Żeton Posted January 13, 2019 Share Posted January 13, 2019 Hej. Chciałbym się poradzić mózgów forumowych odnośnie doboru turbiny do mojego auta. Buduje silnik stroke na tłokach mahle 2.2. Dowiedziałem się od Pierre K. Iż zamówiona przeze mnie turbinka vf43 będzie za duża i będzie spory lag. Co radzicie w tym wypadku ? Zależy mi na elastyczności i niezłym dole. Moc będzie max w granicy 280-290 ps ze względu na skrzynie 5tke. Wtryski OEM 440cc. Hybryda td04-19t? Jeśli tak to gdzie ? Ma ktoś takie turbo ? Jak to pracuje ? Może td05 ? Help! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mly96 Posted January 13, 2019 Share Posted January 13, 2019 td05 16-18g, na td04 raczej nie wykorzystasz potencjału, możliwe że będą miał td05 18g (fp68 hta) na sprzedaż po regeneracji 300km. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Żeton Posted January 13, 2019 Author Share Posted January 13, 2019 (edited) Poznań sprzedaje turbiny td04 hybrydy ale NOWE i właśnie stroją do mocy 300 ps na luzie ponoć. Tylko że 19t Edited January 13, 2019 by Żeton Link to comment Share on other sites More sharing options...
mly96 Posted January 13, 2019 Share Posted January 13, 2019 (edited) to też mówię, że nie wykorzystasz potencjału silnika, na td04 hybrydowym zrobisz okolice 300-320, na td05 18g ~370, z tym że później wstanie co jest podobno bezpieczniejsze dla panewek. korb Edited January 13, 2019 by mly96 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Żeton Posted January 13, 2019 Author Share Posted January 13, 2019 (edited) Ale plany są jedynie na 280-290 ps, ze względu na skrzynię. Ma być to w miarę niewysilony motor ciasno spasowany. Rozważałem remont serii, lecz koszt niewiele większy strokera, zawsze lepszy dół i większa wytrzymałość na trackdaye. Jednak skrzynia 5MT ogranicza póki co, dlatego chciałbym jedynie zdrowe 280-290 PS i teraz kwestia co potrzebuje a czego nie potrzebuję. Wg powyższego: 440 cc OEM - ponoć starczą spokojnie do takich mocy. pompa walbro turbo ( kupiłem vf43 z sti gd, lecz własnie negocjuję anulowanie transakcji ) - i za nią coś innego do max 300 ps ic max z WRX - głównie auto cywilne, tor 3-5 x do roku dp i cp i bb przelot 2,5" nie wiem co z uppipe i kolektorem, ale raczej oem Edited January 13, 2019 by Żeton Link to comment Share on other sites More sharing options...
mly96 Posted January 13, 2019 Share Posted January 13, 2019 no to bierz hybrydowe td04 i tyle, ale moment pewnie i tak będzie taki, że skrzynie 5mt będą padać Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polak821 Posted January 14, 2019 Share Posted January 14, 2019 Z twojej wypowiedzi wnioskuję że to Piotr podpowiedział Ci hybrydę TD04, a gość się zna jak mało kto. Zapytaj go jeszcze o IC od WRX-a, bo przy mocy 290 nie wyda w ciepłe dni. Jeżeli, to Piotr będzie stroić auto, to podpowie Ci co masz zrobić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oktan Posted January 24, 2019 Share Posted January 24, 2019 Olać skrzynie BIerz TD04 hybryde i wąski uppipe Chyba że tylko długie tory i trackdaye to TD05 lepiej się sprawdzi bo i tak kręcisz auto wysoko, za to TD04 lepsze na daily i bardziej uniwersalne Taka moja opinia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Żeton Posted January 24, 2019 Author Share Posted January 24, 2019 Już odebrałem hybrydę :-) szukam wąskiego uppajpa. Wątek w nielegalu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now