Jump to content

Nie działa podgrzewanie tylnej szyby i lusterek


Seeb
 Share

Recommended Posts

Witam

Szukam pomocy w naprawie nie działającego podgrzewania tylnej szyby i lusterek w Outbacku 2.0 diesel, rocznik 2008.

 

Po włączeniu podgrzewania na panelu w kabinie dioda zapala się i gaśnie po 15 minutach więc sterowanie jest ok. Cewka przekaźnika Rear Deffoger Relay wewnątrz komory silnika jest sprawna, oporność wynosi 180 ohm. Styki też działają, przekaźnik był zamieniony z przekaźnikiem od klaksonu który po tej zamianie zadziałał. Cewka przekaźnika Mirrow Heater Relay jest sprawna, oporność wynosi 140 ohm. Styki działają, przekaźnik zamieniony dla sprawdzenia z przekaźnikiem od podgrzewania przedniej szyby. Bezpieczniki są sprawne. Sprawdziłem też miernikiem ścieżki na szybie i lusterkach. Po odłączeniu przewodów zasilających miernik wskazał ciągłość ścieżek i brak napięcia po włączeniu podgrzewania na tych przewodach. 


Według schematu elektrycznego który znalazłem na stronie http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/ styk normalnie otwarty przekaźnika Rear Deffoger Relay jest zasilany bezpośrednio z akumulatora i napięcie 12V w tym miejscu jest. Druga cześć tego styku połączona jest z bezpiecznikiem 25A znajdującym się obok tego przekaźnika. Plus cewki tego przekaźnika zasilany jest ze stacyjki i po przekręceniu kluczyka pojawia się napięcie 12V pomiędzy minusem na akumulatorze a wtykiem plusa w gnieździe przekaźnika. Minus cewki sterowany jest przez Body Integraded Unit. Mierząc napięcie na wtykach cewki w gnieździe przekaźnika po jego wyjęciu i po włączeniu zapłonu mam 12V natomiast po włączeniu podgrzewania w kabinie napięcie spada do 7,5V. Po włożeniu przekaźnika i włączeniu podgrzewania nie ma napięcia pomiędzy minusem akumulatora a bezpiecznikiem 25A zasilającym dalszą cześć układu podgrzewania.

 

Czy może ktoś się spotkał z podobnym problemem i co jeszcze można by było sprawdzić aby naprawić usterkę? Gdzie w tym aucie znajduję się BUI abym mógł sprawdzić kabel pomiędzy przekaźnikiem a BUI?

 

Pozdrawiam

wi-20202e.pdf

wi-19216e.pdf

wi-19218e.pdf

wi-19350e.pdf

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Seeb napisał:

Gdzie w tym aucie znajduję się BUI abym mógł sprawdzić kabel pomiędzy przekaźnikiem a BUI?

Pod kierownicą. W pierwszej kolejności sprawdź, czy masz GND na styku B16 BIU po włączeniu podgrzewania. Ustaw też podgrzewanie na max. Może to moje subiektywne odczucie i nigdzie nie znalazłem odniesienia w manualach, ale wydaje mi się, że siedzenia, lusterka, szyba grzeją po podniesieniu temperatury pokrętłem AC.

Edited by WOJO
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sprawdziłem kabel pomiędzy gniazdem przekaźnika a BIU, jest przejście i nie ma zwarcia do masy więc kabel nie jest uszkodzony.

 

Czy ktoś miałby możliwość sprawdzenia napięcia w takim samym aucie na cewce przekaźnika w dwóch przypadkach: po włączeniu zapłonu oraz po uruchomieniu podgrzewania szyby. Dla ułatwienia załączam zdjęcie lokalizacji przekaźnika.

 

Podejrzewam uszkodzenie modułu komfortu więc od razu się zapytam czy ktoś może naprawiał moduł i może polecić jakiś serwis w Warszawie? Drugą opcją jest zakup używanego modułu który trzeba byłoby zaprogramować i kolejne pytanie gdzie można byłoby to zrobić również w Warszawie?

IMG_6357.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...