Skocz do zawartości

Prośba o poradę z doborem turbo


Żeton

Rekomendowane odpowiedzi

Hej.

 

Chciałbym się poradzić mózgów forumowych odnośnie doboru turbiny do mojego auta. Buduje silnik stroke na tłokach mahle 2.2. Dowiedziałem się od Pierre K. Iż zamówiona przeze mnie turbinka vf43 będzie za duża i będzie spory lag. Co radzicie w tym wypadku ? 

 

Zależy mi na elastyczności i niezłym dole. Moc będzie max w granicy 280-290 ps ze względu na skrzynie 5tke. Wtryski OEM 440cc.

 

Hybryda td04-19t? Jeśli tak to gdzie ? Ma ktoś takie turbo ? Jak to pracuje ? Może td05 ? 

 

Help!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to też mówię, że nie wykorzystasz potencjału silnika, na td04 hybrydowym zrobisz okolice 300-320, na td05 18g ~370, z tym że później wstanie co jest podobno bezpieczniejsze dla panewek. korb

Edytowane przez mly96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale plany są jedynie na 280-290 ps, ze względu na skrzynię. Ma być to w miarę niewysilony motor ciasno spasowany.  Rozważałem remont serii, lecz koszt niewiele większy strokera, zawsze lepszy dół i większa wytrzymałość na trackdaye. Jednak skrzynia 5MT ogranicza póki co, dlatego chciałbym jedynie zdrowe 280-290 PS i teraz kwestia co potrzebuje a czego nie potrzebuję.

 

Wg powyższego:

440 cc OEM - ponoć starczą spokojnie do takich mocy.

pompa walbro

turbo ( kupiłem vf43 z sti gd, lecz własnie negocjuję anulowanie transakcji ) - i za nią coś innego do max 300 ps

ic max z WRX - głównie auto cywilne, tor 3-5 x do roku

dp i cp i bb przelot 2,5"

nie wiem co z uppipe i kolektorem, ale raczej oem

Edytowane przez Żeton
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z twojej wypowiedzi wnioskuję że to Piotr podpowiedział Ci hybrydę TD04, a gość się zna jak mało kto. Zapytaj go jeszcze o IC od WRX-a, bo przy mocy 290 nie wyda w ciepłe dni. Jeżeli, to Piotr będzie stroić auto, to podpowie Ci co masz zrobić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Olać skrzynie :P

BIerz TD04 hybryde i wąski uppipe ;)

Chyba że tylko długie tory i trackdaye to TD05 lepiej się sprawdzi bo i tak kręcisz auto wysoko, za to TD04 lepsze na daily i bardziej uniwersalne

Taka moja opinia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...