Skocz do zawartości

Nie działa podgrzewanie tylnej szyby i lusterek


Seeb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Szukam pomocy w naprawie nie działającego podgrzewania tylnej szyby i lusterek w Outbacku 2.0 diesel, rocznik 2008.

 

Po włączeniu podgrzewania na panelu w kabinie dioda zapala się i gaśnie po 15 minutach więc sterowanie jest ok. Cewka przekaźnika Rear Deffoger Relay wewnątrz komory silnika jest sprawna, oporność wynosi 180 ohm. Styki też działają, przekaźnik był zamieniony z przekaźnikiem od klaksonu który po tej zamianie zadziałał. Cewka przekaźnika Mirrow Heater Relay jest sprawna, oporność wynosi 140 ohm. Styki działają, przekaźnik zamieniony dla sprawdzenia z przekaźnikiem od podgrzewania przedniej szyby. Bezpieczniki są sprawne. Sprawdziłem też miernikiem ścieżki na szybie i lusterkach. Po odłączeniu przewodów zasilających miernik wskazał ciągłość ścieżek i brak napięcia po włączeniu podgrzewania na tych przewodach. 


Według schematu elektrycznego który znalazłem na stronie http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/ styk normalnie otwarty przekaźnika Rear Deffoger Relay jest zasilany bezpośrednio z akumulatora i napięcie 12V w tym miejscu jest. Druga cześć tego styku połączona jest z bezpiecznikiem 25A znajdującym się obok tego przekaźnika. Plus cewki tego przekaźnika zasilany jest ze stacyjki i po przekręceniu kluczyka pojawia się napięcie 12V pomiędzy minusem na akumulatorze a wtykiem plusa w gnieździe przekaźnika. Minus cewki sterowany jest przez Body Integraded Unit. Mierząc napięcie na wtykach cewki w gnieździe przekaźnika po jego wyjęciu i po włączeniu zapłonu mam 12V natomiast po włączeniu podgrzewania w kabinie napięcie spada do 7,5V. Po włożeniu przekaźnika i włączeniu podgrzewania nie ma napięcia pomiędzy minusem akumulatora a bezpiecznikiem 25A zasilającym dalszą cześć układu podgrzewania.

 

Czy może ktoś się spotkał z podobnym problemem i co jeszcze można by było sprawdzić aby naprawić usterkę? Gdzie w tym aucie znajduję się BUI abym mógł sprawdzić kabel pomiędzy przekaźnikiem a BUI?

 

Pozdrawiam

wi-20202e.pdf

wi-19216e.pdf

wi-19218e.pdf

wi-19350e.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Seeb napisał:

Gdzie w tym aucie znajduję się BUI abym mógł sprawdzić kabel pomiędzy przekaźnikiem a BUI?

Pod kierownicą. W pierwszej kolejności sprawdź, czy masz GND na styku B16 BIU po włączeniu podgrzewania. Ustaw też podgrzewanie na max. Może to moje subiektywne odczucie i nigdzie nie znalazłem odniesienia w manualach, ale wydaje mi się, że siedzenia, lusterka, szyba grzeją po podniesieniu temperatury pokrętłem AC.

Edytowane przez WOJO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sprawdziłem kabel pomiędzy gniazdem przekaźnika a BIU, jest przejście i nie ma zwarcia do masy więc kabel nie jest uszkodzony.

 

Czy ktoś miałby możliwość sprawdzenia napięcia w takim samym aucie na cewce przekaźnika w dwóch przypadkach: po włączeniu zapłonu oraz po uruchomieniu podgrzewania szyby. Dla ułatwienia załączam zdjęcie lokalizacji przekaźnika.

 

Podejrzewam uszkodzenie modułu komfortu więc od razu się zapytam czy ktoś może naprawiał moduł i może polecić jakiś serwis w Warszawie? Drugą opcją jest zakup używanego modułu który trzeba byłoby zaprogramować i kolejne pytanie gdzie można byłoby to zrobić również w Warszawie?

IMG_6357.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...