Skocz do zawartości

Impreza WRX my03 krótkie sprzęgło


templar79

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem posiadaczem imprezy wrx 2003 od kilku miesięcy. Po tym czasie trochę ją poznałem ale nie wiem czy to co u mnie jest to standard w wrx-ach dlatego chciałem was zapytać o sprzęgło, mianowicie chodzi mi o to, że u mnie sprzęgło "łapie" tak na 1/3 skoku pedału sprzęgła od góry patrząc. Czyli po wciśnięciu sprzęgła na 1/3 głębokości mogę spokojnie bez zgrzytów zmieniać biegi. 

Jest to niewygodne przy ruszaniu, ponieważ jak stoję na światłach to zazwyczaj wciskam sprzęgło do końca (chyba większość tak ma) i wtedy przy ruszaniu mam problem z płynnością tzn albo ruszam z opóźnieniem, albo jest szarpanie, albo uda się ruszyć w miarę "normalnie" choć i tak uważam, że jest źle. Po prostu brakuje mi takiego momentu kiedy czuję przy odpuszczaniu sprzęgła, że ono zaczyna "brać". U mnie jest długo długo nic a później prawie od razu łapie na całego. 

Nie wiem czy to norma w wrx-ie czy może mam jakieś pół sportowe to sprzęgło ... czy co.. 

Auto kupiłem w Holandii, jest zadbane i raczej nie zmotane, z tego co wiem to standard. 

Dajcie znać jak jest u was czy to norma, czy może jakieś sportowe (pseudo sportowe) sprzęgło, czy może kwestia regulacji a może już kończy żywot i to jest oznaka. Nie wiem bo za krótko się znam z moją imprezą. Z góry dzięki za odpowiedzi. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Twojego opisu sprzęgło powoli zaczyna brać wysoko.

Może to być objaw kończącego się sprzęgła.

Znajdź kawałek prostej, najlepiej podjazd pod wzniesienie, utrzymaj auto na stałej prędkości na wyższym biegu (4) przy niskich obrotach a następnie "pedal to the metal".

Jak zacznie Ci się ślizgać to szykuj kasę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, _scooby_ napisał:

utrzymaj auto na stałej prędkości na wyższym biegu (4) przy niskich obrotach a następnie "pedal to the metal"

Nie musi go cisnąć od dołu, co nawet jest niezbyt zdrowe dla silnika, wystarczy odkręcić w momencie gdy wstaje turbo. Jeśli się nie ślizga ale wysokość brania sprzęgła drażni, można nieco opuścić pedał na trzpieniu pompki, oczywiście nie za dużo aby w pełni wysprzęglało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi, zapomniałem jeszcze dodać, że jedynka i wsteczny "wchodzą" ciężko, jedynka to czasami wcale nie chce wejść i muszę drugi raz wysprzęglić (ze 4 razy na 3000 km mi się zdarzyło).

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Acha, ślizgania sprzęgła nie zauważyłem, a często mam tak że np na trójce ciągnę z dołu i jak turbina zaczyna dmuchać to auto ładnie rwie do przodu.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.01.2019 o 13:51, mirasek napisał:

Nie musi go cisnąć od dołu, co nawet jest niezbyt zdrowe dla silnika

przecież nikt nie każe mu tak jeździć przez miesiąc ;)

 

 

W dniu 17.01.2019 o 17:39, templar79 napisał:

jedynka i wsteczny "wchodzą" ciężko, jedynka to czasami wcale nie chce wejść

do wymiany sprzęgło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, będę się oswajał z myślą, że sprzęgło do wymiany :(  czy możecie coś w sprawie wyboru tego sprzęgła polecić. Czytałem kilka wcześniejszych postów, ale już się zamotałem bo tu raz dwumasa raz jednomas ( w sumie to się zastanawiam czy ja nie mam jednomasy bo ciężko jest ruszyć płynnie .. można ale jak na mój gust to za dużo trzeba w to włożyć energii i skupienia) raz OEM raz piszecie że EXEDY bo niby to samo co OEM ...  Jak sprawdzić czy mam dwu czy jednomasę, czy aby jednomasa to nie jest tylko w wolnossakach a w turbo dwumas ?

Ktoś coś konkretnie z doświadczenia poradzi ? I gdzie to najlepiej zrobić w Warszawie, jakieś namiary na mechanika co jest dobry w temacie, bo jak już się zdecyduję na sprzęgło to pewnie zrobię rozrząd, uszczelki, świece ... itp..  Jak już wyjmę silnik to większy przegląd zrobię. 

Edytowane przez templar79
Dodałem ostatnie zdanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli auto seryjne to chłopaki zalecają sprzęgło OEM.
Na razie seryjne, jedyne co planuję to jakiś stage 1 na 250-260 km, ale to może w drugiej połowie roku. A gdzie to sprzęgło zamawiać w Subaru czy można w zwykłych sklepach ? A jakiś warsztaty polecasz w Wawie ?

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem z Warszawy ale jest tam kilka osób, które zjadły na Subaru zęby (łap PW) ;)

Ceny części w ASO często są przystępne ale z ceną wykonania usług bywa już różnie.

Polecam zadzwonić do kilku ASO w okolicy i zorientować się w cenach.

Osobiście polecam ASO w Radomiu. Dobre ceny i fachowa obsługa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.01.2019 o 17:39, templar79 napisał:

jedynka i wsteczny "wchodzą" ciężko, jedynka to czasami wcale nie chce wejść i muszę drugi raz wysprzęglić

Płyn do wymiany, układ do odpowietrzenia, pompka, przewód i wysprzęglik do sprawdzenia. Nie daj się wmanewrować w wymianę sprzęgła bo dwa biegi nie wchodzą ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn do wymiany, układ do odpowietrzenia, pompka, przewód i wysprzęglik do sprawdzenia. Nie daj się wmanewrować w wymianę sprzęgła bo dwa biegi nie wchodzą  
Super, dzięki za podpowiedź. Chętnie zacznę od tego co piszesz a te operacje są gdzieś na forum opisane ? Jak odpowietrzyć, jak sprawdzić wysprzęglik ?

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...