość rejestracji aut RHD urzędnicy nie doczytali dokładnie przepisów i udzielali odstepstw na krótki vin dla samochodów sprowadzonych bezpośrednio z Japonii, potem się połapali i przestali udzielać odstepstw dla japończyków.

" Mały " podesłal zdjęcia swojego Blitzena

IMG-20190128-WA0007.jpg

IMG-20190128-WA0008.jpg

IMG-20190128-WA0006.jpg

Dopiero teraz zauważyłem, że nie ma spoilera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Znalazłem Twój temat i jak pozwolisz to tu będę wymieniać informacje na temat mojego przeszczepu.

Pozdrawiam Mirek

Edited by Mirek 67

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Przemku, rozpiąłem/wymontowałem wiązkę deski rozdzielczej - poszło nawet całkiem nieźle, jest dobrze opisana i już lezy w bagażniku.

Natomiast mam problem z główną wiązką ściany grodziowej, a dokładnie z kablami idącymi w słupki, w górnej części i nie wiem jak je rozpiąć.

Kable idą gdzieś w nadkola a nie bardzo widzi mi się rozkręcanie blach nadkoli.

Kable z lewego słupka idą pewnie do bezpieczników w komorze silnika, a kable wchodzące do prawego słupka nie mam pojęcia dokąd i  jak je wyjąć?

lewy slupek.jpg

prawy slupek.jpg

Edited by Mirek 67

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam
Przemku, rozpiąłem/wymontowałem wiązkę deski rozdzielczej - poszło nawet całkiem nieźle, jest dobrze opisana i już lezy w bagażniku.
Natomiast mam problem z główną wiązką ściany grodziowej, a dokładnie z kablami idącymi w słupki, w górnej części i nie wiem jak je rozpiąć.
Kable idą gdzieś w nadkola a nie bardzo widzi mi się rozkręcanie blach nadkoli.
Kable z lewego słupka idą pewnie do bezpieczników w komorze silnika, a kable wchodzące do prawego słupka nie mam pojęcia dokąd i  jak je wyjąć?
303536817_lewyslupek.thumb.jpg.8737c4d63a154d201a13c3781aa88965.jpg
671447492_prawyslupek.thumb.jpg.0306dc1ca085e01c126ca69a77d0f6ed.jpg

Jak dobrze pamiętam gdy mi przyszło rozbierać diesla to te kable z praweho słupka A ida do komory silnika z której je odpinałalem i wycofywałem do środka auta. Nie pamietam tylko teraz gdzie one są wpięte pod maską.
Wiem że to nie jest jakoś super pomocne ale niestety tylko tyle pamiętam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po odkręceniu plastikowych nadkoli będzie dostęp do tych wiązek. Na zdjęciach, które wysłałem Ci na priw. te wiązki są oznaczone jako nr. 1 i nr. 2. Wiązka króra wchodzi w prawe nadkole idzie da modółu abs, natomiast prawa, tak jak pisał kol. Waldek Wozny - do puszki bezpieczników. Te wiązki  w wersji lhd i rhd wchodzą do tych samych nadkoli, więc przy przeróbce wiązki z anglika nie zamieniaj ich miejscami. Właśnie dlatego, że te wiązki muszą zostać na swoich miejscach trzeba odwinąć z taśmy wiązkę z anglika i oddzielić je od reszty wsiązki. Tak jak pisałem Ci na priw. Te wiązki zostawiasz na miejscu a resztę instalacji obracasz. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie rozwijaj z taśmy wiązki z anglika na samochodzie. Najpierw ją wymontuj, potem rozwijaj. Tak będzie o wiele łatwiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...