Jump to content

Reflektory USA na EU


Erbe1968
 Share

Recommended Posts

Widząc jak to jest zbudowane to chyba nikt Ci przednich nie przerobi. Wiem że dostosowuje się lampy tylne.

Kiedyś miałem audi 80 V6 tam była lampa tzw zespolona. Rozbilem, szukałem lampy, kupiłem używana za 350 PLN. Po montażu okazało się że to lampa z Anglika. Dorwałem klosz z wersji europejskiej, ale wtedy świeciła jaka USA, dopiero jak wyminłem jeszcze odbłyśnik, to świeciła tak jak powinna. Więc myślę że przednie lampy się po prostu wymienia. Chyba że jakaś firma ma dojście do odbłyśników, ale wtedy klosz musi być bez tych lamelek, czyli od SG i nowsze.

Link to comment
Share on other sites

Wiem,  że się przerabia,  ale wolałbym firmę z polecenia,  a nie pierwszą lepszą. Lampy nie są ksenonowe,  nie ma też zamontowanych spryskiwaczy reflektorów więc wymiana na ksenony nie wchodzi w rachubę.  Boję się,  że zakup EU może nie do końca pasować do wersji nadwozia US,  dlatego wolałbym oprzeć się na sprawdzonym warsztacie w okolicy Rzeszowa lub Krakowa. 

Link to comment
Share on other sites

Przerobią bez problemu (wymieniają soczewki), np. polecana tu przy okazji regeneracji odbłyśników krakowska firma. Pytanie jest bardziej o sens, bo też chciałem przerabiać w samochodzie z USA, ale jak się okazało, że za kilkaset złotych dostanę jedynie dobre samopoczucie, to odpuściłem sobie. Reflektory nadal nie będą miały homologacji i wynik każdego badania będzie nadal zależał od "widzimisię" diagnosty. Snop światła lewego reflektora możesz obniżyć doraźnie śrubami regulacyjnymi. A właściwym rozwiązaniem będzie wymiana reflektorów na EU (o ile mają ten sam kształt). Bardzo za to polecam regenerację odbłyśników, bo różnica jest ogromna.

Edited by Kambol
Link to comment
Share on other sites

Możesz jeszcze pokusić się na tzw retrofit lampy. W tapatalk nie widzę pod awatarem jaki masz samochód. Ale jeśli masz soczewki to faktycznie można wymienić, Natomiast jeśli masz odbłyśnik można to wymienić na soczewkę. Ale w każdym wypadku nie masz homologacji na lampę. Wymień lampy i po kłopocie. Zamów na alledrogo, ale od firmy nie od osoby prywatnej. Wtedy jak by nie pasowały to możesz odesłać.

Link to comment
Share on other sites

A te lampy to na pewno symetryczne...? To że na rynek USA to nic nie znaczy. W niektórych modelach były na USA także asymetryczne, choćby w Legacy IV polift. Nie wiem jak w innych modelach, ale ja mam w Legacy oryginalne amerykańskie lampy które swięcą tak jak u nas powinny (pomijając markery;) Przeróbki dokonuje sie przez wymiane soczewek na europejskie, ale proponuję upewnić się najpierw czy faktycznie tego potrzebujesz.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za odpowiedzi.  Sprawa dotyczy forka MY15. Mój stary legaś IV,  to auto z polskiego salonu. Forek jest z US i jest obawa,  że reflektory wersji UE mogą nie pasować do np.  kształtu maski czy też zderzaka,  a to wiązałoby się dalszym brnięciem w kolejne wymiany. Z pewnością wszystkie "za" i "przeciw" należy rozważyć... Reflektory i oświetlenie tylne jest już zmienione pod względem kolorów na wymagane w UE,  pozostaje tylko problem asymetryczności świateł - sprawdzone na stacji diagnostycznej - nie spełnia wymogów UE... 

 

Link to comment
Share on other sites

Wymiana soczewek nic nie da. Soczewka jedynie skupia światło. Tak samo z odbłyśnikiem w zespole. Za symetryczne/asymetryczne (światło) odpowiada przesłona która znajduje się pomiędzy soczewką, a odbłyśnikiem. 

Wystarczy ją zmienić by mieć światła EU. Ot to cała filozofia. Dotyczy lamp soczewkowych.  

 

Inaczej sprawa ma się w lampach na odbłyśniku typu Forek SG, SH wtedy wymiana odbłyśnika na EU załatwia sprawę. 

Choć lepiej jest kupić używane lampy EU niż się bawić w ich przerobienie.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli lampy EU nie podejda to nie masz wyjscia, trzeba przerobić. W tak nowym aucie masz pewnie soczewki ledowe. W internecie można kupić 2 nowe soczewki ledowe za jakieś 500 zł. Po zamontowaniu soczewek lampy będą spełniały  normy, ale tak jak pisali koledzy nie będą  miały homologacji. Homologacja nie trzeba się zbytnio przejmować. Jeździłem do niedawna samochodem, który był produkowany tylko na rynek amerykański, też miał przerobione lampy i na przeglądzie nigdy nie miałem problemów. Nikt nie zwraca uwagi na homologacje. Najważniejsze, żeby lampy świeciły tak jak trzeba.

Link to comment
Share on other sites

Mam 2 auta z USA i z tymi przeglądami jest coraz gorzej w sensie czepiania się bez sensu:P. W OBK zmieniłem na EU (opisane na TF) i mam spokój. Pewnie masz pomarańczowe obrysówki, co dodatkowo przykuwa uwagę i zaczyna się szukanie literki E. ;-) Podobno i literkę można nabyć:ph34r:

Link to comment
Share on other sites

europejskie pasują ,ale ja jezdzilem trzy lata Forkiem 2015 USA i bez problemu przeglad przechodził ,nowy właściciel wymienił na podróby które też pasuja ,a jak świecą to odmienny temat

W dniu 16.01.2019 o 22:29, Erbe1968 napisał:

Reflektory i oświetlenie tylne jest już zmienione pod względem kolorów na wymagane w UE,  pozostaje tylko problem asymetryczności świateł - sprawdzone na

Jakich kolorów,przepraszam

Edited by car1961
Link to comment
Share on other sites

43 minuty temu, subarutux napisał:

W USA powszechne są czerwone kierunkowskazy z tyłu.

Ale chyba nie w subarakach... Mam legacy US i kierunki pomarańczowe standardowo. Pewnie chodzio o przeciwmgielne tylne, które w US nie jest wymagane.

Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, subarutux napisał:

W USA powszechne są czerwone kierunkowskazy z tyłu

jako uzależniony od Subaru powinieneś wiedzieć że Forester nie ma czerwonych lamp z tyłu w USA.

czerwony tył miala Tribeca w US

Link to comment
Share on other sites

z powodu ewentualnych problemów przy przeglądach (do przejścia acz jak się trafi obecnie pechowo to gość to wpisze do systemu i pozamiatane...), na drodze (koledze Policja wskazała że ma lampy bez homologacji i podważyli tym samym przegląd i prawo do dalszej jazdy) oraz przy ewentualnych kolizjach (ubezpieczyciel) - wymieniłem lampy na europejskie. Kupiłem chyba jedyny dostępny zamiennik (do Forestera SH) - DEPO. Lampy owszem wlazły bez problemu -ale moim zdaniem całość świeci gorzej niż oryginał (może to też kwestia żarówek, tu też była podmiana). Może to być jeszcze kwestia ustawienia - na stacji diagnosta stwierdził że podciągnął je ile było regulacji ale ledwo się łapią z wysokością świecenia (czy też kątem) na dół jego skali.  Będzie to trzeba jeszcze sprawdzić, lampy montował znajomy mechanik może jest tam jeszcze jakiś patent do ich podniesienia.

 

Wszelakie modernizacje lamp US na EU nie dają niestety nic - nie ma homologacji i tyle. Na lampach US (lewa ustawiona niżej niż prawa) nie zaobserwowałem żadnych skarg użytkowników że ich oślepiam, sprawdzałem to też sam jadąc z naprzeciwka i było jak najbardziej ok. No ale mamy takie a nie inne przepisy :/

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Witam

Mojemu wujowi diagnosta powiedział aby zamienił miejscami żarówkę kierunkowskazu z żarówka światła postojowego w pomarańczowym odbłyśniku. 

Słyszeliście o czymś takim? 

Dodam tylko że tak zrobił i 4 lata przechodzi badania techniczne. 

Link to comment
Share on other sites

Pomysł dość ciekawy aczkolwiek wymaga rzeźbienia.

W SJ USA migacz i pokojówka/obrysówka to inne żarówki, trzeba by przylutować wtyczki.

 

Link to comment
Share on other sites

Tak, zamiast migacza dajesz słabą białą żarówkę, zamiast pokojówki/obrysówki mocnego pomarańczowego leda , przylutowujesz kable.

Pozostaje kwestia świateł mijania , bo są symetryczne.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...